BH הינו מותג אופניים ותיק ביותר. אומנם הוא נכנס לתודעה הישראלית לאחרונה יחסית, אך כדאי לתת למעל ל-100 שנות ניסיון להגיד את דברם. בדומה לחברות אופניים רבות, גם ל-BH יש מותג בן בשם EVO, האחראי על כל האבזור הנלווה לרכיבה. זה מתחיל בחלקי אופניים כמו גלגלים, כידונים וכו’ וממשיך עד ביגוד וציוד הגנה. בתור ה Crush test dummy של BIKEPANEL, הוטל עליי לבדוק את סט מגני הידיים והרגליים של EVO המיועדים לרכיבה אגרסיבית.

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט, גיאחה

image04כרטיס ביקור

  • דגם: EVO knee & elbow pads
  • מחיר מגן רגל: 390 ש”ח
  • מחיר מגן מרפק: 300 ש”ח
  • יבואן : BH ישראל

יש גם סרט (אם לא לחצתם על ה-Play למעלה)

עיצוב, התאמה ומנגנון הידוק

המגנים נראים בדיוק כמו מס’ מגנים שהיו ברשותי באופן פרטי או שנבחנו כאן כדוגמת הRage של 661 או ה-K-Pakt של ION. אך בכנות אוכל לומר שהעיצוב הזה עובד לא רע, הן מבחינת איך שהוא נראה והן מבחינת הפונקציונאליות שלו שאליה כבר נגיע. סט המגנים מגיע בצבע שחור עם הלוגו של EVO בולט בלבן מקדימה. הייתי שמח לאיזו גרפיקה או איזה פס צבע שישבור במעט את הצבע השחור, אך יאמר לזכות המינימליסטיות הזו שניתן להתאים אותם לכל ביגוד רכיבה.

image07 טווח המידות הוא בין  S-XL, שזה מצוין משום שכך יהיה לכם מרווח גדול להתאמה למידה שלכם. המגנים  שנבחנו היו במידה מדיום. באופן אישי הרגיש לי שהמגנים מעט יותר קטנים מהמידה הרשומה. בדרך כלל אני נוטה לקחת מיגון במידה סמול ואילו כאן מידת המדיום הייתה מאוד צמודה. ההיצמדות הזו הרגישה נהדר! לא היה שום סיכוי שהמגנים יסתובבו או יחליקו בלי קשר לשאר הפיצ’רים שעוזרים למנוע זאת, וכן לא הורגשו חסימת עורקים או קושי לכופף את הידיים והרגליים. הם מעוצבים ארגונומית לצד ימין ושמאל כדי למקסם את הנוחות שלהם ולכן גם מסומנים בתווית לאיזה צד הם שייכים.

image02ההידוק נעשה ע”י שתי רצועות וולקרו עם סקוטש בקצה. הרצועות ממוקמות בקצה העליון והתחתון של המגנים ונועדו למנוע החלקה של המגן כלפי מעלה או לתחתית הרגל או היד וכמובן משפרות את הצמדות המגנים לגפיים. הרצועות עוברות דרך לולאות בד התפורות לגוף המגן בכדי למנוע בריחה בעת הידוק הרצועות.  בחלק הפנימי בשני הקצוות קיימים פסי סיליקון המונעים מהמגנים להחליק.

image01

בחלק האחורי של המגנים באזור קו הכיפוף, קיים חור עגול בבד ה-Stretch. בדרך זו ניתן לכופף את הרגליים והידיים בקלות בין אם מדובר בדיווש או סתם תוך כדי רכיבה/הליכה.

image06המיגון מורכב משכבת ספוג עבה יחסית שנועדה לספוג זעזועים ומעליה שכבה של פלסטיק עבה. שכבת הפלסטיק היא נקודת ביקורת לטעמי משום שזוהי שיטת מיגון פחות מעודכנת ובשוק כבר קיימים חידושים כגון פולימרים גמישים המתקשים בפגיעה. שימוש בפלסטיק מוריד את רמת הגמישות והאוורור של המגן.

הבד העוטף את המגן הקדמי עשוי מ-Kevlar קשיח הנראה עמיד לשפשופים ואילו בצדדים קיים בד- Stretc עם ספוגים עבים לספיגה של מכות מהצד. המגן הקדמי במגיני הידיים תופס שטח מאוד גדול, מה שאומר שאזור המרפק והאמה שלכם יהיו מוגנים.  

image00בשימוש מגני ה EVO – התאמה מרשימה

המגנים מתלבשים בצורה של שרוול כך שכדי להלביש אותם על הרגליים תצטרכו להסיר נעליים לפני ההלבשה.

באופן אישי לי זה לא מפריע אלא להפך: מצאתי שבד”כ מגנים שלא הולבשו בצורת שרוול היו פחות נוחים בשימוש.

ההיצמדות של המגנים לרגליים ולמרפקים הייתה מרשימה במיוחד. לא משנה אם מדובר בדיווש או כיפוף ידיים, המגנים לא זזו מילימטר מהגוף ולא הסתובבו סביב הגפיים. בכלל, בכל מה שנוגע לדיווש הייתה תחושה קלה וחלקה כאילו מדובר במגנים דקים וקלילים יותר לרכיבת שבילים.  

image08פסי הסיליקון עושים את עבודתם נאמנה ומנעו החלקה של המגנים גם כשהזעתי. אם כבר הגעתי לנושא ההזעה, אז כאן יש נק’ ביקורת קטנה: לא מדובר כאן במגנים המאווררים ביותר שנתקלתי אם כי המצב גם לא נוראי. המגנים נבחנו בתקופת החורף ובסוף הרכיבה הורגשה מעט יותר הזעה באזור הברכיים והמרפקים. הסיבה לכך היא שכבת הפסלטיק המונעת מעבר אוויר באיזורים אלו. אפשר לקחת את העניין לכיוון חיובי ולהשתמש במגנים בתקופת חורף. כך תוכלו לשמור במעט על חום הגוף בימים קרים.

image05בכל תקופת המבחן, רצועות הוולקרו לא הראו סימני עייפות ושמרו על אלסטיות וכושר הידוק. בניגוד למבחנים קודמים של ציוד מגן, הפעם לא יצא לי להתרסק ולבדוק את רמת ההגנה אך אין ספק מבחינתי ששכבת הספוג בתוספת הפלסטיק יספגו מכה חזקה וימנעו חדירה של עצמים חדים מבעד למגן אל עבר הגוף שלכם.

image03EVO – מסכמים על המיגון  

הכותרת שמתנוססת על מגיני ה-EVO היא נוחות. למרות העיצוב הגנרי ומיגון הפלסטיק התגלו ביצועים מרשימים במיוחד בכל מה שנוגע ליציבות המגנים על הגוף בתנועה וכיפוף. המיגון  של המגנים נראה ככזה שימזער פציעות חמורות ואף ימנע חבלות במקרה של החלקות ושיפשופים. הייתי ממליץ על המגינים של EVO בעיקר לרוכבי האנדורו והדאונהיל אך גם רוכב השבילים שהיה מעדיף קצת יותר הגנה יוכל להינות מהם.

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט, גיאחה