מנשא הוואקום החדש שנכנס לשוק הגיע למבחן בייקפאנל, ועבר סדרת נסיעות שבהן נאלץ הבוחן להתמודד עם החרדה הטבעית שקשורה בהתרגלות לרעיון הזה: האופניים “מודבקים” לגג הרכב באמצעות 4 צלחות וואקום במנשא מגניב, קליל וקטן. איך משתמשים בזה, איך חווית המוצר, למי זה מתאים ולמה, בכתבה הבאה.

מאת: גיאחה

הסרט, אם לא לחצתם למעלה:

כרטיס ביקור: טריפרוג (TreeFrog) מסדרת Pro

  • מוצר: מנשא וואקום טריפרוג (TreeFrog) מסדרת Pro.
  • 2 חלקים במבחן:
    • קדמי בעיצוב של הספרה 7 בחלק הקדמי ובו 3 נקודות וואקום.
    • אחורי עם נק’ וואקום אחת.
  • מגבלת משקל של 22 קילו ((יש דגם לשני זוגות ומגבלת משקל 44 קילו שעולה 2450 ש”ח, וגם לשלושה זוגות).
  • משקל המנשא עצמו: 3.25 ק”ג.
  • בעל תקן TUV (תקן איכות).
  • שנתיים אחריות
  • מחיר: 1690 ש”ח. 
  • ייבוא ושיווק: נשיאה טובה (טופס צור קשר בתחתית עמוד זה).

ה TeeFrog ועליו ה Fork Up

הפתרונות האלטרנטיביים העיקריים

הכי טוב זה להכניס את האופניים לרכב… אבל זה לא תמיד אפשרי. במנשאים יש כמה אלטרנטיבות בשוק, לכל אחת יתרונות וחסרונות: מנשא תליה, גגון ופסי אופניים, ומנשאי וו גרירה/תפוח.

  1. מנשאים תלויים- עד שהיה לי וו ברכב, השתמשתי ב Saris שהוא הפתרון הכי מוצלח שיכולתי למצוא במשפחת התלויים. רוב התלויים שרואים מסביב הם סיניים זולים ומתפרקים- היו לי כמה כאלה, בעיקר בתחילת קריירת הרכיבה עד שלמדתי שבכל זאת כדאי להשקיע פה קצת יותר. יש להם יתרונות ברורים בקיפול ונפח, משקל קטן, וקלות ההעברה מרכב לרכב וחסרונות ברורים בדמות התעסקות עם המספר, יציבות נמוכה ותחושה לא בטוחה, במיוחד כששמים כמה זוגות.
  2. גגוני רכב ומסילות- פתרון מאוד נפוץ שתמיד סלדתי ממנו- היות ואני לא אוהב גגון קבוע על הרכב, שמייצר רעש והתנגדות רוח קבועה (גם בתקופה שהיה לי רכב ליסינג ועלויות הדלק פחות הטרידו אותי). זה מחייב הרמה שאינה קלה לחלק מהרוכבים, הוא לא בר ההעברה בין רכבים, ואנשי הליסינג לא תמיד ירצו לרכוש גגון ייעודי לדגם של רכב שלא ברור כמה זמן יישאר אצלם.
  3. מנשא תפוח/וו גרירה- לפחות מבחינת השקט הנפשי והיציבות של האופניים שהוא מייצר זה הפתרון הטוב ביותר לטעמי. אבל לא לכל אחד יש וו גרירה, וברכבי ליסינג רבים בכלל אסור להתקינו. גם למנשאי וו הגרירה יש חסרונות שהם בעיקר הארכת הרכב והפרעה בחניה, משקל ונפח אחסון. בחנתי כמה כאלה בעבר, המומלצים שבהם היו Atera בזכות הקלאמפות הנוחות וה Uebler בזכות המשקל והקיפול הפנטסטי שלו.

מבט מלמטה!

ה-TreeFrog- אלטרנטיבה לגגון הקבוע

בהיותו פתרון לנשיאת האופניים על הגג הוא אלטרנטיבה לגגונים הקבועים, אבל עקב תכונותיו אפשר גם לראותו כאלטרנטיבה גם למנשאים התלויים: גם הוא קל משקל, לא תופס הרבה מקום באחסון ובר העברה מרכב לרכב. ישנם שני פתרונות כאלה בשוק, השני נקרא Seasucker והוא דומה מאוד.

עופר צדוק היבואן של Treefrog מדגיש בפני כמה יתרונות- ורובם מדברים על ההתאמה לרכבים מסוימים עם מגבלות:

  1. התאמה לרכבי ליסינג- שאסור להתקין בהם וו גרירה.
  2. התאמה לאנשים שמקבלים מהעבודה שלהם רכבים שונים ואינם בעלי רכב קבוע.
  3. התאמה לרכבים בהשכרה (בארץ או בחו”ל…).
  4. אפשר לתלות אופניים אנכית בחלק האחורי של אוטובוסים.
  5. התאמה לרכבי יוקרה.
  6. יש גם גרסאות לשני זוגות ואפילו לשלושה זוגות אופניים על הגג זמינים במלאי.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

התקנת המנשא

מדובר במנשא וואקום כלומר- הוא בנוי על בסיס צלחות וואקום מגומי מסיבי שמצמידים לגג הרכב, ומשאבה הצמודה להן המאפשרת את יצירת הוואקום. הוא בנוי משתי יחידות- קדמית ואחורית, ובערכה תקבלו גם ניירות הדרכה, ערכת תחזוקה, מטלית וסקוצ’.

חשוב לנקות את המשטח לפני ההצבה (ועל כן המטלית בערכה).

מצמידים את הצלחות לגג הרכב, לוחצים (מפמפמים) על כפתור המשאבה ומוציאים אוויר עד שנוצרת הדבקות וואקום, והכפתור כבר אינו מציג את בסיסו הלבן ושוקע פנימה. זה לוקח 15-20 שניות לכל כפתור, כפול 4 צלחות = גג דקה וחצי בערך של פמפום.

אחד הדברים שנתקלתי בהן ביחידה הקדמית הוא התמודדות מסוימת עם הקימור של גג הרכב- אחרי שהצמדתם את הקדמי או האחורי צריך ללחוץ שהצד השני גם יהיה במגע מלא ובקימור זה קשה. אם יש לכם רכב קמור מאוד, עדיפה לטעמי התצורה הישרה- שבה כל הצלחות מחוברות לפס אופקי אחד על הרכב (תצורת שני זוגות אופניים).

עוד היבט שחשוב לא לשכוח הוא לקשור את הפדל בהתקנה עם הסקוצ’ המצורף בערכה שכן אם הוא יסתובב בנסיעה הוא ידפוק לכם את גג הרכב.

ההסרה מלחיצה במיוחד כי זה נראה כאילו הוא יורד ממש בקלות: כל מה שצריך לעשות הוא למשוך מעט את שולי הצלחת כדי שיכנס מעט אוויר והופ זה נפתח. העניין הוא שחייבים הפעלה מכנית כזו עם האצבעות וזה לא קורה לבד.

בצד החסרונות חוץ מעצם הרעיון שהאופניים מחוברים בוואקום לגג- רעיון שצריך להתרגל אליו, אציין שמהירות ההתקנה היא לא היסטרית- צריך לנקות, לפמפם, להוריד גלגל, להצמיד בסקוצ’ את הפדל- עם מנשא וו גרירה זה הרבה יותר מהיר וקל. האמת שגם במנשא תלוי אחורי אם אתם משאירים אותו על הרכב בזמן הרכיבה.

התאמה לאופניים

בברירת המחדל מקבלים צירי 9 ו 15 בחבילה עם כל קנייה, אבל חשוב שתדעו שתוכלו לקבל את המנשא עם ההתאמה לצירי האופניים שלכם מראש.

אפשר גם להחליף בקלות רבה את יחידת החיבור לציר בהחלפת האופניים, כך שאם יש לכם אופניים עם צירי Boost בשטח ואופני כביש, אין בעיה להחזיק התקן אחד ולעבור בינהם במהירות. אני מצאתי את הפתרון של Fork Up כנוח מאוד (מוצר נפרד שאינו חלק מהערכה מראש, אולם “נשיאה טובה” מספקת אותו).  האלטרנטיבה היא להתחיל להתעסק עם פלייר שפיץ, לשלוף את מתאמי ציר ה9 ולשים טבעת קטנה (שמאוד קל לאבד אותה) שמשלימה את אורך הציר לזה של הבוסט- וזה עבורי היה פחות נוח. עם הפטנט של ForkUp השתמשתי רק עם צירי השחרור המהיר.

 

חשיבות השירות

עם העבודה שלי עם גגונים החלה להסתבר לי העובדה שזה גם מוצר שמחייב שירות: בפעם הקודמת שבחנתי מוצר דומה נתקלתי בבעיות שירות שלא טופלו טוב, ואפילו במנשא התפוח הנוכחי שלי כבר הכנסתי אותו פעם אחת לתיקון ואני צריך שוב לעשות את זה- דוושת ההורדה שלו לגישה לתא המטען הפסיקה לעבוד, ואחד הפנסים צריך חיזוק נוסף שלא ירעד בנסיעה. אני ממליץ לכם לחשוב על זה גם כשאתם רוכשים ולבחור את הספק שיהיה לכם קל יחסית להגיע אליו או להעביר אליו את המוצר במקרה כזה. “נשיאה טובה” ועופר צדוק מתעסקים ומתמקדים במנשאי אופניים- זה לא עוד מוצר על הדרך עבורו. אני רואה אותו בכל אירוע אופניים, ואני מרגיש את התגובתיות שלו- להערכתי הצנועה הוא מספק רמת שירות גבוהה.

אופני כביש עם ציר 9 בחיבור ישירות לגגון ה TreeFrog

סיכום החוויה

“שיפתח עלי שיפתח” זמזמתי לעצמי את שיר הצנחנים, וכנראה שהחוויה דומה: בצניחה אתם רוצים שהמצנח יפתח ובנסיעה עם מנשא טריפרוג אתם ממש לא רוצים שיפתח. שרק יחזיק… בשורה תחתונה וקצרה: נכון שזה מלחיץ, אבל למרות החרדה, זה עובד. זה לא משתחרר וזה נתפס בעוצמה אדירה. זה לא מקמט את גג הרכב וככל שמשתמשים בו יותר צוברים ביטחון במוצר ובאמינות שלו.

זה במיוחד גאוני בכל נסיעה שבה האופניים נאספים אחרי סידורים או חניות עירוניות ואין שום דבר שמפריע בדרך. הקלות של הנשיאה והאריזה שלו היא פנטסטית. ההתלהבות שלי בסרט מזה שהכל נכנס לתיק קטן היא אותנטית- זה כל כך הרבה יותר נוח מכל המוצרים האחרים בתחום שזה מדהים.

ההמלצה שלי אליכם היא דווקא להשקיע במנשא לשני הזוגות- הסנריו של נסיעה עם חבר היא חשובה למנשאי אופניים מאחר והיא זו שפעמים רבות גורמת לנו להשתמש בהם ולא לפרק שני גלגלים ולדחוף לרכב… מנשא אחד יכול להיות פתרון משלים למי שיש לו מנשא אחר של 3 זוגות ורוצה אופציה לקחת חבר רביעי איתו ברכב לטיול.

ה TreeFrog הוא מוצר מבריק ומגניב. קליל קטן וקומפקטי אם בצד החסרונות חוץ מעניין הלחץ- הוא לא בהכרח פונה למוטי חסכון. אם תקנו כמו שאני ממליץ מנשא לכמה זוגות, כבר תהיו באיזורי המחיר הגבוהים יותר, כלומר הסיבה לרכוש את זה היא רק כי אין לכם אפשרות אחרת (אין וו, לא רוצים תלייה, וכו’ – כל מה שדיברנו עליו בכתבה). היתרונות שלו ברורים: הוא לא חייב להתקע על הרכב באופן קבוע כמו מנשאי גגון, אלגנטי בהרבה ממנשאי תליה ולא צריך להתעסק עם מספרי רכב או להסתכן בקנסות. הוא נכנס בקלות לתיק קטן, והוא מצוין לרכבי ליסינג, רכבים מהשכרה ורכבים מיוחדים.

סוף הכתבה – והצעה:

    אני רוצה מנשא אופניים !

    צרו איתי קשר לתאום הדגמה וקניית מנשא