זהו, הקיץ מגיע, וצריך כפפות מתאימות. הלכנו ליבואני ביגוד Fox, ו BBB כדי לקבל מהם שני זוגות של כפפות אופני הרים קצרות לקיץ למבחן. רכבנו איתן מאות קילומטרים, לעיתים בפורמט משותף עם שתיהן בו זמנית, משהו שהמרחק בין חדשנות אופנתית ופורצת גבולות שבו קרובה במיוחד לפאדיחה על הסינגל. אחרי אחיזה בלתי מתפשרת בידיות הכידון בשתי הכפפות, ואף בסרטי כידון של אופני הרים (רחמנא ליצלן) יש מסקנות די ברורות.

בפינה הימנית: Fox – כפפות בצבע תכלת ואפור, יפות וסטייליסטיות. הדגם הוא Fox Reflex Gel Short Glove, והמחיר הוא 175 שקלים בחנות היבואן ברחוב מנחם בגין 25 תל אביב (צמוד למגדל לוונשטיין), טל’ 03-6823704.

בפינה השמאלית: BBB – כפפות בצבע ירוק-שחור-לבן, מדגם כפפות רכיבה BBW-33 MTBzone, יפות וזוהרות, בייבוא של סהר והפצה ללא מעט חנויות. לעמוד הפריט באתר היבואן

1-לובש שני זוגות.jpg

 

אסטתיקה וסטייל

שתי הכפפות נראות מעולה. הצבעים בוהקים ברורים ויפים: Fox עם תכלת זרחנית שתואמת בול לנעלי הרכיבה של Shimano שבחנתי בעבר ולכן אנו צופים לה קהל שבוי מקרב אוהדי הנעל הזו (יש הרבה), וה BBB בירוק יפה ובולט שמתאים בול לחליפת הרכיבה הזוהרת של BIKEPANEL.

Fox של הביגוד, היא אגב חברה נפרדת לחלוטין מזו של חברת בולמי הזעזועים המוכרת (סיפור של סכסוך בין שני אחרים, שפיצלו את החברה, והפרידו פעילויות). זו חברה סטייליסטית, מגניבה ונחשבת, בעיקר בעדת ה AM והרכיבה האגרסיבית, ואילו BBB היא חברה המספקת מגוון אדיר של מוצרים לקהלים רחבים ביחסי עלות-תועלת טובים. בהיבט הסקס אפיל המותגי, נודה על האמת שלפוקס יש יתרון. מצד שני כפי שתראו בהמשך, יש היבט אחד שהפנייה של BBB לקהלים רכבים תורם בו לנקודת זכות לכפפות שלה.

1-060.JPG

 

ריפוד ואחיזה בנקודת המגע עם הכידון

באופני הרים הריפוד הזה משמעותי, ויכול לשפר את ההתמודדות עם קרקע בעייתית וההצלחה שלנו לאחוז בכידון במצבי קיצון. לאורך זמן הוא אחד הדברים שיסייעו לכם לעמוד ברכיבה ארוכה כי הוא מוסיף עוד שכבת שיכוך קטנה לידיות הכידון ומקל על האחיזה במצבי טרטור ורעידות.

את השיפוט של הנקודה הזו קל מאוד לעשות ביד עוד לפני הרכישה – ריפוד עבה יקבל פה יתרון. ג’ל יכול לקבל יתרון נוסף למי שאוהב את התחושה. במקרה של הכפפות האלה, יש הבדל ניכר שאפשר לראות אפילו בתמונה: ריפוד ה Fox עבה יותר, הן מלפנים והן בכריות בסיס כף היד, והדבר מורגש ברכיבה.  ע”פ שמן נצא מהנחה שהוא כולל גם ג’ל (לא חתכנו לבדוק). ריפוד ה BBB מינימליסטי יותר, ויש לכך מחיר בשיכוך והנוחות. בהיבט הזה הפוקס מנצחת.

גם בהיבט האחיזה ומנעית ההחלקה, הבד דמוי העור ההפוך של הפוקס תופס טוב יותר, ובשילוב עם המבנה ההדוק שלה שמונע החלקה ותזוזה בצד הפנימי – בין הכפפה לכף היד, היא מספקת חווית שליטה עדיפה בכידון.

1-מבחן כפפות קיץ2.jpg

 

אוורור

כפפה בישראל צריכה להיות סופר מאווררת ולא מעיקה, בוודאי כפפות קיץ. האוורור מושפע מבחירת הבדים הכללית של היצרן וכן משילוב נקודות פונקציונאליות המשמשות לאוורור. פה גילינו יתרון ל BBB: במרכז כף היד בין כריות הריפוד שוכנת לה רשת מאווררת, וגם בגב כף היד, ובאופן כללי התחושה היא של כפפה מאווררת יותר וקלילה. היא מרגישה דקה יותר על היד ודומה שתשחרר את הלחות בצורה טובה יותר מה Fox. נקודה לזכות ה BBB.

1-BBB.jpg

 

אלמנטים המסייעים ללבוש ולהוריד את הכפפה

היום הרבה כפפות מגיעות עם אותם כובעוני משיכה לאצבעות שמסייעים להוריד את הכפפות, או חיבור בין שתי אצבעות אותו מושכים גם כן. אני אישית מעדיף את הכובעונים שמדגימה פה Fox על פני ה”גשר” שמדגימה פה BBB, אולם יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהם: היתרון של ה”גשר” הוא שקל בהרבה להשתמש בו. לא צריך לכוון יותר מדי והלחץ בעת המשיכה הוא לכיוון האפקטיבי – כלומר מסייע יותר מהכיסונים להורדת הכפפה. החסרון של ה”גשרון” הזה הוא בכך שלאורך כל הרכיבה, זהו סרח עודף שיכול להפריע. אני מרגיש אותו כל הזמן כמו איזה ניג’וס בין האצבעות וזה מושך את תשומת הלב שלי, ועל כן אני מעדיף את הכיסונים, שהם פחות נוחים למטרה לה הם שם, אבל אינם מורגשים בזמן הרכיבה.

בפוקס יש עוד אלמנט פונקציונאלי שמסייע גם ללבישת הכפפה – בבסיס כף היד – משטח מחוספס כחול שמיועד לתפיסה ביד השנייה בעת שאתם דוחקים את האצבעות אל הכפפה… זה עוד אלמנט שמסייע ל Fox לנצח את ה BBB בהיבט הזה.

1-מבחן כפפות קיץ.jpg

משטח ניגוב

אותה פיסת בד רך בחלק העליון של כף היד שמחליפה את הטישיו ברכיבה: רצוי שתהיה, ושתהייה נעימה ועבה. פה שתי הכפפות לא גילו הצטיינות, אולי בגלל שאלה כפפות קיץ והנחת העבודה היא שלא תהיו מנוזלים? בכל מקרה מדובר במשטחים לא רכים במיוחד ולא בולטים במיוחד בנוחותם. סבירים ותו לא. יש פה יתרון מסוים למשטח הניגוב של BBB שדומה שיהיה מסוגל לקלוט יותר וברכות.

גזרה ונוחות כללית

הכפפה חייבת להיות צמודה מאוד אולם ללא שום נקודות לחץ לא נעימות. כפפה לא צמודה יכולה לפגוע בפידבק שאתם מקבלים מהכידון ולהפריע לכם במקרה חירום ועל כן היא מוצר לא בטיחותי. בגלל הצורך בכפפה צמודה אבל לא לוחצת, הסכנה בתחום הגזרה היא לגלות שהכפפות מייצרות נקודת לחץ ממוקדת שיכולה להכאיב ברכיבה ארוכה. הבעיה הטיפוסית הזו מתרחשת בד”כ באזור העור העדין בין שתי אצבעות היד. אם נתקלתם בתופעה הזו נתקלתם בכפפה שאפשר לזרוק לפח (או לתת למישהו בעל מבנה יד שונה).

זה סעיף שהשונות בו בין רוכב אחד לשני יכולה להיות גדולה מאוד בגלל מבנה כף היד. אני אתן פה את התרשמותי הסוביקטיבית – בהתאם למבנה כף היד שלי, אולם יש גם הבדל מוצרי שניתן להבחין בו ושמייצר הבדל בין המוצרים: ה Fox הרבה יותר “תומכת” ונצמדת מה BBB שהיא, נקרא לזה “עוטפת ברכות”. למה הכוונה? התחושה של הפוקס היא שהיא נצמדת חזק יותר לכף היד, ויש לה רמת אלסטיות טובה יותר. זה לא רק עניין של מבנה כף יד, אלא של תכנון שמאפשר לכפפה להצמד טוב יותר למבנים שונים של כפות ידיים. החלק העליון הכחול והמאוורר בפוקס הוא אלסטי מאוד והוא עושה את העבודה הזו ביחד עם עוד קטעי בד שמשמשים למטרה הזו. ה BBB מכילה פחות אלמנטים כאלה ודומה שהיא נצמדת פחות ומשאירה יותר רווחים (מידה קטנה יותר היתה פחות מתאימה בוודאות).

אינדיקציה נוספת לעניין הזה מגיעה מסקוץ’ הסגירה בבסיס כף היד – אם אתם מוצאים כפפות שלא ממש צריך את הסקוץ’ הזה בהן, סימן שהמבנה הכללי והגזרה שלהן טובים יותר עבורכם מככפות אחרות בהן הסוגר הופך להיות מרכיב ביצירת ההתאמה. פה נאמר דווקא מילה פחות טובה על הסוגר של Fox – אני פחות אוהב סוגרים מגומי או חומרים דומים מאחר והם נוטים לשמור טוב יותר על צורה משל עצמם מאשר סוגרי בד, ופחות מקבלים את תכתיבי האנטומיה. המזל פה שהכפפה מחזיקה נפלא עם הסקוץ’ פתוח או סגור.

ביחד עם האלמנטים האלסטיים, יש קטעי בד שמטרתם “להחזיק צורה” – לספק מבנה ברור ותומך וגם למנוע שפשופים. שוב, ה Fox מרגישה יותר איכותית בהיבט הזה, הבדים האחרים בפוקס מייצרים רמת אחיזה גבוהה לעור עצמו, וזה מדביק את הכפפה ליד. ה BBB מרגישה דקה יותר ורכה יותר.

1-Fox.jpg

 

עמידות

כפפות זה מוצר מתכלה ויש להחליפן כל תקופה, על כן משך הזמן עד שזה קורה הופך להיות משמעותי. בגלל החיכוך המתמיד, ההורדה והלבישה בכל רכיבה, והצורך בקלילות,  אוורור ומינימליזם, כפפות זה מוצר שבעיני הוא אחד המאתגרים ביותר לייצור. לא בעיה לעמוד בכל הדרישות האלה ולהיכשל בעמידות (וכבר היו לי כפפות כאלה בשפע), אבל לתכנן ולייצר את המוצר הזה כך שגם יחזיק מעמד זמן סביר – זה סיפור אחר לחלוטין. מאחר והמבחן הזה אינו מבחן ארוך טווח אנחנו לא יכולים לתת מענה על השאלה הזו. נדבר בסינגלים בעוד חצי שנה, נעדכן…

סיכום – לכל כפפה ייעוד

תראו, לאופני הרים יש פה מבחינתי מנצח ברור במבחן הזה אולם אני אספק תמונת מצב מורכבת יותר, ברשותכם:

נתחיל מה BBB: לטעמי הבעיה היחידה של הכפפה הזו היא משהו בלתי חשוב ושולי לחלוטין – שם הדגם והכיתוב על הכפפה – “MTB Zone”. זה מקרה קלאסי שבו השיוך לאופני הרים דווקא הוא טעות, והמקום בו הפנייה גם לרוכבי כביש וגם להרים היא יתרון. הכפפה הזו מתוכננת ומרגישה כמו משהו שהוא באמצע – בין כפפות אופני כביש דקיקות ומינימליסטיות לחלוטין לבין כפפות אופני הרים מאסיביות יותר, מחזיקות צורה ומרופדות יותר. יש לא מעט רוכבי כביש, כולל אותי, שלא אוהבים את תחושת ה”אין כפפה כמעט” של כפפות כביש רבות. אני הולך לאמץ את הכפפה הזו לרכיבת כביש, ולא רק בגלל ההתאמה שלה ל”קיט הזוהר” שלי! או אז, בסביבה פחות תובענית של אחיזה, ריפוד, עמידות ותמיכה, דומה שהכפפה של BBB הולכת להרגיש טוב גם ביחס לכפפות כביש אחרות.

לאופני שטח, יש להודות, ה Fox עדיפה: יש לה סטייל מעולה, איכות טובה מאוד, שילוב חומרים מנצח בין “שמירת צורה” ל”אלסטיות”. יש לה מנגנוני לבישה והורדה מצוינים, עיצוב יפהפה והריפוד שלה עבה ונוח. אפשר להבין למה זו כפפת רב המכר של פוקס.

 מאת: גיא חלמיש

מה דעתכם? השמיעו קול!

 הגיבו בתגובות – זה חשוב לנו!