כפפות אופניים – אחד האביזרים הכי חשובים שיש עלינו ברכיבה. יש להן חשיבות רבה כהגנה לכף וגב היד וכן לאחיזה באופניים.

בחן: עמרי זרח.
צילם: גיאחה

כפפות אופניים ארוכות הן מוצר שרוכבים חייבים – לא רק לחורף. יש רוכבים רבים ובמיוחד המקצוענים שרוכבים רק עם כפפות ארוכות. זה חשוב לאחיזה, הגנה, חימום, ובטיחות. בחירת הכפפה הנכונה צריכה להיעשות ע”פ התאמה לסגנון הרכיבה של הרוכב וע”פ התאמה לדרישותיו וצרכיו מבחינת הנוחות. כפפות צריכות להתאים לנו “כמו כפפה” ולכן ענייני נוחות, גודל וכד’ הם עניין מעט סובייקטיבי (היבט שאתם כקוראים צריכים לקחת בחשבון בקריאת כל מבחן ציוד), מצד שני אלמנטים כמו איכות תפירה, אוורור, פיצ’רים מיוחדים ועודפי בד לגמרי ניתנים לשיפוט והערכה אוביקטיביים מעט יותר.  להרחבה נוספת על עניין בחירת הכפפות אני ממליץ לקפוץ ל5 דקות לכתבה ראשונה שפורסמה בעבר בבייקפאנל (מתוך שלוש כתבות מבחן) ובהן על 10 הדרישות העיקריות שלנו מכפפות.

קיבלתי שלוש זוגות של כפפות אופניים המיועדות לשימושי  XC\שבילים ארוכות ומאווררות למבחן. בחנתי אותן למשך מספר חודשים בכל הרכיבות שלי: XC, שבילים אגרסיביים וסייקלוקרוס. כיבסתי אותן מספר פעמים, רכבתי בימים חמים במיוחד עד ימי חורף קרים (כן, אני יודע שאלה לא כפפות חורף אבל החורף הישראלי מגיע בספרינטים קצרים ונקודתיים יחסית ולכן 95% מהשנה כולנו משתמשים בכפפות קיץ) ואלו רשמי:

1-סשן צילום עם עמרי1

כפפות ה Hasta של Kali

חברת בייקטק למי שלא מכיר מתמחה בעיקר בייבוא מוצרים משלימים לרכיבה על אופניים. מוצריה נמכרים בחנות מקוונת של היבואן ובעשרות חנויות אופניים ברחבי הארץ. החברה מייבאת לארצנו את המותגים:        DT Swiss, Kali, Cervo, GripGrab, Gform ועוד…

חברת kali הקליפורנית מתמחה בעיצוב וייצור קסדות לענפי האפנועים, סקי ואופניים. מעבר לקסדות מציעה החברה גם מוצרי מיגון נוספים כגון: צבי צב, מגני ידיים\ברכיים וכפפות.   תיאור יצרן למוצר, תשבו, זה הולך להיות ארוך: “הHasta מספקת הגנה עם יופי של התאמה, נוחות ואיוורור” (בטח נשלח מהבעלים ב SMS למעצב האתר…).

“על היד” – הKali בשונה מחברותיה על הסדן, מגיעה עם ריפוד עליון עבה יותר התורם גם להגנה. הריפוד העליון עשוי משני סוגי אריגים אשר אחד מהם גמיש ומאפשר סגירת כף היד על הכידון בצורה מיטבית. כמו ברוב הכפפות בשוק החומר הפנימי שאוחז בכידון עשוי מדמוי עור. עליו יש הדפסי סיליקון על קצות האצבעות לטובת אחיזה טובה יותר בידית הברקס ושיפור הלוק הכללי של הכפפה. בחלק התחתון אין פד ג’ל שתרכך לכם את התחושה באיזור כרית כף היד. לכאורה חסרון, אולם שימו לב – כריות הג’ל האלה לא תמיד מוצלחות ופוגעות בתחושת הפידבק מהכידון ולכן יש רוכבים וחברות שמוותרים עליהן מראש.

1-146

נקודת הביקורת העיקרית שלי היא על חלק ההידוק של הכפפה לשורש כף היד: על הסגירה מופקד סוגר סקוטש גדול במיוחד ולא מוצלח. רצועת הסגירה העליונה העשוייה מחומר קשיח היתה גדולה וגסה מידי. סגירה מיטבית של סקוטש ההידוק גרם לכפל בד גדול באריג העליון של הכפפה. מעבר למראה הפחות יפה של הכפפה המעט גדולה מדי, ניתן היה להרגיש את חוסר ההתאמה לכף היד בחלק זה של הכפפה. חבל. בעיית הגודל איננה קשורה לבחירת מידה לא נכונה שלי. הכפפה במידה M נבחרה ע”י בדיקה עד לאן מגיעות האצבעות בעת שהיד פתוחה או סגורה לאגרוף. מידה קטנה מזו היה משמעותית קטנה מידי עבורי. ללא ספק אין זו בעיה של מידה אלא של גיזרה.

התגובתיות ברכיבה היתה טובה בעיקר בזכות היעדר פד ג’ל בכרית כף היד. האוורור היה טוב. גם בימים חמים מאוד לא הורגשה הזעה מיוחדת בגלל הכפפות, וזה מפתיע לטובה בהתחשב בעובי הבד. יצא לי לרכוב איתה גם בימי חורף קרים ולמרות שהיא ממש איננה כפפת חורף היתה תפקדה טוב והגנה עליה מפני הרוח הקרה. בסך הכל כפפה טובה, ורסטילית מבחינת עונות השנה ובמחיר סביר. סגירת הכפפה ברצועת הסקוטש מוריד לה לא מעט נק’ וחבל.

 

1-020

 

כפפות הכריש של GripGrab

  • יצרן: GripGrab
  • דגם: Shark
  • מחיר: 185 ש”ח
  • שיווק: biketec.co.il

 

תיאור יצרן: ” כפפת Shark עם פד ה”ד”ר ג’ל” בעל 4 מ”מ עובי, עור סינטטי עמיד בצידה הפנימי (צד כף היד) ורשת גמישה בגב היד, היא בחירה מצויינת לרוכבי הרים בכל הרמות”.

“על היד”: מיד כשלובשים אותה Shark מרגישה כמו כפפה ליד. כן, משפט מצחיק אבל נכון! ההתאמה שלה מעולה. היא הדוקה אך לא מעיקה, משאירה מקום מצויין לקצות האצבעות ואיננה מייצרת לחץ או חוסר נוחות באזורים מיוחדים. הגזרה המעולה והרשת העליונה שעל גב היד מאפשר את האלסטיות והתאמה מוצלחת זו.

העור הסינטטי בחלקה הפנימי (כף היד) מרגיש בדיוק במידה, באלסטיות ובגודל, והדפס הסיליקון שאליו מוסיף לעיצוב הכללי ולאחיזה על ידית ההילוכים וידית הברקס. על קצות האצבעות נוספו עוד חתיכות של עוד סינטטי בדיוק על אזור הציפורניים על מנת לספק עוד קצת הגנה. רצועת הסגירה בשורש כף היד מצויינת, סוגרת בדיוק באורך ובגודל הרצוי, אין עודפים או חוסרים של הרצועה, והחומר גמיש ונוח.

מסביב לאזור הסגירה ישנו חומר אלסטי מחזיר אור. עוד בענייני מחזירי אור ישנו הדפס מחזיר אור על חלקה החיצוני של רשת הזרת.

הפינה הייחודית – כמה פעמים יצא לכם לחפש כפפה סוררת בתיק הציוד שלכם או בערימת הכביסה? על מנת שהכפפות לא ילכו לאיבוד או סתם יבזבזו לכם זמן מוקדם בבוקר כשאתם מאחרים לרכיבה עם החבר’ה,  הושתלו מגנטים קטנים באזור שורש כף היד. המגנט ים מאפשרים להצמיד את שתי הכפפות אחת לשניה וכך למנוע אבדן של אחת מהן. אחלה של פיצ’ר שימושי ומגניב.

 

1-018

 

Evoke עם בונטרגר

  • דגם: Evoke
  • יצרן: Bontrager
  • מחיר: 200ש”ח
  • שיווק: CTC

תאור יצרן: ” השתחל לתוך זוג כפפות אופני הרים- Evoke, ותתרווח לתוך שעות של הרפתקאת סינגלים קיצונית. אוורור שאין שני לו ועמידות המבטיחים רכיבה זורמת לאורך הSlickrock. (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב…).

 “על היד” – בונטרגר הוא מותג הציוד של ענק האופניים TREK, ויש לו מגוון מוצרים באיכות מעולה. בחנו פה את דגם הEvoke – שעורר מייד את השאלה, מה זו המילה הזו באנגלית? “להזכר או לעורר רגש” אומר לנו מילון כלשהו באינטרנט… אז הנה על הזיכרון והרגש שעוררו הכפפות האלה אצלנו:

1-017

 

הן בנויות מחלק פנימי בכף היד העשוי מעור סינטטי, ויש להן “כרית ג’ל” למנעית עומסים בכריות כף היד הנקראת inForm. זו עשויה מפולימר מוקצף בדומה למגני ידיים ורגליים רכים. החבר’ה של בונטריגר מסבירים שהכרית מגנה על העצב האולנרי שעובר באזור זה של כף היד וגורם לנימלול בכף היד ולעיתים גם לפגיעות בכל הזרוע. הכרית הרגישה מצויין. לא עבה מידי אך עדיין אפקטיבית. אחת הבעיות עם כריות הג’ל היא שהעובי שלהן מייצר בידוד מוגזם בין היד לכידון. הinForm  מרגיש מצויין ואפשר גם אחיזה מעולה וגם מנע נימלול של כף היד ברכיבות ארוכות.

על האגודל, האצבע ועל האמה יש הדפס סיליקון עם לוגו המותג על מנת לייצר אחיזה בידיות הברקס וההילוכים.  זה עובד מצויין ומונע החלקה של האצבע על ידית הברקס. זו אומנם תופעה שכיחה אבל מספיק פעם אחת שתחליק לכם האצבע מהברקס וזה לא יהיה נעים… על ספיגת הזיעה מהפנים מופקד בד סופג באזור האגודל. גב היד בנוי ברובו מרשת מאווררת ואיכותית למגע. הצמדת הכפפה באזור שורש כף היד נעשית באמצעות גומי נעים, אליו מוצמדת לולאה שמסייעת להורדת הכפפה. חומרי הגלם המגוונים, התפרים, כרית ה inForm וחוויות המוצר הכללית מרגישה איכותית ועמידה. לאורך המבחן הכפפה לא הראתה שום סימני עייפות החומר ונראה שכך היא תישאר לעוד קילומטרים רבים של שימוש. בשימוש הפידבק מהאופניים היה טוב.

הפריע לי עניין עודפי העור הסינטטי דבר המשפיע גם על התזוזות של היד בתוך הכפפה וגם על יצירת תחושת חוסר התאמה מירבי. יש לציין שאין זה קשור למידה. בדומה לKali גם פה המידה הקטנה יותר היתה קטנה מידי ולקצות האצבעות לא היה מספיק מקום. הכפפה הזו מתאימה הרבה יותר לרוכבים בעלי כפות ידיים רחבות ועבות במיוחד או לרוכבים שאינם אוהבים כפפה צמודה צמודה לכף  היד, אלא דווקא כזו שמשאירה נפחים בלתי ממולאים.

1-039

 

טכס הפודיומים

במקום השלישי נמצאת הKali שלעומת חברותיה מאובזרת בהגנה עבה יותר בחלקה עליון וחסרת נק’ ג’ל בכרית כף היד. מדובר בכפפה טובה אשר תפסה את המדרגה הזו בפודיום שלנו בגלל שלוש סיבות עיקריות: שכנותיה לפודיום היו מעולות (תחרות קשה…), בגלל עודפי הבד סביב אזור שורש כף היד והסוגר הגס והלא מספיק מוצלח שלה.

את המדרגה השניה בפודיום תפסת הבונטריגר. כפפה מצויינת שתפקדה מעולה לאורך המבחן בזכות האיכות הכללית, האוורור, פד ספיגת הזעזועים והנוחות הכללית. היא נופלת מה GripGrab בעיקר בגלל מעט עודפי החומר וההתאמה הטובה אך לא מושלמת לכף היד (שלי לפחות…).

1-012

יש לנו מנצחת עיקרית אחת ברורה וזו ה GripGrab. היא ללא ספק הכפפה הכי מוצלחת במבחן, כזו שאשמח להשאיר לעצמי בתיק ציוד הרכיבה. התאמתה לכף יד הסטנדרטית שלי היתה כמעט מושלמת, כרית הג’ל ממוקמת בדיוק במקומה הרצוי, האוורור מצידה העליון תפקד מעולה במזג אויר חם עד מעט קריר, סקוטש הסגירה נוח עמיד, התגובתיות והחיבור לגריפים היה מעולה. לרשימה הזו מצטרפים שני הפיצ’רים החביבים שלנו- המגנטים שאיפשרו לכפפות להצמד יחדיו גם בתיק הציוד העמוס וגם במכונת הכביסה, מחזירי האור ללא ספק היוו תוספת עניינית ומבורכת.

צילם: גיאחה
בחן: עמרי זרח

עמרי זרח, אול אראונדר על שני גלגלים, אושיית רכיבה שחי את החלום. הקים וניהל מספר מיזמים מגניבים בתחום הרכיבה. מתכנן שבילי אופניים, מדריך ומאמן רכיבה. כיום עובד כמנהל מוצר בWatteam – סטארטאפ ישראלי המפתח ומשווק מדי וואטים לרוכבים. עמרי כותב פה על ציוד, תרבות רכיבה ושאר עניינים שמעניינים אותו אותו על אופניים, שזה כמעט הכל.