קיבלנו שני מכנסי רכיבה שווים למבחן: אחד של Race Face והשני של Craft. שניהם מהז’אנר היחסית קל שמתאים לשימושים מגוונים. קבלו את דו קרב מכנסי הרכיבה:

באגיס הם לא רק לרוכבי אנדורו שצריכים מכנסיים רפויים כדי לשים שכבה מעל מגיני גוף (נימוק פונקציונאלי אמיתי). המגמה מביאה אותם יותר ויותר גם לרוכבי כושר, וכמובן לרכיבת טיול, רכיבת תיקים, אווירה פחות תחרותית, עצירה נוחה יותר בקפה של אחרי כן וכדומה. זה בעצם עוד שכבה על טייטס שממילא רוכבים עמו, ולכן לרוכבים עם ביגוד לייקרה זה יכול להראות קצת מיותר, נתפס, פחות חופשי, יותר חם, ופחות נוח. אבל למי שלייקרה נצמדת מביכה אותו, או שהשילוב עם חולצה רפויה הרבה יותר מחמיא לו, זה פתרון מעולה, שבאמת נראה טוב.

מאת: גיאחה

צילום: עופר עברי, מאור רביב, גיאחה

image07בפינה הצהובה: מכנסי רכיבה Race Face Indy

את המכנס ו Race Face בכלל משווקים BIKEDEAL מבסיס האם במושב בת שלמה בין זיכרון יעקב ליקנעם. המחיר של המכנסיים האלה הוא 369 ש”ח, ויש גם אינדי משנתונים קודמים ב-185ש”ח. אבל שימו לב: ללא טייטס פנימי. הגישה של רייס פייס היא שלא למכור מכנסיים עם טייטס פנימי כדי לא להגרר למלחמות מחירים נגד מוצרים שמכניסים טייטס פנימי שלא ראוי לרכיבה. אני מכבד את זה וחושב שזו גישה נכונה – הטייטס חשוב מכדי לדחוף פתרון גרוע למכנסיים רק כדי להיראות במחיר שקול לאחרים. מה שקורה בסוף הוא יותר מדי מקרים בהם משלמים יותר בגלל הטייטס ומקבלים מוצר שנשאר על המדף במקום להוסיף קצת, ולהשתמש בו באמת.

image01מתאורי היצרן

לא נלאה אתכם עם שמות הבדים (טוב בכל זאת, יש פה: Retract, Spandex, Dupont Teflon Shield ועוד…) רק נאמר שהם עברו טיפול נגד קילוף, שפשוף, הרטבה, הכתמה ועוד כל מני דברים שנשמעים כמו התנהגות לא ראויה בציבור.

הפאנלים בצדדים עוברים לכל אורכם ודואגים לאוורור ומתיחה. מאחור הפאנל מוגבה מעט עם תא אחסון קטן, ומגן מספריי של צמיגים בחורף. אורך המכנס הפנימי הוא 38 ס”מ – עד הברך, ויש לו פאנל שמסייע להפחתת חיכוך עם הטייטס הפנימי והפד. יש פה פתחים עם רוכסן לאוורור, כיסי ידיים עמוקים, רוכסנים קלים לשימוש עם כפפות שלמות, ועוד.

image05סקסאפיל ועיצוב

הדבר העיקרי שרואים פה זה את הצהוב צהוב הזה, ואכן – הם צהובים… אבל יש עוד צבעים ל Race Face. לי זה אדיר ומושלם עם חולצת ה Loose של  BIKEPANEL, ואני אוהב את זה!
מבחינת גיזרה, הבאגיס האלה ארוכים יותר מהקראפט – מה שבבירור הובעה לגבי העניין העדפה על ידי חברים, ומעט רחבים יותר בחלקם התחתון מה שעושה אותם למתאימים יותר לרכיבה עם מגיני ברכיים. עקב דקיקות ורכות הבד יש להם איזה איכות מתנפנפת כזו שגרמה לכך שעלי נראו טיפה גדולים למרות שהם לא. התחושה שלהם למגע נעימה יותר משל הקראפט.  

image00הפתיחה והסגירה

פה לטעמי יש מקום לשיפור: הרוכסן נוח, והוא נגמר מתחת לשני “תיקתקים” שבינהם יש סקוץ’ מאבטח שלא יפתחו בקלות. התיקתקים הם על לשונית קטנה (מדי) ונסגרים ימינה מקו הרוכסן, והסקוץ’ מתחת שטחו קטן מדי. לו היה משטח סקוץ’ גדול יותר מעל לרוכסן זה היה נוח יותר.

הרצועות להידוק החגורה מושכות גומי בר מתיחה, שזה נוח ומתישב נעים על הגוף, אבל הן בצד הפנימי של המכנס, כלומר הגישה אליהן פחות נוחה מבקראפט (שם זה חיצוני), וגם פה – שטח המגע של הסקוץ’ קטן. זה עובד אבל לא מקל בשימושיות.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

כיסים ואוורור – עדיף בהרבה

פה שמחתי מאוד לראות כיסים מאוד שימושיים למפתחות וסלולרי. יש גם כיסי אוורור שלא מכילים כמעט כלום אבל באים עם רוכסן. היתרון בכיסים הקטנים הוא שהם מחזיקים את התכולה צמוד יחסית, מה שאפשר לי אפילו לצאת איתם לריצה עם הסלולרי וזה לא התנפנף (כלומר פה כבר אפשר להכניס סלולרי בניגוד לקראפט).

אבל זה לא הכל – ב Race Face יש גם כיסי ידיים בשני הצדדים – עמוקים, נוחים וקלים לגישה. כשאתם מחוץ לרכיבה, סתום מסתובבים עם ארנק או משהו – יש בכל זאת סיבה להמצאה המבריקה הזו- כיסים.

image02בפינה הכחולה – מכנסי רכיבה של Craft

מדובר במכנס רכיבה לשטח של קראפט במחיר של 600 ש”ח, אולם במבצע באתר של ING היבואנית, הוא כעת ב 420 ש”ח. ב 600 ש”ח זה כנראה יקר, אבל ב 420 זה כבר מחיר אטרקטיבי. במיוחד לאור העובדה שבתוכו מתחבא גם התחתון – טייטס הרכיבה המצוין שמגיע עם המכנסיים האלה.image09תיאור היצרן:

“הבד האלסטי ממנו עשוי המכנס ביחד עם הפאנלים הגמישים בצדדים מאפשרים לרוכב תנועה ללא הגבלה בכל הכיוונים. העמידות הגבוהה של הבד תבטיח שהוא ישרוד גם בתנאים הקשים של רכיבת שטח אגרסיבית. יכולת נידוף מעולה, רוכסני צד לפתיחת פתחי אוורור להגברת הסירקולציה, שני כיסים צדיים עם רוכסן לאבטוח. בטנה פנימית עם הבד הנושם של Craft, עם שש תעלות אוורור ועם פד אקטיב מהסדרה החדשה של קראפט”.

image08סקסאפיל ועיצוב – יפים!

מדובר באחד מהזוגות היפים ביותר שנתקלתי בהם. הצבעים שלהם פשוט מעולים בשלושת האפשרויות – הכחולה, הצהובה, והשחורה-כתומה. המוצר נראה מעולה גם בזכות הגזרה שלו – הוא יושב יפה על המותן וממשיך למטה כמעט ללא התרחבות. הגזרה מצוינת לגישה הקרוס קאנטריית והשבילונית לייט לרכיבה. לרוכבי אנדורו, שבילים טכני אגרסיבי ופריריידרים הוא יהיה מעט קצר מדי ואולי גם צר מדי, אבל לכל הרוכבים באשר הם שאינם עם מערכות מיגון דרמטיות מתחת לכל הביגוד מדובר בדיוק במכנסים הנכונים.

image06“חגורה” וסגירה

כדי לרכוב עם זה צריך ללבוש, וכדי ללבוש – צריך לפתוח, ללבוש, לסגור באמצעות הרוכסן ולהתאים את “החגורה” הפנימית. המנגנונים האלה בקראפט מאוד נוחים: עם משטחי סקוצ’ים רחבים וברורים, לשוניות אחיזה שנוח לתפוס כשסוגרים את הסקוצים. חשבו פה על המשתמש ונותנים לו חוויה נגישה ונוחה. לעומת הרייס פייס יש פה שיפור.

image04הטייטס שמתחת

הדבר הכי מרשים בקראפט האלה הוא הטייטס שבאים איתם – מדובר בטייטס הרכיבה למכנסי באגי שהוא הכי טוב שנתקלתי בו עד היום. בניגוד לרשתות העלובות האלה שלא פעם מצמידים למכנסי באגי כדי לצאת ידי חובה, בקראפט מציידים פה את הרוכב עם מוצר אמיתי ואיכותי. זה הכי קרוב לטייטס רכיבה חיצוני ללא מכנסיים מבחינת האופן שבו זה יושב, מחזיק ושומר על המקום (הרשתות המקובלות בענף נוטות לנזול מטה כי הן גרועות בד”כ). הוא בעל שילוב נכון בין חומר איכותי לרשת מנדפת. יש לולאות במכנסים לאחיזת התחתון, שהתגלו כמיותרות כי הוא אוחז מעולה גם בלי התעסקות בחיבור הזה.

image03כיסים ואוורור

אני שם את נושא הכיסים ביחד עם האוורור משום שבלא מעט מוצרים כולל אלה, הכיסים הם גם פתחי האוורור. הבעיה היא שכדי להכניס את הדברים לפתחים האלה, צריך לוותר על האוורור. בכל מקרה בקראפט יש פתחים כאלה עם רוכסנים, אבל ככיסים הם לא שווים הרבה. בקושי ניתן להכניס אליהם מפתח ולא ניתן להכניס סמארטפון. זו נקודת חולשה מהותית לא רק לרכיבה, אלא גם לאחרי הרכיבה – פשוט אין איפה לשים את הדברים.

סיכום, יתרונות וחסרונות

שני זוגות המכנסיים טובים מאוד בעיני, ועם שניהם נוח מאוד לרכוב. מפה הכל מתחיל והכל מסתיים כמעט.

הקראפט – מקרינים גימור איכותי ומגיעים עם הטייטס הטובים ביותר שנתקלתי בהם מזה זמן רב – טייטס רכיבה אמיתיים ונוחים שאתם תעדיפו ללבוש גם עם מכנסיים אחרים. בהתאמה – המחיר שלהם גבוה יותר, כי למעשה – אלה שני מוצרים ולא אחד. הקראפט גם מצטיינים במראה – מודרניים וצרים יחסית, מנגנון הסגירה והפתיחה שלהם טוב יותר, אבל הם מעט קצרים יותר ופחות מתאימים מהרייס פייס לרכיבה עם מגיני ברכיים, ומשתלבים טוב יותר בגישה ה XCOית לרכיבה עם באגיס.

הרייס פייס מרגישים אפילו טוב יותר ברכיבה מהקראפט – כלומר פחות מורגשים, יותר גמישים ודקיקים,ומאוד נעים לרכוב עמם! יש להם כיסים אמיתיים וזה יתרון מוחץ שלהם על הקראפט. לטעמי הם מעט נפנפיים מדי, אבל זה חלק מהנוחות והקלילות שלהם. ברמת העדפה אישית שלי הייתי רוצה אותם מעט צרים יותר. הסגירה שלהם והתאמת ההיקף בחגורה טיפה פחות נוחים מבקראפט.

שוב – שני מוצרים מעולים, שני זוגות מכנסיים שאני שמח לרכוב איתם ונותנים תמורה טובה מאוד (במיוחד במבצעים) הכי חשוב זה למדוד ולבדוק את ההתאמה האישית עבורכם!