יש כאלה שפשוט מעדיפים כפפות ארוכות – גם בקיץ. בתור רוכב כביש (וגם שטח) אני בד”כ מעדיף כפפות קצרות כי יותר קל לשלוף דברים מהחולצה או לקלף בר אנרגיה, אבל חובבי הארוכות (רוכבי שטח בלבד בד”כ שרגילים יותר לעצור כדי לשלוף דברים מהתיק) מציינים את האחיזה הטובה יותר בידיות הברקס גם כשמזיעים ואת ההגנה הטובה יותר על כל כף היד במקרה של נפילה.
קיבלתי לידי שתי זוגות של כפפות שלמות ודקות, שאפשר להגיד עליהן שכל אחת מייצגת גישה שונה בתכלית לתכנון המוצר:  ה- DC מעוצבות ואופנתיות, וה- Bontrager שמות דגש על תכנון פונקציונאלי לרכיבה. 

כפפות קיץ של Bontrager
לא מדובר בזוג כפפות שיחממו אתכם בימים קרים, ולא בככפות שיספקו הגנה מאסיבית לרוכבי שטח אגרסיביים היות והן דקות ועדינות במיוחד. בחלק העליון ישנה רק שכבת לייקרה דקיקה ומאווררת ללא שום הגנה נוספת (כלומר הייעוד הוא XC ולא רכיבה אגרסיבית). באיזור האגודל איזור ניגוב רך, גדול ונעים שעושה חשק לנגב גם אם אין לכם נזלת. בצד האוחז ישנן כריות Gel מפנקות במיוחד במקומות האסטרטגיים.
מבחינת סטייל הן ישתלבו יפה עם אופניים מתחת 12 קילו, סט טייטסים וחולצה הדוקה, נטייה לרכב בלי תיק על הגו, וקסדה בלי מגן שמש… עדיף לזוג הכפפות הזה להגיע לידיהם העדינות של רוכבים שסיכויי הנפילה שלהם קטנים ואינם צריכים רמות הגנה מאסיביות. 

Dfsmnvms_441fffcjbcp_b
בהיבט הנוחות הן ברמה הטובה ביותר שאפשר לקנות: הגזירה וההתאמה ליד טובה מאוד. הן עוטפות את היד בצורה הדוקה ונוחה כמו עור שני ואין איזורים עם כפלים, עודף בד, או כיסי אוויר. הכפפה צמודה לעור בכל שטח המגע עמו, ותחושת האחיזה שלהם בגריפים פשוט אלוהית! אין שום נקודה שמציקה בנקודות המגע עם הכידון (או בבסיסי האצבעות) גם אחרי שעות אוכף רבות. כריות הג'ל מונחות בצורה הכי טובה שנתקלתי בה עד היום בכפפות והתחושה בשורש כף היד על הגריפים – מושלמת! 
חסרונות עיקריים הם המחיר הגבוה יחסית, וכן העדינות הכללית של המוצר: החלק העליון בגו כף היד ממש דקיק ולא נראה כמו משהו שישרוד ענפיים או נפילה.
שורה תחתונה: כפפות יקרות, אנינות ודקות שמתאימות ל”כבישוני שטח” כלומר רוכבי XC.
מחיר: 250 ש”ח
ציון: 9
תמורה: 7
יבואן: טרק ישראל CTC

DC
Ride Gloves

החומר ממנו עשויות הכפפות האלה שונה מאוד מזה של הבונטרגר: יותר מזכיר מרקם של עור מעובד ורך מאשר ניילון. גם כאן התחושה על היד הדוקה מאוד, נוחה ואיכותית. הרגישות לידיות המעצורים או ההילוכים טובה מאוד. הכפפות האלה מעט יותר עבות בגו כף היד, ועל כן מתאימות גם לעונות מעבר וימי חורף חמים. הבד נראה חזק ועמיד לאורך זמן. אהבנו במיוחד את הוויתור על הסקוץ' והשימוש בבד אלסטי במקום: הפתרון של DC פשוט עדיף שכן הסקוצ'ים האלה הרי תמיד נפתחים ברכיבה ומאבדים מאחיזתם אחרי תקופת שימוש. 

למרות הדמיון בלוגו אל תתבלבלו עם מותג הכדורגלנים והדוגמניות האיטלקי דולצ'ה וגבאנה: DC היא חברת אופנת אקסטרים והיא מייצרת מגוון של פריטי “סטריט” ו”לייף-סטייל” שנראים בדיוק כמו תרגום של דיסטורשן גיטרות עצבני למוצר אופנה לבני 13-21: כלומר תמצית ה”קול”. הצד החזק של הכפפות האלה הוא המראה ואיכות התפירה שהיא ברמה גבוהה. 

 

הבעיה העיקרית היא שאין כריות ריפוד בבסיס כף היד, או אפילו שכבת בד זהה נוספת לעיבוי הנקודות הקריטיות. זו נקודת תורפה משמעותית ואחרי רכיבה קצרה התחלתי להרגיש גירוי ושפשוף בבסיס כף היד מתחת לכרית האגודל (בדיוק באותם איזורים שב- Bontrager בחרו לרפד בג'ל מפנק במיוחד). קצת מחקר טוב יותר בקרב קהל היעד לא היה מזיק למתכנני המוצר הזה… 

שורה תחתונה: כפפות שמצטיינות בהיבט הסטייל והתפירה אולם חלשות בשיכוך והפחתת לחץ על כפות הידיים. מצד שני מצאתי להן ייעוד מתאים יותר מרכיבה שבו הן כן מצטיינות: הן הפכו להיות כפפות גלישת הרוח המועדפות עלי! 

מחיר: 179 ש”ח
ציון: 7
תמורה: 7
יבואן: BOARDER 2006 LTD. ניתן לרכוש רק בחנות ביסיקלטה באבן גבירול תל-אביב