כבר בשלב ה unboxing מתוך האריזה (המהודרת יש לומר), אפשר היה לחוש בהתלהבות. אפילו לסלוגן Life is a journey and trail is my life התחברתי. קבלו מבחן לנעלי הרכיבה של Fizik לאופני הרים. 

מאת: עופר עברי

מנוי חינם לRUNPANEL – מגזין הריצה הטוב בישראל: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי לBIKEPANEL מגזין האופניים הטוב בישראל פה https://goo.gl/4tGh4F


image4

את חברת פיזיק רוב האנשים מכירים מעולם אוכפי הרכיבה – יש לה סדרה של אוכפים מעולים שגם מגיעים על לא מעט אופניים מראש, וגם ניתנים לרכישה בנפרד (דוגמה ממבחן ה Aliente). לפני כמה שנים התרחב ליין המוצרים גם לנעליים.

Fizik היא חברה איטלקית נוטפת סטייל ועיצוב שמגדירה את עצמה כמותג רייסרי – לרוכבים תחרותיים ורציניים. זה בא לידי ביטוי במוצרים בעלי סגנון מאוד ייחודי של עיצוב – נקי, מוקפד, לא עמוס בקשקושים ומאוד הרמוני. הם נראים טוב, ובד”כ בעלי קווים מעוגלים ואווירודינמיים.

image7

נעלי פיזיק – מבט ראשון

ה-M6B מיועדים לשימוש רוכבי השבילים והאנדורו ומצוידים בכל טכנולוגיית המילה האחרונה והשחרור המהיר. כבר במבט הראשון הנעל משדרת שהיא מוצר high end ורמת רכיבים גבוהה. תג המחיר לעומת זאת שייך לקבוצת הביניים בלבד. האמת שכבר ברכיבה הראשונה הנעליים משכו את תשומת לב החברים שמיד הביעו עניין.

כדי שתתחרמנו כמונו על הנעל הזו, הבאנו את הסרט של פיזיק (שימו לב ליציאה המבריקה של הגרפיקה – שלוקחת את התימה של חוטי ה Boa ומחברת אותם לקווי מתאר של מפה טופוגרפית…)

מידה, התאמה, נוחות כללית

אחד הדברים המורגשים ביותר כשמוציאים את הנעליים מהקופסה הוא משקל קל. 385 גרם ליתר דיוק. גם בעלי כף רגל צרה יחושו התאמה מלאה בזכות מערכת הסגירה המשולשת (הרחבה בהמשך). המידה מדויקת ואין חריגה ממה שאני יודע על עצמי וביחס לזוגות נעליים אחרים.

אחיזת העקב טובה והתחושה כאמור כמו עם כפפה. לשמחתי עדיין לא יצא לי ליפול מהאופניים או לחטוף מכה מסלע מזדמן טפו טפו טפו.

image5

מערכת הסגירה- Boa+ שני סקוצ’ים

מערכת הסגירה כוללת שתי רצועות סקוצ’ בסגנון hook & loop ומנגנון ראצ’ט מתקדם (חוגה) מסוג Boa L5 System. לסגירה מסדרים את הלשונית העליונה (גשרון) לרוחב הנעל ומסובבים את החוגה עם כיוון השעון עד להתאמה. לפתיחה, מושכים את החוגה החוצה ומשחררים. היתרון הגדול של מערכות ה Boa הוא הדיוק הרב שהן מאפשרות לרמת הסגירה. הקליקים בחוגה מיצרים מתיחה שאתם שולטים בה ברמה מילימטרית. גם הפיזור של הלחץ פחות נקודתי מאשר בסקוצ’ים בד”כ כי החוט מעוגן לכמה נקודות לאורך הנעל ונמתח לאורכן. השחרור גם הוא מאפשר פתיחה מהירה.

משום מה פתיחה ושחרור של חוגת נעל שמאל פחות עבד לי חלק, אולי עקב כניסה של אבק/חול לתוך המנגנון, ואולי גם עקב הכיווניות שלו, שזורמת לי טוב יותר בימין.

image3

אוורור

הנעל כאמור מאוד מאווררת. בזמן הרכיבה ממש אפשר להרגיש אוויר שזורם דרך הנעל אל כף הרגל, ובמילים אחרות איזראלי סאמר קומפטיבל.

לאוורור והקלילות יש מחיר בלתי נמנע בכך שיש תחושה שהנעל מעט עדינה ולא בטוח שתספק רמת מיגון הולמת בשטח טכני, ובמובן הזה הנעל מתאימה לייעוד המוצהר שלה לרכיבת XC בעיקר ותהיה נפלאה לרוכבי מרתון (נגיד, אלה שמתאמנים לתחרות ידועה כל הקיץ…).

image2

סוליה ומדרס

הנעל קשיחה ואוחזת היטב את הרגל ולכן גם העברת הכוח מקסימלית. המדרס בסיסי למדי (ודומה למה שרוב חברות הנעליים מספקות כברירת מחדל. רק מעטות משקיעות מעט יותר בעניין הזה, ורובן משאירות לרוכבים את ההחלטה – האם להשקיע במדרס קסטום השקעה נוספת).  בכל זאת – הוא עדיין משדר רמה ואיכות גבוהים. אין בו התאמות אישיות אבל הוא נוח.

פרופיל הסוליה אוחז ומשונן עד מאוד ומאפשר גם הליכות מזדמנות עם האופניים.

image1

אל הנעל כידוע, מחברים את הקליט – ופה יש את אחד המשתנים החשובים ביותר בנעליים, כיוון שלמיקום הקליט השפעה משמעותית על הביצועים שלכם. לכל אחד כף רגל שונה מעט, ומיקום הקליט יהיה מעט שונה בהתאם למבנה וגם להעדפות וסגנון הפידול של הרוכב. בפיזיק, גיליתי טווח רחב של מיקום הקליט בסוליה שמאפשר למקם אותו גבוה לכיוון הבוהן או נמוך בכיוון מרכז כף הרגל. זה האחרון מקובל מאוד בקרב רוכבי האנדורו.

דבר נוסף ששמתי לב אליו הוא התחברות קליטים (שימאנו) לא לגמרי חלקה, ככל הנראה עקב מבנה קוביות מעט בולט ומאוד הדוק אל הקליט בסוליה – אותו מקום שמהווה יתרון משמעותי להליכה בסלעים מעט מפריע פה.

image6

Fi’zi:k – M6B 

בשורה התחתונה? אני אוהב הנעל הזאת! נעלי פיזיק האלה קלות, יפות וסופר מאווררות. זו נעל כיפית, אוורירית, קלילה ומודרנית עם הרבה טכנולוגיה. נקווה שתעמוד גם במבחן רכיבות המדבר בחורף הקרוב…

מאת: עופר עברי

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים