התקבלו במערכת שתי תאורות של חברה אוסטרלית בשם Knog: תאורה קדמית ב 400 לומנס ונצנץ אחורי חזק ב 44 לומנס שמצטרף לטרנד תאורת היום לרוכבי כביש. מייד כשהתחלתי להתעסק במוצרים האלה הבנתי שזו חברה מקורית עם גישה שונה לעיצוב המוצר – כל דבר במוצרים האלה יש לו אופי ייחודי. אגב, ליין המוצרים המלא של Knog פונה גם לתאורה לוידאו (לצילומי GoPro בלילה), פעמוני כידון בעיצוב סטייליסטי, ומנעולים. צמד הפנסים שבמבחן מיועד בעיקרון לרכיבת כביש, אבל אני בחנתי אותם גם בשטח קל וגם בכבישים. את Knog מייבאת לישראל DAA (מפרסמת קבועה באתר). 

מאת: גיא חלמיש
image001

Knog Blinder Mob The Face Rear

מגמת הנצנצים החזקים תופסת תאוצה ומתחילים לראות יותר ויותר רוכבי כביש עם הבהוב קבוע מתחת לאוכף גם ביום. מוצר ראשון כזה יצא על ידי בונטרגר ותפס חזק, וכעת נכנסת עוד אופציה דומה – מוצר נוסף שמציע הבהוב בעל עוצמה המתקרבת ל 50 לומנס: Knog. אגב יש להם בליין גם כאלה שמוציאים כ 70 לומנס.

תיאור אתר DAA: פנס אחורי קטן קל משקל ועוצמתי. מאיר למרחק של 1000 מטר, מפגין יכולות תאורה מעולות של 44 (Lumens) מנורות LED איכותיות. כולל חמישה מצבי תאורה. עמיד ב100% בפני אבק ומים. טעינה באמצעות USB. מתחבר באמצעות רצועות סיליקון למוט אוכף של 22-32 מ”מ ולמוטות אוכף אווירודינמיים. מידות: 42x42x62 מ”מ. משקל: 35 גרם. זמין בצבע שחור או כסף.” המחיר: 239 ש”ח. 

המקוריות מתחילה באריזה: לשמחתי הכי מינימליסטית שיש. אפילו המסרים הטכניים על הפיצ’רים של המוצר מודפסים בצורה גרפית ברורה ומידית בלי לבלבל יותר מדי את המוח: מבט אחד ואתם מקבלים את המספרים והפיצ’רים עם אייקונים ברורים. האריזה כוללת את הנצנץ עצמו, ושתי גומיות עיגון נוספות להיקפי צינורות שונים.
image003

רשימת פיצ’רים מהיצרן – על האריזה כאמור רשימת אייקונים ונעבור עליהם לפני שנכנס לשימוש ופרשנויות:

  • USB recharge (ללא צורך בכבלים – על כך בהמשך)
  • 100% נגד מים (תקן IP68)
  • 44 לומנס.
  • 35 גרם.
  • 5 מצבי עבודה.
  • עד 6 שעות עבודה במצב דלוק קבוע.
  • עד 66 שעות עבודה במצב נצנוץ חסכוני.
  • טכנולוגית LiPo לסוללה.
    image005

המקוריות ממשיכה לטעינה – הם המציאו פה פטנט מאוד ייחודי שמנסה לייתר את הצורך בכבלים לטעינה. במקום להכין בו שקע Micro USB אליו תחברו את כבל המטען של האנדרואיד שלכם, שולבה בפנס לשונית USB רחבה שיכולה להיכנס לשקע USB של מחשב ולטעון את הנצנץ ישירות ללא כבל נוסף. קטע מעניין. הכנסתי את המוצר לטעינה, נורית אדומה הופיע, ולנוחיותי בסוף הטעינה היא שינתה צבע לירוק. היתרון הוא שלא צריך כבלים. החיסרון הוא שחייבים מחשב כדי לטעון ואי אפשר להשתמש במטענים הסלולריים הרבים שסביבי. הלשונית הזו קצרה ויוצאת מהמכשיר עצמו וכדי שזה יהיה באמת נוח עדיף להשתמש עם הכבל המאריך שלא הגיע עם המוצר הזה באריזה, אלא עם התאורה הקדמית בלבד – מומלץ לרכוש בנפרד כבל מאריך או מפצלי שקע USB שבדקתם שהנצנץ יכול להיכנס אליהם.

מיתקון מהיר וקל למוט האוכף – תופסן הפלסטיק שמהווה חלק ממנו ממש מסייע למתוח את הגומי. הגומי שנמצא שם כברירת מחדל התגלה כמתאים למוטות כיסא עבים יחסית, ולמוט 27.2 טוב גם שיש את הגומי הקצר יותר. הגישה של גומיות מתחלפות מאפשרת להם להציע את אותו המיתקון גם לאופני כביש אווירודינמיים למשל שבהם מוטות האוכף רחבים במיוחד. חסרון המיתקון הוא שהוא אינו מתקן את זווית מוט האוכף כך שהנצנץ לא יוטה מעט לכיוון הרצפה.
image007

כפתור ההפעלה צר וקטן ונמצא בצד המכשיר. הוא מצוי מתחת לכיסוי הגומי האוטם ממים ברמת 100%. היתרון הוא האטימה כמובן אבל הוא טיפה קטן מדי לטעמי מה שמקשה מעט לתפעלו בעיקר בחושך. 

לחיצה ראשונה – מדליק קבוע את ארבעת הלדים, לחיצה נוספת מורידה רמת עוצמה של התאורה הקבועה של כל הלדים (ליותר זמן שימוש), בלחיצה השלישית הוא מתחיל להבהב לאט יחסית (ארבעת הלדים ביחד), ברביעית ארבעתם מהבהבים מהר יותר, בחמישית יש מעין דיסקו קטן של החלפות בין הלדים, ובחמישי דיסקו קצת אחר. לחיצה רציפה מעט ארוכה יותר והוא כבה.

עם משקל של 33 גרם, העיצוב מינימליסטי ביותר וקטנטן ולא יטריד אפילו יבבני משקל (טוב, אולי אותם כל גרם בודד מטריד), אבל עדיין – יש 4 לדים בולטים וגדולים יחסית בשטח הפנים של הנצנץ. ישנם כאמור חמישה מצבי תאורה שמגדירים כמה “עצבני” יהיה הנצנוץ וגם אחד מואר קבוע. לא יודע מה אתכם, אבל אני הולך על הכי עצבני תמיד… זה ישראל פה, לא אוסטרליה. אז אני טוען בכל פעם מחדש לפני הרכיבה.

הצטרפו לאלפי המנויים המאושרים של בייקפאנל- קבלו עוד כאלה כתבות ישירות למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

רוכבי כביש? אתם חייבים נצנץ יום לעצמכם

יצאתי לרכיבה עם אופני הכביש לצפות במירוץ בנס הרים. זה היה יום אפרורי מאוד, ועוד בדרך באזור כרמי יוסף אני רואה שני רוכבים במרחק של 300 מטרים לפחות בזכות נצנוץ חזק ובולט. כשהתחלתי לרכוב, שיירות של רוכבים רכבו לפני בעליות של הראל ויער הנשיא. הם הזכירו לי ששכחתי את ה Knog בבית וכעסתי על עצמי – אל מול עיני רוכבים עם נצנצים ורוכבים ללא נצנץ. ההבדל משמעותי: רוכבים עם נצנצי יום חזקים כאלה נראים לקילומטרים. המהדרין שמים גם אחד על הקסדה וברור לגמרי שזה משפר את האפשרות להבחין בהם, במיוחד ביום אפור כזה, בצורה דרמטית.

אני מתקרב לרוכב ורוכבת בתחילת העלייה ליער הנשיא. הוא בולט בצורה ברורה מאוד עם נצנץ שאני רואה מרחוק מאוד. כשאני מתקרב אני מגלה את צורת ארבעת הלדים האופיינית והייחודית הזו ל Knog. אין ספק שהתאורה המהירה בולטת מאוד והמוצר עושה את העבודה שלו ומייצר נראות. מדובר באורות חזקים וגדולים יחסית ולתחושתי הם מעבירים את 44 הלומנס שלהם בצורה אפקטיבית, גם ביום.
image009

הפנס הקדמי – Knog Blinder Road 400

אני רוכב בלילה איזה פעמיים בשבוע בקומיוטינג מהעבודה הביתה בשילוב דרכי עפר טובות וכבישים. הפנס הזה מיועד לרכיבת כביש, אבל עניין אותי לראות כיצד הוא מתפקד בתנאי שטח נוספים. אגב, יש אצלי שני פנסים נוספים ברמות לומנס חזקות יותר, אבל אף אחד מהם לא קטנטן ומשתלב יפה כל כך על הכידון – אולי בכל זאת אפשר ללמוד משהו מהכבישונים!

מתוך אתר DAA:

מחיר: 459 ש”ח. “פנס קדמי קטן ועוצמתי. מאיר למרחק של 1000 מטר, מפגין יכולות תאורה מדהימה של 400 (lumens). כולל שלושה מצבי תאורה. עמיד ב100% בפני אבק ומים. טעינה באמצעות USB. מתחבר באמצעות רצועות סיליקון לכידונים של 22-28 מ”מ ו- 29-35 מ”מ. כולל חיבור לקסדה. מידות: 53x30x75 מ”מ. משקל: 105 גרם. זמין בצבע שחור.”

באריזה

גם האריזה פה מינימליסטית, וגם פה במבט אחד כמו בנצנץ אתם מקבלים את המספרים והפיצ’רים. האריזה כוללת את הפנס עצמו, אבל בניגוד לנצנץ המיקום של לשונית ה USB אינו חלק מהגומי. זו נפתחת מהחלק האחורי של הפנס, ולכן מצורף מעין כבל מתאם שיודע לקלוט את הלשונית הזו בשקע USB בצד אחד, ולהתחבר לשקע ה USB של המחשב בצד שני. אותו מתאם אגב יעבוד מצוין גם עם הנצנץ.

בנוסף באריזה גומי עיגון שני נוסף לצינורות או כידונים בקוטר שונה מזה שעל הפנס כברירת מחדל, וכן התקן עיגון לקסדה ורצועותיו – שזה מצוין ומתבקש. היה אצלי כבר מוצר שלא הכיל את זה בחבילה ופה – טוב לראות שזה חלק מהחבילה מראש.
image011

הפיצ’רים על פי היצרן

מעבר על רשימת התכונות על האריזה מגלה את הדברים הבאים, שחלקם האמת סתומים בהעדר מידע נוסף על שם הפיצ’ר והציור המסמל אותו. אבל אל דאגה – אנחנו עוד נחפור בכך עבורכם. 

  • 400 לומנס
  • 105 גרם
  • שני פנסי לד – לכל אחד אופי תאורה שונה.
  • 3 סוגי הקרנה\קרניים (Beam patterns): לתאורה צרה וממוקדת, רחבה, או כפולה המכילה את שניהם, וכן פלאש.
  • מצבים: נמוך, בינוני, גבוה, והחלפה בינהם.
  • LED לבן
  • קרן כפולה (Dual Beam)
  • 100% אטום למים
  • 10.8 שעות עבודה במצב פלאש חסכוני
  • חסוך מעל 600 סוללות AAA באמצעות
  • חיווי מצב סוללה
  • טכנולוגית LiPo לסוללה.
    image013

הטעינה – המפגש הראשון עם המוצר הוא בטעינה. גם פה תתקלו בפטנט הטעינה הייחודי אל שקע ה USB הרגיל של המחשב – עם טוויסט: הרבה יותר נוח לטעון עם כבל מאריך שנכנס ל USB של המחשב עם “זכר” בצדו האחד ומייצר שקע “נקבה” בצד השני אליו יכנס הפנס. אם אתם רוכבים לעבודה, כדאי לא לשכוח את המתאם כדי שיהיה אפשר לטעון גם לפני החזרה, כיוון שמול רוב שקעי ה USB צריך אותו כדי לטעון.

גם פה – בטעינה הנורית אדומה ובסיומה מחליפה צבע לירוק כדי שתדעו שאין צורך להשאיר את הפנס ב USB.
image015

אני אוהב את המראה המינימליסטי הזה –  שמתמזג עם הכידון ולא בולט כמו איזה ראדאר מגושם של ספינה מעליו. ככה צריך להיראות פנס! מאחר ונמצאים אצלי ממש כרגע שני פנסים אחרים, היתרון שבעיצוב של ה Knog הזה בולט: הוא מרובע וקטן בניגוד לרוב הפנסים המוארכים בצורת גליל. המשמעות של זה היא שהוא לא מוצב כנטע זר ובולט כלפי מעלה על הכידון. בזכות המבנה המכונס הם יצרו מיתקון בגובה הכידון עצמו, וזה מינימליסטי והכי אלגנטי שאני ראיתי לתאורה כזו. מצד שני במוצרים פיזיים כאלה – קשה לברוח מהפיזיקה: יותר קטן אומר בד”כ תאורה חלשה יותר ופחות זמן סוללה. החוכמה שלנו בתור צרכנים היא למצוא את האיזון הנכון לנו – ולא בהכרח לקנות הכי חזק או הכי קטן…

ההתקנה עצמה קלה – מתבססת על הגומי והתפס הקטן המחובר אליו. הגומי הוא בר החלפה קלה יחסית כדי לאפשר מיתקון על קטרי כידונים שונים ולכן גם תפס הפלסטיק בר שחרור ממנו. היתרון בהתאמה לצינורות שונים ברור, אבל חסרון בצידו – חלקים ברי שחרור יכולים להשתחרר גם כשאנחנו לא מעוניינים בכך.
image017

שליטה מפותחת במצבי התאורה – מה הקטע של פנס ימני ופנס שמאלי? ובכן הם לא זהים: השמאלי מייצר אלומה רחבה יחסית והשמאלי צרה וממוקדת ובכך הם משלימים זה את זה, וגם מאפשרים לכם לבחור בינהם לצרכי רכיבה שונים, תוך שאתם חוסכים בסוללה.

כפתורי ההדלקה וההפעלה נמצאים מוסווים מעט מתחת לגומי האוטם צמוד לציורי התאורה בבסיס הפנס. אלה שני כפתורים ולא אחד שכל אחד מהם אחראי על פונקציה אחרת:

  • השמאלי – אתו מדליקים ומכבים. בהדלקת הפנס נדלקת גם הנורה הירוקה, והפנס השמאלי מהשניים. לחיצה נוספת על הכפתור השמאלי מכבה את הפנס השמאלי ומדליקה את הימני. לחיצה שלישית מדליקה את שניהם. לחיצה רביעית – עוברים להבהוב כאשר פעם הימני נדלק ופעם השמאלי. הלחיצה הבאה מחזירה לנקודת ההתחלה.
  • הכפתור הימני –  משנה את עוצמות התאורה בלבד (וכשאתם בהבהוב משנה מעט את הסגנון של ההבהוב בהתאמה לחיזוק והחלשה). לחיצה ראשונה עליו מחזקת את התאורה, ומשנה את נורת החיווי הירוקה לצבע כחול כדי שתדעו שיצאתם ממצב הסוללה החסכוני. לחיצה נוספת ותקבלו עוד חיזוק לתאורה. לחיצה שלישית מחזירה לרמה הנמוכה.  

שעות עבודה – לפי הצהרת היצרן אם עובדות שתי הקרניים – הצרה והרחבה בצורה מלאה (מצב Dual Beam) אזי בעצמה מקסימלית הם יעבדו עד שעה וחצי. עם שתי קרניים במצב בינוני – כשעתיים וחצי. יש עוד הארכה של שעות העבודה בקומבינציות השונות של עוצמה חלשה יותר ושימוש בפנס אחד מהשניים.

אני מעדיף לא להתעסק עם התאורות יותר מדי: אני רוכב, בד”כ בעוצמה הגבוהה ביותר וטוען מייד אחרי הרכיבה. ה Knog מצידו מעדכן אותי שחרדות החושך שלי עולות לי בזמן סוללה באמצעות הנורית הכחולה, ומזהיר אותי שוב שאותה חרדה היא שתשאיר אותי לבד בחושך באמצעות נורית אדומה כשהוא מתקרב לצורך בטעינה.
image019

עצמת התאורה – במקרה של התאורה פה המקסימום הוא 400 לומנס שמרגישים בדיוק כמו 400 לומנס. זה לא המון אם אתם בונים על חוויה של תאורת יום רק בלילה. זה לא פרוז’קטור ענק ממימדים אלא פנס מינימליסטי שמיועד לרכיבת כביש במקור – כלומר למשטח צפוי, בלי בורות ועניינים, ולכן שמצריך לא יותר מ 400 לומנס. כנגד זאת אומר שדווקא הוא סיפק אותי לא רע ברכיבה בשטח קל יחסית, ובסינגלים זורמים לרוב זה הספיק לי לחלוטין כי טווח המבט קרוב יותר. בכל מקרה – התאורה נעימה ומכסה את השביל \ כביש בצורה ראויה לגמרי.

התקן קסדה מבורך – אהבתי את העובדה שהערכה מגיע מראש עם התקן קסדה (מבוסס הדבקה) ולא צריך לקנות אותו בתשלום נוסף. הפנס, בעוצמה שלו ובמשקל המינימליסטי מאוד שלו מתאים מאוד כתאורת ראש משלימה לפנס נוסף חזק יותר גם בשטח, ובעצמו בהחלט מספק לרכיבה בשטח קל וצפוי ובכביש.
image021

סיכום

חובבי עיצוב יאהבו את העיצוב המינימליסטי והאטרקטיבי, הגומיות המתחלפות המאפשרות למתקן את הפנסים לצינורות בצורות וגדלים שונים (גם לאופניים אווירודינמיים) ולקסדה, ואת השחרור מהצורך בכבלים בנצנץ הקטן בטעינה. אהבתי מאוד את העובדה שהפנס הגיע עם התקן קסדה ולא רק התקני כידון. בצד החסרונות אמנה את כפתורי ההפעלה הקטנים, ואת רעיון הטעינה ב USB שהוא מקורי אבל פחות נוח מ Micro USB לטעמי. 

אין ספק שזו חברה מעניינת – היא מוציאה פתרונות מאוד מעוצבים ומאוד ייחודיים והיא מתאימה מאוד לסטייליסטיים מעוצבים ויבבני משקל. המשקל קטן אף הוא וביחס מצוין לעוצמת התאורה. Knog לרוכב המקורי והסטייליסטי.