המגמה ברורה: גלגלי 29 הולכים וחודרים מעולם המרתון והקרוס קאנטרי אל עולמות האול-מאונטיין. מי שהכריז על זה בצורה ברורה היה כריס סוגאי היזם והבעלים של אופני ניינר בראיון שערכנו עמו בבייקפאנל, אולם לא רק החברה הזו הולכת בכיוון הזה – בכל זמן קצר אנחנו שומעים על עוד דגמים חדשים מהיצרנים השונים בעולם, המשיקים אופני שיכוך כפול בעלי מהלכים של סביב ה 150 מ”מ על גלגלים גדולים. בשביל גלגלים גדולים צריך צמיגים גדולים, ואם יש יותר אול מאונטיין ב 29 אז צריך גם צמיגי אול מאונטיין ב 29… זה מה שיצאנו לבדוק, והפעם ממישלן.

1-2013-03-11_09-07-25_260

(מישלן מפרסמת באתר בייקפאנל, אולם הבדיקה הנה בלתי תלויה ובוצעה על ידי ויש בה את כל מה שאני חושב כולל חסרונות כפי שנמצאו במבחן)

WILD GRIP’R 2.25 מגיעים בדואר

מישלן ישראל שלחו אלי בדואר סט צמיגי WILD GRIP’R 2.25 בגרסת הגלגלים הגדולים 29 למבחן ולהתעללות ממושכת.
ולמה בדואר? יבואן מישלן –  קוגול יוניטרייד בע”מ, עובדת בצורה שונה מרוב היבואנים בארץ ובחרה בשיווק ישיר של הצמיגים מהיבואן ללקוח באמצעות אתר המכירות http://mibike.co.il/. בצורה כזו הוא מאפשר מחירים אטרקטיביים וחותך את שרשרת ההפצה הרגילה. יומים לאחר שיחה עם נציג קוגול, קיבלתי הודעה להגיע לסניף הדואר הקרוב כדי לאסוף את החבילה.

לאחר קבלת “רול” ענק ומרשים של צמיגים לא התאפקתי והרכבתי אותם מיד. הצמיגים הורכבו על אופני  ה- GT קאראקורם 1.0 הרדטייל (זנב קשיח) בכוונה, על מנת לחוות טוב יותר את אופיו וביצועיו של הצמיג. ה- WILD GRIP’R הורכב על הגלג הקדמי והאחורי תחילה עם פנימיות ולאחר מכן בתצורת טיובלס.

ממבט ראשון נראה כי הצמיג בעל החתך הרחב עד כמעט בלוני, ניכן בגנים אגרסיבים פראיים (אחרי הכל למה ציפינו מצמיג שהשם הפרטי שלו הוא WILD …). כך שרוכבי XC יחששו קצת מהמראה רב הקוביות האגרסיבי של הצמיג – וכך ראוי: הוא לא מיועד עבורם. מצד שני רוכבי AM יתאהבו בו ממבט ראשון.

הצמיג מגיע ברוחב 2.0 2.1 ו 2.25 בגרסאות רגילות וטיובלס, אולם כדאי לשים לב למלאי באתר הישראלי. יש לו גם גרסת 26 שלא בחנו הפעם.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TIpn5D5FmC0[/youtube]

רכבנו על ה- WILD GRIP’R בסוגי שטח שונים

הצמיג תפקד ללא דופי בשטחים בעלי קרקע משוחררת וגרם לנו להקצות חלק משמעותי של הרכיבה באיתור פניות מהירות ובעיקר מהסוג הפתוח והרווי בחצץ ואבנים קטנות, ולעשות דריפטים כמובן – טכניקה בה הרוכב מבצע היגוי יתר הגורם לגלג האחורי לאבד אחיזה באופן מבוקר, או כול הגדרה אחרת לזריקת זנב כיפית בסיבוב תוך ניסיון להישאר על האופניים. הצמיג הקדמי איפשר לרוכב היגוי מדויק ומבוקר בעוד שהצמיג האחורי דואג לשדך את ירכתי האופניים לקרקע בכל הזדמנות.

בשבילי גברעם (לאחר תקופה שלא ירד בהם גשם…) המהודקים יחסים הצמיג סיפק לנו אחיזה מרשימה ולמרות משחקים ובדיקת גבולות במקפצות, רולים ושאר פניות מאתגרות שהיה לסינגל להציע לא נתקלנו בדרמה מיותרת. האחיזה והדיוק שהצמיג ספק גרמו לנו להרגיש בטוחים. אפילו יותר מדי בטוחים. גם בסעיף העצירה הצמיג היה צפוי ואיפשר לנו לעצור את מכונת ה-29 האימתנית עצירה בטוחה וצפויה עד כדי שיעמום (יש רוכבים שיראו בזה יתרון וכאלה שיראו בתכונה זאת חסרון).

1-IMG_4291 (Yoav)

בשרני ואוחז. צילם: יואב (septAA) לביא.

נוחות

החתך הבלוני של ה WILD GRIP’R, וקוביות הצד הזקורות ורמפות בריאות ושמנמנות, משווים לצמיג מראה “טרקטורי” – מבנה אשר מהווה יתרון משמעותי בצליחת גינות סלעים אלימות. בגלל שהצמיג נוסה בכוונה על הרדטייל קשה היה שלא להתאהב ביכולת הצמיג לרכך ולשכך מעט את החבטות שסיפק הסינגל “השחור” שבפארק קנדה. אחרי הכל עוד כשבועיים יש תחרות אולמאונטיין על המסלול וכדי לחסוך מבוכה רצוי להתאמן מראש!

2-תומאס קשת

חובב הרוש במסלול התחרות בקנדה. צילם: תומאס קשת.

עמידות

כידוע התנאים ה”ארצישראלים” עושים חיים קשים לטובים שבצמיגים. למרות שהצמיג נבחן בתקופת החורף (ואיזה חורף…) השתדלנו לרכוב עם הצמיג גם בקרקע מדורדרת ואף בסינגלי אופנועים בעלי קרקע אלימה במיוחד וכמובן סינגלים בתוליים ולא מתוחזקים (מישהו אמר ערבות מודיעין ?), וזאת כדי לא להקל על הצמיג השמנמן. ה- WILD GRIP’R עבר בהצלחה את התוואי האלים שמאפיין את סינגלי “חורשים” ואת הסינגלים הפראיים ביער צורעה כולל עליות/ירידות שנטחנו עד דק על ידי מיטב ג’יפאי/אופנועני ישראל. גם לאחר תלאות אלו הצמיג הראה עמידות בפני נקרים וסנייק-בייטים.

משקל – המשקל הנבדק נמצא זהה בדיוק למוצהר על ידי היצרן:

משקל

חסרונות

למרות משקלם הקל יחסית (730 גרם לפי הכתוב על הקופסא) לא מצאנו את הצמיגים מתאימים לרכיבות קרוס קאנטרי מהירות. אי אפשר לברוח מהטריידאוף הפיזיקלי הנצחי המגולם בהבדלים בין צרכי ה XC והאול מאונטיין: או שאתה רוצה לאחוז בעוצמה את הקרקע, או שאתה רוצה להתגלגל במהירות מעליה והצמיגים האלה, בהיותם מכוונים לרוכבים אגרסיביים יותר אינם יוצאים מהכלל הזה. אולם ניפוח הצמיג ללחץ אויר גבוה ל-37-40 PSI שיפר מעט את המצב ככל שמדובר ברכיבה מהירה על שבילי אש.

3-WildGripR29

סיכום

ה- WILD GRIP’R הם צמיגים לרוכבים “פראיים”. אותם רוכבים טכניים שאוהבים לחקור סינגלים חדשים ובתוליים ובעיקר לחקור את גבול היכולות הטכנית שלהם. הכוונה לאותם רוכבי 29 אגרסיביים שמחפשים בכל יער את הסינגלים התלולים והמאתגרים ביותר ורצוי עם לא מעט קפיצות.בהעדר מגוון רחב של צמיגי 29 טיובלס ה-WILD GRIP’R מהווה תוספת רעננה למלאי צמיגי 29 המצומצם הקיים בארץ הפונה בעיקר לרוכבי ה- XC.

יותר: אחיזה בתנאים שונים, משקל.
פחות: התנגדות גלגול בלחץ אויר נמוך.

  • יבואן: קוגול יוניטרייד – לעמוד המוצר באתר היבואן
  • מחיר: 270 ש”ח – אבל… לקוראי בייקפאנל קופון הנחה של 20% – הכניסו את הקוד BIKEPANEL בעת תהליך הקנייה ומחיר הצמיג שלכם יהיה 216 שקלים.
  • משקל: 700 גרם (מוצהר יצרן)
  • מפרט: 29X2.25 (52-559) / TUBELESS-READY / 60 TPI / TBA / 29-58 PSI / BLACK
צילמו: תומאס קשת, יואב לביא (septAA), חובב הרוש
חובב הרוש הוא נציג הז’אנרים הכי חשובים בענף האופניים הישראלי: אופני הרים ורכיבת שבילים – מטיולים דרך אול מאונטיין ועד דאונהיל. הוא עורך דין מוסמך שהחליט להתעסק במה שמעניין אותו על אופניים כעיסוק עיקרי. בעברו ערך את מגזין אופניים, ניהל חנויות אופניים ועוד.