כל חברה, ובתוכה חברות משקפי ספורט צריכה לשאול את עצמה – מה היא מציעה שהוא מיוחד? מדוע שהספורטאים יבחרו במשקפיים שלה? Gloryfy, המיובאת לארץ על ידי רשת ריקושט הלכה על הקטע של “בלתי שביר”.  

במבחן הפעם דגם משקפי רכיבה של Gloryfy בשם G2 Air שיתאים מבחינה סגנונית בעיקר לרוכבי שטח (אבל אפשר בכיף גם בכביש). בדקנו אותם בשתי גרסאות של עדשות, ובמחיר של 600 ש”ח לעדשות רגילות כהות, ו 720 ש”ח לעדשות הפוטוכרומטיות.

מאת: גיאחה
צילום: גיאחה, מאור רביב

018

ריקושט – יבואנית משקפי Gloryfy

כן זו אותה רשת ששמה קשור בסגמנט החיילים. ריקושט היא רשת Outdoors גדולה מאוד בישראל- מעל ל 50 חנויות שניתן למצוא בהם את כל מה שטיילים, טרקרים, אנשי טבע וחוץ צריכים. יש להם מגוון מותגים שהם מייבאים בכל תחומי ה Outdoors (הלבשה, נסיעות, נעליים, ציוד קמפינג, וכו’), ולאחרונה הם גם נכנסו לתחום הספורט והאופניים, ובמסגרת זו החלו לייבא את Gloryfy – מותג אוסטרי מעניין.

016

בלתי שביר – הקטע של Gloryfy

בעולם ניהול המוצרים ושיווקם (ה Day Job שלי…), נהוג להשתמש בכלי שנקרא USP – שמשמעותו Unique Selling Proposition – משהו בולט אחד שגורם ללקוח לזכור ולהעדיף את המוצר שלך. זה לא פשוט לבחור ממגוון תכונות של מוצר את התכונה שכדאי לתקשר כזו שמובילה. עוד יותר קשה – זה לייצר תכונה מובילה שהיא באמת מבדלת ושונה מהתחרות ושבזכותה ירכשו את המוצר שלך. גלוריפיי, הצליחה לעשות את זה עם ה USP: הם בלתי שבירים.

כדי להגיע לתכונות האלה הם משתמשים בחומרים מיוחדים גמישים במיוחד ושיש להם זיכרון – החומר תמיד יחזור לבד למצבו לפני הטראומה (כיפוף \ מעיכה \ נסיון שבירה). כחלק מהבידול הכל כך משמעותי וייחודי הזה, הם לקחו החלטות לגבי עיצוב המוצר (בעדשות, במסגרות, באופונים ובידיות…) שכולן ניזונות ממטרת העל הזו – לייצר משקפיים שאינם נשברים.

אגב, חלקים מסוימים יכולים להפרד מאחרים במעיכות – אם תתעקשו העדשה תצא ממקומה, או שהידית תשלף מהמסגרת, אבל לשבור את זה – מאוד קשה. אני לא הצלחתי (אבל לא בדקתי עם פטיש).

זו חברה מאוסטריה ומי שמכיר את החלק הזה בתרבות האירופאית יודע שמדובר בחותמת איכות לא קטנה. התרבות האוסטרית היא חיבור בין זו הגרמנית שמאופיינת בהכללה ברמת הנדסה גבוהה מאוד, לבין קצת השפעות זורמות יותר מהונגריה ואיטליה. היזם שלהם הוא מעצב, וכך שילוב הרקעים האלה שחרר לעולם קו מוצרים שמשלב קוליות עם איכות הנדסית גבוהה.

045

עיצוב – מסגרת שלמה, סגורה ונוכחת

דגם ה G2 הוא דגם בעל מסגרת סגורה, עבה ונוכחת. המשקל: 40 גרם.

העיצוב שלו מאוד בולט ונוטה לעולמות השטח והאקסטרים עם טאצ’ של סטריט. מאוד מעודכן, מאוד טרנדי, ונראה מצוין גם כמשקפי קז’ואל ולא רק ברכיבה.

קיבלתי למבחן שני צבעים מה G2 (וגם את דגם ה G9) – שחור ולבן, ושניהם נראים מעולה. הגרפיקה של גלוריפיי מאוד מודרנית נקייה ויפה – עם שני אלמנטים בצד המשקף ועל העדשה ששניהם מוסיפים למראה. ציון גבוה בפרק העיצוב!

היות והוא טיפה כבד, הוא פחות מתאים לריצה (אז את הדגם הזה לא אבחן ב RUNPANEL, אבל את G9 כן), והלוק הכללי שלו מזמין חיבור לעולמות רכיבת השבילים והאנדורו – יותר מאשר לעולם רכיבת הכביש או מרתון אופני הרים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

התאמה ואחיזה  

התאמה זה מאוד אישי ושונה מרוכב לרוכב. אבל עוד לפני ששמים על הראש מגלים מיד שהמסגרות של גלוריפיי מאוד קשתיות ומאוד גמישות. רמה כזו של קשתיות אפשרית במשקפיים בעלי גמישות מספקת, ובשילוב שלה מעידה על אפשרות להתאמה למגוון גדול יחסית של ראשים.

יחד עם זאת – יש מגבלות לייצור USP מובחן וחד משמעי כל כך של “לא נשבר לעולם”: על מנת להשיג את זה יש לעשות שימוש במעט חלקים.  גם אופן החיבור שלהם זה לזה צריך לשרת את ה USP ויש תמיד הכרח שיהיו עשויים מהחומר הייחודי הזה ובעל הזיכרון.

זו גישה שונה מאוד מזו שתראו בחברות אחרות כמו Rudy Project למשל בה יש אפון נפרד בולט ויוצא מהמשקף (זה עוד אלמנט שיכול להישבר כשיש אותו), או ידיות ברות “פיסול” להתאמה אישית. באין אפון או ידיות שניתן לעצב בצורה עצמאית שתקבל את צורתכם, אתם תלויים בבחירת הדגם שיתאים לכם בול. לי אישית האפון של שני הדגמים שנכנסו למערכת רחב מדי. כתוצאה מכך ההמלצה שלי היא לעבור ביסודיות בחנות ריקושט על הדגמים הרבים של החברה ולוודא שההתאמה של זה שבחרתם היא גבוהה בהיבטים האלה ואין צורך בקיסטום שלא ניתן לספק בשיטה הזו.

019

עדשות ואופטיקה

העדשות של כל המשקפיים שהועברו למבחן כהות יחסית – וזה הגיוני למדינת ישראל וההעדפות שלנו כצרכנים בשמש החזקה שפה. הן כולן גם היו בצבע אפור – וזה כבר עניין של טעם וצורך. אדי וולמן מנהל המוצר בריקושט מספר שיש מגוון גדול של צבעים ואפשרויות ב Gloryfy. העדשות שהועברו למבחן נהנות מרמת בהירות ואיכות אופטית טובה ומוצלחת.

מבחינת התאמה לרכיבת שטח – רמת ההפרדה של אלמנטים בשביל, סלעים, ענפים ואתגרים – היא בינונית ביחס לעדשות עם צבעים חמים יותר. אין קונטרסט חזק עם האפור הזה, שמעט משטח את הצבעים ולא מסייע כל כך להפרדה הזו שעדשות חומות או אדמדמות מקנות. ברכיבת מדבר בימים מעוננים או בתוך היער חשתי צורך ביותר הפרדה, ולכן אני סבור שהעדשות שבמבחן מתאימות יותר לרכיבת כביש דווקא.
בעדשה הפוטוכרומטית – הועברה עדשה שמתכהה בטווח המוגדר בחברה מרמה 1 ל 3 –  טווח השינוי היה די מוגבל: בין “לא מאוד בהיר” עד “לא מאוד כהה”. זה יותר לטווח של בין יום מעונן למעונן פחות, אבל הייתי מעדיף טווח רחב יותר של השתנות הצבע, והתחלה משקוף לגמרי לרכיבת לילה.

020

אוורור וכיסוי

סעיף בו המשקפיים האלה מצטיינים – רמת הכיסוי מעולה, ולא הרגשתי שום בעיה של חדירת רוח, או רגישות שנובעת מהעדר כיסוי. הידיות הרחבות בצדדים מספקות הגנת צד נוספת.

גם המבנה הקשתי במיוחד של המשקפיים והעדשות תורם לכך ומונע חדירת אור ורוח מהצדדים, מלמעלה או מלמטה, גם בתנוחה רכונה.

לא היתה הצטברות אדים מעולם על המשקפיים. אולי אלה חורי האוורור הקטנים שיש בעדשות, או שהחומר עצמו לא נוטה להדבקות האדים. בכל מקרה- תפקוד מעולה בגזרת הכיסוי והאוורור, וטוב יותר ממשקפיים רבים אחרים שניסיתי.

Gloryfy

לסיכום

אחת השאלות המעניינות אותי במבחן ובתגובה של הקוראים היא – האם ההבטחה הזו של משקפיים בלתי שבירים היא באמת כה חשובה שתוביל קונים אל המוצר הזה דווקא ולא למוצרים אחרים. כבר היו אצלי משקפיים נפלאים שבחנתי ואפילו אהבתי, אולם לאחר שכבר פורסם המבחן הם נשברו (ציר הידית לא עמד במעיכה אקראית), כך שאני בהחלט יכול להבין את היתרון בתכונה הזו. למרות זאת – לא זאת הסיבה שאקנה משקפיים – בעיני העיצוב, ההתאמה, איכות העדשות ואיכות השירות חשובים יותר.  

בצד החסרונות – 40 הגרם של ה G2 כבדים בעיני וחשתי זאת בצורה מאוד נוכחת על הפנים, ולכן באופן כללי העדפתי את ה G9 הספורטיבי יותר שהוא קליל בהרבה ושוקל 27 גרם מצוינים (יש עליו כתבה ב RUNPANEL – כנסו). עוד נקודה לשים לב אליה היא העדר ההתאמה האישית – בעיקר באפונים, מה שמחייב בחירת דגם קפדנית יותר בחנות ריקושט.

אבל לאחר שאיתרתם דגם שיתאים לכם ולמבנה פניכם – תגלו מותג חדש מעניין ואיכותי. שני הדגמים של Gloryfy שבחנתי – הן לרכיבה והן לרכיבה וריצה, היו מוצר מרשים לא רק בהיבט ה”בלתי שביר” אלא גם בביצוע הכללי שלהם. ניכרו בהם תכונות חשובות: איכות, עדשות טובות, כיסוי מעולה, ועיצוב יפה.

מאת: גיאחה
צילום: גיאחה, מאור רביב