אם יש משהו שאני אוהב זה נעלי רכיבה… נעליים לא חסר לי בארון אבל משום מה זה אף פעם לא מספיק. קיבלתי למבחן את נעלי הרכיבה החדשות של Shimano: ה-RC7 זהו דגם חדש לחלוטין ל-2017. הנעליים מתויגות תחת הכותרת נעלי תחרות (Road Competition). זה הדגם השני בליין התחרותי אחרי הS-PHYRE.

לא בזבזתי זמן, התאמתי קליטים חדשים ויצאתי לרכיבה קצרה. בכל פעם שאני מחליף נעליים, קליטים או פדלים אני חווה תחושות מוזרות של אי נוחות, מאמין שאתם יודעים למה אני מתכוון – לא בדיוק כאב, אך לוקח לגוף שלנו זמן להתרגל למנח החדש. מספיק הבדל של מספר מ”מ בגובה הסוליה ומיקום הקליט על מנת שנרגיש זאת ברכיבה ארוכה של 100 ק”מ או יותר. אחרי 3 רכיבות הגעתי לכוונון טוב. בשבועיים שלאחר מכן כבר יצאתי איתן למחנה אימונים של 3 ימים במצפה רמון, 3 רכיבות ארוכות (עד 168 ק”מ). הנעליים עברו קילומטראז’ גבוה בתקופת המבחן וזאת בשל תקופת הבנייה לקראת עונת התחרויות, בה רוכבים מרחקים אדירים ושעות רבות – אידיאלי למבחן של נעליים.

מאת: אור דיין
צילום: אור דיין, מנחם ברודי – קבוצת WCR

לפני שממשיכים – תכניסו אימייל!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כרטיס ביקור

Shimano ידועה בזכות מערכות ההילוכים אבל היא מחזקת תדיר גם את המחלקות האחרות: ביגוד, נעליים ואביזרים נלווים. סדרת הנעליים החדשה שלהם היא כולה חלק ממה שנקרא כעת בחברה Shimano Lifestyle Gear – ביגוד, הנעלה, פדלים, משקפיים ותיקים. ליין גדול ומרשים של מוצרים, שמוצגים באתר שנראה ומשדר מקצועיות ומגניבות.

כחלק מהגישה החדשה, מנסים ב-Shimano לייצר פתרון עגול ושלם לרוכב ולכן ממליצים על איזה פדל לשדך עם איזה נעל. לדגם הזה ההמלצה היא על פדל האולטגרה, אך אני במבחן השתמשתי בפדלים וקליטים המוכרים שלי מבית Time. הנה סרטון עם סיסמא שאהבתי: “Shimano Dynalast, Power to the pedal”:

סקסאפיל: לוק עתידני

הRC7 מגיעים לא רק באדום-השחור שבמבחן, אלא גם בלבן-שחור. הגימור מבריק עם דפוס של נקודות שמשחק בין המראה הקלאסי של חורי אוורור למראה ממוחשב עם “גריד” – רשת דקה של פסים שעוטפת את הנעל. הן באופן כללי בולטות, במיוחד בצבע האדום העז שבחנתי. יש בהן משהו שהזכיר לי עיצוב של נעלי כדורגל חדשות, אם היו הופכים האותיות זה היה מתאים כנעליים של רונאלדו השחקן מריאל מדריד (RC7 \ CR7).
התגובות מהסביבה היו בעיקר חיוביות ולא השאירו אף אחד אדיש. זה לא בדיוק תואם לרוב הצבעים של האופניים שלי הירוקים או ביגוד הקבוצה הסגול אך בגלל המראה הייחודי היה משהו נחמד בשבירת צבעים הזאת שהוסיפה ייחודיות למראה הכללי.

IMG_2694

פיצ’רים עיקריים

  • סוליית חומר מרוכב קלה וקשיחה: הרכב של פיברגלס, ניילון מוזרק וקרבון.
  • טכנולוגיית שימנו Dynalast, עבור יעילות פידול ע”פ תכנון אנטומי.
  • מנגנון Boa IP1 מתקדם, לכוונון מדויק וקל – הקטנה ושחרור בקליק.
  • כבל אחד ורצועת סקוץ’ אחת בחלק הקדמי דואגים לאחוז את הרגל בצורה טובה.
  • חלק העליון עשוי מעור סינתטי מחורר ומאוורר עם ריפוד פנימי רך.
  • אוורר אופטימלי בין החלק העליון, הרפידה והסוליה התחתונה.

IMG_0161

סוליה

הסוליה איכותית מאוד, עשויה מסיבי קרבון משולבים בפיברגלאס. מבחינת קשיחות אין פה אבדן אנרגיה או גמישות בכלל בזמן פידול וגימור המט היפה של הסוליה נראה מצוין. רמת הקשיחות של הסוליה היא בדרגה 10, כפי שכתוב על הסוליה – זאת הרמה השנייה כאשר מעליה נמצאת רק ה-RC9 בעלת אינדקס קשיחות 12.

מבנה הסוליה מתוחכם: בעל חור אוורור קדמי גדול ואפקטיבי במיוחד (ביחס לזוגות האחרים שיש לי בארון). כתוצאה מחור האוורור הזה זרימת האוויר פנימה לנעל מורגשת. בקיץ זה יתרון אדיר ובחורף – אפשר לשקול ערדליים טובים או אפילו מדבקה בחלק הפנימי בין המדרס לסוליה עצמה.

באזור חיבור הקליטים מסביב לברגים יש חספוס על מנת ליצור חיכוך ולמנוע החלקה של הקליטים. האזור הזה מלא בגרפיקה של פסים, זוויות ומעלות על מנת להקל ולעזור בכיוון הקליטים. מבחינת הליכה כמובן שפחות נוח עם נעלי כביש, אך פה הזוית כלפי מעלה של החלק הקדמי מורגשת יותר ומסייעת. הגומי שנמצא בחלק הקדמי והאחורי על מנת לסייע בהליכה נראה עמיד במיוחד ומחובר בצורה חזקה. חסרונו הבולט הוא שאיננו ניתן להחלפה והוא חלק אינטגרלי מהסוליה – לא אידאלי לרוכבים אשר לא מחליפים נעליים באופן תדיר אך די צפוי בדגם תחרותי.

IMG_0164

מדרס

בהשוואה למדרסים פשוטים שמגיעים עם רוב הנעליים, הוא יותר מרופד ויש לו אזור טיפה יותר מוגבה בעקב ובקשת, מה שנותן תמיכה עדינה. יש חורי אוורור שתואמים לחור האוורור בחלק הקדמי התחתון. אין פה אפשרות להתאמה מדויקת לגובה התמיכה בקשת עם חלקים מתפרקים, אבל סה”כ המדרס נוח. ניתן לרכוש משימאנו מדרסים איכותיים יותר שקיימים בחלק מהדגמים (יש לי כאלה מפנקים ותומכים בנעל הרים ישנה שלהם). מי שיש לו בעיה ידועה בכפות רגליים או שרגיל למדרסי קאסטום כבר מודע לנושא. 

IMG_2696

מנגנוני הסגירה

יש פה מנגנון Boa אחד בלבד אל מול 2 או 3 בנעליים אחרות, מה שממש מפשט את השימוש בנעל ונותן לה מראה נקי יותר. סגירת הסקוץ’ בחלק התחתון היא באורך ובמיקום הנכון. בסקוץ’ אתם לא נוגעים לאחר הכוונון הראשוני, ולאחר מכן פותחים וסוגרים רק באמצעות ה-Boa בקלות.

לצערי התגלה במבחן שהכוונון והתאמה של החלק העליון מעט פחות איכותי ופחות עוטף את הרגל  מדגמים יקרים יותר שמכילים 2 מנגנונים או יותר. חוט מנגנון ההידוק הוא מפלסטיק יותר קשיח ופחות גמיש מהחוטי ברזל הדקים שאני מכיר מחברות אחרות. הייתה לי תחושה שהוא לא מסתובב בצורה מושלמת בין הצמתים בגלל חוסר גמישות מסוים. המיקום של של נקודות ההידוק דווקא טוב מאוד ולא מייצר לחץ על הרגל. גם הלשונית מרופדת יחסית ולא נוצר כאב או אי נוחות גם כאשר הנעל סגורה היטב.

IMG_0167

הכוונון בזמן הרכיבה נוח מאוד ומנגנון ה-Boa המתקדם הזה בעל אפשרות להידוק מדויק של הנעל מאפשר גם שחרור מבוקר: קליק אחד או שניים במקרה שהידקתם יותר מדי – מעריך ואוהב את זה. המגע במנגנון עצמו נעים, יש מעין גומי רך ומחוספס כך שגם כאשר מזיעים או עם כפפות האחיזה והכוונון נוחים.

IMG_0169

אוורור

האוורור פה מצוין וזאת נקודת זכות גדולה לטעמי. ברוב השנה בישראל אנחנו בטמפרטורות גבוהות וזה יכול להיות משמעותי במאמץ גבוה. החורף הישראלי לא מרשים במיוחד בתנאים שלו, אך עדיין בטמפרטורות נמוכות מ15 מעלות אני משתמש בגרביים חמות יותר ומתחת ל10 מעלות שם כיסוי נעליים. הצורך בכך בנעליים אלה זה הורגש במיוחד. היה לי קר וממש יכולתי להרגיש את זרימת האוויר בנעל, בעיקר בחלק הקדמי. יש פתח אוורור גדול מאוד בגפה העליונה בין הרצועה לשפיץ של הנעל, מתחתיו יש את המדרס שגם הוא מחורר באותו אזור בדיוק ומתחתיו הסוליה התחתונה בעלת חור גדול תואם – 3 אלה מייצרים זרימת אוויר די משמעותית באזור האצבעות. זה מורגש ביחס לרוב הנעליים שיש לי בארון. בשאר הנעל חורי האוורור הם קטנים אך מספקים בהחלט. בהחלט נקודת הצטיינות בולטת של הנעליים האלה.

IMG_2643

לסיכום

הנעל קלה מאוד וקשיחה מאוד, אך לא ברמה שאיננה נוחה, כלומר עבורי היא עבדה טוב מאוד ברכיבות ארוכות ומאומצות. אין שום תחושה של אבדן אנרגיה או גמישות בזמן הפידול. לדעתי זאת רכישה טובה ביחס למחיר – מקבלים פה נעל בגימור איכותי ביותר עם אחריות טובה מיבואן גדול. יש לבדוק טוב את ההתאמה בחנות שכן לטעמי היא מתאימה יותר לבעלי רגליים רחבות יחסית. לי באופן אישי הן היו טיפה רחבות באזור הקדמי של כף הרגל. בחלק הפנימי של קשת כף הרגל נוצר חלל ריק, בפועל ברכיבה לא הרגשתי חסרון גם באימונים קשים וימים ארוכים באוכף.

הנעל הזאת תתאים למתחרים באופני כביש ורוכבים שמשקיעים בציוד שלהם אך לא רוצים לשלם תג מחיר גבוה, היחס פה של ביצועים אל מול המחיר הוא טוב מאוד.

מאת: אור דיין
צילום: אור דיין, מנחם ברודי – קבוצת WCR

אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים