Bolle – חברת משקפי הספורט הצרפתית ונותנת חסות ל AG2R ו Orica Green Edge. בתחום המשקפיים כולם מכירים אותה, אז היא החליטה ליישר קו עם יצרני משקפיים אחרים ולהכנס גם לשוק הקסדות. הקסדה הראשונה שלה מאוד מעניינת וייחודית: The One – קסדה מודולרית שיש לה מגוון של חלקים ברי הסרה או הוספה. קיבלנו אחת כזו מ Icon יבואנית המותג לישראל, ויצאנו להביא לכם חוות דעת אחרי מבחן אינטנסיבי. 

רשימת הפיצ’רים שלה מקורית ורחבה: היא בעלת כיסויים לאטימת חורי האוורור והפיכתה לקסדה אווירודינמית, נצנץ להתקנה מאחור, וכמובן מצחיה (Visor) – מה שמאפשר לכסות עמה גם רכיבת כביש וגם שטח. היא מגיעה גם עם כובע חורפי מחמם בחבילה. היא נקראת “האחת” היות והיא מנסה לתת מענה לשלושה צרכים שונים בקסדה אחת: אוורור, אטימה ואווירודינמיות ברכיבת כביש וטריאתלון, וכן התאמה לרכיבת שטח.

כעת לאחר סיום התהליך הארוך ׁׁ(המתיש ויש שיאמרו – המיותר, מייקר ומעכב מול הרשויות ומכון התקנים), היא משווקת בישראל על ידי Icon. מיד כשקיבלתי למבחן את הקסדה המסקרנת הזו יצאתי אתה לארבעה ימי רכיבה אינטנסיביים בדולומיטים. פגשנו שם לא רק מזג אוויר קריר וחורפי, אלא גם טמפרטורות גבוהות ושמש יוקדת. אין כמו רכיבה אינטנסיבית, ללא הפרעות וממוקדת של כמה ימים רצופים כדי לייצר היכרות אינטימית עם הציוד. לאחר מכן המשכתי למבדקים נוספים בארץ עם הציוד המודולרי ובתנאים נוספים.

מאת: גיאחה
צילום: אור דיין, גיאחה

image10

Bolle The One

  • דגם: Bolle The One מדגם הפרימיום (עם הכיסויים הנשלפים)
  • מחיר: 900 ש”ח (ניתן לרכוש בכ 700 ללא הכיסויים האווירודינמיים)
  • משקל: 280 גרם.
  • יבואן: אייקון אביזרי אופנה בע”מ, לפרטים: 03-6161718. חדר תצוגה ומכירות: לחי 25, בני ברק, בית שקד.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תיאור היצרן – רשימת הפיצ’רים והייעוד

“הקסדה “The One” נועדה לספק את הצרכים והבטיחות לרוכבי כביש, מרוצים, טריאתלון ושטח –  והכל בחבילה אחת. העיצוב המוקפד מתאפיין בשני פאנלים / כיסויים צבעונים ונשלפים, המכסים את 31 פתחי אוורור – מה שהופך את הקסדה לאווירודינמית וקלה. הכיסויים נשלפים החוצה בעת הצורך על מנת לחשוף את פתחי קירור ואוורור לימי קיץ שטופים בשמש.

  • מוסך” מיוחד עם שני חריצי צד מיועד לאחסון של משקפיים (למקרה אם רוצים להסיר אותם במהלך המרוץ) –  המשקפיים מתיישבים במוסך ללא כל חשש שיקפצו החוצה או שייווצר לחץ לא נוח על הרכות.
  • נורת LED שמותקנת ישירות לחלק האחורי של הקסדה עובדת ב 2 מצבים (אור מהבהב וקבוע ) ותורמת אף היא לבטיחות ונראות על הכביש בכל שעות היום וגם בלילה.
  • הקסדה מגיעה גם עם מדבקת קוד QR שמודבקת בחלק האחורי של הקסדה. כל שעליך לעשות הוא להוריד את האפליקציה, למלא את כל פרטים רפואיים ונתונים אישיים חשובים, מידע על אלרגיות ומחלות וכו’. במקרה של תאונה הפרמדיק או כל אדם אחר יכול פשוט לסרוק את הקוד עם הסמרטפון ולקרוא את הנתונים של הרוכב בקלות לצורך העזרה הראשונה.

image02

  • הקסדה מתאימה לקיץ ולחורף ומצוידת בכובע מיוחד לחורף שמתלבש לתוך הקסדה ומחמם את הראש ואת האוזניים במקרה הצורך.
  • בחלק הקדמי של הקסדה ניתן לחבר את המגן (Visor) שמשרת את רוכבי אופניי ערים ושטח להגנה בפני אבק ולכלוך. המגן מגיע גם בחבילה עם שאר האביזרים.
  • הקסדה מעוצבת במגוון צבעים שונים ומגיע ב מידות M 54-58 ס”מ ו L 58-62 ס”מ.
  • משקל – 280 גרם.
  • הקסדה קיימת ב 2 גרסאות – פרימיום וסטנדרט – ההבדל היחיד בין הגרסאות – כיסויים נשלפים שקיימים בגרסת פרימיום.
  • מחירים: 900 ₪ לפרימיום, 700 ₪ – לסטנדרט.

image11

עיצוב

העיצוב של הקסדה מגיע מהעולמות האיווירודינמיים והוא מעוגל, עוטף יחסית את הראש וללא ה”משיכה” אחורה הטיפוסית לקסדות מהז’אנר הקלאסי יותר. אנחנו בחרנו למבחן את הגרסה המתונה מבחינת צבעים וגרפיקה, אבל יש לקסדת ה Bolle מבחר צבעים מגניבים ומשמחים. בסה”כ היא מספקת מראה רגוע, שמרני יחסית. לי אישית עדיין קשה להתרגל למראה של רבות מקסדות הכביש האווירודינמיות אבל ה Bolle בהחלט מקלה על כך. היא הרמונית ורגועה בעיצובה.
המגניבות שלה נובעת בחלק מהדגמים מצביעה גרפית מעולה ושמחה, אבל גם מהזווית המוצרית הייחודית של מודולריות וחלקים נלווים.

האלמנט הייחודי הוא “אף הדולפין” – מעין מיני מצחייה קטנה שבולטת בחלק הקדמי. גם האופן בו יוצא החלק האחורי מהכיפה העליונה עשוי בצורה מיוחדת ומעניינת. רואים את זה בדגמים בהם יש שני צבעים בצורה בולטת יותר מבזו שבחנתי וצילמנו פה.

image01

Bolle The One – איכות גבוהה ומרשימה

“האחת” משדרת רמת גימור ואיכות גבוהות במיוחד. מדובר במוצר מאוד מוקפד – רואים את זה בכל נקודה בקסדה כמעט: המעברים בין המעטפת לחומר עצמו, תחושת החומרים ביד, איכות הריפוד והאבזרים הנלווים – הכל ברמה גבוהה מאוד.

החלקים הסטנדרטיים יחסית הם האבזם שאינו שונה מאבזמים רבים שבקסדות אחרות. בולה מתגאים בכך שכיוון הרצועות קל ומהיר, וזה נכון, אבל בעית איכות קלה נמצאה באבזמי הצד הסוגרים את הרצועות ומאפשרים את כיוונן (“מערכת CLICK-TO-FIT”) – אלה נטו להפתח בקלות מדי במהלך הרכיבה ולגלוש מטה אל עבר האבזם והסנטר. 

image04

בטיחות – מבנה, ברקוד ונצנץ

קשה לנו להעריך בטיחות של קסדות – אבל כשאוחזים את קסדת Bolle האחת מרגישים, כתוצאה מאותה איכות שדיברנו עליה לפני רגע, את תחושת הביטחון שהיא מקנה. היא מרגישה מאסיבית יותר מכל הקסדות שבחנתי לאחרונה (ויש לך תשלום במשקל) ובמיוחד לעומת קסדות אחרות מינימליסטיות שהחורים בהן גדולים מכמות החומר. ואכן, כמות החומר שבה אינה מועטה. גם מבחינת מבנה – היא ירדה נמוך יחסית אל מעל לאזניים והעיניים, ולכן מרגישה מאוד עוטפת ובטוחה – כמעט כמו קסדת אופנוע. Bolle התייחסו להיבט הבטיחות גם בפיצ’רים, ואני אתייחס לשניהם:

הברקוד והאפליקציה הנלווית לו – בעדינות אומר שזה נראה לי קצת תלוש: אתם רואים מצב בו לאחר תאונה חמורה ניגש הפרמדיק אל הקסדה, רואה ברקוד וסורק אותו כדי לקבל פרטים על הפצוע? איך הוא בדיוק ידע שיש מידע בברקוד? גם כשיש ברקוד זה עדין לא אומר שהרוכב הכניס את הפרטים. האם תהייה לו אפליקציה לקריאת ברקודים בנייד? האם זה הוכנס לנוהל הטיפול בתאונות בארגון שלו והיה חלק מההדרכה שלו? לי זה נראה טיפה גימיק שגם אם יתממש בישראל – זה יהיה בקסדה שלכם בעוד כמה שנים…image08

נצנץ במקום ייעודי – אני אוהב את זה: הוא פונה לאחור ומתחבר בקלות לקסדה ללא צורך בהתקנים והדבקות. כבר ראיתי לא פעם רוכבים שאלתרו נצנץ וחיברו אותו לקסדה. המיקום הגבוה לנצנץ מצוין – לפני כחצי שנה רכבתי מאחורי רוכב שהיה לו גם נצנץ יום חזק (בדומה לבונטרגר שמייבאת CTC או ל Knog שמייבאת DAA) וגם אלתור כזה של נצנץ על הקסדה. זה עשה עלי רושם: בעודי מתקרב אליו ממרחק גדול של כקילומטר, הבחנתי בבירור שאותו הנצנץ אפקטיבי במיוחד עקב שהמיקום שלו על הקסדה- גבוה ובולט לנהגים המגיעים מאחור. מי שלא רוצה עוד משקל יכול לוותר על זה – זו אופציה בלבד. |
שתי נקודות ביקורת פה: חבל שהמקום אליו מתחבר הנצנץ אינו שימושי לפתיחת פתח אוורור נוסף מאחור אם לא רוצים אותו. כמו כן לצערי לא הצלחתי להפעיל את הנצנץ. העיגול הקטן מלפנים מסמן אייקון של הדלקה וכיבוי, אבל איך שלא לחצתי הוא לא החל לנצנץ, למרות שהיתה סוללה בפנים. אני מניח שזו בעייה נקודתית ולא משהו מאפיין (רק ודאו שהוא עובד לכם ביציאה מהחנות). 

המקום לנצנץ והנצנץ. אם לא משאירים אותו יש כיסוי עם b שאפשר לראות בתמונה מטה

המקום לנצנץ והנצנץ. אם לא משאירים אותו יש כיסוי עם b שאפשר לראות בתמונה מטה – אבל לא מרוויחים עוד פתח אוורור

התאמה, נוחות, “מוסך” וריפוד פנימי מפנק

ברור שנוחות והתאמה לראש ספציפי זה מאוד אישי, אבל יש טכניקות של יצרני קסדות שיכולות להשפיע על כך: כאשר הקסדה מתוכננת לאופטימיזצית משקל מקסימלית ואוורור מקסימלי והריפוד בה מינימליסטי, הרגישות למבנה הדגם והתאמתו למבנה הגולגולת גדלה. לעומת זאת, כאשר משתמשים בקסדות מסוימות ברשת פנימית מלאה או בריפוד מאוד עבה ומפריד בין הראש לקסדה, מקבלים מעין הפרדה מכנית רכה בין מבנה הקסדה למבנה הראש – והרוכב מרגיש נעים ועטוף ללא נקודות קשות. בצורה כזו מרוויחים נוחות משופרת אבל גם מוסיפים משקל ומפחיתים אוורור… ה”אחת” שייכת למשפחה השנייה, המפנקת והנעימה.

מנגנון ההידוק האחורי נוח מאוד ומצוין

מנגנון ההידוק האחורי נוח מאוד ומצוין

אגב ריפוד ונוחות – כשמכניסים את המשקפיים לקסדות רבות הם נוגעים בראש ומפריעים. ב”האחת” יש את “המוסך” – חורי מיתקון ייעודיים למשקפיים שהם מצוינים ואוחזים בהם חזק. החורים מוליכים את הידיות במבנה הפנימי של הקסדה כך שאין מגע שלהן עם הראש.

המשקפיים ב"מוסך"

המשקפיים ב”מוסך” – ברכיבת שטח (הפעם ללא הויזור, אבל יש כזה והם מתאימים בהחלט גם לשטח)

אווירודינמיות

ה”האחת” היא קסדה אווירודינמית בעיצוב, בסגנון ובפיצ’ר המעניין של כיסויים מודולריים (Removable Aero Shells). ההסרה וההתקנה שלהם קלה מאוד – פשוט מכסה שמתלבש על אזורי פתחי האוורור. החסימה הזו די משמעותית מבחינה אווירודינמית לעומת העדרה, כך שלטריאתלט במקטע האופניים כדאי לשים את הכיסויים האלה. אין לנו נתונים לגבי איכות אווירודינמית ביחס למתחרים, והמחיר של זה הוא כמובן כמעט ביטול האוורור. היתרון מצד שני הוא שאלה כיסויים מצוינים למקרה גשם וקור, ומרוויחים פה התאמה חורפית כאפקט נלווה לאווירודינמיות.

image03

קסדת חורף נפלאה (אבל לקיץ, פחות…)

לשמחתי יצא לי לבחון את הקסדה בתנאים מגוונים במיוחד-  רכיבה בדולומיטים במעברי ההרים ובעמקים לאורך כמה ימים מבטיחה חשיפה לימי קור וגשם קפואים ממש בגובה 2300 מטרים, וגם לימי חום לוהט בעלייה חשופה אל השמש בתחתית העמק בימים אחרים. Bolle סופרים 31 חורי אוורור בקסדה, אבל חלקם כל כך קטנים שנראה שהערך שלהם הוא בעיקר בפמפום המספר הזה כלפי מעלה בחומרים השיווקיים…  אל תתרשמו מהמספר – החורים ברובם קטנים מאוד ולא באמת אפקטיביים כמו קסדות אחרות עם מעל 30 חורים שבחנתי. זו נקודת החולשה העיקרית (לצד המשקל) של הקסדה הזו.

אם אין רוח קרירה בזווית מאוד מסוימת וישירה לתוך הקסדה מלפנים – זה מורגש. האוויר יכנס, יאוורר וייצא רק אם מיישרים מבט קדימה. אם מביטים מעט למטה כמות זרימת האוויר יורדת משמעותית. אז Bolle טוענת להתאמה לכל עונות השנה, אבל אני חולק על כך – זו קסדה לימים קרירים וקרים. לזכותה בחום יאמר שהריפוד הפנימי העבה והמפנק במיוחד מונע לחלוטין את זליגת הזיעה למצח וזו נספגה בו במלואה. אחת לכמה דקות התבוננתי מטה, וסחטתי ממנו את הזיעה שהצטברה (במקום להתנדף, לו היה אוורור וקירור טוב יותר) אל האספלט כך שלא תרטיב את המשקפיים. 

מצד שני, כשהיה קר וחברי לבשו כובעי רכיבה, אני לא הייתי זקוק לכך (למרות הקרחת…). ה Bolle בודדה לחלוטין מהקור גם בלי כיסויי האווירודינמיות, והיה לי קפוא באוזניים, בצוואר, ובידיים – אבל לא בראש. עם הכיסויים האוטמים את פתחי האוורור תקבלו לא רק אווירודינמיות אלא גם קסדה חורפית מושלמת, ואם תוסיפו לזה גם את הכובע הרך העבה והמחמם (כולל את האוזניים) שמגיע עם הקסדה – תקבלו קסדה לימים קפואים ממש. בישראל, אני אמליץ עליה בשל כך רק כקסדה שנייה לימים קרים.

image05

280 גרם – לא קליל אבל סביר לקטגוריה האווירודינמית 

עד לבוא העידן האווירודינמי כל מה שדיברו עליו יצרני הקסדות היה המשקל והאוורור. אז הופיעו הקסדות החלקות ומלאות החומר והדגש במסרים השיווקיים של החברות עבר למחוזות אחרים.
בעולם בו הקסדות הקלות ביותר (שעומדות בתקני הבטיחות) שוקלות 200-220 גרם, משקל של 280 גרם הוא משקל גבוה לקסדת כביש. זה משקל סביר לקסדה אווירודינמית אבל פער של 50-80 גרם שמייצרים עוד קצת עומס על הצוואר הוא פער מורגש, במיוחד ברכיבות ארוכות. המשקל הזה הוא המחיר שמשלמים על רמת בטיחות גבוהה, פתחי אוורור קטנים יחסית, ורמת הגימור והאיכות הגבוהות כל כך של הקסדה הזו. יש לציין שלא מעט מתחרים בקטגוריה האווירודינמית נמצאים גם הם באותה סביבת משקל, כך שלקטגוריה המשקל הזה נחשב רגיל.

image00

לסיכום: שחקן רציני נכנס לשוק הקסדות!

קסדת Bolle The One היא מוצר מעניין שמסמן כיוון נכון וטוב לעולם הקסדות: מודולריות שמנסה לחשוב בצורה יצירתית ורצינית כיצד לספק יותר. זו קסדה שתתן מענה למגוון גדול מאוד של צרכים ושימושים במוצר אחד.

במבחן האינטנסיבי שערכתי לקסדה, על פני כ 15 מעברי הרים באלפים ומעל ל 1500 קילומטרים של רכיבה בתנאים מגוונים, גיליתי שהיא לוקה באוורור, והמשקל (280 גר’) כבד מדי לטעמי. הצד החיובי של זה שהיא מעולה בחימום: מתאימה במיוחד לימים קרים וחורפיים, בעלת יתרון אווירודינמי נוסף כשמוסיפים את הכיסויים, בעלת נצנץ במיקום אסטרטגי וגם Visor (מצחייה) לרכיבת שטח.

מה שבעיקר אהבתי ב”אחת” היה הנוחות המפליגה שלה והאיכות הכללית. היא ישבה כל כך טוב ונוח על הראש, והריפודים עבים ומפנקים. אני לא יודע איך אפשר להשוות רמת בטיחות אובייקטיבית של קסדות, אבל הקסדה הזו הרגישה חזקה, מגנה הייטב, יושבת נמוך מעל האוזניים, ולפחות בתחושה – נתנה לי חוויה שהרגישה בטוחה יותר מקסדות אחרות.

מאת: גיאחה
צילום: אור דיין, גיאחה