אחד הדברים החשובים בספורט זו מסורת. בכדורסל האמריקאי המקצועני נהוג לומר שאי אפשר לזכות באליפות לפני שהגעת לגמר. רק אחרי שחווית את הלחץ הכרוך במעמד (וכנראה הפסדת בפעם הראשונה) אז, בפעם השניה, תזכה לטעום את טעמו של הנצחון. ההסטוריה מעידה כי כך הם פני הדברים.

כשאנחנו בתחילת פברואר, מילאן סאן-רמו והקלאסיקות של אפריל ממש מעבר לפינה (כבר כל כך קרוב, אפשר להריח את זה מגיע, מאתמול ייורוספורט העירו את ספורט האופניים מתרדמת החורף עם הטור של דובאי) אי אפשר לא להתייחס למסורת – הקהל הבלגי, הפוג’יו של סאן-רמו, הצ’יפרסה שבה מתפוצץ המרוץ כל שנה מחדש, המור דה הוי והמעבר בארנברג – כולם מייצגים מסורת של שנים, סיפורי נצחון, הפאנצ’ר ברגע הקריטי, התאונות במעברי הפאבה, הנצחונות וההפסדים – כולם חלק מהסיפור.

אין מסורת של מרוצי אופניים בישראל. המסורת נכתבת ע”י העוסקים בספורט ובמה שסביבו בימים אלו ממש. כל מרוץ, כל קמ”ש למהירות הממוצעת, עוד התקפה ועוד בריחה, עוד תאונה ועוד נצחון – כולם חלק מהסיפור. בתוך כל הנ”ל יש מרוץ אחד שעושה קולות של מסורת – בית גוברין.

1-036

IGP מתאמנים בהקפה, פה נגד כיוון השעון…

למה בית גוברין זו קלאסיקה?

כי זה מסלול הבית של המון הרוכבים. כי המרוץ מתקיים כבר שנים, ברצף, לפחות פעם בשנה (התושבים באזור מקללים במקום להשתתף בחגיגה אבל אולי, יום אחד הם יצאו לכביש עם בירה ב 12 בצהריים!! ויעשו קולות של בלגים). מפני שמקסים ברוליצקי, דור דבירי וניב ליבנר ניצחו בו אליפויות לאומיות ומשום שיש בו עליות וירידות, סיבובים ופניות, את האמבטיה והקול דה לה מיים.

אז מה צפוי בשבת? צפוי מרוץ מיוחד:

מדובר כנראה במירוץ האופניים האיכותי ביותר שהיה כאן. מלבד דימה גרבובסקי שכבר התרגלנו לנוכחותו הדומיננטית במרוצי הכביש והסייקלוקרוס המקומיים, מי שיגיע יזכה לראות את נבחרת הנוער של רוסיה, שמזה מספר שבועות נמצאת במחנה אימונים בישראל. הרוסים באים לנצח ויגיעו בהרכב מלא של 6 רוכבים וביניהם – ניקולאי צ’רקסוב – אלוף אירופה לנוער ומקום 9 באליפות העולם נגד השעון ואיגור קוזניצוב אלוף רוסיה לנוער. המאמן הרוסי לא מבין מדוע אין במדינה עם מזג אוויר כמו שלנו יותר רוכבים, מבחינתו, במזג האויר הישראלי אין צורך במכוניות בכלל.

2014-02 Beit Guvrin build up

  • המרוץ יוזנק ב 7:00 בבוקר ל 5 הקפות של המסלול שהם כ 125 ק”מ. הסיום המשוער בערך ב 10:15.
  • מכל מסלולינו זה כנראה המסלול של הפאנצ’רים – רוכבים חזקים, שיודעים לטפס מהר עליות לא ארוכות במיוחד ולסיים בספרינט.
  • ניב ליבנר חוזר להתחרות עם TACC. כנראה יותר סטודנט ממקצוען, אבל זה ניב אז יש כבוד. יעבוד בשביל האחים הדרי וזילברשטיין או עבור עצמו? נראה בשבת.
  • אילן קולטון ויואב בר חזרו מארה”ב היישר מדי IGP על קו הזינוק. גם כאן סימן שאלה לגבי הכושר אבל ב IGP גיא גבאי כבר לא לבד.
  • אז כמיטב המסורת כמה עדכונים והימורים – שיהיה מעניין:
  • מלבד ההימור המתבקש על דימה גרבובסקי, ניקח סיכון ונשים כספנו הוירטואלי על 3 ישראלים. יש הרבה שיכולים לנצח, זה מה שיפה באופניים, אבל בשביל העניין הנה השלישיה שלי:

גיא גבאי (IGP) – מטפס ספרינטר מהטובים שלנו. אמור לקבל סיוע מהקבוצה בפעם הראשונה השנה. אחרי שפיספס את המהלך המכריע באורים ירצה גיא להראות שמקומו בקדמת המרוץ ובחלק העליון של התוצאות.

.NA 17

רוי גולדשטיין (500 וואט) – רוי התחיל עונה מצוין. היה מקדימה בכל המרוצים. המסלול מתאים לו ויש קבוצה חזקה מאחוריו.IMG_3003

עידו זילברשטיין (TACC) – המטפס הטוב ביותר בגראן פונדו ים המלח, ספרינטר לא רע בכלל. נמצא בכושר מעולה ומאד רעב. עם TACC מאחוריו הוא כנראה הישראלי החזק ביותר כרגע.IMG_3868

עוד רוכבים לשים לב: גיא שגיב (CCC), איתמר איינהורן ועומר גולדשטיין (500 וואט) שבאים לנצח את המרוץ אבל יתחרו ביניהם ומול הרוסים על הנצחון בנוער (ים פוליאק מ CCC ינסה להפריע).IMG_3867

בין הנשים תמשיך רותם גפינוביץ לנסות ולמנוע נצחון נוסף מפז בש.

1-062

 

בואו לרכוב באזור ולעודד!!

מאת: דני אסקרוב