מהו ה Veridis Desert Challenge? תלוי את מי שואלים…

מאת: יואב גריבי וגיא חלמיש

הסרט שלנו מהאירוע יכול לשפוך אור על השאלה: 

עבור הילדים שמגיעים עם המשפחות שלהם זו אטרקציה בלתי נגמרת. אור ענר מרודי פרוג’קט סיפר לי שהילדים פשוט עפו מחווית הקראוון- עלו וירדו על סולמות מיטת הקומותיים כאילו נחתו בג’ימבורי השווה בישראל. דזרט צ'אלנג'עבור חמשת מתחרי ה Ultimate הארוך שמבלים שם בין 8 ל 13 שעות מאמץ ברכיבה ריצה ורכיבה (70 ק”מ אופניים, 35 ק”מ ריצה, 48 ק”מ אופניים) בהפרשים של כמה שעות זה מזה, מדובר בתחרות הארד קור קשה, המחייבת תכנון קצבים והתאוששות קפדנית.

ריצה בים המלח

אבל יש גם מרחקים נוספים ל Ultimate, קצרים יותר. מה שקובע שם את המרחק שתעשו הוא כנראה כמה אתם רצים: 10 ק”מ או חצי מרתון שטח היו אופציות נוספות במקצים המשולבים ולצדם מרחקים תואמים באופניים.

ריצת לילה

עבורי (גיאחה) לצד כל אלה שלקחו את מקצה ה Ultimate הקצר (36 ק”מ אופניים, 10 ק”מ ריצה, ו-24 ק”מ אופניים) זו היתה קריעה קצרה וכייפית דחיקת היכולת בסף האנאירובי ולפרקים מעליו. הזדמנות לתת בראש קצר, מגוון וכואב.

עבור גיא זסלר זו היתה הזדמנות לאסוף את חולצת אלוף ישראל ב XCM מרתון אופני הרים:

desert

איתרנו שיטות שונות ומגוונות להיכנס למוד תחרותי על קו הזינוק. הרומנטיקה- מתכון בדוק להנאה במדבר, והיא גם לא הזיקה לליאן ויתקין שלקחה מקום שלישי מהישראליות באליפות ישראל במרתון (והיא בכלל טריאתלטית במקור).

נשיקה

גם עבור נעמה נוימן זו היתה הזדמנות להחליף את חולצת טימישגב בחולצת האלופה! מאידך, גיא כפתורי לצדה בתמונה יישאר בירוק שחור, צבע שהוא הולך ומפיץ יותר ויותר באירועי השטח בארץ:

זינוק למרוץ

עבור רוב רוכבי אופני הרים זו חוויה של רכיבה מדברית, עם סימון מושלם של מסלול יפה וקלאסי מעין כמוהו.

הזדמנות לברוח קצת מהגשם והבוץ שהיו במרכז, אל רכיבה יבשה, במזג אוויר מושלם שיש כמעט כל החורף באזור ים המלח.

עבור אנשי ההפקה זה שבוע של עבודה קשה בשטח, ונסיון לשמור על מיתרי הקול בתפקוד גם אחרי שעות ארוכות של תדריכי בטיחות, טקסי פודיומים, טיפול בפניות הלקוחות ושמירת הקהל בעניינים.

ההזנקות יצאו בהתאם ללוח הזמנים, עם הפרשים גדולים יחסית בין אחת לשניה, מה שמאוד סייע לריווח המסלולים. כתוצאה מכך מי שזוכר את הפקקים של האירועים האלה בעבר אנו שמחים לעדכן אותו שזה כבר לא קורה.

והיה גם את ההוא, שלצערנו לא תפסנו, שניסה לכייס מהאוהלים מזומן. לאחר שזה קרה הושאר נציג ליד האוהל ליתר בטחון. 

היתה תגלית מגניבה בלופ הקצר שהתרומם מהעמק השנה- נוף מדברי מקסים ב”נחל פרצים עליון” ועליה קטנה או שתיים שמפרידות בין אלה שרוכבים אותה לאלה שהולכים:

רוכבים

הדרך הנכונה לחוות את הדזרט צ’אלנג’ ללא ספק היא הקמפינג, בגרסה המשפחתית עם הילדים או בגרסת חבורת הרוכבים/רצים, שחייב להיות בה זה שאחראי על הקפה, זה שאחראי על האש, וזה שאחראי על המנגל והבשר!

קמפינג

וגם הקהל והצופים נהנו, כך נראה: 

פסטיבל

למרות שגם הרכיבה תמיד מהנה פה, עם הסלאלום והברמים הכייפיים של נחלי סדום ופרצים!

דזרט

רוני ענר ורודי פרוג’קט לא רק תומכים בענף ובהמון ספורטאים שנים ארוכות, וגם בבייקפאנל- אלא גם באירועים וכמו שאמר נימי- אם הדזרט צ’אלנג’ קיים כבר יותר מ-20 שנה, רוני כבר חלק ממנו לפחות 30! (בתמונה עם הצלם אילן שחם)

והיה פה גם עופר צדוק מ”נשיאה טובה”- אולי ראיתם את מבחן מנשא הרכב של אובלר שעשינו בעבר, ואת העובדה שנכנס למבחן מתקן הוואקום TreeFrog החדש בישראל, ולצדו מציגים נוספים כגון יניב מור יוסף עם אופני פוקוס ומונדרקר, ג’ינגה, Mgsport, סוקוני, אוקלי, מצמן, טובוליטו ועוד.

טריפרוג

החוויה התחרותית, למרות מעט קטעים טכניים לא קשים במיוחד, היא של לא מעט “טיימטריאל” שטוח יחסית של אופני הרים. ההקפה די מישורית ודי קלה לרכיבה בסה”כ.

נחל סדום

מי שיודע לרכוב נמוך או להיצמד לגלגל של מוביל מסתיר רוח- נהנה מיתרון:

עבורי (גיאחה) זה היה גילוי מחדש של האירוע הוותיק, אחרי היעדרות של כמה שנים. הבנתי, שלהגיע לפה רק בשביל לרכוב זה פספוס של החוויה: יש הרבה מסביב שכדאי לחוות, בעיקר בקמפינג. רכבתי באיזי כדי לצלם את הסרטים והתמונות שאתם רואים פה בהקפה הראשונה, עליתי ברגל את העליות, ורק אחרי המקטע הראשון גיליתי שאני שני עם 4 דקות מהמקום הראשון באולטימייט הקצר… אז לריצה והרכיבה השנייה כבר יצאתי בראש תחרותי יותר בנסיון לסגור את הפער. כמעט הצלחתי: נותרו 15 שניות בלבד… 🙂 רווח נקי של אימון סף אנארובי מעולה!

גיאחה

מהדורת 2018 היתה מהדורה מוצלחת מאוד!

הדברים העיקריים שקרו בה הם תוספת אליפות ישראל במרתון ליום שישי, ניסיון ראוי שאני מקווה שיצליח בשנה הבאה להכניס ריצות יום (בוטלו עקב אילוצי הפקה), הצטמצמות מצטערת בכמות המציגים באקספו מהענף, לצד שיפור משמעותי בחווית המשתמש הכוללת. האירוע היה בממדים מדויקים מבחינת כמות המשתתפים גם בקמפינג וגם על המסלולים, השילוטים והשירות מצוינים. הפקה מתוקתקת ומקצוענית שיודעת לתת חוויה נפלאה למשפחות, לילדים, ולספורטאים. והמסלולים- קלאסיקה ישראלית.