Eurobike 2013 הביא איתו יבול של הכרזות על מוצרים ופיתוחים חדשים בתעשיית האופנים. חלק מהמוצרים האלה מתחילים להגיע לישראל עוד השנה ואחרים בשלב מאוחר יותר בשנה הבאה. צמיגי מישלן הכריזו על השקת שני סוגי צמיגים חדשים ב 2014. מישלן ישראל המפעילה חנות online ישירה מהיבואן לצרכן, היא נותנת חסות שלנו ואנחנו שמחים לעדכן אתכם על הכניסה של צמיגי מישלן העולמית לתחום הלוהט – אנדורו!

מישלן חזרה לעולם התחרויות, חתמה חוזי חסות עם רוכבים ושותפים מובילים בסצנה התחרותית, ומשיקה את שני צמיגי האנדורו האלה שמצטרפים ללין עשיר של צמיגים שמייצרת החברה. צמיגי האנדורו אופיינו וייוצרו בצורה שונה לתנאי רכיבה ושימוש שונים, ושניהם משלבים את הטכנולוגיות המובילות של מישלן המתויגות בליין המוצרים שלהם תחת התיוג  “Advanced”, ו “Reinforced”.

טכנולוגית ה Reinforced משמעותה תוספת של שכבת הגנה נוספת הנמתחת מ Bead (שול הצמיג) אחד לשני. השכבה הזו משפרת את העמידות וחיות הצמיג לאורך זמן על ידי מניעת התייבשותו, ולכן מפתחיתה תקרי צביטה. הטכנולוגיה מושלמת לשימושי אנדורו.

הצמיגים הנם Tubeless Ready, ומכילים את גומי מסדרת GUM X series שכבר נעשה בו שימוש בסדרת MICHELIN Wild Advanced. מדובר במשפחת תרכובות גומי שמאפשרות לייצר ביצועים משופרים בשלושה תחומים: אחיזה, תגובתיות לרוכב, ועמידות. MAGI X series הוא הפיתוח האחרון של מישלן בתחום הנדסת החומרים והוא פיתוח ייעודי לשימושי אנדורו. שני המרכיבים האלה, לביצועי קצה, פותחו בתחרויות ואירועי הרכיבה של ה Enduro World Series ותוכננו לספק אחיזה יוצאת דופן.

MICHELIN Wild Rock’R² Advanced reinforced

הצמיג החדש לסביבה יבשה ותנאים קיצוניים. הוא מציע ביצועים משופרים בתחומי העצירה ותגובה לרוכב עקב מבנה של שתי שורות קוביות: צמד קוביות מנוגדות במרכז  ואורכיות בצדדים. בתוכן משולבים פסים אופקיים שמחזקים את האחיזה בסיבובים, וכן חיתוכי קוביות (פסים שחוצים את הקוביה עצמה) שמשפרים את התנועה של הקוביה והאדפטציה שלה לקרקע.  מסופק ב 2.35 אינצ’ לגלגלי 26, 27.5 ו 29.
מישלן פיאר

 

MICHELIN Wild MUD Advanced reinforced –

מירוצי אנדורו לא מתנהלים בבן שמן בקיץ בד”כ… כדי לטפל בבוץ ולהסירו מלהוות מכשול לניצחונות, מישלן הוסיפה את גרסת הבוץ. יש פה חדשנות אמיתית: זה הצמיג הראשון בעולם שתוכנן עם פטנט בתהליכי רישון של התאמה מראש לתחזוקה באמצעות חיתוך הקוביות (Regrooving)! המשמעות של הריגרובינג הזה הוא שהרוכב מקבל שני צמיגים במחיר של אחד.

מה זה הריגרובינג הזה? זו פעולה שלא נדיר לראות רוכבי אנדורו מבצעים, במיוחד כשהם רוכבים בתנאים מגוונים או מאובקים. המטרה של זה היא לעשות את הצמיג ליותר מדויק ולהגדיל אחיזה במצבים המורכבים, אולם הבעיה שהרוכב צריך לדעת מה עומק הגרוב, ואז לשכפל אותו בדיוק על כל קוביה אחרת מתקבל צמיג שאינו עקבי ואחיד בהתנהגות. כל התהליך הזה קשה, צורך זמן ומישלן החליטה לייעל אותו. בהרבה. הבסיס של הקוביות מופרד מהכתר שלהן \ החלק העליון, וכך הרוכב מקבל סימון built in של נקודת החיתוך, שמוביל את הקאטר, ומאפשר לקבל תוצר מהיר, מדויק ועקבי.

בנוסף יש פה מבנה אלכסוני חדש של הצבת הקוביות: במגע עם הקרקע הקוביות מוסתות בלחצים המופעלים עליהן למבנה ישר וזה נותן כוח עצירה גדול יותר ואחיזה. אז הן חוזרות למצבן המקורי, ובטוויסט הזה הן מעיפות את הבוץ שהצטבר בהן באפקט של ניקוי בוץ עצמי.מישלן פיאר 2

פביאן בארל מוביל את מישלן לאנדורו

על מנת לספק לרוכבי אופני הרים עם צמיגים ברמה גבוה במיוחד, החתימה מישלן שני רוכבי קצה מוכרים: פביאן בארל – אלוף העולם בדאונהיל שלוש פעמים, ופייר אדוארד פרי – רוכב פרירייד מוביל. שני המקצוענים האלה עבדו בצורה צמודה עם מהנדסי קבוצת מישלן על פיתוח הצמיגים החדשים.

הנה סרט של פביאן עם מישלן על צמיגי ה Wild (לפני שעבר לקניון…)

הנקודה הישראלית: על התחרות הראשונה בסדרה אותה ניצח פביאן בארל על צמיגי המישלן האלה כבר סיפרנו לכם בכתבה על דימה ריפקין – חלוץ האנדורו הישראלי. הנה פביאן ודימה בתחרות:

11-Untitled

מימין: פביאן בארל ודימה ריפקין

פביאן בארל למי שלא מכיר הוא אחד הרוכבים האגדיים בתחום הדואנהיל והוא עשה מעבר מתוקשר לאנדורו: מנצח מירוץ האנדורו הראשון של  Enduro World Series בפונטה אלה – איטליה,  ניצח את האנדורו של Terres Noires, את האנדורו של Garda באיטליה ואת Enduro de l’Escarène בצרפת. למישלן חסות גם על Nicolas Vouilloz מנצח מירוץ האנדורו השני של סדרת ה World ב Val d’Allos ומקומות שני ושלישי באנדורו של דוז אלפס. החברה האלה עבדו עם מישלן במשך שנתיים וחצי על מחקר ופיתוח של צמיגי האנדורו החדשים.

הנה תזכורת נחמדה מהתחרות והצצה לעולם האנדורו:

[vimeo]http://vimeo.com/66557130[/vimeo]

עדיין לא ניתן לרכוש את הצמיגים החדשים האלה, אבל נעדכן אתכם אם וכאשר יגיע מלאי לארץ. בינתיים תוכלו להתרשם ממבחן צמיגי אול מאונטיין 29: מישלן WILD GRIP’R 29 2.25 שביצע חובב הרוש ב BIKEPANEL.

לאתר mibike.co.il – חנות ה Online של קוגול יוניטרייד יבואנית מישלן לישראל.