עבור כל אלה שרוכבים על גלגלי 26 אינץ’ מישלן מציגה 4 קטגוריות צמיגי שטח לפי חלוקה לסגנונות רכיבה. בכל הקטגוריות, התוספת של התיוג “Advanced” לשם הצמיג מעידה על היותו צמיג טיובלס ייעודי, כלומר יש דגם שאינו טיובלס ודגם שהוא אדבנסד כלומר Tubeless Ready. בקרוב מאוד יגיעו לישראל דגמי ה-29 של מישלן, ואנחנו כמובן נדווח. עד אז הנה 4 המוצרים העיקריים לרוכבי שטח ממישלן העולמית. מתוכם התחלנו לבחון שניים – את הגריפר ואת הרייסר:

  1. “רוקר” – (Wild Rock’R) – לרכיבה אגרסיבית, אול מאונטיין ופרירייד. אם אין לכם מכונת גראביטי רצינית לא תתעניינו כנראה בסגמנט הזה…
  2. “גריפר” – (Wild Grip’R) – לרכיבת All Mountain מגוונת. למרות שמו, הצמיג הזה הוא אגרסיבי למדי: יש לו קוביות בולטות מאוד שמטרתן להביע תמיכה של מישלן בזכותם של רוכבי ישראל להתגונן מנפילות, אולם בטרייד אוף של צמיגים יש פה כנראה תשלום מסוים במהירות גלגול. מתאים למי שאחיזה ומניעת נפילות ופציעות חשובים לו מלגלח שנייה או שתיים במסלול. עוד ניתן לכם סקירה מעמיקה יותר של הצמיג הזה.
  3. “רייסר” – (Wild Race’R) – לרכיבת שבילים מהירה – זו הקטגוריה הכי נפוצה ביותר בקרב רוכב הסינגלים הישראלי הטיפוסי. זה שאוהב את הסינגלים של קק”ל, אוהב רכיבה טכנית אבל מגוון גם לשבילי 4*4 מדי פעם, טיולי מדבר,  זה הצמיג שהתמקדנו בו בכתבה ה
  4. “קאונטרי” – סדרת צמיגים שיש בה מגוון צמיגים בתמחורים זולים יחסית לרכיבה לא קיצונית או מקצוענית. מתאימים בעיקר לאופני כניסה ולאופני נוער (לא אקסטרימיסטי). אם לאופניים המשפחתיים שלכם שלא מגיעים למצבים מאתגרים במיוחד חסר צמיג – הגיוני לצייד אותם בצמיג מהסדרה הזו.

הכירו את ה Wild Race’R

מישלן מתארים אותו כצמיג מגוון במיוחד שתוכנן כדי להתאים למגוון גדול של תנאים ויכולות – מעין שילוב אופטימלי בין משקל נמוך, ספיגת זעזועים, יעילות גלגול, אמינות, ואחיזה. אנחנו נדגיש שלא מדובר בצמיג אגרסיבי, וכשמתוארת פה אחיזה טובה הכוונה בהתאמה לרכיבת XC ולא לרכיבה טכנית קיצונית יותר.

ה Wild Race’R Advanced מתומחר במחיר מאוד תחרותי: בין 192 שקלים ל 208 שקלים לצמיג טיובלס מתקפל – וזאת לפני ההנחה המיוחדת לקוראי BIKEPANEL, ואחרי ההנחה (20% למבצע מוגבל בזמן ומלאי, אולם בינתיים הוא עוד רץ) המחירים נעים בין 154 ל 167 שקלים. לעמוד המוצר באתר יבואן.

צמיג ה-26 הזה, בנוי משני רכיבים שונים (Dual Compaound) – פנימי וקשה יותר לעמידות ומניעת פנצ’רים וחיצוני גמיש ורך יותר ליצירת אחיזה. טכנולוגית GumWall בצמיגי מישלן מיועדת לשפר את עמידות צדי הצמיג (ה sidewalls) ולסייע באטימת הטיובלס.

הוא מגיע בשלוש מידות:

  1. ברוחב 2.0 ובמשקל של 495 גרם (לא גרסת טיובלס)
  2. ברוחב 2.1 ובמשקל של 690 גרם לגרסת הטיובלס (ו 530 גרם ללא טיובלס)
  3. ברוחב 2.25 ובמשקל של 710 גרם לגרסת טיובלס (555 גרם ללא טיובלס).

2012-10-29 06.09.49

ברכיבה – המישלן רייסר בהשוואה לקרוסמרק של מקסיס

רכבנו עם Race’R במידה 2.1 לא מעט, במגוון מתארים ואנחנו יכולים כבר לאפיין אותו כצמיג קרוס קאנטרי מעולה, מהיר, עם נטייה לאחיזה גבוהה והתאמה לרוכבי קרוס קאנטרי ושבילים לייט בסינגלים, שלא רוצים החלקות מיותרות. ברור שדרדרת ויובש משמעותיים יתגברו גם עליו כמו על הרבה צמיגים אחרים, אבל עדיין, ביחס לרפרנס העיקרי שלנו – צמיג מיתולוגי בתחום ה XC: המקסיס קרוסמרק Lust הוא נותן פייט מעולה, במחיר עדיף משמעותית.  הם שניהם מתוארים על ידי היצרנים כצמיגי הקרוס-קאנטרי שלהם ויושבים בדיוק זה מול זה. המישלן 2.1 שוקל מעט פחות מהקרוסמרק: 690 גרם במישלן לעומת 720 בקרוסמרק (לפי נתוני היצרנים).

אחיזה – מעולה – ה Michelin Race’R נהנה מקוביות בולטות יחסית של כ 5 מ”מ בצדי הצמיג במרווחים לא צפופים במיוחד, מה שמקנה להם יכולת חדירה טובה מאוד גם בתנאים יבשים ואחיזה משופרת. האחיזה של הצמיג הזה טובה לטעמנו בהרבה מזו של הקרוסמרק. האחיזה מאפשרת התמודדות לא רק בסיבובים אלא גם בקירות תלולים, וכאשר אתם אוחזים טוב יותר בעליות תלולות – אתם פחות מורידים רגליים, ובמקרים הקיצוניים האלה – שם בדיוק תתפסו מרחק גדול מהרוכבים האחרים שלא יצליחו לזרום את האלמנט.  המשמעות היא גם שיפור אפקטיביות הבלימה שלכם – אם הצמיג אוחז, הידוק הלחיצה על המעצורים יכולה להתבצע מהר יותר בלי החלקות. אפשר להתקרב עוד יותר לסיבוב במהירות גבוהה ולבלום טיפה מאוחר יותר. האחיזה הזו תעשה אתכם יותר מהירים!

סיבובים – הדרגתיות ואחיזה ללא הפתעות – המישלן בנוי בפרופיל מעוגל יותר בצדיו (יחסית לקרוסמרק)- כלומר אין “כתף” חדה שאחריה יש שינוי פתאומי בזווית המפגש של הצמיג עם הקרקע, ואובדן אחיזה מהיר. זה הופך את ההטייה העדינה מצד לצד להדרגתית, נכונה וזורמת יותר – ואת כל הרכיבה בסינגלים לנעימה יותר עם המישלן מאשר עם הקרוסמרק. התחושה של הרוכב היא של שליטה והעדר הפתעות – פרוגרסיביות מושלמת בכניסה לסיבוב ותחושה ברורה יותר וצפויה של ההתנהגות בהתקרב אל גבולות המעטפת של האחיזה. גם זה מאפשר בטחון וכניסה מהירה יותר לסיבובים ופחות הפסד מהירות בתוכם.

2012-11-16 07.10.56

עליות טכניות, סלעים – שליטה – הרייסר תופס את הקרקע הייטב. אפשר לראות גם בתמונה כיצד מונחות הבליטות והקוביות בצמיג האחורי כך שהן יוצרות מבנה V רחב הפונה כלפי כיוון הגלול במרכז הצמיג וגם בצדדיו. זה עובד והתגלה כאופטימלי במקומות בהם כל החלקה מבעסת במיוחד וגורמת להורדת רגל. עם הגומי הרך והקוביות האוחזות יחסית של הרייסר, תזרמו טוב יותר ולא תתקעו הרבה על הסינגל. הצורה הזו של ה V הרחב, עם מרווחים יחסית גדולים בין הקוביות פשוט גורפת את הקרקע ואוחזת מעולה. בקרוסמרק מנח הקוביות הוא של מטריצה ישרה יותר.

מהירות גלגול, דרכי 4*4 – טוב מאוד, אולם פה הצמיג הזה טיפה פחות מתאים למי שמבלה בעיקר בשבילי 4*4 מהקרוסמרק. לטעמנו הקוביות הצפופות והשטוחות שבמרכז הקרסומרק עושות את העבודה ברכיבת מרתון על מסלולים מהודקים הייטב, בצורה מתאימה יותר למי שמהירות גלגול היא בעדיפות גבוהה יותר אצלו מאשר אחיזה. מאחר וממילא רוב דיירי קטגורית המרתון עברה כבר מזמן לצמיגי 29, לאלה שזו הקטגוריה החשובה להם נספק חשיפה לצמיגי ה 29 של מישלן שעדיין לא הגיעו לארץ, אבל יגיעו בקרוב. אם אתם רוכבי מרתון, עדיין על 26, ומדי פעם נכנסים לסינגלים היינו ממליצים לכם לשים את המישלן רייסר מקדימה, ולשקול לצמצם את  הקרוסמרק לאחור בלבד. אם אתם מבלים יותר בסינגלים – לטעמנו המישלן מקדימה ומאחור עדיף על הקרוסמרק. הופכים את כיוון הצמיג האחורי ומקבלים כיף ומהירות אדירים ברכיבה.

סיכום

בדיוק באמצע של סגנונות רכיבת אופני ההרים – בין המתחילים שרוכבים בסביבה לא אתגרית לפריריידרים שמחפשים מקסימום זמן אוויר, נמצא הצמיג שמתאים לרוב הרוכבים הרציניים יחסית שרוכבים טכני ומהר בסינגלים המוכרים. זה הצמיג המומלץ לכל אלה שאוהבים את הסינגלים הזורמים יחסית של קק”ל, ולרוכבים שמחפשים שימושיות מגוונת – התאמה להרבה תנאים, אחיזה טובה בדרדרת לצד מהירות גלגול טובה בדרכי 4*4, יכולת התמודדות טובה עם סלעים, גם אם הם טיפה רטובים. זה גם הצמיג שאמור להיות בחירתם של מתחרי ה XC – הוא משלב הייטב בין מהירות גלגול לאחיזה בתחרויות הקטגוריה שהופכות להיות יותר ויותר מאתגרות טכנית.

  • מוצר: Michelin Wild Race’R. .
  • מחיר: 192-208 שקלים. לקוראי BIKEPANEL בזמן המבצע בלבד: 154-167 שקלים.
  • יבואן: קוגול יוניטרייד – מישלן ישראל. מוצרי מישלן לאופניים נמכרים ישירות מהיבואן לצרכן באתר האינטרנט של קוגול יוניטרייד.

לעמוד המוצר באתר היבואן: לחצו פה.