Img_3828
[nggallery id=64]

סטיב פיט, רוכב הדאון היל הבריטי האגדי הקים את  Royal Racing בשנת 2000 ביחד עם המעצב ניק בייליס, והם הצליחו באופן טבעי בקרב קהל המטרה שלהם: רוכבי השבילים והפרירייד. בנוסף למכנסי וחולצות רכיבה יש להם בליין כפפות וחולצות טריקו. כמו יצרני ציוד דאון היל אחרים גם הם נהנים מהעובדה שבאופני הרים מה שמעניין לראות בוידאו באינטרנט זה בעיקר את ביצועי הקצה של פיט וחבריו (אפילו אנחנו מתייבשים קצת למראה רוכבי XC מוציאים אונות ריאה אחד לשני), וכך גם אם אין לכם כרוכבים את הצרכים שלהם בציוד, זלגו פריטי הלבוש מהענף הקיצוני אל רוכבי המיינסטריםנכון, אז רובינו לא רוכבים עם צבי צב ומגן צוואר, וגם לא מתחרים בארצות הקור והרטיבות, אבל אם המקצוענים מתלבשים ארוך (וחם), רפוי (עם מקום לציוד הגנה) וצבעוני (מדי) אז למה שלא גם אנחנו?  בתור רוכב מגוון יחסית השאלה שאני שואל את עצמי בהקשר לבגדי האול-מאונטיין שבילים היא תמיד: עד כמה אני מוכן לוותר על ההיגיון והנוחות של הביב והחולצות הצמודות לטובת הלוק הקולי של בגדי הרכיבה האלה? כלומר, ברור שזה נראה טוב יותר, גברי יותר, מאפשר שימוש במגיני ברכיים, מתאים יותר לרגליים הלא מגולחות שלי, ומקל על הופעה בציבור הלא רוכבים (הממ… זה נשמע די משכנע בעצם). מצד שני בגדים רפויים נוטים להיתפס בכל מיני דברים: החולצה בענפים, המכנסיים בכיסא האופניים בדיוק ברגע קריטי שאתם ממש לא רוצים שימנעו מהתחת שלכם מלהגיע אל אחורי האוכף. החולצות בד”כ חסרות כיסים אחוריים שאני מאוד מאוד אוהב וקשור אליהם רגשית, ושתי השכבות האלה באזור החלציים (טייטס רשת פנימי + מכנסיים) מטגנות ביצים באמצע הקיץ, וזה מצדו ממילא לא מעודד אותי לשים מגיני ברכיים. עם המחשבות האלה יצאתי לדרך למבחן הזה.

החולצה – מדגם Epic Jersey התגלתה כהפתעה משמחת:

היא דקיקה, קלילה, יחסית נעימה, יש לה רוכסן יחסית עמוק (1/4 מהחזית) לאוורור מצוין, והשוס: יש לה כיס אחורי עם רוכסן! כן, פיטי מבין שלא תמיד אתם רוכבים עם תיק על הגב, ולא תמיד בדרך לרכיבה של חמש שעות. לפעמים סתם יוצאים לאיזה גלגול רגליים שגרתי של שעה וחצי. במקרים האלה כל מה שאתם רוצים אתכם זה איזה מזון קטן ומקום לסלולרי, גם אם אתם רוכבי שבילים. ההפתעה והשמחה האמיתית שלי באו עם הגילוי שהיא גם גזורה היטב: בניגוד לחולצות רבות שיש שם בשוק, היא לא יורדת ישר בצורה מתנפנפת גרועה ופשוטה אל איזור המתניים, אלא עוקבת אחרי קו הגוף ע”י הצרה בחלקים התחתונים למראה גברי ויפה. בהתאם גם נתוני המידות באתר החברה ממליצות למדוד לא רק את החזה כמקובל אלא גם את המותניים. מעולה!
אגב – החולצה גם מכילה פיצ’ר גימיק חביב בדמות מקטע בד לניקוי משקפיים שתפור אל הצד הפנימי שלה.

המכנסיים, מדגם Matrix Short גם הם מצוינים:

צמודים במידה הנכונה, מרגישים ונראים טוב על הגוף, עם כמות כיסים מדויקת (ולא יותר מדי) וגם אלה שיש משמשים שימוש כפול של אחסון ואו אוורור באמצעות פנימית הרשת שלהם. יש להם כיסים קדמיים עליונים ללא רוכסן, זוג כיסים נוסף עם רוכסן שהם גם פתחי אוורור לחום הנוצר באיזור החלציים שלכם היות והתא הפנימי עשוי רשת. למכנסיים יש אזורים של בד ספנדקס אלסטי יותר בירך הפנימית ובגב התחתון, ומנגנון הידוק מבוסס לשוניות וסקוץ’. הם מגיעים עם טייטס רשת פנימי המתחבר באמצעות רצועות דקיקות מאוד וקליק-קלק מיקרוסקופי (וקטן מדי מכדי להיות נוח). לא בדקתי בפרקטיקה אבל המכנסיים האלה מעט מאסיביים ונראים כמו משהו שלאי יקרע בקלות ויגן על העור שלכם בצורה סבירה בעת נפילות.

—————————————————————————————————-
חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL!
—————————————————————————————————-

 

 

  

מה ניתן לשפר?

ובכן הבריטים שתכננו את המכנסיים בארץ הגשם, קור ואומללות כנראה לא בנו על טמפרטורות של יותר מ- 25 מעלות: הטייטס הפנימי לא אוורירי לסף הישראלי ושילובו עם הבד העבה של המכנסיים מחמם. בעונות המעבר ובחורף הוא יהיה מעולה. אגב הטייטס – המכנסיים שהתאימו לי היו במידה Small (אני מידה 31 במכנסיים רגילים) אולם הטייטס המתאים היה Medium וגם הוא הדוק מדי. אין למכנסיים רצועות חגורה חיצוניות אלא רק מנגנון הידוק מובנה. לגבי החולצה – את הרוכסן האחורי קשה מעט לפתוח ולסגור תוך כדי רכיבה והבד בעל מגע מעט מחוספס.

סיכום:

יופי של ציוד. על החולצה אני ממליץ בחום רב משום שהיא מצוינת ומתאימה מאוד לישראל. המכנסיים אף הם מהטובים בז’אנר ואם נשמעת פה מעט הסתייגות זה רק בגלל שבעיקרון אני רגיל יותר לרכב עם ביב ובגלל שהמבחן נערך בקיץ – בכל שאר העונות הוא יהיה בול. מבחינתי כרוכב שלא לובש מגינים אני אבחר בבגדים האלה לרכיבות שבילים קצרות יחסית, חברתיות באופיין ולא קשות מבחינת מאמץ לב ריאה, בעוד שלרכיבות בעלות אופי של XC אעדיף בגדי רכיבה צמודים.  למי שרוכב עם מגינים – ואפילו רק מגיני ברכיים הרי זו עבירת אופנה קשה לרכב עם טייטס ועבורו זה ביגוד מעולה.

ולקינוח: קצת מפיטי

 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ix-nGlHNe6M&feature=player_embedded[/youtube]

 המוצרים שבכתבת המבחן הזו מיובאים ע”י: סער א.ת יזמות ומסחר בע”מ, טלפון: 08-9244452. http://saar.com