בשבת 28/05/2016 התקיים מרוץ אופני כביש בפארק תעשייה קיסריה,  לזכרו של חגי רודריג, בארגון מועדון CCCבהשתתפות של כ200 רוכבים.

“עוד שבת של כדורגל” ככה אומר הביטוי וככה גם התחושה בישורת האחרונה של עונת התחרויות. בערב שוב שם מספר על הגב, מנקב את חולצת הקבוצה המחוררת מכל עבר, מוודא שיש צ’יפ על האופניים וכל הציוד מאורגן בתיקים. נעליים, גרביים, ביב… “מלביש” את עצמי בראש כדי לוודא שאני לא שוכח כלום, כל אחד והמנטרה שלו לפני תחרות.
למרות שאני לא ספרינטר מצטיין, כבר סימנתי מראש את המרוץ הזה והסיבה היא פשוטה- קריטריום הוא מרוץ קצר ומהיר עם שינויי קצב משמעותיים שמהווה מבחינתי אימון עצים במיוחד וחידוד יכולות לקראת אליפות הארץ. יותר מכך – אני חושב שהפלוטון הישראלי חייב יותר תחרויות על מנת לעלות רמה, היתרונות ברורים: שיפור הטכניקה ומלחמה על מקום בפלוטון כשכל פער שנפתח יכול לגמור לך את התחרות, זה פשוט ביה”ס לתחרויות. זה גם אפשרי יותר כלכלית כאשר לא צריך חסימת כבישים מרכזיים, כשגל צחור ו-CCC מארגנים את המרוץ אני גם יודע שזו תהיה תחרות והפקה ברמה גבוהה, הבטיחו וקיימו.

מאת: אור דיין
צילמו: מריו סרמונטה ואמנון רבינא

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

על כביש החוף רוח…

בדרך צפונה על כביש החוף כשעברתי את מחלף נתניה היה טפטוף קל והשדרנים הבטיחו גם גשם יום לפני, חשש קל התגנב לליבי – כביש חלק ומרוץ קריטריום לא משתלבים טוב ביחד. שמחתי להתבדות ולגלות שמש נעימה ומסלול יבש חלוטין.

המיקום בפארק תעשייה קיסריה קרוב לרוב הרוכבים במרכז הארץ, מספק שפע של מקומות חניה והפקת האירוע בשיתוף פעולה עם החברה לפיתוח קיסריה והנהלת פארק התעשייה דאגה גם לשירותים פתוחים ושולחן פינוקים עם קפה חופשי ומתוקים. תחושה ביתית ומחממת את הלב שחשבו על הכל גם בלי אקספו מפוצץ – פשוט, נעים וטוב. ההרשמה הולכת חלק, יש מספיק צל בכל מקום וניתן לראות את שאר המקצים שמתחרים ולהבין את ההתרחשות בקלות ובעזרתו של גל צחור שלובש את כובע הכרוז בזמן האירוע.

 

 

האירוע לזכרו של חגי רודריג בהשתתפות משפחתו בא להדגיש את נושא הבטיחות בדרכים. חגי נהרג בספטמבר 2014 בתאונה בכביש 4 הקטלני והמארגנים שמו להם למטרה להגביר את המודעות לנהיגה בטוחה ולעודד את ספורט הרכיבה באמצעות מקצה עממי בהרשמה חינם.
image05

המסלול

ההקפה באורך 3.3 ק”מ שטוחה כמעט לחלוטין מלבד עליונת קצרה שגם אליה מגיעים במהירות גבוהה מירידה ורוח גב משמעותית. המסלול מרובה פניות חדות וכיכרות ודורש שליטה טובה באופניים. לכל זה התווספו אלמנטים של מעט חול בפניות והרוח המערבית החזקה שנשבה. הרוח שיחקה לטעמי את התפקיד הכי חשוב במרוץ, בכל זאת קרובים לים ואין כמעט הסתרה.

מקצי הילדים וילדות הוזנקו ב7:00 בבוקר, אחריהם הוזנקו מקצי הספורט והקדטים ב7:45 בהפרש של דקה בהתאמה, ב9:00 הוזנק המקצה העממי וב9:45 הוזנק מקצה העילית והפרו בהפרש של דקה כאשר הרוכבים ב2 האחרונים יגמעו מרחק של 66 ק”מ שהם 20 הקפות מהירות.

image02

מהלך התחרות

בעילית נוצרת בריחה אחת משמעותית של 2 רוכבי נוער: סהר הרשלר 500Watt וגיא ווינברג TACC. שינויי הקצב בדבוקה מפרקים רוכבים רבים שמפוזרים על המסלול. המהירות הממוצעת 40 קמ”ש, לא כל כך גבוה אך קשה לבוא בתלונות לפלוטון עילית כה מדולל – קבוצת סייקלינג אקדמי ועוד מספר רוכבים משמעותיים בחו”ל ונעדרו מהמרוץ כשגם ככה השדה קטן. 

הפלוטון סוגר את הבריחה ויובל דולין מIGP ואלון יוגב TACC מצליחים לייצר בריחה שנייה שמחזיקה עד הסיום. יובל תוקף את אלון חצי הקפה לסיום ומגיע לישורת האחרונה לבד עם נצחון משכנע מאוד, אלון שמגיע אחריו מנצח את קטגוריית הג’וניורס. 3 רוכבים מתנתקים מהפלוטון ומגיעים אחריהם להתמודדות על שאר המקומות בפודיום עילית. את המקום השני לוקח אופק חסון 500WATT שגובר בספרינט על מקום שלישי גיא לשם IGP ורביעי מגיע ליאור אביטן TACC. 

בג’וניורס לוקחים יותם וייסמן CCC וסער הרשלר 500WATT מקום 2 ו3 בהתאמה בספרינט שבו מגיע 4 יובל בן משה TACC.  

image03

דיברנו עם יובל דולין, מנצח התחרות ואלוף ישראל לשעבר (עפולה 2013):

“כבר בבוקר התחרות הרגשתי טוב ותכננתי לנסות ליצור בריחה משמעותית עם חברי לקבוצה גיא לשם. התכנון השתבש לאחר כרבע שעה של תחרות כאשר כבל ההילוכים האחורי שלי נקרע והשאיר אותי עם שני הילוכים להמשך המירוץ. ישר עשיתי סוויטצ׳ בראש ועברתי לעבוד בשביל גיא כדי שיוכל להיות בעמדה הכי טובה לניצחון. סגרתי בשבילו בריחה משמעותית של סהר הרשלר (500 Watt) וגיא ווינברג (TACC) כאשר לאחר מכן התחילו הרבה התקפות של רוכבים. אני וגיא עבדנו בהרמוניה כאשר אנחנו מסמנים כל בריחה ו-4 הקפות לסוף הצליחה לצאת בריחה של אלון יוגב (TACC) ושלי. עבדנו חזק וחצי הקפה לסוף התקפתי אותו ונשארתי לבד עד לסיום. תמיד כיף להרגיש טוב ולנצח. מעבר להישגים אישיים וקבוצתיים, חשוב לי להראות שבתור מישהו שעובד וגם לומד אפשר לשלב רכיבה תחרותית ברמה גבוהה ולתרום לפלוטון שמבחינתי לא מספיק גדול היום ומונע מאיתנו ליצור רמה גבוהה יותר בתחרויות.”

אין לי אלא להסכים עם יובל, חבל שרוכבי עילית רבים החליטו לפרוש לחלוטין בשנתיים האחרונות. יש להם הרבה סיבות מוצדקות לחלוטין אבל הענף שלנו צמא לעוד מתחרים איכותיים. יובל דולין משמש דוגמא מעוררת הערצה לטעמי: הוא מדגים שילוב מאוזן בין הספורט ללימודים ועבודה. אני יודע מהיכרות אישית שהבחור פשוט אוהב תחרויות אופניים וגם מסתבר שאין לו בעיה לרכוב על קאדנס 60 שעה, יאללה תעבור לוולודרום!

13323207_1700269950223230_5276297287289131957_o

במקצה הפרו והעילית נשים קצב גבוה מההתחלה מייצר דילול משמעותי כאשר שום ניסיון בריחה לא מייצר פער משמעותי ולא מחזיק יותר מהקפה אחת. ברור לכולם שהולכים לספרינט פיניש אך כל פעם שהקצב יורד מעט מישהו אחר מנסה לתקוף והקצב הגבוה חוזר. הפניה האחרונה הייתה המשמעותית ביותר והראשונים שיצאו ממנה גם מנצחים, 3 רוכבים גדולים וחזקים, איתי ליפשיץ מבוטקייה מנצח כאשר מוביל הקבוצה בדרך כלל גיל קיבץ עובד בשבילו בהקפות האחרונות, איתי גובר בספרינט פיניש על מלי ולאדימיר EQUIP וגיא באומל CCC.

image00

בעילית נשים עומר שפירא CCC מנצחת, נותנת פייט עד הסיום ומסיימת מקום 12 כללי בפרו עם המובילים. עומר היא הבחורה היחידה שהחזיקה עם הפלוטון, כל השאר נעקפו בהקפה שלמה. מחכה כבר לראות את שאר הבנות שנמצאות בתחרויות בחו”ל ונמצאות בכושר שיא חוזרות לארץ ומתמודדות באליפות ישראל ראש בראש ובזינוק נפרד מהגברים, יהיה מעניין.

image07

בספורט גברים יוצאת בריחה מוקדמת של 3 רוכבים שמייצרים הפרש של כ-3 דקות מהפלוטון (מרחק של כחצי הקפה). הרוכבים הם יוסי גריסרו ורוני ניר מIGP ודני כתר מאשכולות כאשר האחרון גובר על השניים בספרינט פיניש.

image01

הסיום בקדטים היה המותח ביותר כאשר מתרחשת נפילה דרמטית 100 מטר מהסיו. 3 רוכבים מגיעים לפני כולם והמנצח עידו גולדשטיין טימשגב גובר על חברו מהקבוצה יפתח שושני בהפרש של פחות מחצי גלגל, 3 מגיע שחר מלמד TACC.image06

סיכום

אנקדוטה חשובה לסיום – היתה פה השקעה בדמות מקצה עממי שאיפשר להורים וילדיהם לרכוב ביחד בבילוי נעים לשבת. זה כבר זמן שאני שם לב ששמים דגש על הנושא של עידוד תרבות פנאי ספורטיבית לכל המשפחה, והחיבור שלו לאירועי האופניים התחרותיים. זה טוב לכולם: ההפקה נהנית מיותר קהל וחשיפה לספונסרים של האירוע, המתחרים אוהבים שיש סוף סוף יותר צופים וקהל שכל כך מוסיף בעידוד בזמן המרוץ. מתחרים עם משפחות מקבלים אפשרות לחבר את המשפחה לספורט שלהם ולהשתתף בהפנינג ביחד איתם להתחבר לחיידק האופניים.

ד”ר עידית שוב, בדרך כלל מתחרה ללא חת והפעם מאחורי הקווים בהפקת האירוע מספרת: “חשוב לנו מאוד להדגיש את העממי ובמטרה שיגדל שנה הבאה. זה חשוב כדי להעלות את המודעות לזהירות ובטיחות בדרכים של רוכבי האופניים וגם על מנת שהמשפחה של חגי רודריג תוכל לקחת חלק באירוע. המקצה העממי היה בלב התחרות על מנת שרוכבים יוכלו לבוא עם משפחותיהם ולרכב לפני או אחרי המקצים שלהם. חולקו תעודות השתתפות ותמונות לכל המשתתפים.”

image04

בתקנון היה כתוב כרגיל וכמחייב שעות זינוקים ושעות חלוקת פרסים. כל הכבוד לCCC ולשופטי האיגוד שעמדו בכך (לצערי בתחרויות רבות התרגלנו לחכות). לא הספקתי לעשות שחרור אפילו, וכבר קראו את שמות המנצחים לפודיום – תקתוק ברמה מרשימה מבלי לגרוע מטקס פודיומים מכובד. הגענו הביתה מוקדם ואני בטוח שמתחרים רבים העריכו את זה. למי שהתאמץ מגיע גם לאכול ויש 2 מסעדות טובות בסמוך לקו הסיום. אני ממליץ לכולם להגיע, לתמוך ולהשתתף גם בשנה הבאה.

 

תוצאות

עילית גברים:

  1. יובל דולין IGP
  2. אופק חסון 500WATT
  3. גיא לשם IGP

עילית נשים:

  1. עומר שפירא CCC
  2. הילה יצחק 500WATT
  3. סתיו גינת CCC

ג’וניורס נוער:

  1. אלון יוגב TACC
  2. יותם וייסמן CCC
  3. סער הרשלר 500WATT

 

 

פרו:

  1. איתי ליפשיץ Bottecchia Team
  2. מלי ולאדימיר EQUIP
  3. גיא באומל CCC

קדטים:

  1. עידו גולדשטיין טימשגב
  2. יפתח שושני טימשגב
  3. שחר מלמד TACC

קדטיות:

  1. שירה בירן 500WATT
  2. שחר שגיב CCC
  3. נועה ראובן עמק האושר

ספורט:

  1. דני כתר אשכולות
  2. יוסי גריסרו IGP
  3. רוני ניר IGP
מאת: אור דיין
צילמו: מריו סרמונטה ואמנון רבינא
אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים