“מה זה הכתום הזה? אתה יצור, אתה נראה כמו רובוקופ, אל תספר לאף אחד שאני אשתך!”, ידעתי שזה יבוא, אבל פשוט נכנסתי לאוטו והתיישבתי כאילו שהכל כרגיל.

גם “אתה נראה כמו משקפיים עם איש מתחת”, ו”יש את זה גם בצבע של בנים?” הן מהתגובות היותר ייחודיות שלהן זכיתי כשחבשתי את המשקפיים המוזרים האלה. האמת שזה היה גם מה שהרגשתי, הרי אני טיפוס סולידי, לא איזה רוקסטאר, אז מה לי ולכתום המשוגע הזה? בהמשך המבוכה הפכה לשעשוע, נהניתי מהתגובה שזה גורר אצל אנשים ובמיוחד אצל איילת אשתי, וזה גרם לנו לצחוק. בסוף עבר שלב השעשוע והאמת שהרגשתי מצוין איתם, התרגלתי למראה הזה וגם אהבתי אותו מאוד, פתאום המשקפיים הישנים שלי נראים לי משעממים נורא.

מאת: חן גרומן
צילום: ליאור סבו, גיאחה, חן גרומן, אלון שם טוב

משקפי אדידס

כרטיס ביקור

משקפי אדידס

3 זוגות משקפי אדידס נכנסו למבחן

ייחודיות וטכנולוגיה הם שם המשחק

ה-Zonyk הנו דגם ספורטיבי שאותו חובשים הרוכבים המקצוענים של אדידס בקבוצות הכביש, ולא סתם, מדובר במשקף מאוד מתקדם, עמוס בטכנולוגיות ובאיכות קצה. מצאתי את הלוק של העדשה המלאה והרחבה, יחד עם הצבעים העזים ועדשת המראה, מתאים גם לסקטור של רוכבי האנדורו והגראביטי למיניהם, שגם בו העיצובים קיצוניים ומעניינים. חשוב לציין שקיימים גם צבעים פחות בולטים, למקרה שאתם מעדיפים דווקא “להיטמע בנוף”.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מעולם לא הייתי מאותם אנשים שמחזיקים יותר מזוג משקפיים אחד, למשל זוג משקפיים לרכיבה וזוג אחר ליום יום, מבחינתי גם משקפי הרכיבה שלי צריכים להיראות מעולה, והם יהיו גם הבחירה הראשונה שלי לכל סיטואציה אחרת, זאת אחת הסיבות שאני אישית ממש אוהב את המשקפיים האלה.

Adidas sunglassesתמצאו כאן מספר פיצ’רים ייחודיים לאדידס:

כמו כל דגמי הספורט של Adidas גם ה-Zonyk נמכרים באחת משתי מידות, small ו-large, להתאמה מיטבית ועל כך עוד אפרט. מגן הזיעה – המצחון (או גם: מצחינון), הוא פס ספוג המורכב על המסגרת העליונה של המשקפיים, נצמד למצח ומונע מזיעה לנזול על העיניים והעדשה. הידיות מתכווננות לשלושה מצבים להתאמה למבנה הפנים והאפון הוא דו מצבי – לשני רוחבי אף רחב וצר.

מלבד אלה נציין גם עדשה בטכנולוגיית vario המתכהה בהתאם לתנאי התאורה, וגם אפון ועדשה ניתנים לפירוק. כמו שאמרתי, המון טכנולוגיה הושקעה במשקפיים האלה.משקפי שמש

העדשה

מבין המון זוגות של משקפי שמש בהם יצא לי להשתמש, מהרבה המותגים וברמות שונות: rudy project, glorify, oakley, julbo, אני מוכרח לומר שהעדשה הטובה ביותר שהבטתי בעדה היא זאת של הZonyk שבמבחן.

cycling sunglassesזו עדשה עם שדה ראייה רחב מאוד כך שכמעט שלא שמים לב למסגרת, טכנולוגיית הVario (פוטוכרומטיות – עדשות מתכהות) מורגשת ומאפשרת מעבר מהיר בין אזורים פתוחים ומוארים לאזורים מיוערים וחשוכים. ההתבהרות טובה מאוד – עד כדי כך שלפעמים אני נכנס לבניין בעבודה, הולך במסדרון ושוכח שהם עליי. העדשה מדגישה ומבדילה את הצבעים בחדות ובבירור וצובעת את הכל בגוון כחלחל נעים לעין. נדיר למצוא עדשות כאלה וזו לדעתי החוזקה הגדולה של המשקפיים האלה.

Adidas Zonyk Proהתאמה ואחיזה

האדידס Zonyk הם המשקפיים בעלי אפשרויות ההתאמה המגוונות ביותר שפגשתי: שתי מידות מסגרת (s/l), שלושה מצבי זרועות (עליון/תחתון/מרכזי), שני מצבי אפון (צר/רחב), עם מצחון או בלי… הם אמורים להתאים לכל מבנה פנים.

קל להתאים את המשקפיים כך שהמנח שלהם יהיה מושלם מבחינת נוחות ושדה ראייה. הזרועות מצופות פסי גומי למניעת החלקה באזור המגע, גם האפון עשוי גומי רך. האחיזה שלהם הייתה מצוינת במגוון תרחישים כמו למשל משחק כדורגל או השתוללות עם הילדים, ריצה לא עלינו, שעות ארוכות של רכיבת קרוס קאנטרי מהירה, וגם ברכיבה טכנית.

Adidas Zonyk Proלמרות זאת – הצלחתי לאתגר את יכולת האחיזה של המשקפיים, ברכיבת אנדורו עצבני, עם שילוב של סלעים מטרטרים, ומהירות גבוהה, הם עמדו בהצלחה חלקית. כשהפנים מלאי זיעה, קרה לי שהמשקפיים החלו להחליק מעט על האף, והמחשבה נודדת להצלת המשקפיים במקום ריכוז מלא ברכיבה. פעמים בודדות אמנם, אבל קרה. אני מאמין שזרועות קצת יותר ארוכות וקשתיות היו משפרות את האחיזה. אני טוען שרוב הרוכבים לא ייתקלו בזה, והZonyk יהוו פתרון מעולה עבורם. ממליץ לבדוק את ההתאמה ע”י משחק עם מגוון אפשרויות הכיוונון במעמד הקניה. קיבלתי למבחן את המשקפיים במידה large כיאה לראש הגדול שלי (היקף ראש של 60.5 ס”מ), ואעיד שהייתי מרוצה מהמידה. במקרה שלי מצאתי שהאחיזה הטובה ביותר התקבלה כאשר האפון במצב הצר והזרועות מכוונות למצב העליון שלהן.

Adidasאיוורור וסילוק זיעה

על אף העדשה הגדולה והכיסוי הנדיב, הzonyk יודעים לנדף לחות בצורה מעולה. זה בזכות חריצי ניתוב אוויר יעילים מאוד במסגרת. בדקתי, וגיליתי שגם בלי פס הזיעה לא תרגישו הצטברות של לחות על העדשה. זה נכון גם בעצירה במהלך רכיבה, למרות שמופסקת זרימת האוויר בשל היעדר מהירות, הצטברות האדים הייתה מינורית בהשוואה למשקפיים אחרים שניסיתי, ולכן לא הרגשתי צורך להוריד את המשקפיים בעצירה, שניים שלושה פידולים, מתחילים לזוז, והעדשה יבשה לגמרי.

חן

פס נידוף הזיעה (מצחון, או בלעז “מצחינון”) הוא עוד הברקה מאת Adidas: הפס בנוי מלוחית פלסטיק המהווה תעלה שמנקזת את הזיעה לצידי הפנים, הלוחית מצופה בשכבת ספיגה עבה הנצמדת למצח. המצחון מתחבר למסגרת בנוחות ע”י לחיצה קלה. אני מודה שבהתחלה זה היה נראה לי כמו בלוף, גם הביקורות המפרגנות במדיה העולמית לא שכנעו אותי, אבל, בהחלט השתכנעתי לאחר שסיימתי רכיבה ביום חם, כשעל עדשת המשקפיים אין טיפות זיעה בכלל!

Adidas Zonyk Proמי שרוכב איתי יעיד שאני שותה כמו גמל ומזיע כמו חמור, ולכן בדרך כלל גם סובל מטפטוף זיעה על עדשות המשקפיים. בשונה ממשקפיים אחרים שבהם נקודות המגע של המשקף עם הפנים הם האף וצידי הראש, בzonyk קיימת גם נקודת המגע במצח, מה שאומר שדי בתנועת הצמדה מהירה, והמשקפיים יגיעו למקום הרצוי. עוד יתרון של המצחון.

מבחינתי המצחון הוא מרכיב שימושי ונוח מאוד, ואני מקווה שחברות נוספות יעשו בו שימוש.

Adidas Zonyk Proסיכום

הzonyk pro הם משקפיים מיוחדים בנוף, בסטייל, באפשרויות ההתאמה המגוונות ובעדשה שהיא האיכותית ביותר שתוכלו למצוא וגם גדולה בשטח הכיסוי שלה. פס הזיעה הוא פיצ’ר שנותן יתרון מורגש ואמיתי גם באחיזה וגם בייעוד העיקרי – עצירת הטפטוף.

הם יתאימו לחובבי ספורט מכל סוג, ריצה, רכיבה, ספורט ימי או בכלל. לא לכל אחד אמנם, בגלל תג המחיר, אבל בכל חבורה יש אחד כזה שחייב, פשוט חייב שיהיה לו את המוצר הכי טוב והכי יוקרתי שקיים.

מאת: חן גרומן
צילום: ליאור סבו, גיאחה, חן גרומן

קישור לאתר משקפי אדידס ישראל – רכישה ישירה פה

 


מנוי חינם לניוזלטר RUNPANEL מחכה לך פה: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי חינם לניוזלטר BIKEPANEL  מחכה לך פה: https://goo.gl/4tGh4F