לא שמעתי על Red Rock עד שפנה אלי היבואן וביקש שנבחן את המשקפיים האלה שרואים אותם לאחרונה פה ושם בדוכנים באירועי אופניים. לפי המידע שמסר, מדובר בחברה שוויצרית, ובמשקפיים ששוקלים רק 18 גרם (למידה קטנה). הקטע המשמעותי במוצר הזה הוא המחיר שלו: רק 159 ש”ח, והקטע השני שהם מדגימים הוא הגמישות שלהם, מונעת השברים.

  • מוצר: משקפי רכיבה Red Rock
  • מחיר: 159 ש”ח
  • משקל: 18 גרם (מידה S)
  • משווק: רד רוק ישראל – info@redrock.co.il,

אז זה נכון שאנחנו פלצנים ומעדיפים ציוד יקר מאוד ואיכותי. אנחנו גם מעדיפים להיות מהירים, רזים, ועשירים, אבל לפעמים גם נהנים במיוחד למצוא מוצרים שעולים רבע מאחרים ושווים כמעט כמותם. זה קרא לנו כבר במבחן משקפי השמש של Tifosi – עם זוגות במחירים קרובים ל 200 ש”ח. האם זה יקרה שוב עם ה Red Rock?

מאת: גיא חלמיש
צילום: צחי אוחובסקי וגיאחה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

משקפי רכיבה – תיאור היבואן:

אתר היבואן מספר: “משקפי השמש של RED ROCK, מותג מוביל בתחומו בעולם המשלב בצורה מושלמת בין איכות, עמידות ועיצוב מרהיב. משקפי RED ROCK המיוצרים בשווייץ, על פי מסורת ארוכת שנים של מיומנות, דיוק, ומקצוענות שווייצרית בלתי מתפשרת. המשקפיים עומדים בתקנים אירופאים ושוויצרים. משקפי רד רוק נמכרים ברחבי ישראל בליווי תעודת אחריות לכל החיים. כיום משווקים המשקפיים בהצלחה ברחבי אירופה, החל משווייץ, בלגיה ,גרמניה, אוסטריה, איטליה ועוד…”

“אלה משקפיים בעלי ראייה חדה ורחבה ללא הפרעות, חוזק, גמישות ועמידות יוצאי דופן כנגד סדקים ושבירה (ShatterProof). העדשות בכל הדגמים עשויות מחומר הנקרא פוליקרבונט (Polycarbonate) מלוטש, ומצויידים במסנן קרינה UV400, המספק הגנה אופטימלית מפני קרני השמש, גם במשקפיים הכהים וגם בבהירים. המשקפיים שוקלים רק כ-18 גרם (Small) מה שהופך את השימוש בהם בדקות ספורות לפריט בלתי מורגש, חלק אינטגרלי מגוף המשתמש.”

“המשקפיים מיוצרים בשמונה צבעים שונים ובשתי מידות (Large/Small) והם מתאימים לגברים, נשים וילדים כאחד. המחיר הוגן וכדאי בכל העולם.”

הנה הדגמת הגמישות בסרטון שלהם:

מה בקופסא?

המשקפיים הגיעו בקופסת קרטון ובה נרתיק גמיש פשוט מאוד למראה, מטלית ניקוי קטנה. הנרתיקים הגמישים סבירים ובסה”כ תופסים מעט מקום ומאפשרים לזרוק את המשקפיים בתיק או ברכב בלי שישרטו. במקרה המוצר הזה באמת גמיש, ולכן חשיבותו של נרתיק קשיח שלא נמסר קטנה יותר מאשר במשקפיים בעלי חלקים שיכולים להשבר בקלות גדולה יותר, יחד עם זאת נאמר שטוויסט הגמישות והעמידות לשבירה חביב, אבל האמת שלא כל כך חשוב לטעמנו: עמידות בשריטות יותר חשובה בהרבה, והשמדת ערך של משקפיים לאחר שימוש כתוצאה משריטות היא הרבה יותר נפוצה משבירתם.





008

סטייל ואופנה

טוב, בקטע הזה רואים שמדובר במוצר בסיסי יחסית שעשוי מחומר אחד עיקרי ללא שום תוספות מתוחכמות: אין פה ריפודים, תחכומים, מנגנוני אוורור או פיצ’רים בולטים. חיפוש אחר אתר מעניין מהעולם ללמוד על המותג לא הוליד תוצאה ברורה – למעט אתר שהוא כנראה של משווק הגרמני שאצלו מצאנו את הסרט ההוא למעלה (או היצרן?). 

כל העטיפה הזו, העיצוב, והתחושה לא משדרים את הסטייל והאיכות של מותגים אחרים משוויץ מבחינת החוויה המיתוגית והכללית – בתמחור, בעיצוב ובתחושות.

005

איכות אופטית

האיכות האופטית הפתיעה לטובה. רכבנו איתם בעיקר רכיבות של עד 3 שעות ולא הרגשנו עייפות מיוחדת בעיניים. המבחן נערך בחורף, ולא בקיץ עם רמות קרינה חזקות במיוחד, אבל בכל זאת – התחושה היתה טובה בהחלט, והבהירות והקונטרסט טובים. העדשה מתאימה לרכיבה בתנאי תאורה לא חזקה במיוחד- וברכיבת יער שיש בה תנאים מאוד מגוונים היה נוח מאוד הן באזורי הצל הן באזורי השמש. זה לא ברמה של משקפיים של 600-700 ש”ח שנמצאים במקביל כרגע במערכת במבחן, אבל זה בהחלט ברמה טובה ומספקת והיווה הפתעה לטובה במיוחד ביחס למחיר.

004

אחיזה (אפון וידיות)

מה שהתגלה ברכיבה כאחת מנקודות התורפה המשמעותיות של המשקפיים האלה היא הגישה המינימליסטית מדי שלהם: כל נקודות המגע עם הגוף הן “פלסטיק” (או החומר ממנו עשויים המשקפיים) הזהה לשאר חלקי המשקף. אין פה שום ריפוד שיעשה לכם נעים יותר בנקודת המגע.

תפקיד הריפודים האלה הוא לא רק לעדן את נקודת המפגש, אלא גם להפוך אותה לדביקה יותר במגע עם זיעה ולשפר את האחיזה של המשקפיים, והטיפול ברטיבות בפתרון של Red Rock לא קיים. ברכיבה קצרה זה לא הפריע כלל, אבל ברכיבות ארוכות של מעל לשעה התחושה באיזור המפגשים מעל לאזניים ובאף היתה פחות נעימה, והרגשתי שאני רוצה שם בכל זאת איזה ריפוד קטן.

לפעמים, לאחר שרוכבים מעט והעור לח מזיעה, בהעדר אלמנטים נדבקים המשקף יכול לנוע מעט קדימה ברכיבה (גם התנוחה שלנו ברכיבה היא הרי רכונה מעט ומעודדת את התנועה הזו), זה חייב דחיפה שלהם חזרה למקום מדי פעם.

003

משקל

המשקל שלהם קליל במיוחד. ללא שום תוספות ריפוד באפון או בידיות, או אלמנטים נוספים על החומר הבסיסי ממנו עשויות העדשות, גוף המשקף והידיות, אין פה כמעט שום דבר שיוסיף גרמים כלשהם. משקף של 18 גרם לפי הצהרת היצרן (למידה סמול…), זה אחד המשקפים הקלילים ביותר שנכנסו למערכת אי פעם.

013-001

כיסוי, הגנה, ונידוף

הכיסוי וההגנה שלהם טובים – לא גרועים במיוחד וגם לא מצטיינים. העיצוב די צר בסה”כ, במיוחד בחלק העליון (שכשהמשקף מחליק מטה מגלה יותר) אבל כיסה סביר. לא היתה בעיה של חדירת שמש מהצד – הידיות פוגשות במשקף בצורה רחבה שם וחוסמות חדירת צד. למרות הגיזרה הצרה יחסית בד”כ לא היתה בעיה מובהקת של חדירת אור בחלק העליון או התחתון, כלומר הכיסוי סביר וטוב.

הנידוף טוב ומושפע מכך שרמת הכיסוי סבירה, אולם לא הדוקה במיוחד. יש שפע של מקום לאדים לצאת ולהתאוורר החוצה.

001

סיכום – לא לפלצנים

יש מקום לפתרונות כאלה ולמשווקים שמביאים מוצרים זולים שמסירים מאיתנו את ההתלבטות האם לקנות אותם או לא. לא כל פריט צריך לגרור מחקר ארוך טווח לפני שקונים אותו, וכשמוציאים רק 159 ש”ח על משקפי שמש, זה מקל על קבלת ההחלטות.

ברמת הפיצ’רים מדובר במוצר בסיסי. מאחר ועברו אצלנו משקפיים של מתחרים כמעט על אותה משבצת (של מחיר סביב ה 200 ש”ח) אנחנו יודעים מניסיון שבתקציבים האלה יש גם פתרונות עם יותר פיצ’רים שמאפיינים משקפיים יקרים יותר כמו אפון וקצות ידיות מחומרים נדבקים, ואלה מייצרים נוחות עדיפה. יחד עם זאת, אלה בכל זאת עולים כ 40 ש”ח פחות, והם עושים עבודה טובה לרכיבות קצרות.

לסיכום, המשקפיים יתאימו למי שאין לו תקציבי מותגים, או כזוג גיבוי שני\שלישי\רביעי ששומרים בתא הכפפות ברכב ליתר בטחון הם מספקים הגנה טובה ואיכות אופטית לא רעה בכלל, ובמחיר כזה אין מה להתלבט יותר מדי.