על מה אתם רוכבים – קליטים או פלאטים? אני… אני לא אוהב להתחייב, לפעמים רוכב עם פלאטים ולפעמים עם קליטים. עכשיו, לרכיבה עם פלאטים אני קונה את אותן נעליים כבר שנים, אבל מה לגבי נעליים לקליטים לרכיבת שבילים ואנדורו? בואו נבדוק מה יש לבונטרגר להציע לנו.

מאת: גל בן יעקב
צילם: עופר עברי, גל בן יעקב

למה אני מצפה מנעליים לרכיבת אנדורו?

אני מצפה לסוליה קשיחה שתעביר את כוחות הדיווש שלי באופן יעיל לפדלים, אך תהיה רכה במידה מספקת בשביל לספוג זעזועים ועוצמות גבוהות בנחיתה. אני מצפה שהנעליים יספקו הגנה על אצבעות הרגליים שלי מסלעים מעופפים וגדמי עצים נייחים. בתור תושב ישראל אני מצפה גם לנידוף זיעה יעיל. בנוסף לכל זה הנעליים צריכות לתפקד כנעלי שטח ולספק אחיזה להליכה על סלעים רטובים, בוץ, דרדרת, ולבסוף – לא להראות מטופשות בדרך לרכיבה או בסופה.

כשמדובר בנעליים לאופניים לרכיבה עם קליטים, חשוב לי להיות מסוגל למקם את הקליטים מאחורי כרית כף הרגל שלי, כדי להקל על הורדת העקבים לכיוון הקרקע בשטח טכני. ובנוסף חשוב שהנעליים יספקו מידה סבירה של אחיזה על שיני הפדל, באותם רגעים שהרגל יוצאת מהקלקה במכוון או בטעות, ואני שועט במורד גינת סלעים עם רגל לא מחוברת.

נעליים לאופניים

בונטרגר רית׳ם – כרטיס ביקור

הרית׳ם (Rhythm) הן נעלי האנדורו של חברת בונטרגר לרכיבה עם קליטים. הן משווקות ברשת חנויות טרק ישראל, מחירן 825 שקלים והן מגיעות בשני צבעים. לרית׳ם סולייה עם ליבת קרבון בקשיחות שבונטרגר מגדירים כ- 7 (מתוך 14) המכוסה גומי עמיד ואוחז. גפת הנעל עשויה עור סינטטי מחוזק בגומי להגנה על הרגל. לרית׳ם מנגנון הידוק באמצעות רצועת BOA אחת ורצועת ולקרו בקדמת הנעל, לנעילה, התאמה והסרה בקלות ומהירות.

עיצוב מגניב ומיוחד

לרית׳ם שתי צביעות: שחור/חום שנראה קלאסי ויפה, ושחור/אדום שנראה נועז ומעניין בעיניי. הנעליים נראות כמו נעליים לרכיבה על אופניים בשטח, הסוליה אגרסיבית, הגפה פלסטית מחוררת ומאווררת בתבנית של עיגולים וחורים, ומנגנון ה- BOA המשמש להידוק במקום שרוכים נותן להן מראה יוקרתי. יחד עם זאת, כשהגעתי לשטח, שוב ושוב קיבלתי את אותה תגובה: ״למה הגעת עם נעלי קרוס קאנטרי?״ ללמדכם שליד זוגות נעלי פלאטים מגושמות – הרית׳ם נראות מעט מינימליסטיות ועדינות.

נוחות והתאמה

בונטרגר מייצרים את נעלי הרית׳ם בטווח מידות ענק מ- 36 עד 49, עם חצאי מידות בנוסף. אני מצאתי את הרית׳ם מעט קטנות ולמבחן בחרתי במידה 43 כשלרוב אני נועל מידה 42. הן מספיק רחבות להכיל את הרגליים הרחבות שלי, ומנגנון ההידוק שלהן מעולה – מהדק את הנעל בנוחות סביב הרגל מבלי ליצור נקודות לחץ חריגות.

ריפודים עשירים

ההידוק נעשה על ידי סיבוב מנגנון ה- BOA והוא מאוד קל ופשוט, אפילו בזמן רכיבה. השחרור נעשה על ידי משיכה קלה של הכפתור – אלו נעלי הרכיבה הכי נוחות לנעילה והסרה שחוויתי. בקדמת הנעל רצועת וולקרו שמאפשרת התאמה נוספת.

בונטרגר

מנגנון BOA מעולה

הגנה

קדמת הנעל מאוד קשיחה. קופסת ההגנה על האצבעות יותר רחבה ויותר קשיחה אף מזו של נעלי ה- DH שלי – מרשים ומרגיע. קופסת ההגנה על העקב גם היא קשיחה מאוד ומספקת הגנה טובה:

נעליים לאופניים

הגנה מצוינת על העקב

וגפת הנעל מוגבהת בחלק הפנימי של הקרסול ומספקת שם ריפוד והגנה לעצם הקרסול מזרועות הקרנק ומפגעים שונים. זה מקום שנפגע לעיתים קרובות בנפילה ואני שמח על תוספת ההגנה הזאת.

הגבהה להגנה על הרגל בצד האופניים

התקנה

אני רוכב עם פדלים מאתגרים להתאמה וכבר מצאתי את עצמי משייף סוליות נעליים כדי להתאים אותן לפלטפורמה הרחבה של הפדל, אך אני שמח לבשר שההתקנה של הרית׳ם היתה קלה ופשוטה. טווח המיקום של הקליטים רחב ומגיע מלפני כרית כף הרגל להרבה מאחורי כרית כף הרגל. בקיצור – התקנה קלה ופשוטה והתאמה לטווח שימושים רחב מאוד.

ברכיבה

הרית׳ם שהרגישו מעט קשיחות בחנות, התרככו מייד והוכיחו עצמן נוחות כבר מהרכיבה הראשונה. הסוליה קשיחה ומעבירה את כוחות הפידול ביעילות והטיפוס איתן מרגיש יעיל יותר ממה שהתרגלתי אליו. בירידות, בספיגה של נחיתות ומהמורות, הנעליים סופגות מעט ממפגעי הדרך, והכוחות מתפזרים על פני כל כף הרגל. המשמעות של זה היא נוחות וביטחון ברכיבה גם במהירות גבוה ובעוצמות גבוהות, בדיוק כפי שקיוויתי.

בהליכה

ההליכה ברית׳ם מעט נוקשה, בוודאי עבור מי שרגיל ללכת בנעלי פלט רכות סוליה. אך אני מקבל נוחות סבירה ואחיזה טובה גם בבוץ ביערות ובדרדרת במדבר, ורק בהליכה על סלעים רטובים וחלקים אני מתחיל לאבד מעט ביטחון ביציבות רגלי. בקיצור – לא משתווה לנוחות ואחיזה של נעלי 5.10 אך טוב מאוד לנעלי רכיבה עם קליטים.

נעלי אנדורו

בחרום

מה קורה כשהרגל מתנתקת מהפדל? התוצאה מפתיעה לטובה – סוליית הנעל מספקת אחיזה טובה על כלוב הפדלים, וקל לי למצוא מחדש את נקודת החיבור ולחזור לשגרה. בסך הכל אני מרגיש בטוח להיות לא מחובר לפדלים, מאפיין חשוב מאוד לשימושי אנדורו ורכיבה טכנית.

יש לנו גם טוויטר – לחצו פה למעבר אליו ועקבו!

בונטרגר רית׳ם – סיכום

אז במבט על הדרישות שלי מנעלים בז’אנר הזה, וחזרה אל נעלי הבונטרגר רית׳ם- גיליתי פה נעליים שהצטיינו בכל הסעיפים(!), והראו חולשה קלה רק בהליכה בתנאים קיצוניים. בנוסף לכך הן קלות משקל (כ- 900 גרם לזוג), די מאווררות ונוחות מאוד גם ברכיבות ארוכות.

נעלי רכיבה

אני מוצא את הרית׳ם מתאימות מאוד לרכיבת שבילים ואנדורו טכנית ואגרסיבית אך גם לרכיבה מתונה, במיוחד בתנאי הרכיבה בישראל, בזכות הגנתן מסלעים משוחררים במדבריות וגדמי עצים מוסתרים ביערות.

מאת: גל בן יעקב
צילם: עופר עברי, גל בן יעקב


אהבתם? הרשמו! רק פעם בשבוע ונעדכן אתכם עם מה שחדש אצלנו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים