כרגיל נפתח בהערה ששיפוט פריטים כגון נעליים הוא סוביקטיבי במיוחד היות והנם תלויי התאמה אישית במידה רבה

זו הנעל השנייה מלמעלה בהיררכיה של Mavic. זוג נעליים כזה עולה 1400 שקלים, ושוקל 305 גרם למידה שבמבחן. הם בעלי סוליות קארבון ומנגנוני סגירה המורכבים מאבזם ראצ'ט אחד, ושני סקוצ'ים. הסקוצ'ים אינם מהסוג הרגיל העושה שימוש בטבעת מתכת ורצועת בד אלא מתבססים על לשונית בד קטנה (בתחתיתה תפור הסקוצ') שמחובר אליה חוט ומשיכתה אל משטח ההדבקה מהדק את הנעל. באיזור העקב יש מבנה חיצוני (“Energy Wedge”) שמיועד לאחוז את העקב צמוד לסוליה ללא תנועה בשיא המומנט.
 

מראה נקי בשחור ולבן
Dfsmnvms_530dtz8kjc5_b

סולית הקארבון: מרשימה, נוחה, וקשיחה

ברכיבה

אפשר לחלק כל נעל לשני חלקים עיקריים: החלק העליון – היא המעטפת והסוגרים, והחלק התחתון – היא התשתית: מדרס, וסוליה.

החלק התחתון:

זהו המקום בו הנעל הזו מצטיינת במיוחד. המדרס הפנימי נוח עד מאוד ואין שום נקודה מציקה במגע עם כף הרגל. המדרס דואג לכך שכף הרגל שלכם תשב בנוחות מעל סולית הקארבון. סולית הקארבון עצמה אף היא הצטיינה: ראשית היא מעבירה אנרגיה בצורה מצוינת. היא קשיחה במידה הנכונה אולם לא מרגישה קשיחה מדי עד רמה של חוסר נוחות. ההקשתה שלה (הקארבון מעוצב קלות כך שיתאים למבנה המדרס וכף הרגל) מדויקת מאוד, והכי חשוב: היא דקה. עוביה 5.5 מ”מ ברוב חלקיה, ו- 7 מ”מ באיזור הקליט. למה זה טוב? עובי דק של הסוליה משפר עד מאוד את העברת האנרגיה ותחושת התנועה של כף הרגל על הפדל. למרות דקיקותה היא מפזרת את לחץ הפדל בצורה מצוינת ומרגישה יציבה וקשיחה. 


טווח התנועה של מיקום הקליט מסומן בצורה מאוד ברורה על הסוליה – מה שמקל על התאמה סימטרית של הקליט בשתי זוגות הנעליים: זה טאצ' קטן ויפה מצד Mavic!
 

דומה כי אלה נעליים המתאימים לבעלי כפות רגליים צרות, ארוכות וגבוהות יחסית. פתחי ההברגה מאפשרים תזוזה של 5 מ”מ שהם טווח טוב, אולם מיקומם היה מעט קדמי מדי לכף הרגל שלי.
טיפ: כיצד קובעים את מיקום הקליט? בעיקרון (לפני התאמות אישיות וייחודיות) ממקמים את הקליט כך שציר הפדל יהיה בדיוק מול ציר הבוהן – פחות או יותר באיזור החלק הכי בולט בצד הפנימי של כף הרגל. אחרי שתמקמו את בנקודה זו יש לרכב ולבצע התאמות מדויקות שנובעות מפיזיולוגיה אישית והעדפות של כל אחד מכם.

הריפוד במעטפת הקרסול עבה ואיכותי
החלק העליון:
לאפיון התחושה של החלק העליון מספיקה מילה אחת: מאסיבי. בניגוד לחברות ודגמים שהולכים על תחושה דקיקה של החלק העליון שנשענת על חיזוקים שונים, בנעל הזו כל החלק העליון מרגיש עבה ומבודד. במיוחד סביב הקרסול שם יש ריפודים רכים שעוטפים את הרגל הן מעל העקב והן באיזור הלשון. החלקים הלבנים דמויי עור – גם הם עבים יחסית ושומרים על מבנה וצורה קבועה. 
החלק העליון מכתיב התאמה לבעלי רגל גבוהה יחסית ומי שרגלו שטוחה יחסית יגלה שהסקוצ'ים נסגרים אל מעבר למשטח התפיסה שלהם.

ה- Energy Wedge שומר על העקב במקומו

 

חסרונות

התחושה מאוד איכותית אולם המעטפת המאסיבית שמצטיינת בימים קרים יכולה להוות חסרון מסוים בקיץ הישראלי. כמו כן לטעמי כאשר המעטפת דקה תחושת הדיוק בהעברת התנועה והכוח טובה יותר. מנגנון הסקוצ'ים שמתבסס על חוט אינו נותן יתרון מיוחד, אולי דווקא חסרון – היות ושטח הסקוצ' קטן מאוד ואם כף רגלכם צרה ולא גבוהה, החלק העליון של הסקוצ' נתפס על מצע קטן משטח ובולט החוצה בצורה לא אווירודינמית ולא יפה. ניתן לקצר מעט (מדי) את החוט רק בסקוצ' האמצעי. 

 

שיטת הסקוצ'ים עם החוט

חורי ההתקן לפדלים ממוקמים טיפה קדימה מדי לטעמי, במיוחד אם אתם מידתכם נופלת בין שתי מידות (כלומר מידה אחת למטה קטנה עליכם במעט, והמידה שבחרתם משאירה מעט מרווח באצבעות). לבסוף, משטחי הגומי המבודדים את הקארבון מהקרקע נשחקים אט אט בכל נעל, אולם ב-Mavic הם אינם מהסוג המתחלף. אם הנעליים יחזיקו לכם שנים ארוכות תגלו שהאפשרות הזו תחסר לכם כנראה.
 

הנעל מתאימה לבעלי כף רגל גבוהה: סוגרי הסקוצ'ים על הרגל שלי מגיעים מעבר למתוכנן…
סיכום
מדובר בנעלים קלות יחסית המתאימות לבעלי כפות רגליים צרות וגבוהות. למרות משקלן הן בעלות חלק עליון עבה ומרופד, והן נותנות תחושה של מוצר עמיד ואיכותי. החלק המרשים ביותר בנעליים האלה היא סוליית הקארבון המשובחת, אולם גם אבזם הראצ'ט שלהן מצוין. החסרון העקרי הוא בסקוצ'ים משולבי החוטים. אלה נעליים המתאימות במיוחד לרוכבי סופ”ש ששמים את הנוחות במקום הראשון ויתאימו במיוחד לעונות המעבר והחורף.

המוצר מיובא ע”י סער אופניים.

 

בחן וצילם: גיא חלמיש