כשהחלטנו לעשות סדרה של מבחני ביגוד חורף ב BIKEPANEL, היה ברור לנו ששני היבואנים והמותגים הראשונים שנגש אליהם הם Nalini ו Craft. בסדרת מוצרי החורף בחנו כובעים, שרוולים, כפפות, מעילי גשם, וערדליים משניהם. מדובר בשני מותגי ביגוד מובילים בעולם האופניים (ומעבר לו במקרה של Craft), שמובלים בישראל על ידי אושיות רכיבה, אשר מחזיקים חנויות יבואן מרשימות ועשירות בפריטים. יש להם מגוון רמות מוצרים ומחירים, והם מתמקדים ומתמחים בנושא הביגוד. הפעם יצאנו לבדוק: גופיות תרמיות לשכבת הבסיס. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

Craft Performance Baselayer

  • מחיר: 280 ש”ח
  • שיווק: ING Sports (חנות הדגל של Craft) – הברזל 34, רמת החייל, תל אביב

אומר היצרן על עצמו: “קראפט הוא מותג וחברה שביצועים ספורטיביים לאתלטים רציניים. אנחנו רוצים שהמוצרים שלנו יבטאו את זה. המוצר הזה (Performance Baselayer) הוא חלק מקו מוצרים עם יתרון דינמי, ויכולות מחזקות. מיועד למקסימום הרחקת לחות ורטיבות בזמן פעילות, אימונים ותחרויות, כל העונות, כל השנה”.

ישראל חן, היבואן מוסיף: “זו החולצה הטרמית המפורסמת של קראפט active extreme concept לפעילות ספורט עצימה בתנאי קור, בד ייחודי שמנדף זיעה וגם שומר טמפ’ גוף עם שילוב של בד mesh בעל נידוף מוגבר ומוריד טמפ’ באזורי הצטברות זיעה בכתפיים”.

002

מבט מאחור: נידוף הזיעה בחלק העליון של החולצה ובאיזור בית השכי. כל השאר ארוג צפוף יותר.

לקחתי את הגופיה בצבע שחור מהיר, והתאימה לי מידה Small. על התווית היה כתוב 95% פוליאסטר ו 5% לייקרה (לחובבי טריוויה: היא מיוצרת בליטואניה).

כבר כשמחזיקים אותה ביד רואים את האיזורים השונים בצפיפות הבד – אלה שארוגים צפוף יותר ושומרים טמפרטורה ואלה שהם מאווררים יותר (mesh – רשת דקיקה ושקופה מעט יותר משאר החולצה) וינדפו יותר. אלה ואלה מרגישים מנדפים בהחלט. האיזורים המנדפים נמצאים מאחור, כלומר לא בקו הרוח. 

מייד ניכרות שתי תכונות בולטות ומבדלות של המוצר הזה, ביחס לגופיות תרמיות אחרות שבחנתי:

  1. היא מאוד אלסטית – מדובר בחולצה שממש מזמינה בחירת מידה מאוד קטנה, כיוון שהיא נצמדת מעולה ואלסטית במיוחד. זה מאפשר ליהנות ממה כפי שייעד לה המתכנן- באופן צמוד והדוק שבאמת דוחה כל פיסת לחות מהעור אל מעבר לו.
  2. היא ארוכה יותר במותניים מכל הגופיות האחרות שבחנתי וזה מצוין! אחת הבעיות הטיפוסיות של גופיות רכיבה היא התרוממותן כלפי מעלה. במיוחד כאשר רוכבים עם ביב אין מניעה שהגופייה תרד הרבה יותר נמוך ותחמם את הגב התחתון כמו שצריך ובלי להתרומם. יתרון משמעותי.

ברכיבה פשוט לא מרגישים אותה. החופש המלא של חלק הגוף העליון הוא מקסימלי. מצד שני היא מפתיעה ברמת החימום שהיא מספקת כי אם רק תרגישו אותה ביד או תסתכלו עליה – תוכלו ממש בקלות לטעות ולחשוב שמדובר בגופית קיץ! בשילוב עם מעיל הרוח של קראפט שבחנו בעבר והשרוולים, תהיו מכוסים לחלוטין לטווח די משמעותי של טמפרטורות מ 7-8 מעלות, אולי אפילו למטה מכך אם אתם לא רגישים, ועד ל 18-20. מעל זה כנראה שתתחילו לסבול מהחום.

בצד החסרונות – כמו עוד כמה מוצרי Craft שבחנו פה, התחושה היא של דקיקות ועדינות. זה ספקולטיבי כי זה לא מבחן ארוך טווח אבל מעניין יהיה לראות כמה כביסות ושנים היא תחזיק צורה.

רכבתי חזק בטמפרטורות מגוונות והגופיה קיימה את ההבטחה להשארת העור יבש והרחקת הרטיבות על מחוץ לגופיה. בגלל הנוחות ויכולת נידוף הזיעה המפליגות שלה, והעובדה שהיא לא מגבילה תנועה בכלל היא הפכה להיות גופית החורף המועדפת עלי. 

001

מלפנים: החזה בהגנה של חלק צפוף, ורצועה מנדף יותר באיזור בית השכי ומעליו לכיוון הכתפיים

גופייה תרמית של Nalini

  • מחיר: 235 ש”ח
  • ייבוא: נליני ישראל – רחוב האתגר 2 טירת הכרמל, טלפון: ‏077-6214833 / 054-4261101

אותי תמיד מעניינים הסיפורים שמאחורי המותגים: לא רבים יודעים אבל למעשה “Nalini” הוא למעשה מותג של תאגיד איטלקי שהשם שלו הוא Moa Sports – חברה שהוקמה ב 1971 על ידי רוכב בשם Vincenzo Mantovani – מדליסט ארד בוולודרום מאולימפיאדת טוקיו (1964). הוא מת בתאונת מטוס והיום אחיו, שהיה שחקן כדורגל במילאן מנהל את החברה.  

נליני הוא המותג העיקרי שלה, ותחתיו היא ייצרה לא מעט בגדי קסטום לקבוצות המובילות בעולם. אגב, Moa החלה לשווק גם תחת המותג של עצמה, והיא גם היצרן של Rapha. האיכות והמקצוענות שלהם היא גבוהה במיוחד, ויש להם כמה מקווי המוצר הנחשקים, וגם היקרים ביותר בעולם האופניים.

001

במבט חיצוני הגופיה של נליני מרשימה מאוד: היא נראית טכנית מאוד, עם תיפורי גזרה שונים וקווים יפים שנותנים לה לוק מקצועני: הקווים בצד הגוף, הגוונים השונים של המקטעים הגזורים בחולצה, והכיתובים המודפסים – כל אלה הם מהז’אנר הזה של מוצרים טכניים שווים ומתקדמים שממש אי אפשר (ולא צריך) לעמוד בפיתוי הקנייה שלהם.

בהתאם לגזירה המתקדמת החולצה מתישבת בול: הדוק ואוחז. הבד מאוד נעים ורך, וכיף להכנס אליה. אחרי כמה רכיבות גם התחלתי לחוש את רמת הקור שהיא תתאים אליו, ומדובר בטמפרטורות נמוכות בהחלט של 5 מעלות ומעלה שרכבתי בהן, בשיא הקור עם עוד שתי שכבות מעל. באיזורים הדורשים זאת יש עיבוי, באיזורים המנדפים יש בד אחר… הגופייה הזו נותנת בטחון שאתה יודע איתה שתצא לרכיבה ויהיה לך נעים וחם ברמה הדרושה, והיא נדפה את הזיעה בצורה מרשימה גם כשרכבתי בטמפרטורות שהתקרבו יותר ל 20 מעלות.

חסרונות? לא ממש, אם כי לאחר שנתקלתי באופציית הגופייה הארוכה יותר במותניים, למדתי שאני מעדיף אותה על הגזרה הקצרה יותר ופה מדובר באורך הרגיל. היא לא קצרצרה ולא מתרוממת במתניים אבל גם לא ארוכה כמו הקראפט.

005

לסיכום

משהו בדקיקות והאלסטיות של ה Craft, ביחד עם בד ה Mesh הרשתי, שקפקף ומנדף, מוביל אותי אליה בימי החורף הפחות קפואים – ויש לא מעט כאלה בישראל, ואילו כשזה באמת נהייה קר שם בחוץ אני עובר אל ה Nalini, שנותנת לי תחושה עוטפת והדוקה עם בד רך ונעים ומרגישה כמוצר איכותי מאוד. אין פה מנצח או מפסיד – שני המוצרים מצוינים ומומלצים.