קבוצות של עשרות רוכבים בשולי הכבישים הפכה כבר לחלק מהשגרה, שלא לדבר על אלו שמציפים את הפארקים, שמורות הטבע ומסלולי השטח בבקרים המוקדמים ובסופי השבוע. משהו טוב עובר על ענף האופניים ומתבטא לא רק בנוכחות שלהם ברחובות הערים אלא גם בתחרויות רבות לרוכבים מנוסים וחובבנים כאחד. כמה מילים על טרנד האופניים לרגל אירוע רכיבה עוצר נשימה המשלב חוויה אתגרית לרוכבים עם נופים מרהיבים: סובב טורקי עלית ירושלים, אירוע רכיבה לכל המשפחה, שייערך ב-16 במאי.

להרשמה לאירוע סובב טורקי עלית ירושלים לחצו פה


Capture

בעולם האופניים הישראלי נרשמת לאחרונה aצמיחה של תרבות אופניים רחבה – הן בזירת הכושר והבריאות והן כדרך חיים עם פרויקטים להשכרת אופניים ותושבים שהולכים ומסגלים את האופניים ככלי תחבורה עיקרי שלהם. כתוצאה מכך הולכים ומתרבים גם “מרתוני האופניים”: אירועי רכיבה חד יומיים אליהם מתנקזים רוכבי אופניים מנוסים וחובבניים כאחד, הרוכבים יחד במסלולי שטח וכביש ללא תנועת מכוניות.

אחד האירועים הקרובים בז’אנר זה הוא סובב טורקי עלית ירושלים, אירוע שכולו חגיגת אופניים לציבור הרוכבים ואוהבי ירושלים, אשר ייערך ביום שישי, 16 במאי. האירוע יכלול שני מסלולים – 40 ק”מ לרוכבים מנוסים ו-20 ק”מ לרוכבים חובבים ומשפחות. המסלולים, המוזנקים ומסתיימים במתחם התחנה הראשונה, כוללים הן רכיבת כביש והן רכיבת שטח. הרכיבה חווייתית במיוחד וניתן ליהנות  מהנוף העירוני הייחודי והמרהיב של ירושלים מחד, ומהשטח והטבע של פארק ירושלים, הפארק המטרופוליני הגדול במדינה, מאידך.

האירוע מיועד לקהל רוכבים מגוון: מקצועניים, חובבים, מנוסים ושאינם מנוסים: הרוכבים המהירים והמנוסים יותר ייבחרו לרוב במסלול ארוך וירכבו קדימה, בעוד שהרוכבים החובבים יבחרו במסלול או בקצב עממי יותר.

עליית הפופולאריות של ז’אנר אירועי הרכיבה אינה ייחודית לישראל – אירוע הגראן פונדו האיטלקי למשל התפשט כבר לבריטניה וארה”ב ובאוקטובר האחרון אירחה ירושלים את המרוץ היוקרתי. הרוכבים המקצועיים העידו בסיום המסלול כי הרכיבה בצד נופיה המרהיבים של העיר ירושלים היתה חוויה עוצרת נשימה. במקביל במדינות אירופה מתקיימים בשנים האחרונות אירועי אופניים המוניים ואתגריים כמעט בכל סוף שבוע.

1-גראן ירושלים 275

רוכבים בגראן פונדו ירושלים

לא ברור מה הוביל למה, האם היצע התחרויות הגדיל את כמות הרוכבים או שמא כמות הרוכבים היא שגרמה לנותני החסויות וראשי המועצות להבין את היתרונות הגלומים בתחרויות, אך נדמה כי ישראל הפכה למעצמת אופני כביש ושטח. ניתן לראות יותר ויותר רוכבי אופניים הרוכבים להנאתם או מתאמנים לתחרויות בכבישים, שבילים, פארקים ושמורות הטבע. הרוכבים המנוסים יותר נוהגים להתאמן בשמורות טבע ומסלולים אתגריים בשעות הבוקר המוקדמות – חורשים את השטח, היערות וההרים בצפון, בדרום ובאזור ירושלים. רוכבים חובבנים יותר יוצאים לרכיבות בעיקר בסופי שבוע, לרוב בהרכב משפחתי, בפארקים וגנים לאומיים ואפילו בשטח – אך רובם יבחרו במסלולים הקצרים יותר.

שביל אופניים טבעתי באורך 42 ק”מ מוקם בימים אלה מסביב לירושלים. המסלול עובר בתחנת הרכבת הישנה מול הח’אן, דרך מסילת הרכבת הישנה (פארק המסילה), מלחה ועמק רפאים, ממשיך בעמק מוצא ועמק הארזים. השביל עולה דרך נחל צופים, מקיף את העיר העתיקה וחוזר לחאן.

1-גראן ירושלים 374

רוכבים בשביל האופניים היפהפה והייחודי סביב ירושליים

בין אם אתם חייבים לפתוח את הבוקר עם רכיבת שטח של 40 קילומטר, או שאתם מעדיפים רכיבה רגועה עם הילדים בשבילי העיר והפארק, יש לכם הזדמנות לחתום את האביב עם אירוע סובב טורקי עלית ירושלים המציע מסלולים למגוון של רוכבים. אלו מכם שעדיין תוהים האם רכיבה על אופניים היא לגמרי בשבילם, זה הזמן להתחדש בזוג אופניים ולצאת לחפש קצת רוח גבית. מה שבטוח, אירועי רכיבה לא תתקשו למצוא.

להרשמה לאירוע סובב טורקי עלית ירושלים לחצו פה