כ 50 מנהלי חנויות ומכונאי אופניים, יבואנים ונציגי העיתונות הגיעו לאירוע מושקע של Single Track בתל אביב כדי לשמוע על ליין 2016 של Fox. אלון שפר מנהל ובעלים של סינגלטרק, ארח את המנהל הטכני של Fox באירופה: Eemmon Cleere, שבא לספר על הבפנוכו של המוצרים החדשים.

כמו רבים בתעשיית הבולמים איימן הגיע אליה מעולם האופנועים במקור – הוא היה בין רוכבי האופנועים הטובים בעולם בעברו, נהל קבוצת מוטוקרוס בעבר, והוא עדיין מתחרה בקטגוריות שלו. איימן מגיע מאירלנד במקור אבל יושב היום בשוויץ – בהנהלת אירופה של החברה מסנטה קרוז, קליפורניה. לפוקס שני מפעלים – אחד בארה”ב ואחד חדש בטייוואן ובניגוד ליצרנים רבים הוא בבעלותה המלאה, ומאפשר לה שליטה טובה יותר באיכות לעומת ייצור אצל ספקי משנה חיצוניים.

 

010

מימין איימן מסביר על הטכנולוגיה של Fox 2016 ומשמאל אלון שפר מ Single Track יבואנית ומעבדת שירות של Fox

 

אגב, איימן גילה לי בסוד שבאופניים הוא משתמש באופני הרים חשמליים, ואחרת לא היה רוכב כנראה… אופנוען נשאר אופנוען.

אלון התחיל בלספר לקהל על הלוגו של פוקס- אולי לא שמתם לב, אבל הוא השתנה בשנים האחרונות: פעם היה כתוב שם Racing Shocks, אולי כדי לבטא את הנגיעה המקצוענית. היום הוא ללא הרייסינג, וגם עבר להיות יותר רטרו בכיוון. מבחינת פוקס זה סימל פנייה לקהל רחב יותר של רוכבים, ויש לכך השלכה גם על רמת המוצר – כניסה למוצרי ה OEM הזולים, שעשו נזק למוניטין. כעת פוקס מחשבת מסלול מחדש.

“הדבר הכי טוב שקרה לפוקס בשנים האחרונות היה כניסת המתחרה והשיפור שלו Rock Shox” אומר אלון שפר מסינגל טרק. זה הכריח אותם להשתפר, ולעשות מוצרים טובים יותר. בשלוש שנים האחרונות הם פיתחו טכנולוגיה חדשה לחלוטין, שלדברי אלון טורפת את הקלפים ומשנה את חוקי המשחק. החל מ 2016 כל המנגנונים הם עם אותה שיטת קארטרידג’ – אין הבדל בגישה התכנונית המהותית בין הזולים ליקרים – כולם עם המנגנון הקרוי FiT והדור הנוכחי שלו הוא FiT4 – Fox Isolated Technology. (בעבר היה הבדל בין המנגנונים הפשוטים והפתוחים ל FiT הסגור).

מטרת הכנס היתה לפנות בעיקר למנהלי החנויות ונותני השירות שנמצאים בקשר הישיר מול הרוכבים – המכונאים. האירוע הזה מטרתו לגרום לכך שתצאו מהחנות עם כיול טוב יותר, ועם מידע מעודכן יותר על המוצרים.

 

011

אלון שפר: מנגנון ה FiT המוצלח מחלחל אל רמות הכניסה!

 

השינוי הכי משמעותי של פוקס Ever:

מבחינת קוטר הרגליים ביחס למהלכי השיכוך, המזלגות שמתחילים את קו המוצרים הם מזלגות ה 32 Float – לשימושי מרתון ו XC עד מהלך 120 מ”מ.

כשעולים ברמת הטכניות עוברים לבסיס 34מ”מ שמשמש את המזלגות בעלי המהלך של עד 140מ”מ

ביישומי אנדורו עוברים כבר ל 36 עבור מהלכים של 150מ”מ וצפונה. מעל זה (40 מ”מ) זה דאונהיל – תחום שדועך אל מול האנדורו בכל העולם וגם פחות רלבנטי בישראל.

 

כנס סינגלטרק Fox

המהפכה החברתית של Fox – גם דגמי הכניסה נהנים!

הבשורה שנוגעת בהכי הרבה רוכבים שמקבלים את המזלגות והבולמים שלהם עם האופניים שהם קונים בחנות,  היא שבולמי ה Evolution שהם היו רמת המוצר הבסיסית ימחקו מליין המוצרים! הטכנולוגיה מהרמות הגבוהות (טכנולוגית FiT)  תכנס לרמות הכניסה. מצד שני המחירים לא השתנו.

ה FiT4 – Fox Isolated Technology – היא המחסנית הסגורה. זו מערכת הפעלה חדשה, עם חסכון משמעותי במשקל של כ 80 גרם. החשיבות של הבידוד הזה לעומת המחסנית הפתוחה היא בהפרדת שמן עבודה משמן סיכוך שהם בעלי התנגדויות שונות. ההפרדה משפרת את עבודת המערכת משמעותית ומי שניסה את דגמי הכניסה עד 2015 לעומת דגמי הקצה הרגיש בהבדל מייד. כעת גם מנגנוני הכניסה יהנו מכך. זה מעולה!

 

002

 

אז אם הכל עם FiT4 – מה בעצם ההבדל בין רמת הפרפורמנס לעומת הפקטורי היקר יותר? ההבדל היחידי הוא היכולת לכוון את רמות הקומפרשן בעצמכם- בפרפורמנס זה מכויל מהמפעל ואין לרוכב אפשרות נגישה, בעוד שבפקטורי היקר יותר יש חוגה ייעודית.

ברמת הפקטורי יהיו 22 דרגות כיול לשיכוך כיווץ, ובמזלגות בעלי שליטה מהכידון יכולות כיול השיכוך כיווץ אינה מתבטלת כבעבר. זה נעשה באמצעות כפתורים שנגישים לרוכב עצמו. כשתקבלו את הבולמים האלה שווה שתשקיעו בכמה סיבובים על מסלול מוכר הייטב לכם, להתחיל מהאמצע בחוגות, ואז לזוז ימינה ושמאלה כמה נקישות כדי למצוא את הנקודה האופטימלית לכם.

למרות ההבדל הזה, רוכב בעל בולם זול יותר מרמת הפרפורמנס שירצה לבצע שינוי יוכל לכייל את הבולם במעבדה. הבדל המשקל הוא דווקא לא דרמטי! זה נשמע שיהיה הרבה יותר משתלם מבעבר לקבל אופניים עם מערכות של Fox ממותג האופניים שלכם.

 

001

 

תנעל, אינעל ר…

מה רוצה רוכב תחרותי? השיפור המשמעותי השנה הוא נושא הנעילה האופטימלית- עד היום פוקס טענו שהנעילה לא צריכה להיות מלאה, כלומר גם במצב נעול יש נדנוד מסוים. אבל השטח דרש את זה. גם אני דרשתי את זה. כולם רצו את הנעילה, ושתיהייה אמיתית! סוף סוף כעת במנגנונים החדשים של ה Fit4 נותנים נעילה של ממש. 

אל תהייה שלילי! טוב, אולי רק קצת בכל זאת

עוד עידכון משמעותי שהולך לאורך קווי המוצר הוא תוספת קפיץ אוויר חדש בעל תא אוויר שלילי שמאפשר רגישות משופרת מאוד למהמורות קטנות, בלא תלות במילוי לחץ האוויר בבולם. מה שהיה עד היום הוא שרוכבים בעלי משקל נמוך היו מתלוננים שאין מספיק סאג והבולם לא נפתח למלוא טווח השיכוך שלו. כעת זה נפתר- אפשר לקבל מהלך מלא של המזלג ולא משנה כמה מלאתם את לחץ האוויר ביחס למשקלכם. הרוכבים הכבדים גם יהנו מזה כי הם יצרו מהלך הפוך – בגלל שהם הכניסו כל כך הרבה אוויר בתא החיובי הם קיבלו יותר מדי מהלך בפתיחה. ניטרול הקשר בין אלה הוא חשוב.

 

כנס סינגלטרק Fox-001

קסטם לי קיסטום בבקשה

אפשר לקסטם (להתאים אישית לכל משתמש ומשתמש את החוויה בהתאם להעדפתו) את הפרוגרסיביות של הבולם באמצעות ספייסרים שמשנים את נפח תא האוויר החיובי- להפוך את הבולם ליותר פרוגרסיבי או יותר לינארי באמצעות שינוי נפח תא האוויר החיובי. הטכנולוגיה החדשה גם מפחיתה את כמות השמן במערכת מה שמוריד משקל.

לכל בולם יש קוד זהות עם ארבעה תווים במדבקה, ובאתר של פוקס המעבדה רואה בדיוק מה הנתונים של כל בולם – איזה ריבאונד יש לו ואיזה התנגדות. משם המכונאי יכול לשנות את הנתונים האלה בהתאם לצורך של הלקוח.

ב FiT Cartrig – שופרה האיכות הכללית, הופלת המשקל אבל גם נושא ההתאמה לרוכב הספציפי שופרה: אפשר במנגנון הזה לשנות ולקסטם את התחושה בשלושת המצבים של הבולם- פתוח אמצע ונעול. אפשר לדוגמא שמצב האמצע יהיה יותר קשיח אם אתה רייסר, או פחות – אם אתה רוצה קרבה גדולה יותר שלו למצב הפתוח. כמו כן אפשר לשנות את נפח תא האוויר, לשנות את התנגדויות השמן, וכל אלה ביחד יכולים להביא את הבולם שלכם להתנהג בדיוק כמו שתרצו.

אפשר להחליף את קפיץ ה SLS בבולמים המאסיביים יותר- בצבע כתום בולט (דורש החלפת ספייסר תחתון בבולם שהוא מעט רחב יותר מבקפיץ הקודם).

לא חדש, אבל עדיין מומלץ: מ 2013 וצפונה – אפשר לחבר את מתג הנעילה מהכידון של המזלג והבולם האחורי ביחד – זה כפתור אחד ששולט על שניהם. תענוג.

בקטנה – אם בא לכם מדבקות חדשות, לכו על זה! פוקס הוציאה סדרה שלמה של מדבקות חדשות שיתנו טאצ’ חדש לאופניים שלכם.

כל השיפורים היפים של 2016 – תא אוויר שלילי, ללא תיקתוקים, המחסנית החדשה והמתוחכמת – בכ 1200 ש”ח אתם מקבלים את כל הטכנולוגיה הזו על הבולם הקיים שלכם!

זה והקיסטומים מובילים אותנו להמליץ לכם- אם משהו לא יושב לכם בדיוק כמו שאתם צריכים במערכות השיכוך שלכם – בואו לסינגלטרק בתל אביב או בית אורן ונתפור לכם פתרון בדיוק לצרכים שלכם.

 

004

רוכבים מגלחים? גם פוקס:

המזלגות של Fox ב 2016 יהיו קלים במיוחד. לדוגמא ב 160 מ”מ גילחו לא פחות מ 219 גרם! בדגמי ה 34 לגלגלי 29 חסכו לא פחות מ 297 גרם – זה כמעט בלתי נתפס. זה המון ולדברי פוקס מציב רמה חדשה בשוק של הובלה.

במזלגות ה 36 לרוכבים אגרסיביים. תהייה אפשרות לשני סוגי קרטריג’: RC2 ו FiT4 גם פה, זו תוספת שלא היתה בעבר. בניגוד למזלגות האחרים הוא מגיע עם אפשרות לפתיחה מהירה ולא רק עם מפתחות אלן…

בתחום הבולמים האחוריים פוקס שולטת בשוק ולא ממש אותגרה על ידי מתחרים כמו במזלגות. פה היא מציגה בעיקר תכנון אחיד משותף לכל בולמי ה Float שמעניק אחידות בביצועים ומשפר את רמת השיכוך ושיכוך ההחזרה.

שינוי טכנולוגי לדוגמא- EVOL – שרוול האוויר בעל נפח אוויר מוגדל ותא אוויר שלילי מאפשר לרוכב לשבת גבוה יותר במהלך וכך להנות מכל המהלך בבולם בצורה טובה יותר. איימן מספר שיש פה חלחול של טכנולוגיות מעולמות האופנועים לעולם האופניים שאפשרו באלנס טוב יותר בין תפקודי התא השלילי לחיובי כבר בתחילת המהלך.

בתחום האגרסיבי – ה X2 וה DX2 – בולמים מדהימים לרוכבים אגרסיביים. הוא יכול לעבוד עם לחץ חנקן מינימלי או בכלל לא. הוא צריך מעט מאוד אנרגיה כדי להדחס. מערכת כיול כיוון השמן שלו עובדת לכיוון אחד – לא הולך לכיוון אחד ואז חוזר אלא עושה “סיבוב שלם”. יש לו 4 אפשרויות כיול מהירות וקלות. זה בולם שאלופי העולם בוחנים ומשפרים כבר שנתיים עם פוקס.

אחריות בישראל – גם היא טובה יותר מבעולם. מי שמטפל באופן סדיר, מקבל בישראל שלוש שנות אחריות, שזה בשנתיים יותר מהגדרת פוקס בעולם. מדי פעם נחמד לשמוע שלישראליות יש יתרון.

והכי חשוב: הצבע הכתום ישלוט ב 2016 ויכניס ענייין וצבע למדבקות.

 

009

 

ומה צופן העתיד? איימן מספר לנו שהאלקטרוניקה תשלוט. מפתחים כבר כעת מנגנונים אלקטרוניים שלא יצתרכו מתג בכלל. קצת אלא- טראלוג’יק של פוקס לפני שנים והבריין של ספשלייזד ופוקס- רק על בסיס חיישנים ואלקטרוניקה.