קודם כל תודה ענקית לכל מי שהשתתף: סקר האופניים הגדול שלנו על עולמות האופניים והריצה נועד בשבילכם! את הסקר מילאו כמות מדהימה של מעל ל 900 רוכבים ורצים, וקיבלנו היענות יפה, שיצרה את הסקר הגדול ביותר שנעשה בישראל בשנים האחרונות לבירור עמדות בתחום. זה עושה לנו הרבה חשק להמשיך ולבדוק ולספר לכם על גישות ועמדות נוספות לגבי התחביבים שלנו. 

כמות גדולה כל כך מאפשרת להתייחס לסקר כמדגם מייצג, תוך שלוקחים בחשבון את דרכי ההפצה שלו: הוא אנונימי, פורסם בבייקפאנל, בראנפאנל ובפייסבוק לקבוצות רוכבים ורצים.

תודה מיוחדת לחברת שורש- מערכות שתיה

הסקר נערך לאחר שחברת שורש יצרנית האאוטדור המוכרת יזמה את הרעיון. שורש פנתה אלינו, סייעה בהכנתו ולבקשתה, אחד הפרקים שנפרסם מהסקר יהיה לקראת הקיץ לתחום מערכות השתייה. חשוב לנו לאמר: שורש, מתחריה, וכל הקוראים והציבור- יקבלו גישה שווה וזהה למידע. 

לא רק פייסבוק…

אל תפספסו את הכתבות הבאות מהסקר- הצטרפו אלינו לערוץ הטלגרם: 

אל הערוץ בטלגרם
תודה על האמון!

לכבוד יום העצמאות – מי אתה הרוכב/הרץ הישראלי?

לצערנו מי אתה ולא מי את… כמות הנשים קטנה מאוד, ואופניים וריצה הם עדיין תחומים מאוד גבריים. יתכנו פה הטיות שונות, אבל זה קונסיסטנטי למה שאנחנו רואים גם בסטטיסטיקות אחרות מהפייסבוק ומקומות אחרים- בד”כ אחוז הנשים לא עובר את ה 35% מהטראפיק שלנו. אנקדוטה: תלונה מעניינת הגיע לכיווננו על כך שלא השארנו אופציה “אחר” בשאלה הזו עבור אלה שהמגדר שלהם אינו בינארי, אבל לאור התוצאות בהן רוב האוכלוסיה מופיע כמיעוט, נראה לנו שמבחינה כמותית סביר לוותר על האופציות האחרות בשאלון…
נקווה שבשנה הבאה הסקר יראה גידול משמעותי בכמות הנשים בתחום. אין ספק שנותרה הרבה עבודה לעשות בעניין, במיוחד באופניים, ופחות (אבל עדיין גם) בריצה.

בני כמה הם העונים על הסקר?

הקבוצה הגדולה ביותר מבין העונים על הסקר היא של בני ה 41-50 ומהווה 38%. אחריה כמעט כמות שווה של כ 25% בשתי הקבוצות מעל ומתחת: בני ה 31-40 ובני הה 50 ומעלה. שמחנו לראות שיש גם נוער וצעירים עד 30 בקבוצת המשיבים. להערכתנו ההטיה הזו לגילאים המבוגרים יותר נובעת מהתבגרות של הפייסבוק בעיקר, שהיה הצינור העיקרי להפצת הסקר, אבל לא רק – מהתרשמות סוביקטיבית שלנו יש התאמה לקהל הרוכבים והרצים המחויבים בישראל לגילאים האלה. מה דעתכם?

חלוקת המשיבים בין קוראי RUNPANEL ו BIKEPANEL

מגזין BIKEPANEL הוא הוותיק יותר, והוא גם המגזין העיקרי בישראל בתחום האופניים ולכן טבעי מבחינתנו שיותר משיבים היו מתחום זה, אבל RUNPANEL גם תפס את מקומו בצורה מרשימה בשנה האחרונה, עם מעל ל 12,000 קוראים בחודש, וההיענות למילוי הסקר בעולם הריצה היתה יפה:

איזה רוכבים מילאו את הסקר?

תמיד מעניינת בישראל השאלה “מה החלוקה בין כביש לשטח?”. ידענו שהחלוקה היא בערך כזו, אבל סוף סוף יש תשובה מעט יותר מייצגת: רק 15% מהמשיבים הם רוכבי כביש. זה כנראה אכן האזור כפי שאנחנו מכירים גם מהשטח, ומהיבואנים והחנויות. הרוב הכמעט מוחלט (82%) של הרוכבים בישראל הם רוכבי שטח- כל שאר הסגמנטים קטנים מאוד. 

עם חברים בעיקר

פה אנחנו כבר נכנסים להרגלי הרכיבה: ומה שמעניין לראות שרק 16% רוכבים בקבוצות. זה מעט תואם את העובדה שרק 15% הם רוכבי כביש (וטריאתלטים) שכן בקרב אלה הנטייה להתאמן בקבוצה גדולה יותר. הרוב רוכבים בעיקר עם חברים (כ 35%), עם פרטנר אחד קבוע (כ 15%) או לבד (כ 16%).

כמה פעמים בשבוע אתם מתאמנים?

הרוב 3 פעמים, שזה סביר לאנשים עסוקים עם עוד כמה מטרות בחיים וזה גם מעולה לשמירה על כושר ואיכות חיים. מעניין שלא מעט מתאמנים גם 4 פעמים (כ21%) ויש קבוצה די גדולה שמתאמנת מעל 5 אימונים בשבוע (14%), ואפילו 6 פעמים: 7.7% מהמשיבים. כמובן שיש לא מעט שמתאמנים פחות מכך – פעמיים (17.4%), ופעם אחת (4.9%) שלהם נקרא קריאה נרגשת- עשו מאמץ לדלג על הפעמיים לפחות…

אגב, מלא אנשים עדיין לא יצאו לרכוב בטיול בחו”ל!

לא פחות מ 61% מהרוכבים שמילאו עוד לא יצאו לחו”ל לרכוב. אלה שכן יצאו בד”כ בארגון עצמי (כ 30%) ומיעוט שבמיעוט עם חברות הטיולים המארגנות (16.2%). מסתבר שיש עוד הרבה עבודה לחברות הטיולים האלה ולאן לצמוח…

הדיבור של הרייסרים – כמה שעות בשבוע אתה רוכב?

בענף קטן יחסית כמו ישראל, כמות השעות שתרכבו בשבוע תהייה ברוב המקרים הפרמטר הכי משמעותי ביכולתך לצד אחרים. כן, צריך כישרון, כן צריך מיקוד, נכון שצריך עבודה חכמה על היבטי הכושר השונים ביחס למרחקי המטרה ואופי התחרות שלכם, אבל… כשעומק התחרות קטן (והוא מאוד קטן בישראל), לפעמים גם סתם העלאה לא מאוד מתוחכמת (אבל הדרגתית ואטית!) של כמות השעות השבועיות, לצד מעט גיוון לא מתוכנן מדי באופיו של סוגי העצימויות, עשה את העבודה שרוב המאמנים מנסים להציג כידע ייחודי ומתוחכם. כמובן שכשאתם בקצה היכולת שלכם כבר ולא מצליחים לייצר שיפור, או בסביבה מאוד תחרותית, הטריק הזה כבר לא יעבוד ואז לידע והתכנון של מאמן טוב יש ערך.

רוב המשיבים (כ 47%) מתאמנים כמות מרשימה מאוד של 5-10 שעות בשבוע! זה די הרבה, אנחנו חייבים להודות. כמות דומה עושה שעות שבועיות מתונות של עד 5 שעות (40%). החברה התחרותיים יותר כמותם כ 10% מהמשיבים והם מתאמנים 10-15 שעות שבועיות. בשפיץ של השפיץ נמצאים חובבי המרחקים הארוכים (איירונמן בעיקר בישראל), והספורטאים המאוד מחויבים שמשקיעים מעל ל 15 שעות בשבוע: רק 3.3% מהמשיבים.

 

לסיכום: התמונה די מעודדת- אנשים פה מתאמנים, די הרבה, רוכבים ונהנים. הם עושים את זה לצד חיים עם עוד כמה דברים (כי הגילאים הם בד”כ 30+) וזה סימן חיובי לאיכות חיים טובה של רוכבי האופניים בישראל בשנתה ה 70.

 

  • זה פשוט נוח – ערוץ טלגרם יעדכן אתכם על כתבות חדשות https://t.me/BIKEPANEL

יום עצמאות שמח!