רק 11 רוכבים זינקו לתחרות ומתוכם כ-4 פייבוריטים שבאו לקחת את החולצה הביתה. יומיים אחרי התחרות, אחרי שהאנדרנלין ירד והחיים חזרו למסלולם תפסתי לשיחה את עומר גולדשטיין שסיים במקום השני. עומר רוכב שבכל תחרות מראה דחף אדיר לנצחון, הוא לא משאיר את התחרות ליד הגורל להחליט אלא קובע את הגורל שלו בעצמו (או לפחות מנסה), אני בטוח שלא יירחק היום בו הוא עצמו ילבש את חולצת האלוף. מיני סדרה בבייקפאנל על אליפות ישראל באופני כביש 2019. הפרקים הקודמים: סיקור האירוע, ראיון עם עומר שפירא אלופת ישראל. מאת: אסף צור צילום: איל דולין

עומר גולדשטיין

גיא ניב מוביל, עומר גולדשטיין אחריו, גיא שגיב מאחור

עומר, מה הייתה הטקטיקה? “ניסינו לעשות מהלך טקטי משפחתי” מספר עומר, מטרתם הייתה ש-“עידו יצא לבריחה, ואני ורועי ננוח בזמן שגיא וגיא סוגרים, אבל זה לא הלך”. אז מה היו מהלכי התחרות בעצם? “בעליית הפיניש הראשונה נשארנו אני גיא וגיא מקדימה, עידו ורועי לא החזיקו”.  החל מסוף ההקפה הראשונה נשארה חבורת החוד מקדימה, כאשר רק עידו גולדשטיין וגיא זסלר מצליחים לשמור על מרחק סביר מהם. בזמן הזה אומר עומר: “לא רציתי לעבוד, כי האחים שלי היו מאחורה ורציתי שהם יחזרו ויעזרו לי, וגם גיא וגיא לא רצו לעבוד, אז התחיל סוג של מאבק, גיא ניב יצא קדימה ופשוט לא סגרנו אותו, נתנו לו להישאר מקדימה ושמרנו על פער סביר ממנו”. זו טקטיקה ידועה שבה נותנים לרוכב אחר להתעייף כשהוא רוכב לבד מקדימה תחת המחשבה שהוא שולט במירוץ. “גיא [ניב] רכב כמעט הקפה שלמה מקדימה, בזמן שאני וגיא עובדים בשליטה מאחורה” וכך עברה ההקפה השלישית כגיא ניב בעצם מוביל את התחרות כ-30 שניות לפני עומר וגיא שגיב. 

עומר גולדשטיין

עומר גולדשטיין באליפות ישראל כביש 2019

מה קרה בהקפה הרביעית? “בתחילת ההקפה הרביעית גיא [ניב] הבין שאנחנו משחקים בו, ואז הפסיק לעבוד מקדימה וכך חזרנו אליו והמשכנו שלושתינו”. “אני וגיא שגיב רצינו להמשיך בעבודה מסודרת מקדימה כי עוד היה מרחק ארוך, אבל גיא ניב ישב לי על הגלגל, לא רצה לעבוד” טוב, זה די ברור שאחרי שנתנו לו לעבוד הקפה שלמה מקדימה, ניב לא ירצה לשתף איתם פעולה…” “גיא שגיב התחיל לתקוף, ובעצם מאמצע ההקפה הרביעית עד סופה גיא שגיב תוקף, אני סוגר אותו וגיא ניב יושב לי על הגלגל”. גיא ועומר שיחקו בבריחות וסגירות, וגיא ניב משחק חכם ושומר כוח לסוף. משחק מוחות לא פשוט היה שם, בזמן הרכיבה על הרוכב לאמוד את יריביו ואת עצמו ובכל רגע נתון לדעת איך להגיב לבריחות והתקפות, לזהות התקפות שוא וכל זה תחת ההנחה שיש לשמור כח ולא להתפרק לפני קו הסיום.

הניוזלטר שלנו לא מציק, נשבעים! רק פעם בשבוע, הצטרפו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מה היה המהלך שניצח את התחרות? “תחילת ההקפה החמישית הייתה כמו סוף הרביעית, גיא שגיב תוקף , ואני סוגר אותו”. לא קל להיות הרוכב שסוגר את כל ההתקפות בזמן שרוכב אחר יושב עליך ולא משחק את המשחק. “באיזשהו שלב חשבתי שאם אני ממשיך בצורה הזו וסוגר את כל ההתקפות של גיא שגיב, אז אני וגיא שגיב נטחן וגיא ניב יוכל לברוח, ולכן חשבתי שזה לא הגיוני המצב הזה, לכן לקחתי הימור” בשלב הזה בתחרות הרוכבים עברו כבר 100 ק”מ מתישים, בהם 2000 טיפוס, הטמפ’ עולות, קו הסיום מתקרב והמתח שבו הם נמצאים בשיאו, יש קונפליקט פנימי מה יהיה המהלך הנכון לעשות, אבל ברוב המקרים אין ברירה ורק הימור מביא את התוצאה. “גיא שגיב תוקף, אני לא הגבתי, הסתכלתי על גיא ניב אחורה, אמרתי לו: אתה עובד? הוא אמר שהוא לא עובד” וכך נחרץ גורל התחרות. הימור יכול לתת לך את כל הקופה, אבל גם יכול להשאיר אותך מאחור.

עומר גולדשטיין - שני באליפות ישראל 2019

עומר גולדשטיין – שני באליפות ישראל 2019

“בזמן שאנחנו לא מפדלים גיא שגיב פתח 30 שניות – אז התחלתי לעבוד, בעלייה הראשונה של נחל אביב לחצתי חזק, וגיא ניב לא הצליח לשבת עלי”, מכאן התחרות נהייתה הצגת כוח אישית בלבד, כל רוכב נותן את הכי חזק שלו, אין יותר משחקי אגו.  “סגרתי את הפער על שגיב בעלייה (השנייה של נחל אביב), אבל הוא פתח עליי שוב בירידה, ולבסוף זה כבר היה מאוחר והפסדתי את המירוץ” כך נוצח מירוץ אליפות ישראל 2019 על כל 2900 המטרים של הטיפוס שלו: בירידה! עומר, אתה מאוכזב? “אין לי מה לבכות, הייתי צריך לתקוף ושיחקתי הגנתי, המרתי על זה שגיא ניב יעבוד בהקפה האחרונה במקום על עצמי”

ערוץ הטלגרם שלנו– למי שרוצה להיות מעודכן ראשון (רק 3-5 הודעות בשבוע!)

האליפות היא תחרות מטרה? “המטרה שלי בעיקר היא להיות טוב במירוצים בחו”ל, אבל זה עוד תואר שלא זכיתי בו ולכן אני לא מרוצה” מה אתה אומר על הרכיבה של גיא שגיב?  “אני מברך את גיא שגיב, הוא רכב חזק, תקף במישורים וניצל את היתרונות שלו” המירוץ היה מעניין, התקפי, מלא משחק וטקטיקה, התובנות הפנימיות שקיבלנו מעומר נותנות לנו מבט מעמיק לנבכי הרכיבה, לרגעים בהם מירוץ מוכרע, לסיבות הלא טריוויאליות שמאפשרות לרגעים האלה לקרות.  זמני הקפות של 3 המובילים: מי שמעוניין, גיא ניב מתחזק משתמש סטרבה פעיל, אני ממליץ לעקוב אחריו וכך להיות מעודכנים בתחרויות וגם לבחון את הביצועים שלכם מולו (:. הקלטת ה-GPS של גיא ניב מאליפות ישראל 2019: מחכים לשנה הבאה!