יודלי הי הו-מיי-גאד, איזה מירוץ מדהים יהיה לנו בלנזיהיידה, שוויץ. הנוף: האלפים הנשגבים של שוויץ, אגם כחול כמו עיניה של שוודית ממוצעת וירוק משכר מסביב.

מאת: יואב גריבי
תמונות: רדבול

האווירה: צהרי היום ביום ראשון רגוע באמצע הקיץ. האורחים: מלא שוויצרים שנראים שקטים, חביבים וניטרלים אבל למעשה צמאים לניצחון של שני הכוכבים השוויצרים שרטר ונף. ברוכים הבאים לתחרות מספר 6 בסבב העולמי של ה-UCI.


לפני שממשיכים- עזבו אתכם מפייסבוק, הצטרפו לבייקפאנל בטלגרם: https://t.me/BIKEPANEL


המסלול

באזור לנזיהיידה ישנם יותר מ-200 ק”מ של סינגלים, ולמסלול נבחרו כ-4.2 ק”מ עם 188 מ’ טיפוס מהם. הגברים רוכבים כ-6 הקפות, והנשים 5. זה אומר 25.2 ק”מ על 1,128 מטרים של טיפוס לגברים, ו-21 ק”מ עם 940 מ’ טיפוס לנשים. לנזיהיידה היא עיירת סקי בחורף מה שאומר שאנחנו בגובה היום: 1497 מ’ מעל פני הים, והגובה מהווה אלמנט משמעותי למתחרים. המסלול נפתח בעליה עצבנית, שלוקחת את הרוכבים לשיא הגובה במסלול וממנה המסלול תופר את שארית הגובה בתפירות טכניות ומלאות שורשים ובוץ, בעליה כמו בירידה. 

1994 הייתה השנה הראשונה שלנזיהיידה אירחה את הסבב העולמי. הפעם הקודמת בה ביקרנו כאן בתחרות של הסבב הייתה ב-2017, ובשנה שעברה היא אירחה את אליפות העולם. כאן זכתה קייט קורטני האמריקאית בהפתעה כשניצחה את שני השמות הגדולים ביערות השורשים הללו ונינו שבר עוד שיא בעולם אופני ההרים וזכה בחולצת הקשת השביעית שלו. 

מתחרה על אופניים

האם תצליח להביא ניצחון ביתי? יולנדה נף

כמצופה מתחרות XCO בשוויץ, אולי המדינה המובילה בעולם בתחום, זוהי תחרות מטרה לרוכבים השוויצרים, ובעיקר לשני הכוכבים העיקריים שלהם: יולנדה נף ונינו שרטר: לנינו זה יהיה ניצחון מספר 33 ומשווה שיא של ג’וליאן אבסלון, וליולנדה נף יהיה זה ניצחון ראשון ב-XCO במדי הקבוצה החדשה שלה בעונת 2019. 

 

נשים

זה אומנם הולך להראות כאילו העתקתי את התוצאות משבוע שעבר, אבל לא. בתחרות ה-XCC בשישי, הקובעת את סדר המנזקות ביום ראשון, השלישיה הראשונה הייתה פרבו – נף – ריזוודס, בסדר הזה. זוהי תחרות ה-XCC הראשונה של ריזוודס ever, ואחרי מספר מקומות בעשיריה הראשונה בתחרויות האחרונות, מקום שלישי בשבוע שעבר ומקום שלישי ב-Short track, נראה שהאלופה האולימפית בדרך חזרה לטופ של רוכבות ה-XCO.

קפיצה

אנה טפסטרה בדרופ

הקרב

מכירים את האדם השקט הזה, שלא משנה כמה מנסים לעצבן ולשגע אותו הוא נשאר רגוע, עד לרגע שבו משהו פשוט נשבר והוא מתפוצץ עליכם יותר גרוע מ-“ילד קטן” על הירושימה? ייולנדה נף כל כך רוצה להביא ניצחון ראשון ב-2019 לקבוצתה החדשה, ועוד במגרש הביתי מול כל האוהדים, בני המשפחה וחברים שהיא לא רואה בעיניים ופשוט רוצחת את כל המתחרות שלה, הישר מקו הזינוק. היחידות שמצליחות להחזיק איתה את הקצב המסחרר הן פאולין פרנד פרבו, אן טפסטרה וג’ני ריזוודס. אם לשניה אחת המתחרות אפילו מנסה לקחת לנף את ההובלה היא ישר תוקפת חזרה וחוזרת לקדמת הבמה. אין סיכוי שעוד פעם מישהי תברח לה כמו שקרה באיטליה.

וכך עוברות להן 2 הקפות קטלניות. הגופות מוטלות על הרצפה, עם שרירים תפוסים ומלאי חומצת חלב, ויולנדה מפוצצת את כולן. יולנדה דאגה לשחרר טילים כל כך מהר שהיא שהיא לא שמה לב שאזלה לה התחמושת. התקפת נגד של הולנד מרטשת אותה לרצפה. היחידות שעומדות בזה הן ריזוודס ופרבו. פרבו שורדת הקפה נוספת אך להקפה החמישית נכנסות 2 רוכבות בלבד.

שבדית

המנצחת

יש אימרה בעולם הכביש: “את הטור דה פראנס מנצחים בעליות, אבל מפסידים במישורים” (ואם אין אז ממש צריכה להיות אחת כזאת). בעולם ההרים זה מעט שונה: “תחרות XCO מנצחים אם ממש ממש סובלים כל הזמן, במשך שעה וחצי”. ג’ני ריזוודס מתקיפה בעליה הראשונה והראשית של המסלול, מורידה את הראש וסובלת. היא לא מסיטה מבט אחורה, לא מחפשת קוים קלים יותר – פשוט ממשיכה הלאה וסובלת וסובלת וסובלת. לרוכבת שהייתה במעמקים האפלים ביותר של החיים, בדיכאון, הפרעות אכילה ומחשבות אובדניות ויצאה מזה חזרה לטופ, יש דרכים להתמודד עם סבל כמו שצריך. היא חוצה את קו הזינוק ראשונה בפעם הראשונה בלינזהיידה מאז 2016, 3 שנים בדיוק מאז ניצחונה כאן.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תוצאות:

  1. Jenny Rissveds – 01:21:09
  2. Anne Terpstra– +00:00:25
  3. Pauline Ferrand Prevot – +00:01:01
  4. Sina Frei – +00:01:29
  5. Catharine Pendrel – +00:01:29

כוכבות עולות: חוץ מריזוודס? קת’רין פנדרל הקנדית, אלופת עולם פעמיים שחוזרת לעניניים בעונה הזו.
כוכבות יורדות: יולנדה נף (8). קצת מפתיע לראות את נף, רוכבות כל כך מנוסה רוכבת בצורה שמאד לא אופיינית לה. יש לה את היכולות לרכב תחרות שלמה בפרונט אבל לסגור באגרסיביות מבזבזת אנרגיה כל עקיפה קטנה מרוכבות אחרות זה מעשה שלא ציפיתי שתעשה.

פודיום

גברים

מת’יו ואן דר פואל ממש טוב ב-XCC. הוא השתתף השנה ב-4 תחרויות, וניצח את כולן. אז למה שהפעם זה יהיה שונה? הנריקה אבנסיני גם הוא ממש טוב ב-XCC, והוא אחד הרוכבים מהשניים שהם לא ואן דר פואל שניצחו תחרות כזו מאז שהז’אנר נכנס לסבב ב-2018. הוא גם היחיד שניצח השנה בתחרות בלי ואן דר פואל, והוא מסיים במקום השני. שלישי לוקח שרטר שלמרות שאינו מצטיין מיוחד בקטגוריה כמו השניים שמקודם, הוא בכל זאת נינו שרטר.

הקרב

היישר מהזינוק נינו ו-ואן דר פואל מתחילים לטחון אחד את השני למוות בעליות. נינו מנסה לנער מעליו את ואן דר פואל, שלא יגיעו חלילה למצב שואן דר פואל יכול להפעיל את רגלי הספרינט האיומות שלו, אבל ואן דר פואל כבר לא ילד ויודע להתמודד עם הבליצים של נינו. בתחילת ההקפה אבנסיני ופלוקיגר (מקומות 3 ו-4 בדירוג הכללי) עוד מצליחים להחזיק מעמד אבל עם כל התקפה של הצמד חמד הזה הם נושרים אחד אחד אחורה למלחמות הפרטיות שלהם על המקום השלישי.

המנצח 

בכל הקפה והקפה נוסף מרכיב נוסף לסיר הלחץ. בתחילה קצת תבלינים, ירקות שורש וקיקים לפרצוף בעליית האספלט הראשונה, אח”כ מגיע הבשר בדמות ניעור של כל רוכבי העילית בערך ואז סוגרים את הסיר ונונתים לזמן וללחץ שנוצר לעשות את שלו. אחרי 5 הקפות בסיר לחץ ואן דר פואל מוציא את הבשר בעליית האספלט הראשונה, וכמו שהוא נהיה כל כך ספוג נוזלים רך כך גם שריריו של נינו נהיו קשים וספוגי חומצת חלב והוא פשוט מתפרק לחוטי בשר דקים במתקפה האימתנית של ההולנדי. במשך שתי הקפות ואן דר פואל רוכב סולו לניצחון השלישי והאחרון שלו לעונה בפער של 25 שניות מהבוס.

תוצאות

  1. Mathieu Van Der Poel- 01:17:50
  2. Nino Schurter – +00:00:25
  3. Mathias Flueckiger – +00:01:13
  4. Victor Koretzky – +00:01:44
  5. Gerhard Kreschbaumer – +00:01:44

כוכבים עולים: מנואל פומיק (8) הגרמני שחוזר לטופ, קרשבאומר שחוזר למחוזות מוכרים יותר ולכל שלושת הצרפתים שנכנסו לעשיריה הראשונה, ומבססים עצמם המעצמת XC מכובדת.

כוכבים יורדים: תומס ליצ’ר (26) שרכב יפה בחמישיה הראשונה בתחילת המירוץ אבל התדרדר יחסית.

ישראלים

גיא זסלר ושלומי חיימי מסיימים במקומות ה-77 ו-82 בהתאמה, כאשר שניהם לא מצליחים לסיים את המרחק המלא ומורדים מהמסלול.

סיכום

לא נשאר לנו עוד הרבה לעונת 2019. אליפות העולם שתתקיים במונט סיינט אן (קנדה) בסוף אוגוסט (28/8-1/9) ושבוע לאחר מכן תחרויות סיום העונה בארה”ב. מבחינת הדירוג הכללי בנשים המצב צמוד ביותר – קורטני עקפה את נף במספר נקודות בודד היום, והתחרות הבאה היא שתקבע מי תנצח את הסבב השנה. בגברים היינו יכולים לחזות בקרב מרתק בין נינו לואן דר פואל, שכיום הפער ביניהם עומד על 20 נקודות, ובין אבנסיני לפלוקיגר (על המקום השלישי), אך לואן דר פואל מטרות אחרות לעונה והוא עוזב את ענף ההרים לבינתיים ומתמקד יותר בכביש ובסייקלוקרוס. פלוקיגר גם הוא אינו מתכנן על ג’טלג ומעדיף להתכונן לאליפות העולם במרתון.


אמרנו לכם למעלה- עזבו אתכם מפייסבוק… נו אז לחצו פה ועזבו: