מתי בפעם האחרונה יצא לכם לראות מרוץ אופניים כצופים ממש מקרוב? לשמוע את הנשימות של המתחרים ולהרגיש את המאמץ? אשכרה לראות את הדרמה בלייב ולא ביורוספורט? את ההתפתחות את הפריצות, ולא רק שניה חולפת של פני הרוכבים בדבוקה בטרם יעלמו שוב באבק. עד שיקום הוולודרום הישראלי ההזדמנות שלכם להנות מתחרות אופניים שמתרחשת סביב הקהל היא לבוא ולראות תחרות Cyclocross. כתבה קודמת של יואב מאור נותנת רקע על התחום.

הבעיה, שבשביל להינות מהחוויה הזו, צריך שמישהו יארגן אותה, יממן אותה, יתחרה בה, ויצפה בה…וזה לא קל לביצוע בישראל. ביצת האופניים הקטנה שלנו צריכה תהליך שיביא את הסצינה הזו לבשלות. התהליך הזה שאנחנו מדברים עליו צריך לגרום לכך שיהיו יותר רוכבים שישקיעו באופני CX – שזה כשלעצמו משהו שייקח זמן (אגב רוכבי שטח – זה יופי של גיוון שיקרב אתכם עוד קצת להבין מהי התחושה של אופני כביש, רק בלי הסיכון הנלווה), שיהיו יבואנים שיחליטו שכדאי להם להשקיע במלאי כזה והחלפים הקשורים בו, וגם שיבוא קהל לעודד, ויראה מי הם הספונסרים והשחקנים האחרים שתומכים במאמץ. לא פשוט ודורש סבלנות, ראייה לטווח ארוך והתמדה. זו בעיה קלאסית של ביצה ותרנגולת.
Dsc_9208
Dsc_9181


 

לשמחתנו יש אנשים בארץ שהחליטו לעשות מעשים חלוציים ולהתאמץ בשיבוט של הביצה ראשונה, שאולי ממנה תגדל תרנגולת מתישהו. יש מאמץ יפה להרים את תחום הסייקלוקרוס בארץ, והמאמץ הזה מתרכז בהרמת התחרויות הראשונות. התחרויות האלה הן חלק מהתנאים להרמת הסייקלוקרוס בישראל ובזכות עבודת קודש של אנשים רבים שמאמינים בדבר, כגון: אנשי קומונת סינגל ספיד ששילבו את הז’אנר בתחרויות הפיראטיות הראשונות שלהם, וורן פרייר, נמרוד כהן שהביא לארץ את המאמן הבינ”ל זולטן, ארגן הדרכת סייקלוקרוס לאנשי הענף וגם מוביל ארגון תחרויות, ויקטור קיטייב ו Best Bike המייבאת את אופני פוקוס שהרימו את התחרויות בסביון, ירדן גזית ואמיליו רויטמן מאיגוד האופניים שרואים את ההצלחה האדירה של התחום וחשיבותו בעולם – עם אליפות עולם מוכרת של UCI, וכעת אייטור אייזפאדו ועמוס וולף אנשי אוזון 11 בשיתוף עם עז הרים – כולם ראויים לתודה גדולה על ההשקעה שלהם בתחום.

התוצר הראשון השנה של המאמץ הזה: התחרות בסביון 


 

 

Dsc_9114

 

התחרות התקיימה בסוף נובמבר האחרון ובמסגרתה התחרו אבירי הסייקלוקרוס של ישראל. הרוכבים הוזנקו ל 9 הקפות  על מסלול סייקלוקרוס שנבנה על ידי ויקטור קיטייב וורן פרייר, ושהיה בנוי משני קטעי ישורת המביאים לביטוי את יכולות הכביש של הרוכבים ומשני קטעים טכניים המוציאים את יכולות השטח מהרוכב ולעתים גם את יכולות ההייק-א-בייק (ריצה עם האופניים בצד או על הכתף). כמה עשרות רוכבים הוזנקו במקצה משולב של גברים נשים ונוער בלטו ברוכבים שלומי חיימי, ניב ליבנר, גיא גבאי בן אינהורן ורועי גולדשטיין.
 על מזג האוויר המושלם והמיקום המעולה העיבו העדר הפרסום ומיעוט הצופים. קצת יותר צופים קצת יותר בירה והאירוע היה יכול להיות בליגה עולמית. את תשעת הסיבובים השלים חיימי בפחות מחמישים דקות והביא כבוד לספונסרים שלו. בבנות ניצחה רוכבת הולנדית שנטל ורסטראטן שרכבה על אופני כביש ללא צמיגי שטח.
 בגזרת הציוד בלטו ויקטור קטייב על אופני קרוס של אינדי פאב, ובונה הגלגלים ניל אובריין על אופני קרוס של ארי המצויידים בדיסקים. הערות למארגנים – שילוט לתחרות או לפחות פרסום מפת הגעה לאירוע היו עוזרים.
Dsc_9258
Dsc_9251

 

 

ביום שבת  ה- 10.12, בשעה 13:00 בצהריים: תחרות הסייקלוקרוס השנייה!  
באוזון 11 ממש במתחם שלהם בגלילות תתקיים תחרות הסייקלוקרוס השנייה העונה – אם פספסתם את התחרות האחרונה שהייתה בסביון יש לכם הזדמנות לתקן, ולהגיע הפעם למתחם מוכר בהרבה, ביום נוח יותר ומתאים לאירוע משפחות, בירה איכותית של  ג’יימס – מבשלת בירה מפ”ת, ורכיבה.
אגב, בתנאים יבשים המסלול הזה מתאים גם לרכיבה עם אופני כביש רגילים – עמוס וולף מספר שעשה כמה סיבובים כאלה לבדיקה ואישר שלא חייבים אופני סייקלוקרוס כדי להשתתף – אז כבישונים, בואו בהמוניכם!
אתם לא חברי איגוד? גם זה פתור: כולם יכולים להשתתף. עלות לחברי איגוד היא 80 שקלים וללא חברי איגוד (עקב הביטוח) 100 שקלים. עלות ביטוח חד יומי למי שאין 50 נוספים. מי שאינו חבר איגוד צריך להרשם מראש כדי להסדיר את נושא הביטוח – מול עמוס amos@ozone11.co.il. אם אתם חברי איגוד ומבוטחים תגיעו לעשות הכרת מסלול – במתחם שיהיה פתוח למטרה הזו בבוקר התחרות ותרשמו במקום.
לא לשכוח להחליף את הפדאלים לSPD ולבוא עם נעלי אופני ההרים שלכם, ולהתכונן עם חימום ארוך וייסודי לכ 45 דקות מאמץ מטורף ולא אנושי שיזעזע כל שריר בגוף שלכם ויוציא לכם את הריאות אל מחוץ לצלעות. לקטעים של מדרגות (שני קטעים – אחד של 12 מדרגות ואחד של 3 מדרגות), 2 טריבונות, מסוכות, סיבובים והאצות, פניות S צפופות… ג’אנאנה!

ozone11-A5_CC_1.12-internet_(1).pdf
Download this file

הנה סיור מקדים במסלול התחרות בשבת בוידאו מהאתר המצוין והמומלץ של ירין פודולר:  http://roadcycling.co.il/index.asp  

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GoC0AzC-wrA&feature=player_embedded[/youtube]

לשיחות נוספות בתחום הסייקלוקרוס כנסו לקומונת סייקלוקרוס בתפוז.

צילם וכתב: חגי מזור– מהנדס, רוכב וצלם לאו דוקא בסדר הזה! איננו נצר למשפחת מזור הגדולה. מאמין שהכוס פשוט גדולה פי שתיים ממה שצריך.

(סייע בהכנת הכתבה: גיא חלמיש).