שלב 4 של טור ערד החל אחרי רכיבה מנהלתית של כ 27 ק״מ מעין בוקק לצומת נאות הכיכר יחד עם גראן פונדו ים המלח. הניוד של 820 משתתפי הגראן פונדו היה מורכב. רכבי הליווי של הקבוצות התחרותיות של טור ערד, עוקבו ע״י המשטרה שלא איפשרה לעקוף את רוכבי הגראן פונדו האיטיים יותר. בסופו של דבר, על רקע הנוף היחודי של חבל הארץ הזה, החלה הדבוקה הישראלית את שלב 4 – 110 ק״מ מנאות הכיכר לצומת חתרורים, דרך מעלה עקרבים.

1

לפני צומת חצבה היתה נקודת הספרינט הראשונה ואיתמר אינהורן מ 500 וואט הקדים את גיא גבאי (אקדמי) במאבק על הספרינט. הרוסי, איוון סלדקוב, של TACC התחרה גם כן על נקודות המאוץ וסיים שלישי. מהלך שיתברר כמכריע בתחרות הספרינטים של הטור.

2

מסתבר שנקודת הספרינט היתה טריגר למהלך המשמעותי של המרוץ. 500 וואט רצו שאיתמר יתחרה על נקודות הספרינט וביקשו מ CCC ו IGP להמתין עם הבריחה עד לספרינט. מיד לאחריו במהלך מתואם יצאו – אביב יחזקאל וגיא שגיב (CCC), גל ויץ וחן שרייבר (IGP) ועומר גולדשטיין מ 500 וואט לבריחה חזקה. עידו זילברשטיין שזיהה מצוין את המהלך הצטרף לבריחה אך יקפיד לא לקחת חלק בעבודה.

מאחור יספר גיא גבאי – ״יואב ואני ניסינו לגשר קדימה ועבדנו קשה עד למעלה עקרבים ואני גם אחריו״.

דרור פקאץ: ״אמרנו לרוכבים שאם יש אפשרות ללכת על נקודות ספרינט או נקודות ההר בלי לסכן את הדרוג הכללי שילכו על זה. אחרת לשמור את העדיפות לדרוג הכללי״.

3

השישיה נכנסת למעלה עקרבים אחרי עבודה קשה של החמישיה. חן שרייבר ינשור במעלה אך מאחור יש גישורים מענינים.

4

עידו זילברשטיין, טרי יותר מהאחרים וחזק מאד, מטפס בקור רוח ובקצב שהוא יתאר אותו כ”אפילו לא טמפו”. מאחור מגשרים גיל קיבץ (בוטקיה), יואב בר (אקדמי), איוון סלדקוב, גיא ניב (IGP, רכיבה מרשימה מאד של רוכב ההרים חבר נבחרת ישראל) ואחריהם עומר מור (500 וואט ברכיבה מרשימה) וגיא לשם (חבר נבחרת ישראל נוער באופני הרים, IGP).

5

קיבץ בוחן את עידו ולהפך אך הרוכבים שומרים על קצב קבוע ונשארים ביחד.

6

 

7

הדבוקה המובילה על רקע מעלה עקרבים המיתולוגי.

8

500 מטר לסיום העליה תוקף עידו על מנת לקחת את נקודות מלך ההר.

גיל קיבץ יספר אחר כך: ״ידעתי שיספיק לי המקום השני היום אחרי שעידו סיים במקום השלישי בשלב הראשון ביום חמישי. אז דאגתי לשמור על חולצת מלך ההרים ולהגיע שני לעידו.

9

עידו זילברשטיין (סייקלינג אקדמי) בדרכו לפסגת מעלה עקרבים ולנצחון בדרוג הכללי של טור ערד.

10

50 ק״מ לסיום, אחרי מעלה עקרבים, נוצרת חבורת חוד של 11 רוכבים – עידו זילברשטיין ויואב בר (אקדמי), גל ויץ, גיא לשם וגיא ניב (IGP), עומר מור ועומר גולדשטיין (500 וואט), איוון סלדקוב (TACC), אביב יחזקאל וגיא שגיב (CCC).

יש כמה אינטרסים בדבוקה המובילה – IGP רוצים את המקום השני בדרוג הכללי הקבוצתי המוחזק ע״י CCC. הכחולים ורודים (CCC) רוצים את המקום השלישי בדרוג הכללי עבור גיא שגיב. ו 500 וואט רוצים לרכוב מהר ואולי לנצח.

האקדמי, סלדקוב וקיבץ רק רצו טרמפ לקו הסיום.

11

סלדקוב לוקח את נקודות הספרינט האחרונות, בהעדרם של גבאי, ואינהורן הצעיר, ומבטיח לעצמו את מלך הספרינטים.

12

שלוש הקבוצות הישראליות עושות המון עבודה ורוכבות חזק לסיום.

ניב ולשם – שני רוכבי ההרים מראים יכולות מצוינות ונקווה שהיכולות האלו יבואו לידי ביטוי גם במרוצי הקרוס קאנטרי הקרובים שלהם.

13

כ 4 ק״מ לסיום בעליה קטנה תוקף גיל קיבץ את החבורה המותשת. יואב ועידו יספרו שהיו ממוקמים לא טוב ומאחרים להגיב להתקפה. סלדקוב מנסה אך ללא הושיע.

הרבה רינונים היו סביב קיבץ. רוכבים ומנהלי קבוצות דיברו על חומרים אסורים ועל אופניים עם מנוע קטן שמספק ״רק״ 100 וואט. טוב יהיה אם יהיו בדיקות חומרים אסורים במרוצים המקומיים, אבל קשה שלא לתהות – אם יש מישהו שהוא מספיק טיפש לקנות ולצרוך חומרים אסורים בכדי לנצח את טור ערד, שלא בדיוק מקנה תהילת עולם או תגמול כספי כלשהוא… נותר יהיה לתהות קודם כל על מצבו הנפשי ורק אחר כך לדבר על כמה וואט לקילו הוא מטפס.

ברכות לגיל!

 15

סלדקוב המצוין מסיים שני את שלב 4. ומיד אחריו – זילברשטיין ובר שזוכים בשני המקומות הראשונים בדרוג הכללי.

ברכות לעידו זילברשטיין. הרוכב הטוב בישראל.

16

מאת: דני אסקרוב

BIKESELL 920

לחצו על התמונה למעבר ל BIKESELL- לוח המשומשים החדש של BIKEPANEL!