קבלו את פרויקט מבחני הפאמפטרקים של ישראל ב BIKEPANEL שהצלחנו להרים בעזרת Panaracer: שלחנו את הדור הצעיר של BIKEPANEL, את אור גוב המומחה שלנו לפאמפטרק, תותח דואל סללום, בונה פאמפטרקים מדופלם בעצמו, עם הצלם אלון שם טוב, לסדרת מבחנים חדשה שמבררת איך נראים הפאמפטרקים של ישראל? מה מצבם ולאן כדאי לנסוע? יצאנו לסיבוב כיף ורכיבה וחזרנו עם תובנות.

הפאמפטרק שביקרנו הפעם נמצא במרכז השטח של אלון הגליל, ממש בנקודת היציאה לסינגל “אלון הגליל” ומרחק ווילי משמשית, ריש לקיש, וסינגלים נוספים במתחם הסינגלים המוכר והאהוב. הפאמפטרק הושק רק לפני כמה חודשים, כלומר מבחינת תחזוקה הוא עוד לפני אתגרי הבלאי המשמעותיים עמם מתמודדים הפאמפטרקים הוותיקים.

לפרקי הסדרה:

  1. PUMP IT UP – פאמפטרק כפר סבא
  2. UMP IT UP – פאמפטרק אלון הגליל
  3. UMP IT UP – פאמפטרק בית אריה 
  4. UMP IT UP – פאמפטרק ובייקפארק מודיעין
  5. PUMP IT UP – פאמפטרק הרצליה

IMG_1868-001

דרור ממכרז השטח והחנות, מספר שעוד בפתיחת המקום לפני שנים, היו תכנונים לשיפור ושדרוג תוואי הרכיבה לרוכבים תוך חשיבה גם לכיוון הגראביטי. בנו של דרור הוא רוכב דאון היל בעצמו מאז היותו ילד, וככל השפיע על אביו ותרם למודעות לז’אנר הזה. לאחר ביקור במקום התברר לנו שמדובר שלמעשה זה מיקרו Bikepark (מיקרו- עוד יותר קטן ממיני…), על שום אלמנטים נוספים שנמצאים במקום- רמפת Table אחת, שני דרופים ונתיב skiny line. כל אלו ממוקמים במרחק קרוב מאוד לחנות שמציע את שירותיה למבקר: תיקון אופניים, שתייה, מזון, שירותים ומקלחת. ההתרשמות מהמקום היא מאוד חיובית ואנחנו מצפים שמרכז השטח לא יזניח את התחזוקה הנחוצה.

IMG_1880

ושוב לפני שנמשיך חשוב להדגיש: BIKEPANEL הוא אתר לרוכבים ממש- כאלה שרכיבה היא התחביב שלהם. רבים מהקוראים מבלים לא מעט בסינגלים, וחלקם גם מיומנים מאוד ברכיבה טכנית, וחלקם רוכבי גראביטי. אנחנו כותבים את המבחנים האלה מתוך זווית של רוכבים מיומנים, שרוצים להביא את הסינגל אל העיר, ואת הכיף של רכיבה טכנית אל הפאמפטרק. חשוב מאוד להבין שהציונים, והתפיסה של כל הסדרה הזו באה מהמקום הזה. למה אנחנו מדגישים את זה? כי זו לא בהכרח הגישה של מזמיני הפאמפטרקים – הפארקים העירוניים מוזמנים על ידי העיריות, והן מודאגות מנושא הבטיחות, ופונות לקהלי מטרה אחרים לפעמים מקוראי בייקפאנל: בעיניהן הלקוח של פאמפטרק הוא ילד ומשפחתו שמגיעים לפארק העירוני… רבים מהמסלולים שסקרנו כאן מקבלים ציונים יחסית נמוכים, אבל זה לא אומר שהם לא טובים לקהלי המטרה שעבורם הם נבנו במקור. אנחנו פשוט מתעניינים בשאלה – האם הם טובים עבור קהל המטרה הדומה לנו – קוראי BIKEPANEL. חשוב מאוד להבין את ההבדל הזה!

הנה הסרט – לוחצים Play!

סביבה טבעית

הפאמפטרק ושאר התוספות ממוקמים בתוך חורשת אקליפטוסים המצלה את המקום והחיבור ליער הצמוד מייצר תחושה טבעית, וזה שונה מאוד מהפארקים העירוניים האחרים בהם ביקרנו. החיסרון שהתגלה במקום הוא שלא בוצע שום יישור של השטח טרם תחילת הבניה של הפאמפטרק, ולמרות שבחרו את השטח הישר ביותר שהיה ניתן למצוא בקרבת החנות, הבדלי השיפוע של השטח מורגשים ברכיבה, למרות שניכר שהייתה התחשבות בהבדלי השיפוע של הקרקע וכי היה ניסיון להפיק את המרב מהשטח הנתון.

נקודה לזכות המקום היא מערכת השקיה אשר ממוקמת בתוך הפאמפטרק ואמורה לשמור עליו מפני נזקים של התייבשות החומר (מאוד חשוב מאחר ומדובר על אדמה בלבד). היינו מציעים להציב במתחם שילוט שייתן הנחיות בסיסיות לשימוש נכון במתקן- הסברים על הטכניקה הנחוצה ושפת הגוף שיש ליישם (כמו שיש בחדרי כושר לגבי המכונות – רק לפאמפטרק…).

IMG_1878

מפמפמים

כמו כל פאמפטרק, אפשר לעשות אותו עם כיוון השעון, או נגדו, אולם פה קיימים הבדלים משמעותיים בין שני הכיוונים בגלל העקומות והשיפועים שאינם סימטריים בצורה מושלמת. כיוון אחד מוצלח יותר והשני מתקיל את הרוכב בצפיפות יתר באחת היציאות. ממוצע המדדים בצד אחד: גובה 50 ס”מ, שיפוע 35-55 מעלות, מרחק מקצה אל קצה: כ 7 מטרים.

ישנה שלוחה אחת ארוכה של כשבעה רולים רחבים ושמנים ושלוחה נוספת שמכילה “דאבל” גדול- שני רולים דבוקים אחד לשני שניתן לקפוץ מקצה האחד לשני. ממוצע המדדים בשלוחה השנייה- גובה 30-50 ס”מ, רוחב 150 ס”מ, מרחק מקדקוד אל קדקוד 2.5-3 מ’.

מאוד אהבנו את הרולים הרחבים והעמוקים שנבנו, ואת השיפועים בברמים שמאפשרים להשכיב היטב בסיבוב. בעקבות הבדלי השיפועים היינו ממליצים לרכב את ההקפה כך שהישורת העמוסה ברולים תהיה זו שאתם רוכבים עליה בעליה ולא להפך, ובצורה זו ניתן גם להגיע עם יותר מהירות לאלמנט ה”דאבל” למנוסים שביניכם.

IMG_1817 (2)

רמת הקושי

המסלול הוא ברמת קושי בינונית, ומזמין אליו רוכבי גראביטי ורוכבים מנוסים יחסית, אשר יכולים להפיק תועלת מהברמים התלולים ומה”דאבל” שבמסלול. הוא פחות מתאים לרוכבים מתחילים, אשר אין להם את הביטחון לרכב ברמה שהמסלול דורש. אם אתם לא אלילי פמפום אלא רוכבים מהשורה הוא יכול להעיף אתכם בסיבובים – צריך להיות מדויקים בתפיסת המהירות בירידה וניצולה הנכון בסיבוב, ואם אתם לא יעילים, יקשה עליכם לשמר וליצור אנרגיה מספקת כדי להתגבר על הפרשי הגובה במסלול- בחלק העלייה.

אבל יש פה גם הזדמנות: רוכב ברמה נמוכה שיתמיד באימונים בפארק הזה, במיוחד אם ישיג הדרכה טובה, ישיג שיפור אדיר ביכולותיו, כי המקום מאפשר לצמוח לרמת שימוש גבוהה במדיום הזה. השילוב בין פאמפטרק, דרופים, טייבל ג’אמפ, סקיני ליין וסינגל צמוד הוא אידאלי, כמתקן אימונים שלם. כמובן שהנוכחות של כל הסינגלים במקום משלימה את התמונה: נכנסים לסשן חימום מנועים בפאמפטרק, ממשיכים לסינגל- שם ניתן ליישם את המיומנות שנרכשה באימונים ה”יבשים” ולעשות את ההקבלה הרצויה בין הפארק לבין הרכיבה ביער. בסוף חוזרים חמים ומרוצים לסיבוב נוסף לפני המקלחת שבסוף. מרכז השטח הוא אחד היחידים בארץ שבהם יש מקלחת חוץ חופשית בראש השביל.

IMG_1833-001

עוד על האלמנטים הנוספים במקום:

skiny line: המסלול פה הנו די ארוך בהשוואה למקומות אחרים, והוא משולב עם סלעים וקורת עץ ביחד. למרות האורך שלו היינו רוצים לראות יותר שינוי גובה וכיוון. הוא ללא ספק מוציא את הרוכב מאזור הנוחות שלו וזה בדיוק מה שהוא צריך לעשות!

Table jump: במבט ראשון ניתן להרתע מהשיפוע של הקיקר (היציאה של הטייבל), אשר שולח בעיקר לגובה ופחות למרחק (הפוך מהאופי של הטייבלים במודיעין), אבל רוכב מיומן יוכל להפיק ממנה הרבה. למעשה לאחר כמה ניסיונות מבינים שהשיפוע די טוב.

עבור רוכב לא מנוסה שינסה לבצע את האלמנט- או שהוא פשוט ירכב אותו בלי לעלות לאוויר או שבמקרה הפחות מוצלח יבוא מהר מידי ולא ישתלט על מה שיקרה אח”כ מעצמו… לכן היינו רוצים לראות עוד טייבל אחד עם שיפוע מתון יותר לרוכבים המתחילים. 

IMG_1771

Drops: משטח תנופה ישר המאפשר העלאת קצב מבוקרת, ונחיתה לslop בנוי (נחיתה משופעת בירידה קלה). זה כלי לימודי המאפשר נחיתה רכה לרוכב פחות מיומן. גם ברכיבה בשטח ניתן להיתקל ברכיבה ביער בדרופים בעלי נחיתה משופעת וכאלו לנחיתה ישרה, אבל לרוב הדרופים הם ללא נחיתה משופעת מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא בנה בעבורם נחיתה. חשוב להבין את ההבדל בין השניים (כמה צריך לצאת עם הגוף, כמה לבלום את המכה), ולכן היינו מציעים להוסיף עוד דרופ לנחיתה מיושרת וגם דרופ נוסף מעט גבוה יותר.   IMG_1715

הפמאפ טרק והטייבל בנויים מתערובת אדמה גרוסה היטב הנקראת פסולת מחצבה. מאוד אהבנו את התחושה שהחומר מקנה- הרבה ביטחון עם צמיגי שטח טובים, ומצד שני מותיר מקום לטעויות (בניגוד לאספלט), ולכן ההדמיה למה שקורה בשטח הישראלי הרבה יותר טובה והאימון יותר אפקטיבי. החיסרון של שימוש במצע הזה הוא הצורך בתחזוקה שוטפת, וכבר כעת, רק חודשיים מהשקתו, ניתן למצוא בלאי ברולים ובברמים שנובע משחיקה של החומר. אלמנט ה”דאבל” קיבל ממש מדרגה בקצה שלו שהופכת את ה”דבלול” (קפיצה מקצה רול אחד לשני) לאופציה שיש לחשוב עליה פעמיים.

IMG_1708-001

סיכום:

  1. אורך וגיוון– (25%) 7
  2. מתאר- (25%) 8
  3. זרימה- (25%) 8
  4. גימור ותחזוקה- (10%) 7
  5. סביבה- (10%) 10
  6. אלמנטים נוספים- (5%) 7

אהבנו יותר: החומר הטבעי ממנו בנוי המסלול, התשתית הרחבה במקום, שילוב של אלמנטים נוספים המשלימים את האימון.

אהבנו פחות: הבלאי שנוצר ולא מתוקן, והעובדה שלא ישרו את השטח לפני תחילת הבניה.

ציון BIKEPANEL לפאמפטרק אלון הגליל – 7.8

IMG_1721

מאת: אור גוב
צילם: אלון שם טוב
אור גוב איש אופניים- רוכב אול מאונטיין ודאון היל, אשף פאמפטרק (וגם השתתף בבניית כמה כאלה) חובב הרפתקאות מדריך ותלמיד כאחד. אור הוא הכי צעיר במערכת, אבל כולם היו רוצים ללמוד לרכוב כמוהו – רוכב על עם שליטה מדהימה באופניים על הקרקע עם שני גלגלים, עם גלגל אחד, או בלי שאף אחד מהם נוגע בכלום.


בחסות פאנארייסר

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים