הסופ”ש האחרון , הביא לעומס אירועים מרהיב. דיווחים בלתי פוסקים מאירוע האפיק ישראל הנפרש לאורכו של החמשוש, כמעט והצליח להחביא מהתודעה ומהכותרות אירוע נוסף במסגרת פסטיבל האופנים בגליל שנערך בהפקת מחלקת הספורט של טבעון. האפיק הרב יומי מדהים, ראשוני, דרמטי מבחינת תהפוכות ההובלה (בעיקר במקצה המאסטרס), אולם ביקור והשתתפות באירוע העממי של טבעון, השאיר את אופיר גלאון פעור פה. הנה הדיווח שלו.

* אתם מוזמנים לאירועי הפסטיבל הבאים. לרשימת האירועים המלאה לחצו פה!

בעוד מאסטרס שאני מאמן הורגים אח את השני על מיקום ב”אפיק ישראל”, אני ממלא את תקפידי הממלכתי (רכז פעילות האופניים מטעם איגוד האופניים והרשות לפיתוח הגליל בצפון) ומגיע לאירוע נוסף במצבת האירועים של פסטיבל האופניים הגלילי – פסטיבל רוכבים גליל. זו השנה השניה לקיומו של העוגן התרבותי הזה בענף שלנו. שת”פ מרשים בין המשרד לפיתוח הנגב והגליל(ובתוכו הרשות לפיתוח הגליל), משרד התיירות, משרד הספורט, קק”ל, הרשות לטבע וגנים, רשות הניקוז ואיגוד האופניים כגוף מקצועי, כאשר אייל הרשטיק משובץ כמתכלל האירועים.

3-IMG_1897

חלק מהאירועים קיימים שנים ונכללו תחת חסותו הלוגיסטית והתקציבית של הפסטיבל וחלקם הופקו ונהגו במיוחד לטובת חודש הימים שלמשכו נפרש הפסטיבל. סובב טבעון נערך זו השנה השלישית והותאם השנה לראשונה בתאריכים כך שיכלל בפסטיבל.  על ההפקה אחראית מנהלת מחלקת הספורט שרון טל ברנע, ורכז הענף, יואב בכר.

2-IMG_1890

יש דברים שפשוט כדאי לעצור ולהודות עליהם

נודה על הארגון המתוקתק, הנעים, עם נוכחות משטרה שנתנה לאירוע לזרום. על הדי ג’יי והקפה הנעימים של הבוקר, וגם על כך שבסופ”ש עמוס אירועים,  הגיעו 350 רוכבים לאירוע שכולו מסע וטיול עממי. מה שמעניין פה בעיקר, הוא פילוח האוכלוסיה לפי מקום מגורים. הצפוניים הגיעו אולם גם תושבי המרכז באו, ואף בכמות גדולה מזו של הצפוניים משמעותית- אותי זה ממש הפתיע.

ואז הגיעה הרכיבה-סינגל סובב טבעון- רכיבה שתעיף לכם ת’ראש… חברים יקרים, הטקס הקצר הסתיים, תודות נאמרו, משפחתו המקסימה של בני ענבר שעל שמו נקרא הסובב הזניקה וכל הנוכחים פנו להתעסק בעיקר- רכיבה.8-IMG_1793

 

פינת ההתוודות, התנצלות, פאדיחה וסליחות-  רכבתי עם אופני ההרים שלי בכל אחת מהיבשות על הגלובוס, הייתי באין ספור יערות אירופיים, קנדיים, אוסטרליים וישראלים. אני גר בצפון ובחיים שלי לא רכבתי  בטבעון. הפרט הסטטיסטי הזה לא היה נורא כל כך, לולא הסינגל הזה היה כייפי ברמות על.

הסינגל נבנה על ידי המועצה המקומית וקק”ל, והוא תוכנן ומתוחזק על ידי חברת “עז הרים תשתיות”- עוד הוכחה שצריך להשאיר למקצוענים לעשות את העבודה שלהם עם כמה שפחות הפרעות- סחתיין אנשים. הסינגל חוצה שכונות, וואדיות וחולף על פני מקומות ואתרי מורשת רבי משמעות וחן.

הנה וידאו מהסינגל:

[youtube]http://youtu.be/-ADmARrrjyA[/youtube]

לפי ה”שיחות הקטנות” לפני במהלך ובסיום הרכיבה, מתברר שעלות הקמתו של המתקן המשובח הזה עמדה על כמליון שקלים ואורך המסלול נאמד בכ-20 ק”מ. הנייטיבס המקומיים יודעים לתפור עליו עוד מיני תוספות ועיבויים בהתאם לחשק ולזמן שעומד לרשותם.

טוב עוד התנצלות מצדי-  לא הקלטתי את המסלול… יש פה מישהו שיכול לשתף הקלטה בתגובות לכתבה? 6-IMG_1750

באירוע עצמו המסלול הארוך (20 ק”מ) פנה לכולם. באופן מדהים הוא באמת כזה. מקצוענים יכולים לרכוב עליו באיזו עצימות שיחפצו, רוכבים מיומנים יחוו עליו רכיבה מאתגרת ורוכבים מתחילים יצליחו לגמוע את כולו למרות שיהיו קטעים שבהם הם ילכו ברגל בשל קשיים פיזיים וטכניים (זה יחסית מעט ולא ממש נורא)- זה שווה את זה באופן חריג.

סובב טבעון, בנוי מדרכי כורכר לבנות, רחבות נקיות ומהירות. חלקן מישוריות, חלקן במגמת עליה קלה וחלקן בירידות שחייבות ריכוז אבל אינן מסוכנות- פשוט פאן.הדרכים האלו רק מגשרות אל הטריפ עצמו- הסינגל- הוא ארוך ארוך ארוך- מדהים, הוא נותן תחושה שהוא לא נגמר, מה שמורח חיוך אדיוטי לרוכב על הפרצוף.

5-IMG_1716

הסינגל משתנה כל הזמן: עולה, יורד, פונה בסיבובים הדוקים ובעיקר מהיר, נוח וכל כך חתיך….להתעלףףף. מידי פעם יוצאים ממנו לתוך דרך כורכר יפה ומיד חוזרים לתוכו, בתוך חורש טבעי שסוגר עליך בצמחייה מכל כיוון ומשאיר לך רק את הסינגל מלא השלכת לפניך- לא יאמן..מזכיר יירופה (אירופה), מזכיר קנדה…כיף כל כך.

המבט מרוכז, הגוף בעמידת מוצא, האצבעות על הברקס ואלוהי הזרימה מעביר את הרוכב והציוד בין הסינגל לדרכי הכורכר לסירוגין בהנאה גדולה. מידי פעם מעבר של כביש מגובה משטרה ומג”ב עם מתנדבים מקומיים שמציעים לך לימונדה קרה לקראת קטע הרכיבה הבא- אשכרה משלמים לי על זה? לא יאמן…

1-IMG_1813

 

החלק הראשון של הרכיבה  כלל קטעים אורבנים מגניבים מתוך טבעון החוצה, אל הטבע המוטרף העוטף אותה. חייב להודות שגם זה היה קטע נעים ומגוון- שיוט באיזי בין הבתים של טבעון שנראה כאילו עיצוב ואסטתיקה היא לא מילה זרה להם וכי המעמד הבינוני קצת פחות קשה לו משטוענים או שהוא פשוט לא גר פה…

עוד בחלק הראשון של היום, רכיבה לעבר בית שערים ופארק אלכסנדר זייד ששם מתחיל הסינגל בגבעה חשופה ובעליה לא פשוטה בכלל שהבהירה לרוכבים את כמה הספורט הזה יודע לשרוף קלוריות וקנה נשימה כשמאפשרים לו… בריאות שלמה וצרופה.

7-IMG_1764

סיכום אישי

אני בא מעולם האימון, התחרויות והכמה כמה באופניים. אני גם מאמין גדול בחשיבות הרומנטיקה של הרכיבה. סובב טבעון כאירוע, הוא פשוט וכל כך לענין. מסלול סובב טבעון הוא פשוט חווית רכיבה חשובה ומרוממת נפש. חיבור בין שניהם הפך בוקר שישי סגרירי וקסום ליום אדיר שהמון אנשים לקחו בו חלק.

איזה יופי למדינה כמו שלנו שזה לצד זה מגיחים אלינו הדיווחים מגיאחה, עזרא ונימי על האפיק, אני מקבל שהרוכבים שלי על הפודיום במקומות הראשון והשלישי!  ולצד ההפקה הזו  מגיעים עוד כ 300 רוכבים עממיים פשוט לטייל ולהנות מאתגר רכיבה באחד המקומות הקסומים EVER.

הצפון זכה לחשיפה אדירה לסינגלים שבו עם אלון הגליל, משגב, שמשית, סוללים וריש לקיש. הסינגל של טבעון נעלם מהתודעה בשל חוסר חשיפה ותקשורת- זו טעות גדולה! הכניסו אותו לרפרטואר שלכם ולתיכנון הרכיבות- הוא אדיר ומקסים- בואו לסובב בשנה הבאה!

צילם: יואב בכר
כתב: אופיר גלאון
אופיר גל-און -איש אופניים ומאמן ותיק, ניקרא ע”י מאומניו וחבריו “אופיר ג(ל)און”. אימן את נבחרת ישראל באופני הרים 3 שנים, ואינספור פרוייקטים וקבוצות. אליו פונים לתוכניות אימון על מנת להשתפר ברכיבה ולהגשים חלומות. מרכז את פרוייקט אופניים לכולם במחוז צפון ורוכב על אופניי קאסטום של ARI. יזם וניהל חברת סטארטאפ שפתחה מדי וואטים לכל כיס וקראנק. כותב על פיזיולוגיה, מוטיבאציה ומיקוד, תורת אימון ואיך לא- על וואטים…

 

 

סוגר איפה רוכבים
איפה רוכבים ב BIKEPANEL? לאט לאט נמשיך ונכסה עוד ועוד יעדי רכיבה מומלצים ואיכותיים. בינתיים יש לנו כמה מסלולים נוספים שאולי יעניינו אתכם על אופניים…

צפון

מרכז

דרום