הסמרתון הוא אירוע מיוחד, בגודל שלו, באתגר, בייחודיות של המרחק והמדבר, ובשבילי הוא בכלל הרפתקה ואינו דומה בכלל לסוג הרכיבות האופייני שלי. אז יצאנו להרפתקה וכמו שאפשר להבין ההתרגשות גדולה.

בייקפאנל ווטסאפ

מרווחי ביטחון על חשבון שינה

אתה בטוח שזה הכרחי שנצא לדרך בשעה 4:00? כן הוא אומר השותף הרציני שלי, הוא רוצה שנגיע בנחת, ושיהיה זמן להתארגן. אז שמתי שעון ל3:00 בלילה, בהחלט לא דבר שקורה הרבה אבל הרגשתי עם זה מצוין, ולמרות שמרוב התרגשות הצלחתי להיכנס למיטה רק בחצות, קמתי שמח ומלא אנרגיות ורק רציתי שיתחיל כבר.

הגענו בנינוחות מוגזמת עם הקדמה של 3 שעות. יצאתי ממשגב שבצפון ואשכרה הייתי המשתתף הראשון להגיע לקיבוץ קטורה. יופי אורי. התחברנו בקלות ובזריזות לאנשי הצוות בעמדות ההרשמה, כוס קפה, ערכת משתתף מפנקת עם מיני צ’ופרים וביניהם: חולצת סמרתון 2019 בעיצוב חדש בצבע כחול שנראית עליי כמו גרביון למרות שלקחתי את המידה הגדולה ביותר (אני היחיד פה עם כרס??), בקבוק מבודד של Nathan, כובע וטי שירט עם סמל הסמרתון, תמרים וחטיף, ומדבקות מועילות ביותר עם גרף גבהים וסימוני נקודות הפיד זון. באופן כללי תהליך הקליטה התבצע בחיוך ובאווירה טובה. ניגשנו לארגונים אחרונים שלנו, מתלבשים בזריזות ויאללה לאזור הזינוקים.

הסטייג’ של היום נקרא פרולוג

“הפרולוג יתחיל ויסתיים בקיבוץ קטורה שהוא קיבוץ מאוד מעניין שעוסק בחדשנות, קיימות ומחזור, עם השדה הסולארי הראשון בארץ, עם מבשלת בירה שנקראת “בירצינות”, עם מכון הערבה שמביא לפה יהודים, פלסטינים וירדנים לפרויקטים וסדנאות משותפים ועוד” סיפר לנו נימי לפני המרוץ. הוא ארך 21 ק”מ מרובי סינגלים מתגלגלים עם מספר עליות קצרות.

המטרה הרשמית של הפרולוג היא לקבוע את סדר הזינוקים למחר ולחלק את הזוגות לbox-ים, קצת כמו שלב מוקדמות. רעיון הפרולוג הוא לא פחות מגאוני: הוא מכניס אותך לתחרות בנחיתה רכה, נותן לך הזדמנות להתרגל לאדמה המעט משוחררת של המדבר, נותן איתות הכנה לגוף ומהווה מבחן אחרון לתקינות הציוד לפני האתגר הגדול באמת שיתחיל מחר.

גם כאן הזינוקים התנהלו בקלילות והדבר היחיד שהפר את השלווה מבחינתי היה כאשר שופט ה UCI נזף בי חמורות, כשבהיותי טירון מבולבל, במהלך החימום עברתי בגייט הסיום נגד הכיוון והצ’יפ שלי זימזם.

זינקנו בהתרגשות לתוך הסטייג

ישר לקטע סינגל מהיר, כמעט גולמי עם המון עיקולים ומכוסה אבנים משוחררות שיוצרות קווים צפופים. ההתרגשות באה לידי ביטוי בדופק וקצב גבוהים מעל היכולת שלנו, ולקח לנו קצת זמן לגלות שאנחנו מגזימים. המזל הוא שבסטייג’ קצר כזה לא משלמים ביוקר על טעויות וסימנו לעצמנו שלא לחזור על טעויות כאלה בסטייג’ים הבאים. מבינים כמה טוב שיש פרולוג קצר וסלחני בשביל להתגבר על השוק?

אז הרשינו לעצמנו להנות ולהמשיך על הגל בקצב חזק וסיימנו את הפרולוג כשאנחנו מרגישים חזקים ומסוגלים. זה לא שלא עקפו אותנו כמה זוגות רוכבים בקצב שגרם לנו להרגיש כאילו שאנחנו רוכבים במקום, אבל בכל זאת הרגשנו טוב.

צ’יל אאוט

מיד לאחר סיום ניגשנו למתחם הצ’יל אאוט, בלי עיכובים מיותרים בירה ביד (לפי מדיניות הסמרתון – הראשונה עלינו!), ארוחת צהריים והתאוששות קצרה, האופניים קיבלו שימון קטן ואוחסנו במחסן עד לחבירה מחר בבוקר לפני הזינוק לסטייג’ 2 שיתחיל בקטורה ויסתיים בנאות סמדר. יש תחושה שאנשי הצוות מתודרכים היטב, כולם יודעים מה התכנית ומה הלו”ז, והארגון מופתי, במיוחד ביחס לאירוע מורכב שכזה.

המשכנו בדרכנו אל מתחם התחרות באגם בפארק תמנע, התמקמנו ללינה באוהל מחומם ומרווח, קיבלנו מזרונים שנראים נוחים ומספקים, ונראה שלא ייחסר לנו כלום ללילה.

לאחר ההתארגנות ניגשתי למסעדת האתר כדי למצוא קצת שקט ולכתוב סיכום זה, ואציין שהוא נכתב תוך לגימת בירה מקומית משובחת של מבשלת בירה ערבה, מספר הבירות – כבר לא ידוע.

השנה לראשונה עם ה UCI

השנה סמרתון 2019 הוא אירוע של 4 ימים ומשתתפים בו כ90 זוגות, ובכלל המקצים משתתפים כ350 משתתפים, מספר שבטח יגיע קרוב יותר ל400+ בשבת. זה לא המון ועולה השאלה האם כל ההפקה המורכבת מוצדקת. עוד מוקדם לענות. מבין המשתתפים ניתן לראות גם מעט זרים (10 זוגות – הערכה) ורובם נראים ככאלה מהסקטור המקצועני שבאו הנה כדי לאסוף ניקוד, זאת מאחר והשנה לראשונה הסמרתון מוכר ע”י איגוד הUCI. נראה שלמיתוג האירוע כאירוע תחרותי של ה UCI יש כמה פנים: ראשית הרכיבה בסמרתון המלא ארוכה וקשה יותר מבשנים קודמות. שנית ייתכן ועצם המיתוג מרתיע רוכבים חובבנים שמרגישים לא שייכים לכל אווירת התחרות הזאת והיו שמחים לבוא רק כדי ליהנות ולסיים.  


מגזין האופניים הטוב בישראל:
לחצו פה לקבל את ערוץ BIKEPANEL בטלגרם! 


מצד שני יש קיים פה מוסד שצובר ותק בישראל ומגיע לשנתו החמישית, זה אירוע שמקפיד להתעדכן ולהתחדש משנה לשנה, וללא ספק כל מי ששאלתי סיפר שחווה את הסמרתון כחוויה נפלאה. אז למה אנחנו לא רואים כאן 1000 רוכבים שבאים לחגוג את העונה והמדבר? אולי המחיר? המרחק? הרכיבה המאתגרת קצת מעבר למה שמתאים לרוכב החובב?

השנה מספר אפשרויות ההרשמה גדול, בין האפשרויות מיני סמרתון דו יומי, חד יומי בחמישי, חד יומי בשבת, כאשר בשבת צפוי הפנינג השקת סינגל המכרות בפארק תמנע, שאני כבר לא יכול לחכות לרכיבה בו אחרי כל הסיפורים ששמעתי עליו, מספרים על שביל מיוחד ויפהפה.  

מחר צפוי לנו קינג סטייג’ עבה וקשה עם גרף גבהים קצת מרתיע (מעלה קטורה). המסלול למחר באורך של 76 ק”מ קשוחים עם 1300 מ’ של טיפוס מצטבר. אז איך אומרים… שיהיה לנו בהצלחה!

מאת: חן גרומן
צילומים: עופר עיברי, יואב לביא, דובי בליט  

רוצים לקרוא מה קרה למחרת? המשיכו לכתבת הסטייג’ הראשון של התחרות פה!

תוצאות פרולוג סמרתון 2019

גברים

  1. Shlomi Haimy, Guy Sessler
  2. Cory Wallece, Soren Nissen
  3. Ori Leonzini, Tomer Zaltsman

נשים

  1. Naama Noyman, Gali Weiberg
  2. Nathalie Schneitter, Noga Korem
  3. Sandi Griffin, Silke Lehnhof

זוגות מעורבים

  1. Frederic Gombert, Sophie Giobane
  2. Ilan Edelson, Deborah Ohayon
  3. Moran Feller, Eldad Ohayon

גרנד מאסטרס

  1. Marcel Hofmann, Rigo Schultz
  2. Gil Kashi, Ronen Shirizly
  3. Gil Ishinsky, Oran Uzrad

מאסטרס

  1. Lior Zach Maor, Lior Zehavi
  2. Yuval Rozentzvig, lior Haklai
  3. Roy Haker, Daniel Zigmond

 


הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים