אופני ריצה צעידה, או Run Bike באנגלית, הם ה-דבר לפעוטות. משפרים יכולות שיווי משקל ע”י איזון טבעי בין שתי הרגליים, מתחילים לפתח מיומנויות רכיבה, ובעיקר נהנים.  א-מ-מה, רוב הדגמים שנמכרים בארצנו יקרים למדי כדוגמת ה-Strider המצוין, שכבר נבחן כאן. אולי אלה הכמויות הקטנות שלא מאפשרות מחירים אטרקטיביים כמו של צעצוע לילדים.  כצרכן, כל ההסברים השיווקיים לא ממש משנים לי אז ישבתי על הגדר, מה גם שהייתה לזאטוט בימבה אהובה לעשות איתה חראקות.  מאידך, כשצץ לו קופון הנחה לאופנועץ העמסתי אחד מדגם Speedy שמחיר המחירון שלו 350 ₪.

b2 014

האופנועץ מגיע מפורק עם הוראות הרכבה ממש בסגנון איקאה, כולל מפתח האלן המתבקש. הקופסה כוללת כידון עם ידיות אחיזה, שילדה,  מושב, מזלג קדמי, שני גלגלים וערכת הרכבה עם ברגים, מפתח אלן, ודף הוראות שנמצא גם באתר אופנועץ.

לאחר כמה דקות עמד לו דגם ספידי מורכב לתפארת. מושב העץ מרופד בספוג, הכידון מגיע עם גריפים נוחים, הגלגלים המלאים אינם מצריכים משאבה, וחור הנשיאה במרכז בהחלט נוח להובלה ידנית.  גימור הלקה נראה מצוין והמוצר משדר סטייל אירופאי.

Ofno 003

בדיעבד הוברר שהגדרת דגם ה-Speedy  היא לגילאי 3-6 אך ינאי בוחן BIKEPANEL, קיבל אותו בגיל 2.5. מה הפלא שמשהוא לא הסתדר?  הוא בקושי הגיע לרצפה עם הרגליים, זרק אותו וחזר לבימבה המוכרת. הייתי בטוח שיצרתי לו נזק פסיכולוגי נגד רכיבה לשנים רבות, שייפתר רק אחרי שטיפול באופניים יכנס לסל הבריאות. מאידך אתם, יש לכם את BIKEPANEL ולא תטעו. אנחנו רוצים לשתף את בני משפחתנו בניסוי, רק בשבילכם.

אבא רוכב אופניים הוא לא אבא שיוותר בקלות.  מיד פורק כיסא האופנועץ ונשלפה מקדחה להוספת חור שיחבר את הכיסא בגובה נמוך יותר, של 32 ס”מ.  פעולה זו אפשרה לזאטוט לשבת בנחת ולדחוף קדימה.  הבעיה הבאה התגלתה בסיבובים.  המזלג הקדמי מאפשר קווים ישרים וקצת זוויות קהות אך סיבובים ברדיוס קטן או באיטיות כפי שנדרש בתוך הבית, לא התאפשרו.  שופין העץ נכנס לפעולה ופינותיו הישרות של המזלג הוחלקו לטובת חידוד פניות. הפתרון לבעיית הגובה הוא בקניית מוצר תואם גיל, אך זווית הפניה היתה צריכה מראש להיות חדה יותר, גם לגיל הבוגר.

ofv 018

יוני מאופנועץ מוסר ששתי הנקודות נפתרו בדגם ה-Racy שהוא שיפור של דגם ה-Speedy. יש לו טווח גבהיי כיסא רחב יותר וגם זוויות פניה חדות הודות למחבר פלסטי באזור המזלג.  זהו הדגם הנמכר ביותר שלהם, מחירו גבוה יותר – 399 ₪.

לדבריו, גם ב- Speedy הילדים פונים בקלות ע”י הטית האופניים אבל זה לוקח זמן תרגול.  מוצרים אחרים כוללים נדנדה לגיל שנה שהופכת לאופניים, ותלת אופן שנרכש בעיקר ע”י סבתות שדואגות מדו-גלגלי לילדים, אך מחטיאות את המטרה של רכישת שיווי משקל.

racy-bike

אחרי השפצורים הגיעו שעות של הנאה כמו שרואים בוידאו המותח הבא. לקליפ צולמו יציאות לרכיבה מהשבועיים הראשונים וגם אחרי חודשיים. אפשר לראות את תהליך רכישת הבטחון ושיווי המשקל אצל הזאטוט. בהמשך הוא גם מרים רגליים כשיש תנופה וחש באופן טבעי את היציבות שמקנה גלגל מסתובב. כל זה לפני שהסברתי לו על שמירת מהירות זויתית ונתתי לו לחשב מומנט התמד של גלגל…

האופניים נראים נהדר וסוחטים מחמאות מהאימהות בשכונה, ההורים גאים והכי חשוב שהוא נהנה ומבקש לצאת עם האופניים. מומלץ להתחיל במישורים ורק בהמשך להגיע לירידות קלילות. ירידות רציניות לא מומלצות כלל ואין מעצורים.  את מה שחשוב בקניה תמיד אומרים בפורום אופניים: מידה, מידה, מידה.  פשוט לקנות ביחד עם הילד או הילדה ולוודא שניתן להוריד את המושב כך ששתי כפות הרגליים יונחו על לרצפה.

לסיכום: דגם Speedy מתאים מגיל 3 לערך או לילדים עם אבא בעניין של שיפצור עצמי. לגבי דגם Racy יש מצב, אך לא בדקנו.  בכל מקרה, כשהדגם מתאים מראש או לאחר שיפור, ההנאה מובטחת.

 

כתיבה וצילומים: צור חלמיש

בוחן: ינאי

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

דאווינים בגן