אני מחבב את BBB. למה? משום שזו דוגמא לחברה שמספקת מוצרים טובים במחירים הגיוניים, כלומר ברמת Value For Money טובה.
ישנה תופעה – במיוחד בקרב ציוד שאינו בשפיץ העליון של המוצרים של המותגים המוכרים, שהמותג רוכש קסדת מדף מיצרן טיוואני ושם עליה את המדבקה שלו. מי שמזהה את זה מבין שבמקום לשלם הרבה יותר עבור מוצר דומה מאוד ממותג אחר, שכנראה מיוצר בדיוק באותה תבנית במפעל במזרח, אפשר לרכוש את הקסדה של החברה הפחות ממותגת במחיר נמוך יותר. יש בכל זאת הבדלים בין אותו המוצר מחברות שונות – צביעה, סוג הרצועות לעיתים ומנגנוני הסגירה, אולם אם אלה מתאימים לכם אפשר ללכת על הזול מהשניים.

BBB ו- Bell (ויש עוד שאפשר להזכיר באותה רשימה) הן חברות מתחרות, טובות שתיהן, המיובאות לארץ ע”י יבואנים מתחרים, אולם בתחום הקסדות חלק מהמוצרים שלהם כמעט זהים. חלקם מיוצרים כנראה באותו מקום, נראים כמעט אותו דבר, אולם את ה- BBB תוכלו לרכוש בד”כ במחיר אטרקטיבי. קסדת ה-BBB מדגם Jaya שמבחן היא דוגמה לקסדה טובה לכל ראש במחיר הגיוני: 299 שקלים בלבד. במחיר הזה אתם מקבלים קסדת אמצע (לא הכי מתוחכמת ויקרה, ולא הכי פשוטה שיש), בעלת 14 חורי אוורור, מנגנון סגירה עדינה נוח ומדויק עם כפתור חוגה, משקל אטרקטיבי יחסית של 256-283 גרם (עם המצחייה), ודו שימושיות לשטח ולכביש עקב המצחייה הניתנת לפירוק.

Copy252520of252520img_3843

מה אני רוצה מקסדה? בגדול שתהייה נוחה וקלה. בוא נפרק את זה קצת.

 

משקל: מניסיוני קסדות שמתקרבות למשקל של 300 גרם כבר מתחילות להרגיש לי כבדות. קסדה קלה מעיקה פחות על הצוואר, וברכיבה ארוכה (לטובת העניין כל רכיבה של מעל לשעתיים) כל גרם נדמה ככבד יותר ככל שהרכיבה מתמשכת. ה- Jaya עומדת במשימה הזו ומרגישה טוב. לשם השוואה, קסדות הקצה הקלות והיקרות ביותר של Giro שוקלות סביב ה- 200 גרם ועולות פי ארבע וחמש יותר מהקסדה הזו…

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

BIKEPANEL לא מתעדכן כל יום ועל כן נמליץ לכם לעשות Like לעמוד ה Facebook שלנו שמשמש בעיקר להודעה על פרסום כתבות חדשות
לעמוד הפייסבוק של BIKEPANEL לחצו כאן. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

אוורור: קסדה מאווררת תאפשר לאוויר לנוע דרכה ולקרר את קרחתי. קירור הפדחת הוא אחד הדברים החשובים ביותר לתחושה נעימה ברכיבה. פעם קראתי שחלק ניכר מנידוף חום הגוף נעשה באמצעות נימי דם באזור הראש ולכן למידת האוורור של הקסדה יכולה להיות השפעה גדולה לא רק על תחושת החום בראש אלא בכל הגוף. גם אם ההסבר הזה לא מדויק, ברור שנידוף החום בעת אימון גופני חשוב הן לביצועים והן לבריאות.

פה באה לידי ביטוי העובדה שמדובר בקסדת כניסה-אמצע ולא במוצר יוקרה: האוורור סביר אולם אינו בקצה. מספר חורי האוורור וגודלם הוא רק 14 בעוד שבקסדות מובילות מספר החורים הוא סביב ה- 20. אין תעלות רוח ברורות מהחלק הקדמי אל פתחי יציאה בחלק האחורי, ושטח המגע של הקסדה עם הראש גדול יחסית וזה חסרון רוב השנה היות ובנקודות המגע נוצר חום. אם אתם לא בקצה התחרותי ביותר של הרוכבים, ומעלים דופק וחום גוף באופן קיצוני ולזמן ארוך זה כנראה לא יפריע לכם.


התאמה למבנה הגולגולת: זה המשתנה הכי חשוב שקובע את התאמת הקסדה לרוכב. זו גם הסיבה העקרית לכך שהנוחות הכללית שהרגשתי עם הקסדה הזו טובה מאוד. ריבוי הריפוד הפנימי שהתגלה כחסרון מסוים בתחום האוורור מהווה יתרון בנוחות. הוא מסייע לקסדה לעטוף ברכות את הראש, והיא יושבת היטב – על הראש שלי לפחות – הודות למבנה אליפטי מוארך יחסית.

 

מנגנון ההידוק האחורי מעולה, מתיישב בדיוק במקום נוח, ומאפשר סגירה ופתיחה קלים בסיבוב החוגה. יש מנגנונים מעיקים המחייבים שתי ידיים כדי לסגור או לפתוח – לא פה: סיבוב החוגה משפיעה בצורה שווה על שני צידי המנגנון ויד אחת מספיקה הן לשחרור והן לחיזוק.

עוד פיצ’ר קטן אבל חמוד מצוי ברצועת הידוק הסנטר – זוכרים את הגומי המעפן שמשמש לאיחוד הקצוות הסוררים שנוצרים אחרי האבזם? כן – ההוא הקטן והדקיק שהחזיק בדיוק יומיים על הקסדה שלכם עד שנקרע או השתחרר…  ובכן לשמחתנו פה ישנה טבעת פלסטיק קטנה ויציבה שתופסת את השאריות בבטחה.

 

חסרונות:

חוץ מהאוורור עליו דיברנו, דבר קטן נוסף שהייתי רוצה לשפר הוא נקודת העיגון של הרצועות הקדמיות – הייתי מעביר אותן מעט קדימה כדי למנוע לחלוטין את תופעת הזדקרות הקסדה: אותה התרוממות של החלק הקדמי שמשווה לכם לוק של מתחילים, ויכולה לרמז על מה שיקרה אם תפלו.

 

לסיכום: קסדת פתיחה-אמצע טובה, נוחה, קלה יחסית, עם מצחייה ניתנת לפירוק, ומנגנון הידוק אחורי מצוין. לא בשפיץ של הקצה של הקסדות – גם לא בתוך הליין של BBB עצמה, אבל נותנת תמורה הגיונית למחיר.

 

יבואן: סער אופניים

 

צילם: גיל מזור

בחן: גיא חלמיש