למרות שהיא עדיין מזוהה בעיקר ככזו, Rudy Project היא כבר מזמן לא רק חברת משקפי רכיבה. הם מייצרים מגוון של אביזרים, וגם קסדות. מאז שאני זוכר אותן היו לקסדות של רודי פרוג’קט ייחוד: היתה להן רשת פנימית מלאה – להגנה מפני דבורים ומעופפים, ומראה מודרני קטן יחסית, כלומר המראה הנכון לקסדה.

 קסדת ה Zuma של Rudy Project שבמבחן הזה, כעת במבצע: 299 במקום 499 (קרי 300 במקום 500). ההנחה הזו הופכת את הרכישה שלה לאחת המשתלמות ביותר בשוק כי זו קסדה איכותית, ברמת משקל טובה (260 גרם למידה מדיום-סמול), וברמת מחיר הזהו קשה למצוא קסדה מושקעת ואיכותית כזו עם מגוון פיצ’רים מרשים:

– שני ריפודים פנימיים – רשת וריפוד רגיל! לא רק שקסדות עם רשת פנימית להגנה ממעופפים ודבורים הן דבר נדיר יחסית, הרי שהקסדה הזו מסופקת עם שתי האופציות: גם רשת וגם ריפוד רגיל.
– מגן שמש לחיבור וניתוק מהיר, שהוא כ”כ מינימליסטי עד שהוא כמעט גורם לי למחשבות כפירה לרכוב איתו בכביש (עבירת סטייל!)
– חוגת סגירה נוחה במיוחד המתאימה לסגירה ביד אחת בלבד.
– גובה מערכת הסגירה האחורית ניתן לכיוון – אתם יכולים לשים את החוגה והרצועות האחוריות בשתי רמות גובה באזור העורף. גם זה פיצ’ר שימושי וייחודי.
– תעלות אוורור שמובילות את האוויר לאורך הראש מהחלק הקדמי אל האחורי (די סטנדרטי).
– אבזם סגירה נוח ואיכותי, ומנגנונים מהירים לסגירה והתאמת גובה פיצול הרצועות בלחיים.

 

Dsc_0551

למה הקסדה הזו נוחה לי במיוחד? בגלל מבנה ההיקף: 

מניסיוני עם מגוון די גדול של קסדות, מבנה חתך הרוחב הוא הדבר הכי משמעותי שמשפיע על נוחות של קסדה, והוא צריך להיות בהתאמה למבנה הספציפי של הגולגולת שלכם. תנו מבט על הקסדה מצדה התחתון, ונסו לחשוב על זה בהקשר של חתך רוחב עליון של הגולגולת באיזור המצח, לפי השרטוט מטה. ישנן קסדות בעלות מבנה עגול, ואחרות בעלות מבנה צר וארוך (ויש כאלה שהן באמצע). בטווח הזה שבין עיגול לאליפסה צרה, עבורי מתאים המבנה המוארך והצר יותר.

יש חברות שכמעט כל הקסדות שלהן עגולות בלבד (Catlike למשל, לכן לא תראו אותי עונד אותן), יש כאלה שמייצרות כמה סוגים (BBB למשל), ויש שנוטות למבנה המוארך – כמו קסדת Rudy Project Zuma שבמבחן הזה. לשמחתי הרבה – זה המבנה שמתאים לי, והנוחות הזו מורגשת מייד! כמובן שזה עניין מאוד אינדבידואלי, אולם בדיקה מהירה בחנות מגלה זאת.

 

בגלל שכבת הריפוד: עוד דבר שתורם לנוחות הוא ריפוד הרשת הפנימי. הרשת יושבת על הראש כשכבת ריכוך נעימה והקסדה מרגישה מפנקת במיוחד. יחד עם זאת, הורדתי את הרשת ושמתי את הריפוד הרגיל – המינימליסטי יותר כיוון שלפחות בקיץ אני שם את הדגש על האוורור. יש יתרון לקסדה על זו על פני אחרות משום שהרשת תחזור אל הקסדה שלי בחורף אז ארוויח לא רק את אותה תחושת ריפוד עשיר ורך, אלא גם עוד שכבת חימום. לא רע!

בגלל מיקום נמוך ועוטף: יש קסדות שיושבות גבוה על הראש כמו איזה כיפה או בוטן ענק שיושב לכם על הראש, ויש את העיצוב המודרני יותר שעוטף את הראש וגורם לראש להרגיש “בתוך” ולא “מתחת” לקסדה. קסדת הזומה של רודי יושבת נמוך ואני אוהב את זה! לא בטוח שזה באמת משפיע על בטיחות אבל אני מרגיש מוגן יותר ככה, ובטוח שזה נראה יותר טוב. המצח והרכות מוגנים ואינם חשופים מדי לשמש, ולמרות זאת, המשקפיים אינם נתקעים בקסדה כלל.

בגלל האחיזה המעולה: קסדה צריכה לשבת טוב מבלי לזוז. קסדות שלא יושבות טוב לא יגנו עלינו בנפילה, ויהיו פחות נוחות, שלא לדבר על הלוק המגוחך שהן נותנות לרוכב (מכירים את הרוכבים המתחילים האלה שהחלק הקדמי של הקסדה מזדקר לשמיים?). קסדת הרודי, בזכות מנגנוני הסגירה שלה, ההתאמה ופטנט קביעת גובה הרצועות האחוריות יושבת ללא תזוזה מיותרת. מה שעושה את ההבדל מהרבה קסדות אחרות הוא נקודת החיבור הקדמית של הרצועות בצד הקסדה – שהיא יותר קדמית מהרבה קסדות אחרות ולכן מונעת לחלוטין את אותה הזדקרות.

לשטיחונים: הנה מגן השמש

Img_4245
—————————————————————————————————-

חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL!

—————————————————————————————————-

חסרונות?

אם חתך הגולגולת שלכם מתאים לקסדות בעלות מבנה עגול יותר ופחות אליפטי, הרי שיש סיכוי טוב שהיא פחות תתאים לכם. מבחינת עיצוב היא יפה, אולם לטעמי חסרה איזה “הפרעת אישיות” – איזה משהו פרוע וקיצוני, שייחד אותה באמת ויגרום לכל מי שרואה אתכם להגיד וואו. מצד שני, העובדה הזו כנראה תגרום לה להיות קנייה בטוחה יותר ממוצרים אחרים בעלי עיצוב פחות שמרני. לבסוף, כבר נתקלתי בקסדות בעלות אוורור טוב מעט יותר – אבל כולן היו ברמות מחיר גבוהות משמעותית מהדיל הזה (קצת לא פייר להשוות).

סיכום

לפחות עד שיכנס מידע חדש למערכת הקסדה הזו מוכתרת אצלנו כקסדה הטובה ביותר שאפשר להשיג היום בארץ ב- 300 שקל! אני (בינתיים) לא מכיר קסדות שיכולות להתחרות ברמת האיכות הזו במחיר הזה, ואפילו במחירים גבוהים הרבה יותר.

יבואן: פרואקטיב בע”מ, השלום 8 כפר נטר, טלפון: 09-8997929

אתר:  www.rudyproject.co.il


מאת גיא חלמיש