בשורה משמחת היא העובדה שיש מלאי של כ 30 קסדות LAS אחרונות אצל “זוהר ומיגל” (רח’ החרושת 8, כפ”ס). מדובר באחת החברות הטובות ביותר בקסדות ואחת מהמעטות שבאמת מתמחות בתחום הזה – ולא באות משלדות למשל ומנסות להתרחב אל כל מוצרי האופניים. אנחנו מעריכים חברות שמתמקדות בדבר שאותו הן יודעות לעשות הכי טוב, והתוצאות בהתאם: BikeRadar הבריטי, שמאות קסדות עברו תחת ידיו, ועשרות כל שנה – נתן לקסדה הזו את חמשת הכוכבים הנכספים. בדרך, היא ניצחה קסדות יקרות ממנה, או נפוצות ממנה בהרבה כגון זו של ספשלייזד, בונטרגר, ג’ירו ועוד. וככה, קסדה שעד היום כמעט אף אחד לא שקל לרכוש בארץ, ואולי רבים אפילו לא הכירו אותה, ניצחה את כל המותגים היקרים. הנה תקראו בעצמכם: סיכום מבחני הקסדות של BikeRadar. למזלנו זו התוצאה מחוץ לביצה המקומית, כך שאפשר להבין שהעובדה שאנחנו מרוצים ממנה היא לא עקב הקשר שלנו (גילוי נאות…) עם זוהר ומיגל.

002

גם אנחנו וגם בייקראדר אהבנו את ה LAS Victory משום רמת הגימור הגבוהה שהיא מפגינה, בזכות מנגנון ההתאמה המעולה שלה, והיות והיא מגיעה עם כמה סטים של ריפוד לכל העדפה (עם רשת, ובלי רשת). היא מגיעה גם עם תיק בד לקסדה, ווייזור לרכיבת שטח. איכותה ניכרת כבר כשמחזיקים אותה ביד ומרגישים את איכות החומרים, הריפודים, הרצועות ומנגנוני הסגירה השונים. עם 25 חורי אוורור, משקל של 275 גרם (L) וחוויה איכותית כללית – כנראה שזו אחת הקסדות הטובות ביותר שיש שם בחוץ. מחירה הוא: 650 שקלים. למי שמעוניין בהוצאה מעט נמוכה יותר, הדגם שמתחת הוא  SQUALO 10 והמחיר שלו הוא 500 ש”ח.  

060

מבנה הראש – מתאים בעיקר לראשים מאורכים, אבל עם טאקט אחד לכיוון עגול יותר מקסדת הרודי פרוג’קט שלי. פה המקום להגיד שמעבר לכל הלהג שלנו פה – התאמה למבנה הראש ונוחות שאפשר להבינה ולהרגישה מייד עם לבישת קסדה היא היא הגורם העיקרי שצריך להניע אתכם בבחירת קסדה ולא אף נימוק אחר שהובא במאמר זה: נוח – קונים. לא נוח – מחפשים אחרת!

 

 

הלהיט העיקרי – האבזם המגנטי

בחנות כשהראו לי איך להשתמש הייתי סקפטי. מה רע כבר בפלסטיק המוכר בעל שתי השיניים המחפשות את הפתח הטוב עם הקליק-קלק? כולנו רגילים למוטוריקה העדינה הנדרשת להכניס צד אחד של הקליק אל הצד השני של הקלאק. מסתבר שאפשר יותר טוב! אחרי כמה פעמים אתם לומדים להנות מלהיט הזה – אבזם מגנטי. פטנט מגניב שמאפשר לכם להוריד את הקסדה בלחסון אצבעות מהיר, ובמיוחד – לחבר אותה בקלות רבה ובמהירות. לא צריך לכוון – פשוט שמים את שני החלקים אחד ליד השני והופ – המגנט מצמיד אותם למקום. אימון של פעם-פעמיים ואתם לא תרצו לחזור אחורה. מגניב!

053

הריפודים

אחרי לא מעט מבחני קסדות אני כבר מזהה מהר את הריפודים הנפוצים ואת הריפודים האיכותיים. יש ריפודים, ויש ריפודים והם לא נבראו כולם באותה רמה. הזולים יותר צפויים להתחיל להפרם בקיפולים – בחלק החיצוני הצר ביותר שלהם אחרי תקופת שימוש ארוכה וספיגה חוזרת ונשנית של מיצי הקרקפת החומציים של הזיעה שלכם. ניתן למצוא אותם בשפע בקרב כל אותם שיבוטים מהמזרח הרחוק – שמגיעים פעם עם לוגו כזה ופעם עם לוגו אחר, וכולם על גבי אותו ה Mold בדיוק.

מצד שני יש את הריפודים של LAS שבאה עם שני סטים – אחד עם רשת למזיקים והשני ללא רשת. הם איכותיים ועבים ועושים נעים בפדחת. עצם אספקת שני סטים, המאפשרת לכם להוציא אותם פעם בשבועיים מהקסדה ולכבס זו כבר תוספת שמעידה על גישה איכותית ויותר תמורה בקסדה. מעבר לכך, יש יתרון נוסף לריפודים של LAS בהיותם עשויים יחידה תפורה אחת – אין צורך להיאבק בכמה חתיכות ריפוד מסכנות שמתחילות להתרופף כל אחת בנפרד.

045

 מנגנון קביעת הגובה של התפס האחורי

עוד יציאה שמראה את ההבדל בין הקסדה הזו לעדרי השיבוטים הטאיווניים, ואת ההשקעה העדיפה שלה בהתאמה אישית: מנגנון ראצ’ט אמיתי מאפשר לכוון את הסוגר האחורי כך שיתאים לכל גולגולת – כל אחד ומבנה עצמותיו. הראצ’ט הזה לא מתאים את עצמו ברמת הסנטימטר שניים – הוא יכול לצאת כ 9 ס”מ למטה מהקסדה. בהחלט נגיעה שונה וטובה יותר מזו שקיימת ברוב הקסדות שראיתי. לי אגב זה נוח צמוד לקסדה.

042

מיקום עיגון הרצועות הקדמיות – לא כולם אוהבים!

מצאנו נקודת טורפה אחת, בערך… היה קשה. חיפשנו וחיפשנו – ואחרי שגם בייקארדר לא הצליחו למצוא, הוכחנו, לפחות לעצמנו שאנחנו יותר מעמיקים וביקורתיים, אפילו כלפי נותני החסות שלנו… ובכן העיגון של הרצועות הקדמית לאיזור הרכות בחלק הצדי-קדמי של הקסדה שונה מאוד כמעט מכל הקסדות האחרות שראיתי – וגם מהקסדה השנייה בליין המוצרים של LAS עצמה. המיקום הוא בצד החיצוני של הקסדה – ולא הפנימי. זה אומר שתבצעו עבירת סטייל אינהרנטית עם הקסדה הזו – ידיות משקפי השמש שלכם יעברו בצד הפנימי ולא החיצוני של הרצועות!

אפילו היבואן בכבודו ובעצמו – זוהר רובין  שהוא פדאנט-על בכל מה שקשור בציוד הרכיבה שלו, ויתר על הדגם הזה בגלל הסיבה הזו, ובחר בקסדת ה SQUALO 10, המעט זולה יותר בליין של LAS!

ברמה הויזואלית קשה לי להתרגל לזה. ברמה המעשית – גיליתי שמדובר בהברקה ורעיון מעולה! הוא יפסל כמובן בטווח הארוך כי אופנה קודמת לכל פונקציונאליות, אבל חברים – עברתי התגלות: הרצועות אינן נמתחות מהסנטר צמוד ללחיים שלכם עד למעלה, וזה פשוט הרבה הרבה יותר נעים ופחות מעיק מהגישה המסורתית. הרוח חולפת על פניהן ברווח שנוצר וזה, ברמה המעשית – נוח יותר ונעים יותר. כמו כן, יש לי איזה חשד או תיאוריה (שיתכן שהיא שטות מוחלטת…) שמדובר בנסיון לשפר את רמת העיגון והבטיחות של הקסדה. דמיינו את עצמכם תלויים על מתח: פעם כשהידיים צמודות זו לזו, ופעם כשהן מרוחקות זו מזו. באיזה מצב תוכלו לאחוז במתח חזק ויציב יותר? נכון – במצב שבו הידיים רחוקות. יתכן ש LAS עלו פה על משהו שמייצב את הקסדה טוב יותר על הפנים באמצעות הרחקת נקודות העיגון זו מזו?

001

LAS מספקת את הקסדה עם תיק בד שתשמר טוב יותר באחסון בין רכיבות (עוד טאצ’ נחמד למוצר High End), היא מגיעה גם עם וייזור כמובן לטובת רוכבי השטח, וכן מנסה לקדם רעיון (מיותר) של תגית זיהוי בקסדה. נו מילא, לא השתכנענו לגבי האייטם האחרון ברשימה הזו ובכלל לגבי ההצלחה לייצר “התאמה אישית” משמעותית בקסדות. בסופו של דבר יש את התבנית והיא זו שהכי קריטית להתאמה האישית. אחריה מנגנוני הסגירה והריפודים.

 

חסרונות

כאמור מעלה אולי מיקום הרצועה יכול להחשב כחסרון? אם אתם מאוד רגישים לעניין הזה רכשו את דגם המאט השחור של הקסדה השנייה בליין של LAS ופתרתם את הבעיה.

מלאי – יש כמות מוגבלת של כ 30 קסדות LAS אצל זוהר ומיגל בכפ”ס. בנוסף יש חסרון אינהרנטי שיווקי ל“זוהר ומיגל” – הם חנות אחת שנמצאת בכפ”ס ולא רשת חנויות גדולה בפריסה ארצית. עדיין אין הפצה לקסדות האלה מחוץ לחנותם אז אם תרצו את הקסדה המנצחת של BikeRadar – תצטרכו להגיע אליהם.

אני אישית מצאתי את המבנה הטיפ-טיפה יותר מעוגל שלה בהיבט מבנה הגולגולת הפרטית שלי פחות נוח מזה של ה Rudy Project שבחנתי פה בעבר, אולם בהחלט יתכן שדווקא בשל כך היא תתאים לכם יותר (או פחות). בכל מקרה רמת הגימורים והאבזם גבוהה יותר בקסדה של LAS שהיא גם היקרה מהשתיים.

060

סיכום

מה שחשוב בעיקר ברכישת קסדה הוא ההתאמה שלה אליכם. וכמו שאנחנו ומגזין Web מתחרה קטן נוסף חושב (BikeRadar…), הקסדה הזו פשוט נמצאת גם ברמה אחת מעל רוב מה שתמצאו בשוק במחיר הזה – כי היא נותנת יותר: מנגנון התאמה אחורי משובח גם לבעלי עצמות גולגולת בולטות במיוחד, שני ריפודים איכותיים שאחד מהם עם רשת, תיק, ואבזם שאין שני לו. תוסיפו לכך את המראה המעולה, ובמיוחד בגרסת המאט השחורה שיש גם לקסדה הזו וגם לדגם אחד למטה ממנה, ותקבלו מוצר – שחבל להשאירו לאחרים בחנות בכפר סבא.

כתב: גיא חלמיש