אחרי מנוחה קצרה ובתנאי מזג אוויר שונים לחלוטין – 30 מעלות ורוחות דרום מערביות של 22 קמ״ש מזנק פלוטון העילית לשלב השני של טור התפוח.

עם רוח גבית ובהובלה ראשונית של TACC הקצב בפתיחה היה מאד מהיר והדבוקה טסה 50 קמ״ש בקילומטרים הראשונים.

2

 

כ 10 ק״מ לתוך השלב 7 רוכבי 500 וואט עלו לראש הדבוקה והחלו מכתיבים קצב רצחני עבור מרבית הרוכבים. ניתן לראות בתמונה את תחילת הפירוק שמייצרים רוכבי 500 וואט.

״יש בקבוצה הרבה רוכבים מהצפון. אנחנו מכירים את הכביש ואת הרוח וידענו מה צריך לעשות״ יספר טל גבאי לאחר השלב. אבל דיבורים לחוד ובליץ קבוצתי מתוזמן, עוצמתי והכי חשוב – ארוך (מאד!!) הם יכולות רכיבה נדירים במחוזותינו. למעשה, לא זכורה לי רכיבת אצ׳לונים כה מרשימה ואפקטיבית במרוצי אופניים בישראל.

 

3

 

את הבליץ שורדים מספר רוכבים מקבוצות אחרות – זוהר הדרי (TACC), יובל דולין (IGP), אופיר רבנה ואביב יחזקאל (CCC), דימה גרבובסקי (דינמו רייסינג) וגיא גבאי (סיילינג אקדמי).

אביב סבל מפנצ׳ר כבר בהתחלה, וקיבל גלגל מגיא שגיב בן קבוצתו שבכך הקריב את המרוץ שלו עצמו. למרבה חוסר המזל, יסבול אביב מתקר נוסף ויאלץ להפסיד את חלקו בקבוצה המובילה.

 

4

 

7 הרוכבים של 500 וואט מייצרים אצ׳לון שמקשה על רוכבים שאינם מן הקבוצה. הבליץ של החבורה בשחור  נמשך לאורך דקות ארוכות. כל הרוכבים נושרים למעט גרבובסקי וגבאי.

 

5

 

כ 15 ק״מ לסיום גרבובסקי נושר מהרכבת השחורה.

״לפני שבועיים נפלתי בירידה מבית אורן״, יספר דימה, ״מאד כואב לי בכתף ובגב התחתון. הרגשתי בסדר אבל לפתע כאב הגב התגבר ולא הרגשתי את רגל ימין. הורדתי קצב. אני מתאמן לאליפות ישראל, עכשיו כשקיבלתי אזרחות, זה חשוב לי במיוחד ואני רוצה לנצח. אהיה מוכן בזמן״.

 

6

 

נותרו 7 רוכבי 500 וואט ואחד גיא גבאי.

 

7

 

לחיצה נוספת לפני הפיד זון האחרון וגם גבאי נושר: ״אף פעם לא קרעו אותי ככה״, יאמר גיא, ״אני כבר שעה במאמץ אדיר, נגמר״.

 

8

 

באחת מתצוגות הרכיבה הקבוצתית המרשימות שהיו כאן כל חברי 500 וואט מסיימים יחד.

מעיין פרנק חוצה ראשון את קו הסיום בעין זיוון לפני טל גבאי ועומר גולדשטיין.

רועי גולדשטיין מגדיל את יתרונו לכדי דקות מיריביו. אך אין שינוי בפודיום הדרוג הכללי.

 

9

 

האם נראה מחר קרב בין האחים ואופק חסון על הדרוג הכללי?