על פניו מדובר במסלול משעמם. מה כבר יכול להיות מעניין במסלול הקפות מישורי של 4 ק״מ? בפועל, למרות היותו קצר, המסלול הוא אחד הדברים הקרובים ביותר במחוזותינו למסלול בלגי-הולנדי טיפוסי. אם נתעלם לרגע ממאפיינים ״שוליים״ כמו כמות הרוכבים, כמות הקהל העדר הרוח, המחסור בבירה והטמפרטורות הנוראיות ביום המרוץ, נקבל כבישים צרים, המון פניות ימינה ושמאלה, משהו שמאד מזכיר את מסלול ה Nations Cup אותו רכבו חלק מהרוכבים שנה שעברה ב ZLM Tour שבהולנד (הסקירה כאן – https://bikepanel.com/p/17973).

הנה הסרט – לחצו Play!

אירוע תחרות הכביש והרכיבה העממית זה לצד זה בקריטריום איגודן הופך מסורתי ומתקיים זו השנה השניה ברציפות. נעים לשמוע מדורון אמיץ, מארגן הארוע, על הקשר הטוב שלו עם אנשי המקום והכוונה להמשיך את המסורת גם בשנים הבאות.

2

משהו משמח מאוד נוסף קרה פה, ולמרות שהיה בוסרי ולמדנו ממנו הרבה – בעיקר איזה דרך ארוכה יש בעניין ומה צריך לעשות כדי לשפר, היה פה מאורע תקדימי וחדשני – לראשונה בארץ הועבר המירוץ בשידור חי אל BIKEPANEL מצילום ממונע על אופנוע שמלווה את המירוץ. חשוב לתת את הקרדיט: זה קרה אך ורק הודות ליוזמה והדחיפה קדימה של דורון אמיץ שהתעקש וארגן את זה הן במטרה לייצר חשיפה וכיסוי Online, והן במטרה לספק לצופים באיזור קו הזינוק והסיום כיסוי בזמן אמת של האירוע שהתרחש כמה קילומטרים מהם. מאחר והעלויות של זה לא קטנות זה התאפשר בזכות התמיכה של גורם כמו איגודן בתחרות הזו – וחברים – גם להם מגיע שאפו גדול על כל המפעל הזה שהם מקימים בסבלנות ובראייה לטווח ארוך. אנחנו ב BIKEPANEL כמובן ששמחנו מאוד לתרום לעוד הוצאה קטנה מהמחתרת של הספורט שלנו.

1

 

בנוסף למסלול היה גם ארוח יפה ומסודר שכלל אוהל מוצל, מוזיקה, מופעי ראווה על אופניים, אוהל מכונאות אופניים נייד ועוד. לא רע בכלל.

המרוץ

בחום כבד ובשעה היעודה, למרות הנסיונות להקדים את הזינוק על מנת לחסוך מעלה או שתיים, הוזנקו מקצי העילית והפרו. שני המרוצים התחילו בקצב גבוה עם הרבה נסיונות בריחה שלא צלחו. בעילית היו אלו רוכבי האקדמי שתקפו שוב ושוב וניסו לייצר את הבריחה.

 

3

במסטרס פרו/נשים היו אלו ויקטור קיטייב, דרור פקאץ׳ וחברים נוספים שהיו אגרסיביים מאד בהקפות הראשונות. פז בש ועומר שפירא שרדו את הקצב ופז גם ניצחה לבסוף את מקצה העילית נשים.

 

4

 

בהקפות 6-7, בשני המקצים, יצאו בריחות – גיא גבאי (סייקלינג אקדמי) ויובל דולין (המתקמבק מ IGP) פתחו יתרון בעילית.

 

5

 

ויקטור קיטייב וולאדי מאלי (שניהם מדינמו רייסינג) היו הבורחים בפרו אחרי שהתנתקו מבריחה של 4 רוכבים שנולדה הקפה קודם לכן.

 

6

דמיון

עם רוכבים מסייקלינג אקדמי ומ IGP בבריחה, אפשר היה לזהות מיד את רועי גולדשטיין (500 וואט) ואביב יחזקאל (CCC) מארגנים את קבוצותיהם ואת רוכבי הקבוצות שלא מיוצגות בבריחה למרדף מסודר. היה יפה לראות את 500 וואט על 5 רוכביה, CCC עם רוכבי הנוער והעילית (ים פוליאק, אופיר רבינא), רוכבי תל אביב (יובל בן מרדכי), עידו סירקין ורוכבים נוספים משלבים כוחות ועובדים יפה על מנת לסגור את הבריחה. הפער מהבריחה נוהל בחוכמה ולא עלה על 30 שניות. לקראת ההקפה ה 16 מתוך 18 נסגרה הבריחה אחרי עבודה קשה. רוכבי הסייקלינג אקדמי, ש ״נחו״ בדבוקה בזמן שרוכבי הקבוצות היריבות רדפו בנחישות, ניסו מספר התקפות נוספות אך ללא הועיל והיה ברור שהולכים לספרינט סיום…

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מציאות

טוב – הפסקה למעלה היא פרי דמיונו של הכותב…מה שאמור ורצוי היה שיקרה, אך בפעם המי יודע כמה לא קרה! בפועל, זוג הרוכבים בבריחה רכבו אל השקיעה והפער גדל לאיטו עד כדי 1:25 דקות. גיא גבאי ניצח בקלות את הספרינט כשהוא חוגג, ללא הפרעה של דולין, את כל המטרים האחרונים אל הקו. היו מספר נסיונות להתקפות בדבוקה שרק הועילו לזוג שרכב בקצב גבוה מלפנים אבל היה מוזר לראות הקפה אחרי הקפה את רוכבי האקדמי בראש הדבוקה ושום מרדף לא מתקיים.

שימו לב מי מוביל את הדבוקה בתמונה למטה – עידו, יואב ובן. זאת היתה התמונה במשך הקפות רבות כאשר חברם גיא גבאי מוביל מלפנים. למעשה רק עידו זילברשטיין ויואב בר ביצעו האצות משמעותיות (במהלך ההקפות האחרונות אחרי שנצחון הבריחה הובטח מעשית). כל השאר – כלום!

מאכזב גם מקצועית וגם לקהל הצופים והאוהדים. האם גם לרוכבים?

 

7

זה יכול היה להיות מרוץ מצוין אם הרוכבים היו באים להתחרות. זה פשוט לא מתקבל על הדעת שרוכבים שמכוונים לרכוב בחו״ל ורואים בעצמם ספורטאים יוותרו בקלות כזו לזוג רוכבים שלפחות אחד מהשניים לא התחרה שנה (ברוך הבא יובל דולין).

אילן אולמן הסביר שבתכנון המרוץ גיא גבאי לא נלקח בחשבון ולקח אחריות על כך שנתנו לגיא ללכת לבריחה. האם זה אומר שהרוכבים לא יכולים לשנס מותניים ולהבין שהם מאבדים את התחרות כשזה קורה?

אביב יחזקאל (שלא סיים) הסביר שניסה לרדוף באמצעות התקפות ושינויי קצב (בתמונה אחד הנסיונות הכושלים)

8

רועי גולדשטיין הסביר שניסו אך לא היה את מה שצריך ושאחרי הנפילה של עומר גולדשטיין ויציאתו מהמרוץ (ממשיך את העונה הלא מוצלחת בישראל אך לא סבל פציעה רצינית) אבד המומנטום.

9

בפועל – אורגנה תחרות אך חוץ מרוכבי האקדמי לא היו ממש מתחרים (5 הקפות של 4 ק״מ בקצב גבוה, לא נחשבים מאמץ במרוצי אופניים…). אין דרך נעימה לומר זאת – כמעט כל הרוכבים רכבו רע לתפארת. אם 10 רוכבים שיש להם אינטרס לא מצליחים לסגור בריחה של גיא גבאי + רוכב שחזר אחרי שנה להתחרות, אין תרוצים. פשוט עצוב ומאכזב.

בפרו? סיפור דומה

ויקטור וולאדי רכבו וניצחו בזוג כשמאחור גילי צביק (IGP) רוכב באזור הדמדומים הקפות ארוכות בפער קבוע מהמובילים ומהדבוקה הרודפת אחריו, לא נתפס ולא תופס את המובילים. שאר הרוכבים כנראה מסתפקים בקטגוריית הגיל ולא מנסים לנצח את המקצה. במובן הזה שינויי התקנון השנה, והוספת קטגוריות גיל במקצה המסטרס פרו, מחלק אמנם יותר פודיומים אך פוגם בעיני ברמת המרוצים.

10

למרות האמור  – אי אפשר שלא לשמוח עם ויקטור קיטייב וולאדי מלי הנהדרים שמנצחים במקצה הפרו כשהם מסיימים יחדיו בחיוך של הנאה משותפת. ויקטור יספר אחר כך שולאדי עשה את כל העבודה. כבוד.

 

11

גיא גבאי רכב נפלא אל הנצחון הראשון שלו מזה זמן. גבאי – אחד המוכשרים שיש כאן, נמצא במצב גופני ונפשי מצוין לפני העונה האירופאית שתחל שבוע הבא. ברכות.

12

עדכונים מהאקדמיה

רוכבי הסייקלינג אקדמי הישראלים יוצאים ביום רביעי הקרוב לתקופת מרוצים אינטנסיבית באירופה. הישראלים יחברו לחבריהם ממדינות מרכז אירופה ויזנקו בשבועות הקרובים לטור בסרביה (18-19 באפריל) ולאחר מכן לטור קרואטיה (21-26 באפריל). זהו המבחן הראשון של רוכבי האקדמיה הישראלים מאז ינואר. עידו זילברשטיין (מנצח טור ערד), יואב בר (מנצח יער המגינים), גיא גבאי (מנצח איגודן) ובן אינהורן (בתמונה – מסיים שלישי היום באיגודן) יוצאים בכושר ישראלי טוב ועם נצחונות שחולקו בשווה.

רן, המאמנים האישיים והצוות, הצליחו להביא את ארבעת הרוכבים לכושר מצוין ועושה רושם שגם מנטאלית החברה מוכנים. יחד עם זאת יש לזכור שלישראלים מחסור בימי מרוץ יחסית לאירופאים ושהמרוצים בישראל לא דומים למה שמצפה לרביעיה בחו״ל. יהיה מעניין לעקוב. עושה רושם שהשם ״אקדמיה לאופניים״ מתאר מצוין את הצפוי לרביעיה בשבועות הקרובים. בכדי שהמאמץ לא יעשה כולו במחתרת, נמשיך לעקוב ולדווח.

בהצלחה

בזמן הירידה לדפוס לא היו עדיין תוצאות ולכן אין לנו אותן פה… 

13