פרידה מהאגדה הספרדית, סינון בדירוג הכללי ואיינהורן אחד מרשים. יום המנוחה הראשון של הוואלטה בעיצומו וזה הזמן להתעדכן בשבוע הדרמטי שעבר בכבישי ספרד.

ואלוורדה, פעם אחרונה?

בחיים האמיתיים, גיבורים הם אנושיים, הם טועים, נופלים וקמים, מפסידים אבל גם כובשים את הפסגות הגבוהות ביותר. מסטיב ג’ובס ומארק צוקרברג אל אלחנדרו ואלוורדה – אגדה אמיתית ואהובה, שגם טעה ונפל בדרך, אך תמיד קם להצגה נוספת. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מה לא קרה בקריירה של ואלוורדה? לאורך שמונה עשרה שנים של רכיבה, הקריירה שלו נעה כמו הפרופיל האהוב עליו, מטה ומעלה בחדות, אבל תמיד ברמות הגבוהות ביותר של הפלוטון. מחולצה אדומה בוואלטה 2009, לשנתיים של השעיה על חומרים אסורים. הוא חזר כדי לשלוט במירוצי האביב בבלגיה, בהם אף ספרדי לא הצליח לפניו. בגיל 38, חלום של שנים התגשם באינסברוק והוא זכה בחולצת הקשת, סיפור סיום מושלם לקריירה האדירה שעבר. 

ואלוורדה בחר להמשיך לעבוד, ירד ועלה כך הדרך לוואלטה 2021, אקורד סיום אחרון בהחלט. המוזיקה נעצרה במפתיע בשישי האחרון, כשהספרדי מוטח לכביש בירידה ופורש מהמירוץ. לפי הצהרותיו של ואלוורדה לפני המירוץ, הוא יתלה את הנעליים בסיום העונה הנוכחית. ייתכן שנראה את ואלוורדה עוד רוכב באליפות העולם ומירוצי איטליה, אך הפרישה מהוואלטה השבוע היא אקורד סיום משמעותי יותר, שהזכיר לכולנו כמה כיף כשהוא בסביבה מצד אחד, ומצד שני את היחס האמביוולנטי (עקב תפיסתו והשעייתו) שזכה לו הספרדי הבלתי נגמר הזה. 

צילום: מוביסטאר

איתמר איינהורן 

בשקט ובלי הרבה כותרות, צמח פה בשנים האחרונות רוכב מוכשר. כבר שנתיים שאיתמר איינהורן שובר שיאים ישראלים ברחבי אירופה, ובשבת האחרונה הוא עשה צעד גדול לעבר הדבר האמיתי, התמודדות ראש בראש עם הטובים בעולם. התמקמות מצויינת, מהירות ותזמון, כל אלה הביאו את איינהורן לתוצאה הטובה ביותר של ישראלי בגרנד טור, המקום החמישי בקטע השמיני של הוואלטה. 

כמו מקצוען אמיתי, איינהורן לא חגג יותר מידי. הוא שווה יותר, והוא רוצה יותר, מקום חמישי זו לא התוצאה אליה הוא שואף, אבל הקטע הזה ייתן לו הרבה ביטחון ברגליים, ובשדה קצת פחות חזק (זה מאוד תלוי מי יפרוש עד אז, גם זה פקטור לספרינטרים צעירים), ועם יותר מזל, אפשר כבר לשאוף לניצחון כחול לבן.

שימו לב לקטע 13 ביום שישי הקרוב, מדובר בקטע עם סיכוי גבוה לספרינט המוני שממש לא תרצו לפספס. קטעים 16 ו19 בפרופיל שמאפשר סיום המוני, אבל הגיוני שאיתמר יפרוש בהרים הגבוהים שלפניהם, ולא פחות שהפלוטון ייתן את הקטעים האלה לבריחה לאחר פרישה צפוייה של הספרינטרים הבכירים.

איתמר איינהורן

מימין: גיא ניב, איתמר איינהורן בוואלטה. צילום: נעה ארנון, ISN

הדירוג הכללי מתבהר

תשעה ימים חיכנו, והפיצוץ הגיע: עליית הסיום של הקטע התשיעי, Alto de Velefique , סיפקה 13 קילומטרים מהנים של טקטיקה קבוצתית וחוכמת מירוץ, יחד עם מבחן כוח רציני לקראת השבוע השני.

בבחינת הטקטיקה, אינאוס הגדולה נכשלה בגדול. התקפה מוקדמת של אדם ייטס הכניסה את איגן ברנאל לצרות, וגרוע מכך- ייטס לא הצליח ליצור פער ונותר באפיסת כוחות להתקפות הבאות של מוביסטאר.

מוביסטאר עושה וואלטה מפתיעה באיכותה, עם לופז ומאס שרוכבים מעולה עד כה. הקבוצה בחרה ללכת  עם מאס, שתקף ולקח איתו רק את רוגליץ’.

בקו הסיום, רוגליץ הנינוח ואנריק מאס המפתיע הרוויחו דקה שלמה על חשבון איגן ברנאל, ו40 שניות על אדם ייטס. יום נפלא במוביסטאר, סולידי אצל רוגליץ ומאכזב לאינאוס.

לקראת השבוע השני של המירוץ, המאבק על האדומה מריח טוב. אינאוס הגיעה לספרד בסגל מדהים והם יעשו הכל כדי להחזיר את ברנאל או ייטס לסיפור לפני השבוע השלישי. מוביסטאר נהנת מכושר חזק של מאס ולופז, כדי לנצח במירוץ היא תצטרך לשחק חכם (לא פשוט עבורם) ולברוח לרוגליץ.

ורוגליץ? צריך רק לגלם את תפקיד עצמו. שליטה בעליות, כוח מתפרץ במטרים האחרונים ונג”ש טוב בקטע הסיום יבטיחו לו חולצה אדומה נוספת. זה לא יהיה קל, אבל הוא בעמדה האידאלית ביותר לניצחון במירוץ השנה. 

מאת: יהונתן דוויק, כנסו לערוץ שלו!