ב-23.7 החל מהשעה 18:00 בחניון חוות רונית – רוכבים לאור ירח בחוף השרון 2015 יוצא לדרך

הקיץ שוב עומד עלינו לכלותנו, הקייטנות קצרות מדי, שעות הרכיבה הסבירות מצטמצמות אבל החופש של הילדים דווקא גדל… מה עושים? מעמיסים את הילדים ואת האופניים ובאים לרכוב לאור הירח והפנסים בשבילי השרון.

זו השנה הרביעית שהמועצה האזורית חוף השרון, השנה בשיתוף עם דור אלון ועם רדיו ECO99FM, עורכת בשטחה את האירוע המדליק הזה, שכולל רכיבה במסלולים באורכים שונים, גם הפנינג כיפי עם מוסיקה טובה, אוכל, מופעי אקסטרים על אופניים, הופעת מוזיקה חיה, מסלול BALANCE אתגרי לילדים ועוד הפתעות.

על אף שביום האירוע תיפתח עמדת הרשמה במקום, כדאי להירשם מראש באתר ההרשמה, גם כדי ליהנות ממחירי הרשמה מוזלים.
** תושבי המועצה האזורית חוף השרון נהנים מהנחה ייחודית ברישום.

לרישום לאירוע לחץ כאן

 

 

רכיבות בשלושה מסלולים – יש משהו לכל אחד

האירוע מתרחש לאחר שקיעת החמה, לאור פנסי רכיבה אישיים שמחולקים לכל משתתף ולאור הירח. גם לרוכבי לילה וותיקים וגם לאלו שזו תהיה הרכיבה הלילית הראשונה שלהם, מובטחת חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת, ובעיקר – רכיבה באמצע הקיץ ללא הזיעה והחום הכבד שיכולים להפריע לרוכבים בשעות היום.

לילדים קטנים עם אופניים לא-מקצועיים ולהורים המלווים אותם יש מסלול שטוח וקצר אך מגוון באורך 5 ק״מ בלבד.

לילדים גדולים יותר (מגיל 8 ומעלה), עם אופני שטח רציניים יותר (הילוכים, גלגלי 24 אינץ׳) יש את מסלול המשפפחות באורך 14 ק״מ, שמקיף שטח גדול ומגוון יותר, עם מעבר לצד פרדסים, מטעים, גשרים מתחת ומעל מסילת הרכבת, תחנת רענון ועוד. לקראת אמצע המסלול יש נקודת חיתוך המאפשרת לקצר אותו למי שיתקשה ל-11 ק״מ בלבד.

* הרכיבה בשני המסלולים האלו היא על מסלול מסומן ובקצב אישי, אין צורך לחכות למדריך המוביל, כך שכל רוכב או משפחה יכוטלה לרכוב בקצב שלה ללא תלות ברוכבים אחרים. עם זאת יהיהו גם מדריכים מובילים למי שיחפוץ בכך.

הרוכבים המנוסים יותר יוכלו לאתר את עצמם במסלול היקפי באורך 23 ק״מ, הכולל רכיבה בשטחים קשים יותר, סינגלים, חורשות אקליפטוס, לצד אגמים טבעיים של היקוות מי גשמים, טיפוס מפרך לגבעת התצפית (לשעבר ״הר הזבל״) ועוד. הרכיבה

האירוע מיועד לרוכבי ורוכבות שטח חובבנים עד מקצועיים, למשפחות רוכבות ולילדים מכל הגילאים. הוא מתקיים ביום חמישי, ה-23/7, החל מהשעה 18:00, כשמתחם האירוע העשיר באטרקציות והפעלות רכיבה נפתח. האירוע ייסגר בשעה 22:30.

* הרכיבה במסלול זה היא בהרשמה ספציפית מראש בלבד, בקבוצות של עד 25 רוכבים עם שני מדריכים לקבוצה.

לרישום לאירוע לחץ כאן

2-2

איפה זה קורה?

מתחם האירוע יוקם בחניון של חוות רונית בלב השרון (בין געש ליקום), מרחק נסיעה קצרה מהמרכז. האירוע מתקיים ב-23.7, יום חמישי בערב, והקהל מוזמן לאירוע החל מהשעה 18:00. הרכיבות במסלולים השונים מתחילות בשעה 19:30.

*  מומלץ מאוד להירשם מראש באתר האירוע. זה חוסך לכם כסף ומקל על המארגנים להיערך מראש. הרשמה במקום ביום האירוע קיימת אך כרוכה בתשלום נוסף.

3-3

 

מה צפוי להיות בהפנינג במתחם האירוע?

הפנינג האופניים בחוות רונית כולל מופע קפיצות אקסטרים של טובי רוכבי האקסטרים בארץ של חברת Go Ride, מתחם רכיבה אתגרי מודרך של BALANCE להקניית מיומנויות רכיבה לכל הגילאים על מתקנים ניידים, עליו ייערכו גם תחרויות היתוליות נושאות פרסים, פינות ישיבה ומנוחה עם רשת צל, תאורה, מאווררים ומתזים לקירור, מתקנים מתנפחים לילדים, דוכני מזון דרוזי בריא לצד שתייה קלה וארטיקי PALETAS מחומרים טבעיים בלבד לילדים (לא רק) ובירות למבוגרים. סביב פינות הישיבה ואטרקציות הרכיבה מתחם EXPO של דוכני אופניים, ציוד רכיבה וספורט, DJ ומוזיקה איכותית ועוד. לזאטוטים שעדיין אינם רוכבים יש פינת יצירה אקולוגית ומתקנים מתנפחים. ההפנינג פתוח גם למבקרים שאינם רוכבים ויפעל בין השעות 18:00 ל-22:30, גם כשהמשתתפים הרוכבים ירכבו בשטח, כך ששווה לבוא בהרכב מלא גם אם לא כולם רוכבים במשפחה.

השנה יצטרף אלינו הרכב הג’אז החמוד ג’זלן, יחנה את גזלן הג’אז שלו במתחם וייתן הרבה אווירה ומוסיקה כיפית.

החל מהשעה 19:30 ייצאו הרוכבים לרכיבות ליליות שקטות עם אווירה ייחודית. כל משתתף יקבל בערכת ההרשמה פנס אישי, לצד חולצת אירוע מנדפת ובקבוק מים. מאות הרוכבים יאירו את שבילי השרון באחד משלושה מסלולים שמבטיחים חוויית רכיבה שונה, בין שדות, פרדסים ומטעים לאורם של אלומות הפנסים האישיים ולאורו (החלקי) של הירח, הרחק מהדופק האורבני והמולת הכביש.

לרישום לאירוע לחץ כאן

1-1

המסלול הבינוני, באורך 11 ק״מ, מיועד לרוכבי שטח חובבנים ולמשפחות עם ילדים בגיל 8 ומעלה, המצוידים באופני הרים המתאימים לרכיבת שטח (גלגל 24 אינץ׳ ומעלה, הילוכים, בולם קדמי וכו’). המסלול יוצא צפונה על דרכי עפר וכורכר בשטחים החקלאיים של המועצה, חוצה את נחל פולג, מטפס על הגשר מעל למסילת הרכבת, מבקר בחורשת קק״ל וחוזר לחוות רונית.

לילדים קטנים או לאלו שעושים את דיוושיהם הראשונים בשטח, ממתין מסלול ״ילדים רוכבים״ באורך  5 ק״מ בלבד. זהו מסלול מיוחד לילדים קטנים (מגיל 4) ולמשפחות, על אופניים המתאימים לרכיבה בשטח (צמיגים עבים), אך אינו דורש אופני הרים מקצועיים עם הילוכים ובולמי זעזועים. המסלול עובר בעיקר על דרכי כורכר פשוטות, ״טועם״ משני שבילי רכיבה ייעודיים קצרים לאופני הרים (סינגלטרק) וחוזר לחוות רונית.

כל המסלולים מובלים על ידי מדריך מוסמך של ״עז הרים״. מדריך נוסף מכונאי מאסף את טור הרוכבים. המסלולים אינם מסומנים לרכיבה עצמאית, לכן יש לרכוב בקבוצה בלבד, בין המדריך המוביל למדריך המאסף, בטור הפנסים הבולט למרחוק. עקב כך, לא ניתן יהיה לצאת לרכיבה במסלולים שלא בשעות המצוינות לעיל.

4-3

הרשמה ומידע נוסף

על אף שביום האירוע תיפתח עמדת הרשמה במקום, כדאי להירשם מראש באתר ההרשמה, גם כדי ליהנות ממחירי הרשמה מוזלים.
** תושבי המועצה האזורית חוף השרון נהנים מהנחה ייחודית ברישום.

לרישום לאירוע לחץ כאן

אירוע ״רוכבים לאור ירח בשרון״הוא חלק ממאמצי מ.א. חוף השרון  לקידום וטיפוח ספורט רכיבת האופניים במועצה. האירוע הראשון נערך בשנת 2012 כאירוע השקה לתכנית האב לשבילי אופנים והפך למסורת שנתית.

המועצה בשיתוף משרד החקלאות מקדמת מאז את פיתוח שבילי האופניים בשטחה, ובימים אלו שוקדת על פיתוח השביל הצפוני, שיחבר בין כפר נטר, בית יהושע, תל יצחק ואודים. השביל, שחלקו כבר הושלם, מאפשר רכיבה רציפה ובטוחה בין הישובים לטובת ילדים ומבוגרים המעוניינים להגיע למוקדי הפעילות.

צילום: שי גיטרמן, אדרנלין