* כתבת חסות

ביקרנו ב Rudy Project ישראל כדי ללמוד על סוגי הפתרונות שלהם למשקפי ראייה בספורט – ויש שניים כאלה: הקליפון הפנימי ועדשות מיוחדות קמורות המיוצרות ומותאמות ישירות במסגרת המשקפיים. אבל לפני כן – סיפור אישי:

 

הייתי משקפופר ושנאתי את זה! המספרים הגדלים גרמו לי לזנוח את גלישת הגלים בתור נער כי כבר לא יכולתי לגלוש בלי משקפיים. עברתי לגלישת רוח, שם יכולתי לקשור את המשקפיים לכל מני גומיות ושרוכים אל הצוואר. זה היה גרוע, התמלא בטיפות, אבל לפחות אפשר לי לגלוש, תוך שאני מאבד מדי פעם את המשקפיים בגלים. עדשות מעולם לא הצלחתי לשים ליותר מכמה דקות בלי שהעיניים האדימו והציקו מאוד. אחרי הצבא עשיתי לא מעט טריאתלונים ושחיתי הרבה בבריכה. להיות שחיין משקפופר זה לא נעים: אתה לא רואה כלום! לספידו היו משקפיים עם מספרים גסים ששיפרו את המצב מעט, אבל גם זה היה רחוק ממושלם ובקפיצות של מספר בערך.
כרוכב כל כך התקנאתי במשקפי הרכיבה היפים והמקצועניים למראה – של אחרים… אני זוכר שמצאתי אז מסגרת אחת ויחידה של Bolle (מותג שהוא חזק בקרב הספורטאים בארץ באמצע שנות ה 90) שאפשרה לאופטומטריסט שלי לאלץ בכוח איזה עדשה לתוכה. בגלל שהפתרון היה גבולי ומאולץ העדשה היתה קופצת החוצה מדי פעם…

 

וידוי אישי מזעזע: גיאחה באמצע שנות ה 90 רוכב עם משקפי ראייה רגילים (ולמעט החליפה המדהימה – עוד כמה אתגרי אופנה שלא נכנס אליהם כרגע

)

 

נשברתי ועשיתי ניתוח לייזר. עוד פתרון רחוק ממושלם: בעיות של קונטרסטים חזקים, טשטוש גבולות בין אור וצל, כפילויות של שלטים מוארים, ראיית לילה מפוקפקת, מספר שלא מתוקן לחלוטין… לקח הרבה זמן עד שהתרגלתי למצב החדש והוא השתפר אבל לא לחלוטין. מאז העצה שלי לכל מי שמתלבט, למרות הסבל המתואר מעלה היא – אם אתה לא חייב – אל תעשה: למדו מרופאי העיניים עצמם שמעטים מאוד מקרבם עברו את הניתוח. אם היו לי אז את הפתרונות שיש היום לספורטאים – של משקפי שמש נוחים יתכן שלא הייתי עושה את הניתוח הזה.

 

Rudy Project נמצאת בשפיץ של היכולת לתת מענה לרוכבים משקפופרים. יש לה שני פתרונות שאפשר גם לקטלג אותם כפתרון פשוט וכפתרון מתוחכם יותר בהתאמה:

 

הקליפון – מסגרת פנימית עם עדשות ראייה

זוהי מסגרת דקיקה ופנימית שמחברים למשקפיים מצדם הפנימי באיזור האפון. הוא יושב הדוק למסגרת ומהווה פתרון פשוט וזול יחסית לרוב הרוכבים. הפתרון הזה מתאים לחלק גדול מדגמי Rudy Project

 

יתרונות:

1. בד”כ זול יותר מהעדשות הקמורות – כי אלה פשוט עדשות אופטיות רגילות במסגרת פנימית מתחת למשקפי הספורט שלכם. תוספת העלות לקליפון היא כ 300 שקלים ועל זה יש להוסיף את עלות העדשות (וזו כבר עלות משתנה – כל אחד בהתאם למרשם שלו). ניתן לרכוש הכל בעסקת חבילה מוזלת מעט ברודי פרוג’קט – כולל עדשות המרשם, או לתת לאופטומטריסט הקבוע שלכם לייצר לכם את העדשות לקליפון. מעבר לקנייה הראשונית הזולה יותר מהעדשות הקמורות כמובן ששינויים בראייה והחלפת עדשות אף הן כואבות פחות.

2. עם הקליפון אפשר להגיע למספרים מאוד גבוהים – יותר מאשר עם העדשות הישירות במסגרת. כבר היו כאלה עם מספר של סביב ה 8-9 עם צילינדרים. זה מאפשר מתן מענה גם לפתרונות ראייה מורכבים ולבעיות ראייה חמורות.

3. מתאים יותר לאלה מאיתנו שנוהגים לשרוט את העדשות בתכיפות – הקליפון הוא פנימי ועדשת המשקפיים הרגילה מגנה עליו. אותה עדשה רגילה זולה יותר להחלפה והיא אינה אישית – כלומר ניתן להחליפה במהירות ובקלות יחסית.

4. מאפשר שימוש בכל גווני העדשות ורמות הכהות – שכן שוב, הקליפון פנימי, והמשקפיים החיצוניים אלה בדיוק המשקפיים של  Rudy Project מהמדף – כלומר ניתן לבחור מכל מגוון האפשרויות שהמשקפיים התומכים בקליפונים מאפשרים.

5. אם יש לכם עדשות מגע – אפשר להסיר את הקליפון ולהמשיך להשתמש ב  Rudy Project האהובים שלכם. לא חייבים לרכוש זוג נוסף שישמש במיוחד למטרה הזו.

 

הקליפון וחלק מהדגמים התומכים בו:

Presc4
Presc5

 

חסרונות

1. לחלק מהאנשים זה יושב מעט קרוב מדי לפנים ונוגע בריסים. זה מאוד אישי ותלוי במבנה הפנים כמובן. בד”כ זה בר טיפול באמצעות שינוי זוויות האפון והרחקת המשקפיים מהפנים.

2. יש יותר אדים – הדבר נובע מכך שיש שתי שכבות של משקפים במשקפיים שלכם, מה שמקשה על הנידוף. שוב גם זה עניין אישי ומאד תלוי במשתנים רבים כגון מזג אוויר, מנח המשקפיים על הפנים, מבנה הפנים והנטייה האישית לייצר אדים על המשקפיים. גם פה ניתן לשפר את המצב ע”י כיוון המשקפיים שיהיו רחוקים מעט מהפנים.

3. משקל – הפתרון הזה מוסיף כמה גרמים בודים על עדשות אופטיות מיוחדות. הבדל קטן במיוחד אולם יש מי שירגיש גם את זה.

 

העדשות הקמורות המיוחדות

אלה עדשות המיוצרות במיוחד כך שניתן יהיה להכניס אותן למסגרת המקורית של  Rudy Project ללא צורך בהתקן נוסף. העדשות האלה הן עדשות מיוחדות וקמורות יותר מעדשות ראיה רגילות, מה שגורם לכך שהטכנולוגיה הנדרשת לייצורן מתוחכמת ויקרה יותר. כאן המקום להכניס מעט גאווה ישראלית לסיפור: מי שפיתח את הפתרון עבור  Rudy Project, לא רק בישראל, הם אנשי המפעל של קיבוץ שמיר (באצבע הגליל) – שמיר אופטיקה, והפתרון של המפעל המתוחכם והמוביל הזה, אומץ גם על ידי  Rudy Project איטליה, בתיווך  Rudy Project ישראל.

 

העדשות הקמורות המיוחדות של Rudy Project ושמיר אופטיקה – גם למספרים גדולים במיוחד:

Presc2
Presc3

 

יתרונות

1. התאמה אישית – העדשות מיוצרות לפי המרשם של הלקוח, עם נתונים נוספים שנמדדים עם מסגרת המשקפיים הספציפית אותם רכש ובהם מיקום המשקפיים ביחס לאישון. כל זוג עדשות כזה מתאים במיוחד לשילוב של רוכב-ראייתו ומשקפי ה Rudy Project שלו. המשמעות והיתרון שנובע מכך הם שהאיכות האופטית של הפתרון הזה הרבה יותר טובה מעדשה רגילה שבקליפון והדבר מסייע להפחתת העיוותים וראיה חדה ונקייה. הבהירות והצלילות משופרים עקב מעבר דרך זוג עדשות אחד בלבד במקום שניים. אגב, בתחום ההתאמה האישית חשוב לומר שניתן לייצרם גם בתצורת חד-מוקדי וגם בתצורת מולטי-פוקל!

2. משקל – בד”כ משקף כזה יהיה קל יותר מהפתרון החלופי, למרות שהעדשות האלה עבות יותר  מעדשות רגילות.

3. נוחות תפעול – עם עדשה וזוג משקפיים כמעט רגילים ברמת התפעול שלהם לא צריך לפרק בכל ניקוי את הקליפון מהמסגרת ולנקות גם את המשקפיים החיצוניים וגם את הקליפון. זוג אחד עושה את הכל והנקיון מהיר וקל יותר.

4. אלגנטי יותר – אין מה לעשות, זה נראה יותר טוב ממסגרת בתוך מסגרת. אף אחד לא יודע שיש לכם צורך במשקפיים מיוחדים. סוף סוף ניתן להשתמש במשקפי ספורט של  Rudy Project כמו כל אחד אחר. מי שאין לו משקפי ראייה אולי לא יבין את הכמיהה לזוג משקפי שמש ספורטיביים נוחים וללא תוספות מיוחדות אבל זה צורך אמיתי.

5. תוצרת ישראל – כאמור טכנולוגיה ישראלית ברמת איכות גבוהה במיוחד. לעדשות האלה יש חתימת לייזר שמבטיחות זיהוי של מקוריות העדשה לפתרון של  Rudy Project ושמיר.


 

חסרונות

1. מגבלת מרשם ומספרים – לא לכל מרשם אפשר לייצר את העדשות האלה. זה תלוי בהרבה פרמטרים מקצועיים מתחום האופטיקה שנדלג על ירידה לעומקם, אולם נאמר רק שכלל האצבע הוא שככל שהמספר עולה הסיכוי לכך שלא תהייה התאמה לפתרון המיוחד הזה – גדל.

2. עלויות – אין מה לעשות מדובר בטכנולוגיה ברמה הרבה יותר גבוהה, מתוחכמת ויקרה מעדשות רגילות שניתן לייצר בהרבה מקומות. המחירים עצמם מאוד משתנים בהתאם לפתרון האופטי שכל רוכב צריך, אבל בגדול העלות מתחילה במעל 1100 שקלים, ויכולה לעלות מעבר לכך.

3. לא כל הגוונים וציפויי המראה המיוחדים ניתנים לייצור- לדוגמא: כתום ואדום מראה הם צבעים שלא ניתן לקבל עם העדשות האלה, אולם הגוונים הנפוצים ביותר: אפור, חום או ירוק נתמכים (אפור לבדו, אגב הוא בחירתם של מעל 80% מהלקוחות…)

 

עוד כמה תכונות מיוחדות לפתרון האופטי של  Rudy Project ושמיר:

1. אפשר לבחור את הציפויים השונים המקובלים בשאר משקפי הספורט: כחול, כסוף ומוזהב. אגב – הציפויים האלה הם אסטתיים בלבד ואין להם חשיבות אופטית (הם בד”כ מעט מקהים את העדשה).

2. ניתן לעשות עדשות מקטבות – שמפחיתות סינוורים ובוהק (למשל משמשות רכב, מים, כביש, עלוות עלים ומהשמיים) ומחזקות את הצבעים כתוצאה מכך.

3. ניתן לעשות עדשות מתכהות במספר סוגים.

 

לסיכום

העדשות המיוחדות של Rudy Project וקיבוץ שמיר נותנות פתרון מעולה, איכותי במיוחד ברמה האופטית והתפקודית, והמשולב בצורה אופטימלית עם המסגרות המעולות של Rudy Project. המשמעות היא שאפשר להיות בעלי משקפי ראייה ועדיין להנות ממשקפי ספורט יפים, בעלי עיצוב נקי, ללא תוספות וקשיים מיוחדים ובהתאמה אופטימלית לרכיבה.

 

כתב: גיא חלמיש

* כתבת חסות היא כתבה שאנחנו כותבים עבור הספונסר שלנו: Rudy Project ישראל שמסייע מאוד ל BIKEPANEL לעניין אתכם על אופניים!

** יש לכם חברים שרוכבים עם משקפיים מצ’וקמקים? או אם משקפי ראייה רגילים ועדשות כהות עליהם? עשו להם טובה – שתפו את הכתבה הזו בפייסבוק באמצעות הכפתור הכחול הקטן פה למטה עם האות F – תפתח לכם תיבת טקסט קטנה ושם תוכלו סוף סוף להגיד להם את זה!