הרישום ל Gran Fondo ים המלח 2016 החל! האירוע יוזנק בשבת 5/3/16, ואתם מוזמנים לארגן את חבריכם ולהרשם!

לקראת האירוע החגיגי הזה, יצאנו להרגיש את המסלול ולהתחבר אליו. מסע הכביש הענק הזה שמפיק הראל נחמני, הפך כבר למסורת: מאות רוכבי כביש במדבר יוצאים לרכיבה אתגרית, קשה וארוכה, עם מעטפת ארגונית מושלמת וסגירת כבישים. גם השנה הוא יערך כחלק מתחרות רב יומית בינלאומית בטור ערד. חזרנו כל כך מרוצים מרכיבת ההכנה הזו, שהיא גרמה לנו לנסות ולאפיין בכמה היבטים – מה הופך רכיבת כביש למושלמת?

לרישום 

מאת: גיאחה עבור גראן פונדו ים המלח 2016
צילום: גיאחה, אור דיין

image001

1. רכיבה שאתה ממש צריך!

רכיבת ההכנה על מסלול הגראן פונדו תפסה אותי לא ממש מוכן. סדר היום השבועי שלי השנה לא מאפשר לי לרכוב רכיבות ארוכות כמעט, לא טיפסתי בצורה משמעותית לאחרונה, והתגעגעתי מאוד לרכיבה אפית, ארוכה, של יום שלם.

יותר מזה: סמרתון בעוד שלושה שבועות, ולא ביליתי על אופניים ברכיבה ארוכה וקשה כבר יותר מדי זמן. אהיה בסמרתון עם התזונאי של בייקפאנל – חן שרייבר, רוכב עלית מ IGP וצעיר ממני ביותר מעשור ואני מוטרד… מסלול ה 155 ק”מ של גראן פונדו ים המלח היווה הזדמנות מעולה לבדוק מה המצב, וגם להכניס סוף סוף רכיבה איכותית אמיתית שתייצר בסיס, ולו פסיכולוגי להמשך.

image003יש רכיבות כאלה שאתם ממש צריכים. אתם יודעים שלא יהיה קל, אתם יודעים שזה מעבר לסרגל המאמצים ההגיוני שלכם, אבל אתם זקוקים לזה נפשית. הייתי חייב לצאת סוף סוף ליום שלם על האוכף! image005

2. קבוצת רוכבים מדויקת

כמה אנשים צריך לרכיבה מוצלחת? יש שיווי משקל די עדין בין כמות קטנה מדי לכמות גדולה מדי, ולאורך השנים הגעתי למסקנה שמחוץ לאירועי רכיבה, רכיבות פרטיות של ארבעה עד 7 אנשים זה גודל הדבוקה המושלם מבחינתי. מעל לזה הלוגיסטיקה נהיית מורכבת, קשה מאוד לשמור על הומוגניות, אין מקום במסעדה, והסיכוי שגיע איזה פוץ עם אישיות בלתי נסבלת עולה.

image007הפעם היה מושלם: קבוצת הרוכבים שהתאספה היתה הומוגנית יחסית, לפחות כל עוד הצעירים שומרים כוחות לאליפות ישראל בסייקלו למחר. הראל נחמני חשף כמה מחסני 300 וואט ל 12 דקות  שפיתח לאחרונה  – ועלה להוביל עם כמה סטים לקילומטרים ארוכים ברגליים, במיוחד כשהיתה רוח פנים (כנראה שהקיט הזוהר של BIKEPANEL נתן לו כוחות, ולנו פתרון מצוין למחבוא), והיה את יואב, ששומר על מראה של עשור רביעי עמוק אל תוך העשור החמישי ומבטיח שתשמר שפיות קצבית במערכת.image009

3. מסלול גראן פונדו ים המלח – נופי, משובח, ושובר שגרה!

מסלול הגראן פונדו הוא קרוב למושלם: מגוון, יבש מגשם, כולל עלייה מיתולוגית, והוא אפילו קצת מפנק פסיכולוגית ופיזיולוגית.

חששתי מהרכיבה הזו. לא במובן של “האם אסיים” אבל בהחלט לא היה לי שום מושג באיזה קצב אוכל לעשות את זה ובאיזה מצב צבירה אסיים. בכל זאת: 155 ק”מ על 1752 מטרים אנכיים מצטברים, זה מסלול רציני, משמעותי, שאי אפשר לזלזל בו. אבל המסלול הזה הוא העוצמה והיתרון הגדול של גראן פונדו ים המלח- כי האופן שבו מתחלק מסלול גראן פונדו ים המלח הוא פשוט אופטימלי לרוכבים שרוצים להרחיב את המעטפת שלהם בצורה משמעותית, אבל בלי לקחת סיכון גדול מדי: הוא מתחיל במקטע ארוך מישורי יחסית לאורך הבקעה. הפלטונים המהירים שיש באירוע מסתירים את הרוכבים ומאפשרים להם לדלג על עשרות הקילומטרים האלה כמעט בלי להרגיש.image011היופי המדהים של כל המקטע הנכנס מערבה אל המדבר, כולל מעלה עקרבים מייצר אופוריה ומחליק את הקושי. מעלה עקרבים כל כך יפה, אבל אני אוהב במיוחד דווקא את הקטע שמגיע אחריו: הרכיבה בוואדי המתפתל שמיד אחרי האנדרטה, והטיסה המהירה אל הנופים המדהימים שמדרום לדימונה. פשוט מקום מושלם.image013אי אפשר לברוח מ”המקטע הפסיכולוגי” – הוא מגיע בפניה ימינה וצפונה על רמת המדבר – זה קטע קשה, סחוף רוחות של כ 20 ק”מ צפונה ואחרי כן מזרחה לאורך הגדר של “מפעל הטקסטיל”. ההתמודדות המוצלחת עם מקטע פסיכולוגי גם היא חלק מרכיבה מושלמת.

המקטע בין הכביש היורד מדימונה לכביש היורד מערד רובו בירידה מהירה, ויש כמה עליות קטנות בסופו. הוא יפה, והוא הסוף. כשמגיעים לצומת חתרורים מסיימים עם כל העליות במסלול- אחרי 125 ק”מ נותר לכם רק לגלוש מטה לים המלח. כתוצאה מכך הוא מאוד טוב לרוכבי סופ”ש שרגילים לרכוב כ 100 ק”מ, ומעוניינים מדי פעם לטעום קצת יותר – אמנם יש פה 155 ק”מ, אבל הכניסה לירידה הארוכה (שמפדלים בה!) ב 125 עוזרת.

לרישום 

image0154. תחושה פיזית טובה (כושר בסיס, תזונה ושתיה)

אין דבר שיכול להרוס רכיבה יותר מהתפרקות פיזית. לשם כך צריך בכל זאת בסיס טוב – כדי להשלים אירוע גראן פונדו ארוך וקשה כזה, חייבים להתאמן! חייבים להגיע מוכנים לרכיבות של 120-150 ק”מ, ולעשות את זה בצורה הדרגתית כחודשיים לפני האירוע לפחות.image017

מעבר לכך, צריך לאכול, לשתות, ולהשתמש בתוספים הנדרשים – וגם אני הצטיידתי הייטב. מנסיוני היכולת לרכוב מעבר למעטפת הרגילה קיימת אצל כל רוכב שיש לו קילומטרז והיסטוריה של רכיבה. הבעיה העיקרית של רוכבים שרגילים לרכוב מרחק מסוים ואז רוכבים מרחק גדול בהרבה ממנו, היא בד”כ בתזונה ובשקיעה שמתרחשת בשלב מסוים אם לא שותים, אוכלים, ומתספים את מה שצריך. אז ביצעתי את כל אלה באדיקות. השתמשנו במשקאות ספורט כדי להחזיר מלחים לגוף, והיות ורכבנו ללא רכב ליווי, ואין קולה בדרך הוספתי גם חריגה מהשגרה שלי: כמוסת קפאין אותה בלעתי לאחר מעלה עקרבים בקילומטר 90 בערך – זו סייעה להשאיר אותי עירני בדיוק בשליש האחרון של הרכיבה שהוא המרחק הנוסף, השונה מהבסיס הקבוע שלי.image019תחושה טובה אינה אומרת שזו צריכה להיות רכיבה קלה. ההפך – הרכיבה היתה קשה אבל טובה. התחושה שאתה מתאמן, מקשה, עובד חזק בדיוק ברמה של בנייה, ולא ברמת סבל היא נפלאה. בסוף הרכיבה הרגשתי את כל הגוף. השרירים כואבים, המאמץ ניכר, אבל התזונה והשתייה שהקפדנו עליהן השאירו אותנו טריים יחסית. אחת האינדיקציות הטובות ביותר לכך מגיעה בדיעבד – עד כמה אתם עייפים ונלחמים בהרדמות במהלך השעתיים של אחרי, בנהיגה הביתה…image021

5. ציוד מתאים ומעניין

רכיבה יכולה להיות נפלאה כשהיא זורמת ומחורבנת כשדברים מתקלקלים. העדר תקלות, פאנצ’רים מציקים, והפרעות לתנועה הם תנאי סף לרכיבה מוצלחת. כשמגיעים חמישה אנשים עם ציוד תקין הסיכוי לזרימה איכותית עולה.image023

עבורי רכיבה היא תמיד מעניינת יותר כשאני על אופני מבחן. בשבילנו ב BIKEPANEL רכיבה שהיא למידה של ציוד חדש, שיש בה גילוי, היא רכיבה טובה יותר מרכיבה שאין לה את הפן הזה. המסלול הארוך, המגוון והקשה של גראן פונדו ים המלח הוא מעבדה שלמה שמסייעת למיצוי המהות האמיתית של רכיבת מבחן. יש דברים שמגלים רק אחרי הרבה מאוד שעות אוכף ארוכות.

שני זוגות אופניים מעניינים היו לנו הפעם ברכיבה – אור דיין על ה Giant Defy – אופניים שהם מאופני האנדיוראנס-כביש המעניינים והיפים ביותר שיש לטעמי – עם אופי עיצובי מובהק ושונה שלא משאיר את הצופה אדיש, פינוק בשיכוך אחורי, אולם קשיחות צדית וקדמית משמעותית.

image025

אני ביליתי על ה Ultralight של BH – המותג הספרדי שהוחל בשיווקו בישראל לאחרונה. הם מצוידים באולטגרה אלקטרונית והם נראים פצצה: BB386 אימתני ברוחבו, צינור תחתון בחתך מלבני שרירני, תומכות אוכף דקיקות ואולטגרה אלקטרונית מהירה כאלקטרון. טוב, האמת שפה התגלתה נקודה לשיפור – מבחן כמו מבחן – ברכיבה כזו מרגישים הייטב קסטה בהטית מישורים – 11-25 בהחלט לא קסטה מפנקת לעליות, ואת הקשיחות הכללית של האופניים על המרחק הארוך.

052-001

6. סיום חברתי ומזין

רכיבה מושלמת מסתיימת בחברותה ולא בבריחה של כל אחד מהר לביתו, כאילו גנב את זמן האופניים מהעולם. יושבים עם החברה, מדברים, צוחקים, מעבירים חוויות.

הבירה, הקולה, והקפה של אחרי קיבלו הפעם השלמה עם שורת סנדביצ’ים שטרפנו בארומה ים המלח שנותנת חסות לאירוע ופינקה אותנו עם ארוחה מתנה לכבוד רכיבת ההכנה: שורת סנדביצ’ים מחזירי פחממות אבל גם חלבונים (טונה, חזה עוף, סלומון) נטרפה בלי להרגיש. קולה החזירה קפאין וסוכרים, והקפה הוריד הכל למטה עם עוררות מתאימה לנסיעה הארוכה חזרה.

image029

הרכיבה הזו היתה שלמה ומלאה על כל השעות והשלבים שלה, גם אלה של אחרי. בלי לחצים, בלי זירוזים, ועם כל הפניות הנדרשת כדי להנות עד הסוף!

ב 5 במרץ – גראן פונדו ים המלח – אתם מוזמנים לרכוב איתנו את הרכיבה המושלמת הזו!

הצטרפו אלינו אל גראן פונדו ערד-ים המלח, שבת 5/3/16 –  155 ק”מ.

לרישום לגראן פונדו ים המלחלחצו פה!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים