Marin_980
את הרקע האווירתי על חברת ומותג האופניים Marin נעביר בתקציר: מארין היא חברת אופניים הממוקמת במולדת אופני ההרים שנמצאת מצפון לסן-פרנסיסקו: המקום אליו מוביל גשר הזהב… אם אתם בסיסקו אל תפספסו את חנות המותג של Marin, שם תגלו שהחברה הזו מייצרת כמות אדירה של דגמי אופניים לכל שימוש וזאנר: לא רק אופני הרים כפולי שיכוך אלא גם 29’רים, אופני עיר, קומיונטינג, פיקסי, אופני כביש, ועוד.  הפעם אתמקד בתיאור ה- Rift Zone XC8 בעקבות רכיבת התנסות קצרה במהלך ביקור במטה החברה: מדובר ברכיבה אחת של כשעתיים וחצי בלבד כך שיש לקחת את הדברים בעירבון מוגבל.
הדוגמן של הכתבה הזו ומי שהוביל אותי בשבילים היפים של מארין הוא מארק שעובד בחברה כבר 10 שנים וכמו רבים בתעשייה הזו, צמח אליה בצורה טבעית אחרי שהתחרה כחובב, ניהל חנויות והצטרףלחברת האופניים המקומית ליד ביתו… הוא בעל רקע ברכיבת כביש, רוכב שטח טכני מדהים ומהיר, ועושה הכנות לחצי האיירונמן הראשון שלו הקיץ. אני ניסיתי לא לבייש ברדיפה אחורית. המסלולים טיפוסיים מאוד למקום: מתחילים בעלייה קשה מאוד וארוכה בסוויצ’בקים צפופים עד לשיא הגובה, ואז משחקים קצת בסינגלים העליונים. הם בד”כ זורמים מאוד ומבוססים על אדמה מהודקת, אולם יש קטעים קשים יותר שבהם נטחן השביל תחת הברקסים של הרוכבים הרבים מה שיצר גילוי של שדות אבנים ושורשים במקרה הטוב, ותעלות עמוקות לוכדות גלגלים במקרה הרע. במקומות מסוימים הם צרים במיוחד ותהום פעורה לצדם, כך שכדאי להתמיד בקו הרכיבה הנכון.
האופניים עליהם רכבתי הם אופני ה-100 מ”מ כפולי השיכוך של החברה המיועדים לרוכב סופ”ש הטיפוסי שאינו צריך יותר שיכוך מזה, ולרוכבים תחרותיים במרתונים ארוכים או תחרויות 24 שעות שצריכים תנוחה סלחנית משהו ביחס לאופני XC טהורים. הדגם הבא למעלה: Mount Vision עליו רכב מארק צמח השנה ל- 140מ”מ (מ- 120 מ”מ ב- 2010) ושני הדגמים מכסים כמעט כל מה שצריך ברכיבת שטח. 

מארק מכין את ה Mount Vision עליהם הוא רכב
שלדה ואבזור
בשל המתלה הייחודי המאפיין אותם (הקרוי Quad Link 2.0), לאופני Marin יש תמיד מראה מיוחד וקל לזיהוי מיידי שמאופיין ע”י המשולש האחורי הגבוה והצר שממשיך מעבר לצינור הכסא למפגש שפיצי עם הבולם. שלדת ה- Mount Vision תוכננה עם דגש על הגנה מבוץ לטובת רכיבות רטובות וחיים ארוכים: בהתאם המיסבים סגורים (דבר שמארק הדגיש כמה פעמים כבעל חשיבות עצומה לאמינות), מוט הכיסא ארוך ומתפקד כמגן בוץ שקולט את כל רפש הגלגל,  ומסתיר את הבולם החבוי בכלוב הנוצר בינו ובין הצינור התחתון, לחוליות המתלה. זווית הראש מיישרת קו עם התעשיה והיא 69 מעלות רגועות. צינור הראש ישר ושטוח בחלקו העליון. הצביעה מקסימה, עדינה, בצבעי כחול לבן יפים ועדינים (אגב מעצבי החברה מספרים שהפידבקים מהשוק דוחפים דווקא לכיוונים צבעוניים ורעשניים יותר).
הגנה מבוץ זה אולי חשוב – בבריטניה ובחוף המזרחי, אבל לי היה חשוב יותר לגלות שינוי קריטי שנכנס לראשונה ב- 2011: עד 2010 החוליה העליונה של המתלה היתה רחבה מאוד ובמיקום בעייתי ומי שעבד הרבה עם שפת גוף או פידל צמוד לשלדה (כמוני) אכל פיצוצים מהחוליה היישר אל הברכיים ופשוט לא יכל היה לרכב על Marin. אני שמח לבשר שהדבר הזה מאחורינו. התכנון הנוכחי של החוליה העליונה בצורת משולש שקודקודו למעלה, הצר אותה משמעותית והוריד אותה נמוך יותר במידה כזו שהבעיה כבר אינה קיימת לחלוטין! השינוי גם תרם לקשיחות צדית משופרת במשולש האחורי. משקל השלדה כ- 5 פאונד (2.26 קילו) שמאפשר לבנות אופניים קלים יחסית. יש חסרון מסוים במקום היחיד על השלדה לבקבוק שהוא מוגבל משהו, ולא מאפשר הכנסת בקבוק גדול.
פריטי האבזור העיקריים הנם מזלג Fox 32 F100RL, בולם RP23, חלקים של SRAM X9 עם שתי פלטות קדמיות. מעצורי Avid Elixer R, וגלגלים SUNRingle Black Flag Pro חמושים בצמיגי 2.2 Continental Race King.

 

חוליה עליונה בעיצוב משולש חדש. קשיחות ומרווח ברכיים משופרים

ברכיבה

האופניים האלה מיועדים לכיף בסינגלים! אל תשפטו אותם לפי האינצ’ים שכן אלה אחלה אופני שבילים שמזמינים אתכם אל הסינגלים, הקפיצות הקטנות והאלמנטים. מיד כשעליתי הרגשתי שהחלק הקדמי גבוה יחסית לאופניים שאמורים להיות מהירים גם בעליות. גם ללא ספייסרים ההרגשה לא היתה טיפוסית לאופני מרתון XC – וזאת משום שהם אכן אינם אופניים תחרותיים “קשים” באופיים. זה מקל מאוד על הקפצות גלגל קטנות מול מדרגות סלע או בהכנה לקפיצות, אולם עבור תנוחה תחרותית יותר הייתי מחליף את כיוון הסטם כך שהכידון יהיה נמוך יותר. גם השיכוך ממשיך את הקו הזה: הוא מרגיש רך ונעים – כמצופה ממערכת ארבע צירים שהנה אקטיבית תמיד. רגישות גבוהה בתחילת המהלך והמשך נכון והדרגתי אחריה שאינו נותן תחושה של קריסה מהירה ותחתית מהלך שמגיעה במהירות. השילוב של אקטיביות רבה, ביחד עם האטה של המהלך לקראת סופו נותן תחושה של חוסר תחתית ושל מתלה בעל הרבה יותר מה- 100 מ”מ שיש פה. האבזור מאוזן ומצויין ובחירת החלקים בדגם הזה היא לטעמי לחלוטין. לא הרגשתי חוסר בפלטה קדמית נוספת – הטווח היה מצוין, המעצורים עצרו הייטב וידיותיהן נוחות, וההילוכים עבדו אף הם מעולה: במהירות ובקליק חזק וברור. העברה לפלטה הגדולה הייתה קשה מדי אולם יתכן שזה מסתדר אחרי שהציוד נשחק מעט..
הבעיה הטיפוסית של ארבע צירים ואותה אקטיביות היא בובינג. בעוד שבספשלייזד פתרו את זה עם טכנולוגית בולמים ונעילה, ובאלסוורת’ טוענים לפטנט על מיקום מדויק של הצירים, הרי שתכנון המתלה של מארין עושה שימוש בכוחות הנוצרים ממתיחת השרשרת למניעת בובינג. זה הרגיש לי כמשהו שעובד מעולה תחת כוח רב בהילוכים גבוהים וטיפה פחות מעולה כשרוכבים בסבובי רגליים מהירים מאד ובמשטחי כביש, יחד עם זאת אני מוכרח להודות שנדרש מבחן ארוך לעמוד על העניין, ושברכיבה בסינגל לא הרגשתי שום בובינג – רק אקטיביות מבורכת ששמרה את הגלגל צמוד לשביל בכל מצב.
כיף וזרימה בסינגלים  
מה הייתי רוצה לבדוק ברכיבת מבחן אמיתית? עוד הרבה דברים… בעיקר התנהגות האופניים, ובפרט המתלה, בשבילים המוכרים שלנו ובתנאים הרבה יותר סלעיים ודרדרתיים ממה שהאיזור הביתי שלהם מציע. כניסה יותר עמוקה למצבי הפרו-פדל השונים, בדיקה של שאלות פתוחות שקשורות לאיזון החלק הקדמי לאחורי (נדמה לי שהפוקס הקדמי היה מעט קשה מדי ולא מאוזן עם הרכות של החלק האחורי – למרות שהסאג היה “לפי הספר” בשניהם), איך ההרגשה עם סטם הפוך ותנוחה יותר XC-קרבית? האם הם ירגישו יעילים ומהירים מספיק במרתון של 5 שעות? מה קורה כשמביאים את האופניים למגבלות במהירויות מאוד גבוהות בפניות S הדוקות ומוכרות לי (ולא כמו אלה שאני לא מכיר בסינגל שאני רוכב בו לראשונה)? ועוד.
מארק על ה- Mount Vision הקלאסיים: השנה עם 140 מ”מ…
סיכום 
למרות שזו היתה רכיבה קצרה, הרי שבזכות האופי הברור יחסית שלהם, אפשר לאפיין ולאמר שהאופניים והחברה הזו ספגו את המאפיינים התרבותיים של המקום ממנו הם באו. אולי אלה הקירות של אולפן ההקלטות של הגרייטפול דד שהיה במקום, ואדי המריחואנה שנספגו בהם, אבל משהו באווירת האיזי גואינג דבק באופי של המוצרים האלה: במארין לא “חיים על הקצה” אלא מתחת אליו – בקומפורט זון ובאיזון בין משתני חיים רבים. גם דגם ה- XC מרתון (לכאורה) של החברה הזו לא נראה כמו משהו שיתלבש על רוכבי UCI אירופאיים רזים ומגולחים שכן התחושה שלי שאפשר לאפיין אותם כאופני Do it all. הם יישבו בול על הצרכים של רוב רוכבי סופ”ש ישראליים שרוצים להנות מכל העולמות שיש לרכיבת שבילים הגונה להציע: קצת לתת בראש בעליות, קצת להנות בסינגלים זורמים, להתמודד טוב יותר עם אלמנטים טכניים בשבילים, ופשוט לרכב…
ממהירות ועד לרכיבה טכנית: שני הדגמים האלה מכסים כמעט כל מה שצריך ברכיבת שטח

 

יבואן: פדלים. http://www.pedalim.com, 02-6729904
אתר החברה: http://www.marinbikes.com/2011/

—————————————————————————————————-
חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL! 

—————————————————————————————————-

מאת גיא חלמיש

לינק לפייסבוק של גיא (זו הזמנת חברות…)