את הרכיבה במסלול המתואר כאן אירחה קומונת רוכבים בכבישי הצפון: קומונה אינטימית ומזמינת אורחים של רוכבי כביש מאיזור הגליל המערבי. החברה האלה חולשים על איזור שהוא מהיפים בארץ, ומספק סביבה יחסית בטוחה לרכיבה וכבישים מצוינים עם שוליים רחבים.

1-מפה

ההתחלה – צמוד לקיבוץ כברי, אליו לקח לנו לנסוע כשעה וחצי מאיזור נתניה. כעת משנפתח החיבור של כביש 6 עם ואדי מילק הצפון מתקרב עוד יותר למי שמגיע מהמרכז והדרום. המסלול מתבסס על רכיבה בכביש הצפון החדש והאטרקציה העיקרית שבו היא העלייה לאדמית. זהו מסלול הררי וקשה יחסית שאפשר לגוון אותו באופציות נוספות שמוסיפות אפילו עוד גובה מצטבר ומרחק. הבסיס ללא האופציות הנוספות אורכו כ- 100 ק”מ ותצברו בו קרוב ל- 2000 מטרים אנכיים.

1-פרופיל

נוסף לרכיבה בכביש הצפון, המסלול כולל כמה אטרקציות ראויות שאפשר להשאירן או להסירן מהרכיבה כאופציות בהתאם לזמן, המרחק והגובה המצטבר שאתם מעוניינים בהם. אם תעשו את כל התוספות האלה תגיעו למסלול של 117 ק”מ וכ- 2400 מטרים מצטברים:
  1. טיפוס בדרך חקלאים משובשת ונידחת לפארק גורן דרך עבדון – לאוהבי הז'אנר המעוניינים להתחבר למסורת הפאבה (או בגרסתו העברית: כביש משובש) והפריז-רוביי.
  2. העלייה לאדמית מערת הקשת – אחת העליות האהובות עלי בארץ שכן היא מהבודדות שיש בהן סדרה של סרפנטינות מושלמות כמו באירופה, נוף מדהים לכל הגליל המערבי ואל הצוקים היפים של רכס אדמית ונחל בצת. אפשר לוותר על זה ולהמשיך בכביש הצפון החדש – אבל ממש לא מומלץ! למי שיש יותר זמן יכול לעצור ולקפוץ למערת הקשת ממש בסוף העלייה.
  3. רכיבה לאורך גדר המערכת – בתקופות שקטות ניתן לרכב צמוד ממש לאורך גדר המערכת בין אדמית לנטועה. כביש קטן ומשובש אשר כשרוכבים בו לא ניתן להתעלם מהאירועים העצובים שהתרחשו לצדו, ומהקרבה שלהם בזמן ובגיאוגרפיה לחיים הרגילים והאזרחיים שהרכיבה היא חלק מהם. מומלץ רק עם הובלה מקומית שכן ישנן הרבה פניות, דרכים משובשות, ורמת סיכון מסוימת.
  4. טיפוס תלול וקצר להר אדיר – לחובבי חומצת החלב: עלייה קצרה ישרה ותלולה לש.ג של מוצב האנטנה. מי שמוותר יכול לחכות לחבריו למטה. זה ממש קצר אבל כואב.
  5. עלייה למירון – עלייה לא קשה במיוחד לפסגה הגבוהה בתחומי מדינת ישראל של לפני 67. ממש בסרפנטינה האחרונה צמוד לש.ג. של הבסיס הצבאי ישנה נקודת תצפית יפה לכיוון צפת ורמת הגולן. מתאים במיוחד למי שרוצה להוסיף גובה מצטבר לרגליים. לא שיחסר מזה ברכיבה הזו… (אנחנו בחטיבת הכביש של BikeZone פשוט מתקשים לוותר על עלייה ראויה אם היא כבר שם).

1-IMG_0072

שרון מוביל בכביש (המשובש) היוצא מעבדון לגורן

1-IMG_0091
באמת אחת העליות היפות בארץ והמעטות עם סרפנטינות של ממש

המסלול בתמצית:

• מתחילים (ומסיימים) בצומת כברי ורוכבים על כביש 70 צפונה כ- 5 ק”מ לכיוון שלומי לצומת חניתה – המפגש עם כביש הצפון החדש 899.
    • אופציה: לפנות ימינה לעבדון ולחבור משם לפארק גורן. זו תוספת של עלייה בסופה נגלוש מטה ומערבה עד לתחילת העלייה לאדמית.
  • פונים ימינה לכביש הצפון החדש 899 ורוכבים עליו כ- 2 ק”מ עד הפנייה שמאלה לאדמית: לכביש 8993 והעלייה היפה של היום. נעזוב את 899 לכ- 12 ק”מ יפים ושקטים לרכיבה. – מגיעים לצומת T בקרבת הכניסה לזרעית ופונים בה ימינה לכיוון שומרה ואבן מנחם ואז חוברים חזרה בין או בתוך היישובים האלה חזרה לכביש הצפון החדש 899.
    • אופציה: פונים שמאלה בצומת ה- T, חוצים את זרעית ומתחברים לכביש המערכת. רוכבים בצמוד אליו עד איזור נטועה (יש כמה יציאות לכביש הצפון – מומלץ עם מקומיים)
  • ממשיכים על 899 עד קיבוץ סאסא ומיד אחריו פונים ימינה לכביש 89.
    • אופציה: פונים שמאלה למירון וחוזרים באותו הכביש לכביש 89. גם אם לא מטפסים ניתן למלא מיים בבית ספר שדה מירון (למרגלות העלייה להר).
  • רוכבים ב- 89 דרך חורפיש עד הפנייה ימינה לכביש 8944 לאלקוש. כביש זה יחבר אותנו חזרה לכביש הצפון החדש.
    • אופציה: לחתוך ימינה בתוך חורפיש דרך כביש קטן המקשר בין חורפיש להר אדיר בתוך מטעי זיתים עתיקים.
  • חוזרים ב- 899 באותה הדרך ממנה הגענו – הפעם מערבה לכיוון צומת חניתה וכביש 70- פונים שמאלה על כביש 70 וחוזרים לצומת כברי.

רק בשביל התמונה. את הרכיבה עשינו במקומות מותרים:

1-10112006063

קצר וכואב: העלייה להר אדיר

1-IMG_0202

סיכום:

אחד היתרונות הגדולים של המסלול הזה הוא בכך שאחרי שמטפסים לאדמית נשארים ברום הגליל ונהנים ממזג אוויר יחסית מאוורר לקיץ הישראלי. הנוף – כולכם מכירים ויודעים שהוא מהיותר מקסימים בארץ. לא מעט מהרכיבה נעשית בכבישים מוקפים בחורש ארץ ישראלי עבות ובין נקודות תצפית לנוף.
  • ציון המסלול: ***** (חמישה כוכבים – מסלול חובה).
  • אזור: גליל מערבי.
  • נפח התנועה: בינוני-נמוך ברוב המסלול.
  • מרחק: כ- 100 קילומטרים (ללא האופציות הנוספות)
  • גובה מצטבר: כ- 1800 מטרים (ללא האופציות הנוספות)
  • אופי המסלול וקושי פיזי: קשה (מעל 1500 מטרים מצטברים).
  • זמן לרכיבה:  5-6 שעות.
  • מילוי מים: במושבים בדרך וכן בבית ספר שדה מירון, או בש”ג של סאסא.