במסגרת התמיכה שלנו בגראן פונדו כלל-בריאות, יצרנו קשר עם רן מרגליות – הרוכב הישראלי המצליח ביותר היום והיחיד שהצליח להכנס לפרו-פלטון הבכיר בשנים האחרונות. רן מתכנן להתייצב לקו הזינוק בגראן פונדו כלל-בריאות ב 20 לאפריל ומספר על זה:

אני חושב שאירועי הגראן פונדו הם העתיד של הענף ואיזה יופי שסוף סוף יש ארוע כזה בארץ! 
קודם כל, בלי שום קשר להשתתפות שלי באירוע, סחטיין ענק למארגנים של הגראן פונדו, לכלל בריאות שתומכים ביוזמה האדירה הזאת ולמשטרת ישראל שמאפשרת לזה לקרות.
בעיני קיום של אירוע כזה בארץ הוא ממש התפרצות לדלת פתוחה: כולם רואים את הצמיחה האדירה במספר הרוכבים בארץ בשנים האחרונות. אך למרות זאת, בזירת מרוצי האופניים המקומית, הדבר כמעט לא מורגש. למיטב הבנתי ישנן מספר סיבות שהרוכבים הללו לא פוקדים את זירת המרוצים (פחד מרכיבה בפלוטון או בירוקרטיות הרשמה יכולות להיות חלק מהסיבות) אך הסיבה העיקרית בעיני היא שהמילה ״תחרות״ לאו דווקא מעוררת חשק אצל כולם.

126

אז נשאלת השאלה – איך אירועי הטריאתלון מושכים אליהם אלפי משתתפים, או – מה ״סוד הקסם״?
בעיני, מה שהופך את אירועי הגראן פונדו לאטרקטיביים היא שהם משלבים מספר מרכיבים מנצחים:
מסלול רכיבה מאתגר במספר רמות
כביש בפיקוח משטרתי
חווית תחרות פתוחה המאפשרת לכל אחד לעשות ככל העולה על רוחו (מי שרוצה לתת בראש יכול לברוח קדימה ומי שמעוניין לרכב עם החבר׳ה מהבית או לבדו, יכול להשאר בקצב שלו)
– ומעל הכל – אירוע ספורט בעל אופי חברתי מובהק
יצא לי להשתתף במספר אירועי גראן פונדו ברחבי איטליה, ביניהם: גראן פונדו דולומיטי סטאר, גראן פונדו מקס ללי ב Marema, גראן פונדו דניאלה נרדלו ב-לאגו מאג׳ורה, גראן פונדו דמיאנו קונגו ב-וורונה וגראן פונדו צ׳יפוליני בלוקה. בכל האירועים האלה, האתגר הגדול ביותר התחיל הרבה לפני יריית הזינוק. 
כמות המשתתפים האדירה מזכירה חוויית זינוק לאחד מאירועי המרתון הגדולים, ומי שמעוניין לתפוס טרמפ על הפלוטון הקדמי, עדיף שיקדים לתפוס מקום על קו הזינוק מבעוד מועד.

059

ממה שזכור לי מהגראן פונדואים שבהם השתתפתי, אופי המרוץ שמתנהל מקדימה שונה בתכלית ממרוץ אופניים רגיל: העובדה כי מרבית המשתתפים הם עצמאים שרק רוצים ״להכאיב לעצמם״ בעליות ובמישורים ואינם חלק מטקטיקה קבוצתית מאורגנת מראש, מביאה לכך שהקצב בקדמת המרוץ כמעט ולא משתנה – רכיבה בקצב גבוה ואחיד מההתחלה ועד הסיום. עבור רבים מהמשתתפים זה הופך את הרכיבה למהנה הרבה יותר מכיוון שהם יודעים למה לצפות. קצת כמו באימון שבת עם החבר׳ה הקבועים בנחשון…
הפלוטון עצמו מכיל מגוון רחב של רוכבים בכל הרמות; ממקצועני עבר או הווה שמגיעים כדי לכבד את האירוע, דרך רוכבים (ורוכבות) מאומנים יותר או פחות ועד חובבים בתחילת דרכם בענף שבאו רק ״לטעום מהחוייה״. 
מסיבת הפסטה של אחרי המרוץ ושקית המתנות מטעם מארגן המירוץ מוסיפים לחוויה
אך בסופו של יום, כולם כולל כולם, סוקרים בקפידה את לוח התוצאות (מזל שאין לנו אופי תחרותי…)

037

לגבי ההשתתפות שלי בגראן פונדו:
אם לא יהיו הפתעות בלוח האימונים/מירוצים, אני אשמח לרכב בקדמת המרוץ. המסלול הארוך הוא אחד המאתגרים שאפשר לתפור בארץ וזאת אחלה הזדמנות בשבילי להרוויח אימון איכותי.
ממה ששמעתי נשמע שהולך להיות אחלה אירוע, ואני מצפה לקחת בו חלק!
שלכם,
רן מרגליות