מתגובות שקיבלנו אחרי הכתבה שסיפרה על רכיבת ההכנה התקבלו תגובות מעורבות: חלק מהאנשים התלהבו מאוד. המסלול המיוחד והאתגרי, הנופים היפים והחוויה של לעשות את זה עם עוד מאות רוכבים, כל אלה עשו חשק להרבה רוכבים להצטרף ורבים נרשמו מייד אחרי הכתבה. מצד שני, קיבלנו גם תגובות אחרות: יש רוכבים שהתיאור של הקושי ברכיבה טיפה העלה בהם חששות ופחד שמדובר במשהו שהוא פשוט קשה מדי לרמת הכושר שהם נמצאים בו היום. אז מה עושים? יש פתרון!

Image-9208039-213014284-2-WebLarge_0_81ce12130a7737783b29df012974c2cc_1


מצד אחד טבעי מאוד שהמארגנים רוצים שיהיו המון אנשים, אולם מצד שני הם גם רוצים להרים אירוע משמעותי שבאמת מתכתב עם מסורת הגראן פונדו הבינלאומית, ושיהפוך למסורת ויהיה מרגש. בשביל להתרגש צריך להתאמץ… ובמובן הזה יש גם היבט חיובי בכתבה שמעט הפחידה כיוון שראוי להתייחס ברצינות לרכיבה כזו – של 170 ק”מ ולא מעט גובה מצטבר. הרי זה בדיוק מה שגראן פונדו אמור להיות! זה בדיוק העניין: רכיבה קשה וארוכה שצריך להתכונן אליה. אם אתם לא מקצועני אופניים זו אמורה להיות רכיבת יעד חגיגית במיוחד שבונים את הכושר לקראתה והשלמתה היא גאווה קטנה לכל רוכב שסיים. בטווח הארוך ברור שמצב שבו רוכבים מאוכזבים שנאלנו לעלות אל רכב הליווי עקב דרישות המשטרה רק יזיק לאירוע ולחגיגה.

007

מצד שני, רצינו להעביר מסר לרוכבים שלא הספיקו להתאמן מספיק בהתראה הקצרה יחסית על האירוע – יש הרבה אתגר, יופי, וכבוד במסלול הבינוני: המדיו-פונדו!

בואו נקח תסריט טיפוסי – אתם רוכבי כביש לא רעים בכלל ודי רגילים לעשות רכיבות של 3 או 4 שעות בסוף השבוע. אולי גם מצליחים לדחוף עוד איזה רכיבה קצרה באמצע השבוע, אבל עדיין יתכן שאתם לא בשיא הכושר שלכם? אולי היו יותר מדי מטלות בבית ובעבודה לאחרונה – ולא הצלחתם לעמוד בהעמסת הקילומטרז’ והגובה המצטבר שדרושה לכם כדי לרכוב את הגראן?

כנראה שה 94 קילומטרים זו משימה שאתם מסוגלים להשלים, גם אם יש בה הרבה יותר עליות מהמסלול הרגיל שלכם.

 

בדיוק בשביל זה יש את המדיו: המסלול הבינוני בגראן פונדו כלל-בריאות. אורכו 94 ק”מ, והגובה המצטבר בו אינו מבוטל כלל וכלל: 2,339 מטרים!

גם זה לא מסלול קל – הוא כולל שתי עליות ארוכות וקשות: חמת גדר והחרמון, ובינהן את חציית רמת הגולן כולה לאורכה, ומי שחושב שרמת הגולן היא מישור כדאי שיסתכל בגרף הגבהים… מדובר בעוד עליה מתונה ומשובצת גבעות. ועדיין – זו רכיבה שרוב רוכבי סוף השבוע יכולים להשלים. תצטרפו אל רוכבי הגראן באיזור חמת גדר, קחו חלק באירוע הכי מעניין שקם פה לרוכבי כביש לאחרונה, כל זה בכבישים סגורים ומאובטחים, עם תחנות הזנה ומים והרבה שמחה בסיום שברכבל התחתון בחרמון מחכים לכם.

Image-9208039-213016292-2-WebLarge_0_2460a8ec05da5ffb1a56f8d7c6cbe27b_1

אם התלבטתם עד היום, או אם הגראן נראה לכם ארוך מדי, לכו על המדיו!

מסורת בונים לטווח ארוך. המדיו פונדו היא ההזדמנות שלכם לטעום אירוע רכיבת כביש עממי גדול – משהו שיש ממנו מעט מדי בישראל. משהו שכולנו רוצים לעודד ולקדם כדי שיהפוך למסורת וישאב יותר ויותר רוכבים לרכיבת כביש. המדיו פונדו היא רכיבה עם כבוד, מרחק וגובה מצטבר ראויים כמעט באותם נופים ומסלול מדהים של הגראן.  


זה הזמןלהכנס לפה – לטופס הרישום, ולהרשם!

 

כתב: גיא חלמיש