את התחרות השניה בסבב מקבלת אותנו אלבשטדט הגרמנית והפסטורלית, שחטפה ממטרים נאים בימים האחרונים והפכו את המסלול המהיר, הגרמני והפסטורלי שלה למסלול החלקה תחרותית על אופנים הרים בוצי, גרמני ופסטורלי. יואב גריבי צפה, ניקה קצת בוץ מהאופניים ומדווח.

XCO

נשים

אניקה לנגווד מנצחת הסיבוב הקודם, הספיקה לנצח גם את ה-Cape epic בפעם הרביעית, והיא גם מנצחת ה-Short track בשישי האחרון. באופן כללי, כל סדר העמדת הרוכבות על קו הזינוק השתנה בזכות ה-Short track הזה: רוכבות שסיימו במקומות די נמוכים בסבב הראשון בדרא”פ, מקבלות עכשיו הזדמנות שניה ומצליחות לזנק מהשורה הקדמית. יאנה בלוימוינה, אלופת הסבב הקודם וההפתעה הגדולה מאוקראינה, חוזרת לסבב אחרי שבר במותן מה-off season והחסרה בתחרות הקודמת. הפספוס הזה עולה לה במיקום והיא מזנקת מהשורה השלישית.

ההתחלה צמודה ובוצית, וכל הפייבוריטיות מתחילות יחד: נף, קלר, אינדרגנד, גאן ריטה, פרבו, וקורטני. היום זה לא היום של לנווד, וכבר בזמן ה-Start loop אנחנו מבינים שלנגווד לא תהווה עמוד תווך בסיפור של היום. יולנדה נף מנצלת את היעדרותה של הבוסית ומנערת ממנה את התחרות: “עדיף שירדפו אחרי מאשר שיברחו איתי” היא אומרת ופותחת פער של חצי דקה בסיום ה- Start loop.

רגע של חוסר החלטיות עולה לאלסנדרה קלר השוויצרית במקום השני כאשר היא מהססת רגע לפני הדרופ הגדול באמצע העליה הראשונה במסלול. קייט קורטני ללוקחת את המושכות בידיים וממשיכה לרדוף.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אבל לקלר היה נחמד במקום השני והיא רוצה אותו בחזרה, היא מביאה איתה חבורה שכוללת את אנני לאסט ולינדה אינדרגנד והן תופסות את קורטני לאחר חצי הקפה. בזמן שנף מגדילה את הפער שלה מהרודפות ליותר מדקה, הקבוצה שמאחוריה משתנה באופן דינמי למדי – טאובר ההולנדית עולה במיקום, קורטני יורדת. גאן ריטה חוזרת לטופ 5 ואנני לאסט בורחת אחורה. אינדרגנד מחזיקה יופי את הקצב וקלר שוב מתרסקת בדרופ שבטיפוס הראשון. התנאים עד כדי כך קשים.

רכיבה בבוץ

האירופאי החלק היא חוויה חלקה ומלוכלכת. בניגוד לאזורים רבים בארץ, שכשטיפות הגשם הראשונות פוגעות בהם הופכים מאדמה משוחררת ובלתי רכיבה לגוש בוץ נודניק ועקשן שנתפס לשלדה ולהכל ופשוט לא מוכן לשחרר, הבוץ האירופאי הוא חביב, מנומס ונותן לך להמשיך בשלך. כל כך מנומס שהוא גם לא רוצה שתישאר עליו, וגורם לך להחליק ולגלוש עם האופניים.

בשביל להתמודד עם בוץ כזה הרוכבות בד”כ יעדיפו לצייד את הגלגלים בצמיגי בוץ ייעודיים- עם קוביות גבוהות ומרווחים גדולים, אפילו באמצע המירוץ. בכל הקפה תתפסו את נף מתיזה את שאריות הבקבוק שלה אל מערכת ההינע כדי לנקות אותה. לחץ אויר נמוך הוא גם כן דרך טובה להתמודד עם התנאים האלה, אך יש לעשות זאת במידה מאחר ולחץ נמוך מדי יברח מהגלגל כאשר הוא יחטוף מכה גדולה מדי או ימרח בצורה שתאט אותך.

איפה היינו?

אה כן. נף – בנירוונה. דוחפת חזק בעליות, טסה במהירות ובמידה בירידות. תצוגה מושלמת של זרימה, כוח ושליטה על האופניים. שווייצרית צחיחה בחליפה לבנה של אלופת העולם, נקיה ללא חטא למעט השפריצים של הבוץ מהגלגל האחורי. 2:15 דקות מאחוריה- מ-ל-ח-מ-ה. קלר תוקפת, תאובר מחזירה, בעיטה לפה, סנוקרת לשם, אינדרגנד תופסת לשתיהן בשיער ומושכת. בראנדו, PFP ובלומוינה גם רוצות להיות חלק מהעסק ונכנסות עם דקירות משלהן מאחורה. המצב הוא כזה – 6 רוכבות שנלחמות על המקום השני, בפער של סה”כ 10 שניות אחת מהשניה. צמוד צמוד צמוד.

לקלר לא מתאימות כל הניסיונות האלה, לקחת לה את המקום השני שהיא כל כך רוצה, והיא מורידה את הגרזן בהקפה הרביעית מתוך חמש. אף אחת לא שורדת את המכה והקרב למקום השני הופך לעקוב מזיעה. בכניסה להקפה האחרונה גם אן טאובר ההולנדית מצליחה לצאת מהקאט פייט הזה וכבר בטיפוס הראשון בהקפה טאובר תופסת את קלר, שתקפה מוקדם מדי והתעייפה ברכיבה לבד. קלר לא מוכנה לוותר ועוקפת אותה ב-A line המסוכן יותר בירידה הגדולה הראשונה. אבל בלומוינה רוצה לחזור לעניינים ולהוכיח לכולם שהיא לא One hit wonder של עונת 2017 ותוקפת את קלר בכניסה לעליה השניה. היא מצליחה לשמור על הפער לסגור מירוץ קאמבק מצוין. את המקום השלישי לוקחת אן טאובר, בת קבוצתה של בלומוינה.

תוצאות

  1. Jolanda Neff – 01:36:17
  2. Yana Belomoina – +00:02:17
  3. Anne Tauber – +00:02:25
  4. Alessandra Keller – +00:02:32
  5. Elisabeth Brandau – +00:02:49

גברים

נפתח בחדשות קצת מפתיעות: אחרי הודעה על ביטול פרישתו באמצע עונת 2017, הקמת קבוצה חדשה על שמו וסביבו פורש ג’וליאן אבסלון מתחום הרכיבה התחרותית ומתמקד בניהול ואימון הקבוצה שלו. הסיבה העיקרית הינה בעיות במערכת הנשימה שאינן מאפשרות לו להתחרות ברמות הגבוהות של הסבב העולמי.

השינוי השני עליו דיווחנו בתחרות הקודמת הוא כניסתה של תחרות ה-Short track לסבב כתחרות מקדימה לתחרות הראשית בראשון / שבת. את התחרות הראשונה בסבב מרסק מת’יו ואן-דר פואל (MVDP), במקום השני מגיע סאם גייז ושלישי מת’יאס פלוקיגר. ואיפה נינו? תקלה טכנית במערכת ההינע משכה אותו אחורה וגרמה לו לפרוש מהמירוץ ולחסוך בכוחות להיום. לצערו, סדר הזינוק היום מושפע ישירות מתוצאת הסיום ה-Short track. משמעות הפרישה היא זינוק מעמדה נחותה יותר (שורה שלישית) מהרגיל. ואן-דר פואל מזנק ראשון בזכות התוצאה אתמול.

אבל עזבו תיאוריות…

זינוק משורה ראשונה, שלישי או שישית, נינו מגיע לחבורת החוד ב-100 מטרים הראשונים של הזינוק, ואנחנו חוזרים למתכונת הרגילה שלנו: נינו מתקיף. אחת שתיים שלוש והוא כבר פותח פער של 20 מ’ מהמובילים ונותן לרגליים שלו לעשות את המוות לכולם. גייז, קארוד, פורסטר רודפים כשאחריהם ואן-דר פואל ומקסים מארוט.

התנאים לא אידאלים, אבל לא גרועים כמו במסלול של הנשים, והמסלול מתייבש מהקפה להקפה בזכות השמש שיוצאת מבעד העננים מדי פעם. בסיום ה-Start loop מסיימים בחבורת החוד התלמידים הבאים – נינו, גייז, ואן-דר פואל, פלוקיגר, קארוד ופורסטר. מקסים מרוט תוקף בטיפוס הראשון ומנסה לייצר קצת נזק. לומר שזה שהצעד החכם בשלב כה מוקדם של המירוץ? כנראה שלא, הוא עוד לא הוכיח שיש לו מספיק כח לרכב 6 הקפות לבד. אבל בשבילנו, הצופים, זה מצוין. אנחנו תמיד בעד אקשן נוסף והתקפות שיתבלו את מופע האימים של נינו.

הבריחה האמיצה נסגרת אך עושה את שלה – סאם גייז כבר לא במיקס, כמו כן גם החבר’ה של BMC. לאחר שההקפה הראשונה משאירה את הסימן שלה בחבורת החוד, מגיעה ההקפה השנייה- נחיתה לא טובה באחד הדרופים מוציאה יותר מדי אויר מהגלגל האחורי של מת’יאס פלוקיגר. בשביל לא לבזבז יותר מדי זמן מת’יאס מעדכן את חבריו בדבר ויוצא לבריחה כדי לצמצם פערים בהמשך. לצערו החלפת גלגל אחורי היא לא דבר של מה בכך ונפתח פער של 15 שניות בינו לבין המובילים. פער כזה לא קל לסגור בתחרות כל כך אינטנסיבית אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. הוא חייב לקחת בחשבון שמאמץ גדול מדי לחזור לחבורת החוד יכול לעלות לו באנרגיות שיהיו קריטיות מאוחר יותר.

הקפה רביעית ואן-דר פואל מראה לנו קצת ממה שלמד בשנה האחרונה ותוקף קצת לפני אחת הירידות הטכניות, ומתרחק מהשאר לפני אחת מנקודות התורפה שלו. הפער שנפתח נסגר מחדש מידית ברגע שהשיפועים משנים זוית והרגליים מתחילות לזעוק מכאב. מקסים מרוט מוביל את נינו ושניהם לא מתקשים להגיב. אבל לנינו זה לא מתאים. הו, לא. בצעד אופייני הוא מכניס את המפתחות לחור, מניע ופותח מצערת – בהתקפה משלו הוא מפרק את התחרות, לוקח את ההובלה, שובר לחלוטין את המתחרים ופותח פער של 13 שניות.

הרוכב היחיד שמצליח להיאחז נואשות בג’ט סקי של נינו ולהינות מהקצף שהוא מותיר מאחוריו הוא סטפן טמפייה, הסל”דניק, הצרפתי הנוסף, ה-“לא אבסלון”… שלמרות שהוא בתחום כבר הרבה זמן (זהה בגילו לנינו) לא עמד על ראש הפודיום של תחרות WC.

הבעיה עם צרפתים, כך מוכיחה ההיסטוריה, היא שהם לא מאד טובים בהתקפות. בשביל לקחת לנינו את המקום הראשון שהוא כל כך אוהב, צריך להתקיף אותו איזה פעם אחת או שתיים או 20, ופשוט לקוות שהוא ישבר. הצרפתים אמנם נאחזים יופי בדבר שהם רוצים, אבל לא מצליחים לזכות בו. בסופו של יום הזרם היוצא מהמנוע של נינו מביס את האחיזה של טמפייה והשניים נפרדים כידידים, בסופה של ההקפה החמישית מתוך שש, ולמעשה סוגרים את המיקומים של התחרות הקפה לסיום.

תוצאות:

  1. Nino Schurter – 01:28:07
  2. Stephane Tempier – +00:00:16
  3. Mathieu Van Der Poel – +00:00:40
  4. Maxime Marotte – +00:00:50
  5. Jordan Sarrou – +00:01:11

ישראלים:

ולמעשה אחרי היעדרות מהתחרות הראשונה בסבב, מגיעים נציגי BWR ונציגי נבחרת ישראל ב-U23 לרכב ראש בראש עם הרוכבים המובילים בעולם:

שלומי חיימי מסיים במקום ה-61, 9:42 דק’ מהמנצח מתוך 71 מסיימי המרחק המלא.

זה טווח הזמנים העליון במרוצים ששלומי מסיים בהקפה של המנצח. בימיו הטובים זכינו לראות מקום 40 על 6 דקות. בימים הפחות טובים 80 על 11-12 דק׳ (אם נכנס להקפה האחרונה). מקום 61, על 9:42 דק׳, זה באמצע ויהיה מעניין לראות לאן העונה הזאת תלך אחרי מספר עונות פחות יציבות.

גיא זסלר, שזו שנתו הראשונה בקטגוריה, לא מצליח לסיים את המרחק המלא ומורד מהמסלול במקום ה-85.

בזמן שמאמן נבחרת ישראל באופני הרים עסוק בג’ירו, אף אחד מרוכבי: ה-U23 לא מסיים את המרחק המלא: תומר זלצמן, גיא לשם ואורי לאונזיני מדורגים 89, 98, ו-107 בהתאמה, ללא זמן רשמי (ז”א שהורדו לפני סיום התחרות).

זה לא נתון מרשים במיוחד לקראת קמפיין אולימפי חדש (28 במאי מתחיל איסוף הנקודות), למרות שלמדנו שקמפיין אולימפי עושים באיסוף נקודות במרוצים מקומיים ומרוצי סבב עולמי הם רק נקודת יחוס, רמת הרוכבים הצעירים לא מראה מגמת שיפור ולא מניבה תוצאות.

מאחלים הצלחה בנובה מסטו.

בשבוע הבא

אנחנו ממשיכים את רצף העונג הזה עם תחרות נוספת ב-Nove mesto אשר בצ’כיה. בשונה מהמסלול הגרמני, שבנוי מ-2 עליות וירידות ארוכות המסלול הצ’כי הרבה יותר טכני ואגרסיבי עם עליות קצרות וכואבות. זה מתאים יותר לגייז ואנחנו מצפים לפייט יותר רציני בינו לבין נינו. יהיה מעניין לראות איזה נזקים יגרום ואן-דר פואל (גם מסלולי CX בנויים מעליות וירידות טכניות קצרות וכואבות, אך נמשכים שעה ולא שעה וחצי), למרות שלדעתי הוא עוד לא שם מבחינת הטכניקה של נינו, וראינו עדות לכך לקראת סוף התחרות הפעם.

בנשים נוכל לצפות בלנגווד זורחת במסלול אשר זיכה אותה בתואר אלופת העולם ב-2016, ואת יאנה בלוימוינה נלחמת לחזור למקומה הטבעי בראש הפודיום.

עד אז- נמשיך לפנטז על בוץ ולרכב בדרדרת הארץ. איכס.

מאת: יואב גריבי
תמונות: Red Bull

משתחררים מההתמכרות לפייסבוק!