יצאנו לבקר בשורש – מובילה עולמית בתחום מערכות השתייה לרוכבים: חברה ישראלית ייחודית. שורש פועלת בכמה קווי מוצר עיקריים: המזוהים ביותר עמה אלה הסנדלים המוכרים שאומצו על ידי כל המטיילים ובכלל תפשו נפח משמעותי ומוביל לחלוטין בארץ (יש גם ליין עשיר של כפכפי אצבע), וכמובן שלרוכבי אופניים יש את תיקי המים ושקיות השתיה.  אגב בתחום מערכות השתיה מדובר לא רק על תיקי רכיבה, אלא גם תיקים לשימושים צבאיים, לטיילים, הלכים ואצנים.

הודעה לעתונות: בשיתוף שורש

השקיות של שורש

השקיות מהוות קו מוצרים בעל קיום עצמאי והן ייחודיות ואיכותיות במיוחד. השקית של שורש מזוהה מאוד בצבעה הכחול ובחומר ושיטת הייצור שלהם שנקראת GlassLike ובזכותה טעם המים נשמר למשך תקופה ארוכה ללא טעמי לוואי. שורש מייצרת את השקיות האלה בכמות אדירה של מעל מליון ומאתיים אלף שקיות בשנה, ורבות מהן מגיעות לתיקי הרכיבה של כמה ממותגי חו”ל הידועים.

יש להם עוד הרבה מוצרים מעניינים כגון חגורות כסף למטיילים (המוצר הראשון שלהם), בקבוקי שתייה טרמיים לחיצים, ולאחרונה הם גם נכנסו לעולם הגרביים עם פיתוח ייחודי וישראלי המונע ריחות זיעה (לא לרכיבה עדיין).

תוצרת ישראל

שורש היא חברה ישראלית מאוד והיא נטועה חזק, ומתוך בחירה ותפיסה של מעורבות חברתית במקום בו היא נמצאת: טירת הכרמל. כל פסי הייצור של החברה נמצאים באיזור התעשייה של טירת הכרמל שהיא מתפרשת בו על כחמישה מבנים.

הייצור בישראל הוא בחירה לא פשוטה כיוון שעלות שעת עבודה של עובד סיני בקו הייצור היא 50% פחות משל העובד המקומי.. בזמן שחברות תעשייה דומות מתחומי הטקסטיל והייצור המשיקים העבירו את פסי הייצור שלהם למדינות בהן כוח העבודה זול יותר, שורש ממשיכה לדבוק בייצור המקומי. ביקור במפעל ממחיש מייד עד כמה ייצור הסנדלים והשקיות הנו עבודה עתירת מרכיבים ידניים, ומשמעות הדבר מבחינת שורש הוא רווחיות נמוכה יותר, או הפחתת האפשרות להתחרות במחיר. מותר לקוות שהדבר מוערך על ידי הישראלים כיוון שמקומות העבודה, החיבור וההשקעה בקהילה, והאפשרות להתפרנס בכבוד בישראל ולייצר פה מוצרים איכותיים הוא משהו שלכל אחד שחי פה צריך להיות עניין לקדם ולתמוך.

02-Capture2

קווי הייצור בטירת הכרמל

יש גם יתרונות לייצור המקומי: הוא מאפשר מעגלים קצרים יותר של העברה מפיתוח לייצור, שילוב ספקים ישראלים נוספים סביב פסי הייצור והמוצרים (למשל חלקי הפלסטיק השונים במוצרים), וכן שליטה טובה יותר באיכות הייצור ורמת המוצרים – שתשאר גבוהה.

כחברה שעוסקת בתחומי המחנאות והטיולים, שורש מחוברת גם לתפיסות אקולוגיות. מעל כל המבנים בטירת הכרמל ישנם משטחים סולאריים עבור חסכון בחשמל, האריזות של הסנדלים הן למעשה תיקים קטנים הניתנים לשימוש חוזר, וגם כחברה שמשווקת לא מעט בשוק המקומי – הייצור המקומי מאפשר לחסוך את מחיר זיהום הסביבה של השינוע.

1-IMG_4210-001 (Custom)

התיק ושקית השתיה של שורש בפעולה

13 דברים שלא ידעת על “שורש”

  • חברת שורש הישראלית מוכּרת בעולם בשם SOURCE. המפיץ הצרפתי, שהיה הראשון להפיץ את מוצרי שורש בחו”ל, לא הצליח להגות “שורש” ולחברה ניתן השם SOURCE, שדומה במשמעות ובצליל לשם העברי. השם הרשמי – “שורש ערכות נוודים” (Source Vagabond Systems), ניתן לה ע”י מייסדיה, שביקשו להיות החברה הראשונה בעולם שממוקדת בפיתוח וייצור ציוד לתרמילאים (מוצ’ילרוס). זאת, בשונה מהחברות המתחרות, שהתגאו בפיתוחים עבור מטפסי הרים מקצועיים.
  • שורש החלה את דרכה עם חגורות כסף המכונות “כיסליקים” – שנתפרו במכונת תפירה ביתית.
08-049

הסנדלים המפורסמים – המוצר המזוהה ביותר של שורש

  • אחד מכל עשרה ישראלים נועל סנדלי שורש. הסנדלים מיוצרים בפס ייצור אנושי, ורבות מפעולות הייצור מתבססות על עבודת יד ועל מיומנות אנושית. בזוג סנדלים אחד מושקעות כ-40 דקות עבודת אדם.
  • שיטת הרצועות המצטלבות בסנדלי שורש, המכונה X-STRAP, פותחה בשורש ורשומה כפטנט בישראל ובחו”ל. מערכת הרצועות, המאפשרת אחיזה אופטימאלית של כף הרגל, הפכה לסימן היכר של ישראלים המטיילים בחו”ל.
  • חיילי הסדיר והמילואים הקרביים של צה”ל מצוידים בשורש – תרמיל גב 90 ליטר ובמנשא מים 3 ליטר. אפודי הקרב של חיילי צה”ל עשויים מפאוצ’ים שהם פטנט רשום של שורש.
11-055

מגוון גדול מאוד של מערכות שתייה לשימושי אופניים, ריצה, טיולים ושימושים צבאיים

  • צבאות וכוחות בטחון בעולם מצטיידים במנשאי המים של שורש ובהם: ארה”ב, צרפת, שוודיה, גרמניה, סינגפור דרום קוריאה ועוד. חיילי המארינס האמריקאי (כ-250,000 חיילים) מצויידים במנשא המים Tactical 3L.
  • בכל שנה נמכרים למעלה מ-200,000 זוגות סנדלים ומעל ל-1,100,000 מימיות ליותר מ-45 מדינות ברחבי העולם. לייצור הסנדלים משתמשת החברה באורך רצועות של כמיליון מטרים בשנה. סנדלי שורש וה”שלוקרים” מיוצרים בטירת הכרמל.
  • מימיות שורש משווקות גם בתוך תרמילים ומנשאים של חברות מובילות בעולם כגון Deuter, Giant, Salomon, The North Face ועוד.
  • שורש מחזיקה בכעשרה פטנטים בינ”ל על חידושים טכנולוגיים במוצריה.
10-062

חדש משורש – גרביים עם טכנולוגיות ישראליות מיוחדות (להליכה ולטיולים)

  • אחריות חברתית: מדי שנה מפרישה חברת שורש חמישה אחוזים מהרווחים לפרויקטים קהילתיים, רובם בטירת הכרמל, בה ממוקמים המפעל וחנות המפעל. החברות הציבוריות בישראל מפרישות לקהילה רק כחצי אחוז מרווחיהן.
  • אחריות הנקודה הירוקה: שורש היא חברת הנעליים היחידה בעולם שנותנת אחריות לקילומטרז’! האחריות הייחודית מתייחסת למשך השימוש האמיתי בסנדלים.
  • שורש היא חברת הנעליים היחידה בעולם שמוכרת סנדלים באריזה חכמה ואקולוגית הניתנת לשימוש חוזר ובכך, חוסכת כריתה של אלפי עצים בשנה, המשמשים לייצור קופסאות אריזה חד פעמיות, שמושלכות לפח מיד לאחר הרכישה.
  • מוצרי שורש נושאים מספר ID כמעט אישי (לכל 30 זוגות סנדלים מספר אחר) המאפשר, במקרה של תקלה (אפילו אחרי שנים), לזהות מתי הסנדל יוצר, מי העובד שהיה אחראי לכל אחת מ-50 הפעולות השונות הקיימות בייצור סנדל, מאיזה סדרה של חומר גלם יוצר הסנדל ובאיזה תאריך נקלט חומר הגלם במחסני החברה.
16-069

השקית הכחולה האופיינית, הסוגר הרחב, ומים טעימים ללא טעמי לוואי

איפה משיגים את המוצרים?

לשורש יש כמה ערוצי הפצה עיקריים בישראל שכדאי לכם לבדוק:

  1. חנות האואטלט שלהם באינטרנט מציעה עודפים במחירים אטרקטיביים במיוחד.
  2. המוצרים שלהם נמצאים גם בחנויות המטיילים, במצמן, במגה ספורט ובספורט ורטהיימר, ובקרוב בחנויות אופניים נוספות.
  3. חנות המפעל החדשה – בטירת הכרמל ברחוב התנופה 7 – ממש במקום בו ממוקמת החברה. מומלץ לבוא ולהתרשם מהמגוון והאיכות של המוצרים!

שורש מזמינה אתכם להתרשם מהמוצרים בחנות המפעל החדשה: ברחוב התנופה 7 בטירת הכרמל ובערוצים הנוספים, ולהתחיל להינות ממים בטעם של מים ברכיבה הבאה שלכם!