בין אם אתה מאמן של שני רוכבים או של הרבה יותר, עם תוכנת Today’s Plan תשפר את איכות האימונים עבור הרוכבים שלך, ותחסוך לעצמך המון זמן! המערכת של Today’s Plan מנהלת באופן מיטבי את תהליך יצירת תוכניות האימון, התקשורת עם המתאמנים והניתוח האנליטי של הרכיבות. קבוצת הפרו-טור Trek Segafredo כבר אימצה את התוכנה.

את היתרונות של Today’s Plan למתאמנים שאינם במסגרת קבוצה סקרנו בכתבה הקודמת. כעת נציג את יתרונות המערכת למאמנים המנהלים ויוצרים באמצעותה תוכניות אימון לקבוצות ומתאמנים רבים.  המערכת מתאימה למאמנים של רוכבים על קשת רחבה של רמות. מקבוצת רכיבה אתגרית, דרך קבוצה שחלק מחבריה הישגיים, אימוני אופניים לטריאתלון ועד למקצוענים התחרותיים ברמות הגבוהות בעולם.

צילומי המסך בכתבה שלהלן כוללים פרטים רבים. כדי לראות פרטי תמונה באופן מיטבי יש להקליק עליה. בוידאו לעבור למסך מלא ולוודא HD.  מומלץ על צג של מחשב הגדול בהרבה מטלפון.

להתנסות ב Today’s Plan לחץ כאן!

 Proudly Powering Trek Segafredo Trek Factory Racing

קבוצת הפרו-טור Trek Segafredo כבר אימצה את התוכנה

מהי Today’s Plan?

Today’s Plan היא מערכת מודרנית וממוחשבת לאימוני אופניים עבור רוכבים במגוון רמות. התוכנה יושבת באינטרנט וניגשים אליה דרך דפדפן ואפליקציית טלפון. מפתחי התוכנה האוסטרלים התבססו על דיסציפלינות האופניים התחרותיות ומדע הספורט כדי ליצור את תוכנת אימון האופניים הטובה בעולם.

כשהושקה Today’s Plan היא פנתה בעיקר לרוכבים שאינם מתאמנים עם מאמן או במסגרת קבוצה. בשלב השני שהושק לאחרונה ביצעה המערכת קפיצת מדרגה והתווספו לה כלים ואפשרויות עבור מאמנים וקבוצות. מתאמנים פרטיים עדיין יכולים לרכוש תוכניות אימונים אישיות, לצד האופציה לקבוצות ומאמנים.

חברת האימון Trainsharp מאנגליה עובדת באופן אינטנסיבי עם Today’s Plan. מאמן האופניים ג’ון שארפלס הוא מנהל החברה והמאמן הראשי הוא שון ייטס ששימש בין השאר כדירקטור ספורטיב ב-SKY כאשר וויגינס ניצח את הטור דה פראנס ב-2012, ושל ASTANA כאשר קונטדור ניצח את הג’ירו ב-2008. הבחירה המודעת שלהם ב-Today’s Plan באה ממקום של שאיפה מתמדת למקצוענות עם משאבי זמן מוגבל.

ג’ון שארפלס: “ב-TrainSharp אנו מבינים שהלקוחות מצפים וראויים לאימון המיטבי. כדי להיות המאמן הטוב בעולם עליך לראות את נתוני הרוכבים בתוכנת האימונים הטובה בעולם. לכן אנחנו עובדים עם Today’s Plan גם עבור התחרותיים וגם עבור הרוכבים החובבים. כמאמן אתה מבין את חשיבות הדיוק באימונים ובפידבק, האינטראקציה האישית, וניתוח הנתונים. Today’s Plan מאפשרת לך לתת תמורה גבוהה יותר עם איכויות מעולות של ניתוח ביצועים. כל זאת באופן יעיל כך שמתפנה עבורך עוד זמן להגדיל את העסק שלך.”

Today's Plan Brochure

עבודת המאמן הופכת למובנית וקלה יותר

איך זה עובד ביום יום?

המאמן בוחר אימונים מוכנים, מתאים אותם לרוכב או כותב אימונים בעצמו והמערכת מפיצה אותם לספורטאי.  הרוכב מבצע את האימון, מעלה את קבצי הרכיבה ומזין נתונים סובייקטיביים על מצב השרירים, השינה, והמוטיבציה האישית כדי להחזיר למאמן פידבק כמותי ואיכותי. התוכנה מבצעת ניתוח כמותי/מדעי של כל דגימות הדופק או הוואטים. ניתן לעבוד עם המערכת גם ללא מד דופק או מד וואטים אך תוך הסתפקות בפידבק האיכותי של הרוכב וללא אנליטיקס. המאמן והרוכב מקבלים כלים כדי לקבל החלטות מושכלות על המשך העונה.

יתרונות המערכת עבורך, המאמן

עם רשימת היתרונות בעבודה עם Today’s Plan לא פלא שמאות מאמנים בעולם כבר עובדים איתה ומנהלים אלפי רוכבים מכל הרמות. היתרונות הבולטים הינם:

  • הכנת תוכניות אימון איכותיות, בקלות: בחר אימונים מספרייה נרחבת שנמצאת בתוכנה, שנה לפי הצורך או שתכתוב בעצמך את מערך האימון. האימונים יכולים להיות אימוני קבוצה משותפים או אימונים אישיים. אתה קובע איזה טווח עבודה נדרש בתרגיל, למשל Threshold Interval בצילום המסך שלהלן. גבולות הדופק או ההספק האישיים של כל רוכב לטווח העבודה שאתה קבעת מוצגים לפי נתוניו והטסטים שלו.

    A Training Session

    אימון בודד – פירוט התרגילים

  • הפצת האימונים במגוון שיטות:  ברגע שהוספת אימון ללוח השנה הרוכב רואה זאת. הרוכב והמאמן יכולים להיכנס למערכת דרך הדפדפן במחשב, בטלפון או באפליקציה הייעודית. ניתן להדפיס את האימון או אפילו לטעון אותו למחשב שתומך בכך כמו דגמי גארמין. בכל יום מתקבל אימייל (שניתן להפסיק) עם פירוט האימון למחר.
  • וידאו להמחשת התרגיל:  אם הרוכב לא מבין כיצד עליו לרכב תרגיל מסוים הוא צופה בוידאו. למשל ה-Threshold Interval באימון לעיל.

 

  • העלאה פשוטה של קובץ הרכיבה אל התוכנה: את הרכיבה מקליטים במחשב רכיבה, שעון דופק או אפליקציית מחשב הרכיבה של Today’s Plan. מי שרוכב עם האפליקציה מגלה בסיום הרכיבה שהקובץ הועלה אוטומטית והוא כבר מנותח אנליטית. רוב הרוכבים מחברים את ה-Garmin Connect ישירות ל-Today’s Plan וגם כאן הוא מועבר אוטומטית. עבור שעוני דופק או מחשבי רכיבה אחרים ניתן להעלות קבצים ידנית או לשים אותם בתוך תיקיה ייעודית ב-PC והקובץ מועלה.
  • אנליטיקס – גרפים וניתוחי רכיבה מדעיים: כמאמן אין לך אפשרות וזמן להיכנס לכל קובץ אימון של כל רוכב ולנתח לעומק. התוכנה עושה ניתוח שנקרא אנליטיקס ומציגה את העמסת האימון, העייפות הנקודתית ורמת הכושר. מוצג מבט לפי שבועות כולל עייפות הרוכב ורמת הכושר בכל שבוע. ניתוח נתונים של רוכב בודד מאפשר יצירת יעדים ריאליים והתאמת ציפיות.
Calendar Today's Plan

הרוכב והמאמן רואים את האימונים בלוח השנה עם גרף ניתוח עומס שבועי

    • קלות ביצוע שינויים: לפי הצורך תוכל לבצע התאמות עריכה ושינויים של תוכניות האימון תוך כדי התהליך. רק אתה כמאמן יודע כיצד לשנות את העונה לפי שינויי היעדים או פציעות חלילה.
    • ניתוח קבוצתי וגרפים משווים: אתה רואה את נתוני הרוכבים זה לצד זה, למשל כדי ליצור סגל אופטימאלי למרוץ כביש. ברור שפרופיל המסלול, הכושר האישי והעומס הנקודתי שיש על כל ספורטאי ביחד עם נתוניו הפיסיולוגיים משפיעים על תפקידו במרוץ. ההצגה היא גראפית ונוחה.

      Peal HR Group

      בגרף העליון- דופק מקסימלי למשך פרקי זמן שונים לכל רוכב. בגרף העמודות – אחוז הזמן של כל תחום הדופק בהם היה כל רוכב

Peak W_Kg Group

בגרף העליון – הספק מקסימלי לק”ג למשך פרקי זמן שונים לכל רוכב. בגרף התחתון – אחוז הזמן של כל תחום הספק בו היה כל רוכב (גרף עמודות)

 

  • מקום אחד להתכתבות: מערכת של אימיילים פנימיים בין מאמן לספורטאי מרכזת את התכתובות במקום אחד במקום פיזור על אפליקציות ווצאפ, טלגרם, אימיילים, סמסים, ועוד… חוסך המון זמן לכולם ומקל על התקשורת ביום יום.
  • תמיכה מקומית בעברית ותמיכה מעמיקה מאוסטרליה: צור ישמח לשוחח אתכם בטלפון 054-4536874.  גם מפתחי התוכנה באוסטרליה זמינים לכל נושא רלוונטי באימייל coachhelp@todaysplan.com.au וניתן לקבוע זמן להדרכה בשיחת סקייפ איתם.
  • עלות אטרקטיבית: אין עלות עבור המאמן כהערכה לשותפות איתו. התשלום פר מתאמן הינו $4 לשבוע ויכול להתבצע במרוכז עבור כל הקבוצה או ישירות ע”י המתאמן. לפי מה שנוח למועדון, לרוכבים ולמאמן.

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

איך מתחילים לאמן עם התוכנה?

דבר ראשון נרשמים ל-Today’s Plan כמובן ללא עלות או התחייבות. ההרשמה מקנה תוכניות אימון אישיות לשבועיים חינם. כדאי להתנסות בכך כדי לראות את המערכת גם מהצד של הרוכב ולהתמצא במושגים.  

המערכת כוללת מסכי Help רבים שחלקם ייעודיים למאמנים.  השלבים להקמת הקבוצה או העסק במערכת מובנים היטב. הם מתוארים בפרוט בדף ה-Help למאמנים וכוללים:

  1. הגדרה שאתה לא רק רוכב אלא גם מאמן.
  2. מיתוג המערכת בלוגו ובצבעי הקבוצה.
  3. רישום ספורטאים ואישור המאמן לצורך עבודה משותפת.
  4. הגדרת פרמטרים ראשוניים לכל רוכב/ מתאמן.
  5. יצירת תת קבוצות של מתאמנים, למשל עילית, מאסטרס, קאדטים.
  6. חינוך רוכבים להעלאת קבצים לאחר האימון.
  7. כיוונון דשבורד הרוכב כולל גרפים וטאבים אישיים.
  8. יצירת תבניות של תוכניות אימונים או לקיחתם מהמערכת.
  9. יצירת תוכנית אימונים לכל רוכב/ תת קבוצה.
  10. עבודה עם מערכת המסרים וההתראות.
  11. דוחות לרוכבים – לקוחות המאמן/ הקבוצה.

רוב השלבים טכניים ופשוטים מאוד כצפוי ממערכת תוכנה ידידותית. מאידך, שלבים 8 ו-9 מקצועיים יותר, משתמשים בז’רגון של תורת האימון ולכן נציג אותם כאן בשני סרטי וידאו. בתוכם ישנה בנייה מדויקת של תוכניות אימון מפורטות ובעומס מתגבר למספר שבועות עוקבים – Mesocycle. כמאמן אתה יודע שבנייה ידנית של תוכנית מעולה היא משימה תובענית ביותר מבחינת משאבי זמן. לשם כך יצרו ב Today’s Plan כלי עבודה שהופכים את התהליך לממוכן ונשענים על ידע מעמיק באימוני אופניים.

שלב 8 – יצירת תבניות אימון

תבנית אימון היא למעשה תוכנית אימון שחוזרת בשבוע העוקב עם הגדלה (או הורדה) של העומס שבתוכה. משתמשים בתבנית כדי ליצור עומס פרוגרסיבי בין מחזורי האימון. הגדלת העומס נמדדת הן לפי זמן האימון Duration, והן לפי ה T-Score (מושג המוכר גם בשם ®TSS) הצפוי מהאימון.  מעתיקים תבניות אימון מהמערכת ומשנים לפי הצורך כמוסבר בוידאו שלהלן. התבניות המועתקות בוידאו לצורך הדוגמא הינם של SST, אימוני Sweet Spot Training, רכיבה מאומצת יותר מ-Tempo אך פחות מ-Threshold.

 

 

שלב 9 – בחירת האימונים למחזור אימון של כמה שבועות – Mesocycle

המאמן קובע את הגידול (או ההורדה) ביעד העומס הכולל של כל שבוע בתוך התקופה. ניתן לעבוד עם יעדי עומס לפי סה”כ שעות אימון שבועיות. המקצוענים עובדים עם יעדי עומס במונחי CTL, שהוא ממוצע עומסי האימונים בתקופה האחרונה ומשמש גם כמדד לכושר הרוכב.  לאחר יצירת גרף גידול העומס, בוחרים אימונים לימות השבוע כך שהרוכב יגיע ליעד השבועי.  הוידאו שלהלן מראה זאת:

 

Today’s Plan היא הכלי האולטימטיבי למאמנים ולקבוצות רכיבה!

להיות מאמן זה תובעני. המאומנים צריכים יחס אישי, תוכניות מותאמות ליכולותיהם, וצריך לתקשר איתם כדי לקבל ולמסור פידבקים בצורה שהיא לעתים אינטנסיבית. Today’s Plan משפרת את חיי המאמנים בצורה דרמטית. היא מאפשרת ליצור תוכניות אימון מותאמות אישית לקבוצות שלמות במהירות מדהימה. זאת כיוון שניתן לגרור אימונים מהספרייה שבתוכנה וכל מאומן מקבל התאמה אוטומטית בהתאם למבדקים שלו. אחרי שיש בסיס כזה, היא מאפשרת למאמן לעשות Fine Tune מדויק בהתאם לתפיסתו וליעדים שהגדיר.

לרוכבים בקבוצות המערכת תשדרג בצורה משמעותית את חווית האימון בקבוצה ויכולת המעקב האישית אחר ההתקדמות. הניתוח האנליטי מאפשר גם למאמן וגם לרוכב לראות אם הגיע ליעדי העומס הנדרשים או שאולי עבר אותם.

השימוש במערכת מוליך את המאמן ליצירת תוכניות אימון מסודרות עבור הקבוצה והרוכבים. התהליך משדרג את מקצועיות התוכנית כך שהמאמן מוציא מתחת ידיו אימונים בודדים ועונה שלמה ברמה הגבוהה ביותר. הכלים שניתנים חוסכים זמן רב ולמעשה מאפשרים למאמן להיות לא רק מקצועי אלא יעיל בהרבה יותר. המערכת הינה כלי רב ערך בשיפור עבודת המאמן, יכולות הרכיבה, הישגי הספורטאים, והאפשרות לעשות זאת ברמות הגבוהות ביותר.